Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 januari 2020, 07:29   #101
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De VRT test bewees het.

De moderne diesel is veel beter, voor het klimaat en voor het milieu,dan de moderne benzine.

Nu nog de regering overtuigen zodat de BIV van ne diesel omlaag gaat, we een ecopremie krijgen en dat de BIV van de benzine en gas omhoog gaat.
10* beter

een moderne benzine stoot 15.000 deeltjes uit, een moderne diesel 1.500
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 07:30   #102
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
10* beter

een moderne benzine stoot 15.000 deeltjes uit, een moderne diesel 1.500
En de diesel stoot ook nog eens minder CO² uit.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 07:31   #103
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Die "diesel" die reservespeler wil nemen.
te klein
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 07:34   #104
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
te klein
Is dat zo?


Wij hebben daar goede ervaringen mee.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 07:35   #105
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
te klein
De vorige had ook een 1400 versie, die was idd te klein, die verbruikte zelfs meer dan de 1600 versie.

De 1600 kwam aan een gemiddeld verbruik van iets meer dan 4 liter. De 1400 versie kwam aan 4,5 liter.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 07:46   #106
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De vorige had ook een 1400 versie, die was idd te klein, die verbruikte zelfs meer dan de 1600 versie.

De 1600 kwam aan een gemiddeld verbruik van iets meer dan 4 liter. De 1400 versie kwam aan 4,5 liter.
ik had het over de binnenruimte.

heb dezelfde ervaring met diesel, beter motor wat overdimensioneren, dan daalt het verbruik ook.

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 januari 2020 om 07:46.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 07:52   #107
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De VRT test bewees het.

De moderne diesel is veel beter, voor het klimaat en voor het milieu,dan de moderne benzine.

Nu nog de regering overtuigen zodat de BIV van ne diesel omlaag gaat, we een ecopremie krijgen en dat de BIV van de benzine en gas omhoog gaat.
Correctie: de BIV en de VB van een moderne diesel. Alle diesels lager dan Euro 6 zijn gewoonweg rijdende gifbommen/moordmachines. Auto's met zo'n motoren mogen gerust veel zwaarder belast worden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 09:49   #108
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.421
Standaard

De VRT test van een paar wagens is nu ook al een bewijs.

Wat dat op de geijkte rollenbank van de VRT?

Gloria in excelcius deo, amen. lol.

Laatst gewijzigd door Micele : 14 januari 2020 om 09:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 09:51   #109
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De VRT test van een paar wagens is nu ook al een bewijs.

Wat dat op de geijkte rollenbank van de VRT?

Credo in excelcius Deo Amen. lol.
heb je de afspraak niet gezien mss?

de test vd VRT ligt 100% in lijn met alle huidige testen en mening van experts.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 11:57   #110
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
heb je de afspraak niet gezien mss?

de test vd VRT ligt 100% in lijn met alle huidige testen en mening van experts.
Welke testen? RDE testen op de weg? (Real Drive Emissions)
Dat kan al niet want de eenheid aantal deeltjes in cm³ is al verkeerd.

Waar en hoe wordt de NOx gemeten in mg/km?

Ik behoef geen Afspraak als ik de link en context van de resultaten heb:

Ik zal alles plakken, van de zogezegde meetexperten. En mijn commentaar cursief erachter zetten, en de filmpjes nauwgezet bekijken.

Ze maken al geen verschil tussen benzinefijnstof en dieselfijnstof, ze smijten het gewoon op een hoop. Uitlaatgassen zijn voor hun uitlaatgassen als de as-partikels en -gassen nu van verbrande vluchtige aardgas komt of van veel zwaardere verbrande biodiesel(B7) komt, of van Superbenzine(E5/E10) allemaal dezelfde toxiteit, speelt geen rol wat er allemaal in die brandstoffen zit en hun dichtheid of soortelijk gewicht.

Geen namen van de geteste wagens in de tekst, niets. NUL, dan maar de videos bekijken.

Geen omstandigheden, geen labotemperaturen, geen gereden snelheden enz... met apparatuur van Testo en sinds wanneer is dat officieel genormd?
Iemand die in de wagen het gaspedaal indrukt. Dat is zoals op onze beroemde keuring. lol nu zijn dat plots emissieexperten geworden of gaan ze het deels worden zoals bij de Duitse TüV? dat zou een verbetering zijn.

Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/01...ype-auto-s-di/

Welke auto is de properste voor het milieu? De verschillen zijn klein en diesel is zeker niet de slechtste

Stel: je wil een nieuwe auto kopen en je wil zo veel mogelijk rekening houden met propere lucht. Welke auto kies je dan? Wij zetten een elektrische, een auto op waterstof, een diesel, een benzine en een auto op aardgas (CNG) op een rij en zochten het uit. De resultaten zijn verbazend.

Eerst even duidelijk maken wat een milieuvriendelijke auto is. Vervuiling van het milieu, daarmee bedoelen we luchtvervuiling: zoals fijnstof en stikstofoxiden, die onder meer uit de uitlaat komen. Stikstofdioxide is vooral schadelijk voor de luchtwegen. Van fijnstof is bekend dat het kankerverwekkend is.
Alleen bij de toxiteit van uitlaatgassen van dieselwagens is dat bekend en bewezen = cat 1 carcinogeen, niet van de benzinewagens daar is het mogelijk kankerverwekkend = cat 2B (IARC/ WHO paper juni 2012), raar dat ze dat niet even vermelden? NOx zit evenzo in die uitlaatgassen bij dat IARC kanker-onderzoek

Citaat:
Milieu op het gebied van autotechnologie is dus een andere bekommernis dan het klimaat. Klimaat heeft te maken met broeikasgassen, zoals bijvoorbeeld CO?. Hoe meer CO? in de lucht, hoe sterker de opwarming. CO? heeft rechtstreeks te maken met het verbruik van fossiele brandstoffen. Hoe meer je verbruikt, hoe meer CO? er de lucht in gaat. Maar daarover hebben we het elders, in een apart artikel. Hier beperken we ons tot fijnstof en stikstofoxiden.

We deden een uitgebreide literatuurstudie, lazen verscheidene testrapporten van onder meer onze keuringsinstanties, en gingen te rade bij drie academici: Sebastian Verhelst (UGent), Marc Pecqueur (Thomas More, KU Leuven) en Maarten Messagie (VUB).

Daarnaast voerden we ook zelf een praktijktest uit, met apparatuur van Testo, een Duits bedrijf dat gespecialiseerd is in het meten van allerlei gassen. Testo is ook een van de kandidaten om nieuwe meettoestellen te leveren voor de nieuwe fijnstofmetingen van onze autokeuringscentra.
"fijnstof" joh doe maar, even aan de uitlaat meten, ene geeft prikje gas tot toerental x.000? Zonder enige belasting really? Vermaarde Belgische keuring, wereldberoemd nu. Hoe groot waren de deeltjes? Hoe was de meting ingesteld PM2,5, PM1, PM 0,1 weten we niet... Soit hoopgevend is dat onze keuring mss beter materiaal gaat krijgen, oei voor de oudere diesels...

Citaat:
Fijnstof

Auto's met verbrandingsmotoren spuwen nogal wat ongezonde zaken de lucht in, onder meer fijnstof. Vooral de diesels hebben daar een slechte reputatie. Maar volgens verscheidene studies zouden moderne diesels het al heel wat beter doen, en zouden ze die slechte reputatie absoluut niet meer verdienen.
Wat is een moderne diesel? Geen euronorm nietske Welke Euronorm 6 begint dat? Ik ga ze opnoemen, met ultieme datum van nieuwe inschrijving, en hun PM en PN grens, die sowieso allemaal gelijk zijn. En natuurlijk de fluttestcyclus NEDC of de minder slechte WLTP sinds augustus 2019

Euronorm / datum laatste inschrijving/ testcyclus / PM PN

Euro 6b 31. Aug. 2018 NEDC 4,5 6?·?1011
Euro 6c 31. Aug. 2018 NEDC 4,5 6?·?1011

Euro 6c 31. Aug. 2019 WLTP 4,5 6?·?1011
Euro 6d-TEMP 31. Aug. 2019 4,5 6?·?1011
Euro 6d-TEMP-EVAP 31. Aug. 2019
Euro 6d-TEMP-ISC 31. Aug. 2019
Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC 31. Dez. 2020
Euro 6d 31. Aug. 2019 4,5 6?·?1011
Euro 6d-ISC 31. Dez. 2020
Euro 6d-ISC-FCM (invoering 1. Jan. 2021) datum laatste inschrijving nog niet gekend, RDE en zijn CF-factor zal wslk 1 worden voor NOx en PN


De RDE test is bijkomend verplicht vanaf augustus 2019, en naargelang verdere data is daar altijd een handicapsfactor CF 2,1 / 1,43 voor NOx, en CF 1,5 voor PN.
NOx-grens is 80 mg/km voor alle euro 6, maar met factor 1,43 mag die dus 1,43 meer uitstoten.
Pas Euro 6d-ISC-FCM? zal die handicap CF naar 1 gaan vermoed ik.


Citaat:
Wij namen de proef op de som en testten het fijnstof in de uitlaat van zowel een diesel, een benzine als een auto op aardgas of CNG. En de resultaten waren verrassend: de diesel was de beste van de drie. Hij stootte 1.500 deeltjes per cm³ uit. Dat waren er maar liefst 2.500 minder dan in de omgevingslucht, die 4.000 deeltjes bevatte.
De omgevingslucht was vuiler, wow straf testlabo, "de uitlaat van de omgevingslucht", wow ook nieuwe meeteinheid, netjes afgeronde cijfers.
Citaat:
Fijnstof uit uitlaat
aantal deeltjes per cm³
Grafiek met de gemeten aantal roetdeeltjes per cm³ (van de drie nog ongekende wagens diesel-benzine-cng) en vooral die van omgevingslucht met 4000 deeltjes ook (in een hangar?), de omgevingslucht mag in 2027 niet meer de LEZ zone binnen was er al een voorstel, want de diesel was met 1500 deeltjes veel properder.

Citaat:
Jeroen Van Der Kelen van de firma Testo meet de uitstoot van fijnstof in de uitlaat van een moderne dieselauto, in een auto met CNG en in de uitlaat van een benzinewagen.

De CNG bleek verrassend iets meer deeltjes uit te stoten dan de diesel: 5.000 per cm³. En bij de benzine was het verschil nog groter: die produceerde maar liefst 15.000 deeltjes per cm³.
filmpje: Jeroen toont op zijn laptop en achteraan staat een nieuwe VW Golf 7 (model 8 komt nog), waar ene inzit en wat met het gaspedaal speelt tot een bepaald toerental.
Dan kunnen het 2 Golfs gewezen zijn die hebben een diesel- en CNG-versie.

Bij de benzine zie ik duidelijk een Renault Clio staan en de uitlaat is eveneens verbonden. Ik zie dus nergens een rollenbank (rembank) waardoor de motoren echt belast worden, de autos staan gewoon op de vloer, af en toe goed te zien.


Aha nu zie ik die kleine foto en zie 5 wagens:
- Electrische Leaf
- FCEV Hyundai Nexo
- Golf diesel
- Golf CNG
- Renault Clio


Citaat:
De test illustreerde alvast wat we al eerder bij verschillende autotechnici en keuringsinstanties hadden opgevangen: dat ze verrast waren hoe weinig sommige diesels wel uitstootten (de dieselauto's met euronorm 6 moeten al sinds enkele jaren aan strengere eisen voldoen, red.), zelfs minder dan auto's op CNG, die algemeen worden beschouwd als heel proper.
Enkele jaren geleden werden de euronorm diesels (tot euronorm 6c) nog getest en het bleken allemaal sjoemeldiesels te zijn met een te klein adblue reservoir en met sjoemelsoftware die handig speelde met tempertuursensoren, vanaf een bepaalde buitentemperatuur werd er pas adblue ingespoten, in labo-temperaturen natuurlijk altijd omdat het daar warm genoeg is. Ik kan dat staven met redelijk recente bronnen
Ik vermoed ook (kan me zeker vergissen) dat ze bij CNG wagens geen roetfilter ingebouwd hebben, zoals verplicht geworden is bij benzines met directe injectie sinds september 2018

Citaat:
Stikstofoxiden
Ook op gebied van de andere gevaarlijke stof, de stikstofoxiden, doen moderne diesels het verrassend goed. Dat zeggen zowel Sebastian Verhelst als Marc Pecqueur: (lees voort onder de video)

(Er volgt een filmpje over de uitleg van adblue bij dieselvoertuigen)

Ook op het vlak van stikstofoxiden zijn diesel, benzine en auto's op CNG dus veel properder geworden.

"Moderne dieselmotoren hebben AdBlue en die elimineren eigenlijk totaal de stikstofoxiden." AdBlue is de merknaam van een chemische stof die je apart moet tanken en die automatisch ingespoten wordt als je motor draait.
NOx? Enkel diesel heeft een SCR-systeem met adblue nodig, benzine en cng hadden daar geen behoefte aan, ze smijten alles op een hoopje.
Pas vanaf -diesels- euro 6d-Temp, niet eerder, zie ook RDE-metingen ADAC.
Blijkbaar zijn ze op de vingers getikt en moesten ze hun adblue reservoirs verdubbelen in volume, en hun software updaten en alle buitentemperaturen vrijgeven.
ADAC- RDE-metingen was ook bij een grote range van buitentemperaturen.


Citaat:
"Benzinemotoren hebben een katalysator en ook gasmotoren hebben dat. Dus ook stikstofoxides zijn niet direct nog een probleem," zegt Pecqueur. "Verbrandingsmotoren van vandaag hebben zoveel technologie aan boord dat de uitlaat niet meteen meer het probleem is."

Diesel is niet slechter dan benzine of aardgas

Producenten van moderne dieselmotoren hebben dus hun huiswerk goed gemaakt, zegt ook Sebastian Verhelst: "Fijnstof was vooral een probleem van de dieselmotor. Dat is gelukkig al een tijdje niet meer zo. Een aardgasauto heeft op dat vlak ook geen voordeel meer ten opzichte van een diesel- of benzinemotor. Niet omdat die slechter geworden zijn, maar wel omdat diesel en benzinemotoren veel properder geworden zijn dan vroeger. "

Ook Maarten Messagie, van de befaamde MOBI-onderzoeksgroep van de VUB, een pionier in het onderzoek naar elektrische auto's, beaamt: de verschillende autotechnologieën zijn zo proper geworden dat de strijd om de meest milieuvriendelijke auto eigenlijk een achterhoedegevecht is geworden. Een achterhoedegevecht dat de elektrische auto's zelfs niet moeten voeren: die hebben zelfs geen uitlaat waaruit vervuilende stoffen kunnen komen.
Geen commentaar. Behalve dat de dieselconstructeurs zolang mogelijk gesjoemeld hebben wegen winstbejag. Vrachtwagens (adblue) hadden veel strengere controles en die voldeden al jaren eerder aan hun NOx-normen.

Citaat:
Het echte gevecht gaat volgens Messagie over het klimaat: wie daar met de beste technologie komt, maakt het echte verschil (en er is effectief een groot verschil, zoals u hier zal kunnen ontdekken).

Bovendien blijkt uit rapporten van meerdere partijen, zoals de "Association for Emissions Control by Catalyst" (AECC), de koepel van de Europese bedrijven die de uitstoot van wagens moeten controleren, verschillende nationale autokeuringsinstanties (waaronder ook GOCA Vlaanderen) en bedrijven die al jaren metingen doen, zoals het Britse Emissions Analytics, dat er diesels op de markt zijn die minder stikstofoxides uitstoten dan benzine-auto's.

Hoe dan ook: de winst die de diesels, benzines en gasauto's bij de uitstoot van schadelijke stoffen hebben geboekt, is ronduit spectaculair. De slechtste waarden voor het fijnstof was tijdens onze test de benzine met rond de 15.000 deeltjes per cm³. Maar diesels van tien jaar oud scoren op deze test makkelijk boven het miljoen, bijna 70 keer meer dus.

Verhelst concludeert: "Als we kijken naar de nieuwste technologie en de nieuwste emissienormen, dan kunnen we eigenlijk stellen dat de drie wagens met een verbrandingsmotor geen emissieprobleem meer hebben."
Geen commentaar, behalve dat de dieselrijders nu eindelijk beseffen waarom hun diesels euronorm 1-2-3-4-5 tot en met euro 6b, zelfs tot recente euronorm 6c ooit uit de LEZ geweerd gaan worden.

Laatst gewijzigd door Micele : 14 januari 2020 om 12:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 12:40   #111
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.421
Standaard

vervolg van hierboven... voor diegenen die nog altijd niet beseffen hoe emissies echt gemeten worden op een rembank die de motor echt belast:
Een foto spreekt boekdelen...

https://www.adac.de/verkehr/abgas-di...gen-cf-faktor/

Het PEMS-apparaat (hier op de testbank) meet de uitlaatgassen bij echt gebruik op de weg

Das PEMS-Gerät (hier auf dem Prüfstand) misst die Abgase im realen Straßenbetrieb

En meetresultaten NOx de VW Golfs (aka VRT-amateurkes) zet ik in het vet, je ziet dat de temperatuur ook een rol kan spelen, en de laatste euronorm sowieso, geen gesjoemel meer met temperatuur:

Diesel-Modelle

Modell Abgas- norm Mess- temperatur RDE: NOx in mg/km CF (Faktor)

Audi A8 50 TDI 6c 23,4° C 15 0,19
BMW 520d Steptronic 6c 14,0° C 5 0,07
BMW 520d Touring 6d-TEMP 5,4° C 1 0,01
BMW X2 xDrive 20d 6d-TEMP 6,8° C 23 0,29
Citroen Berlingo BlueHDI 130 6d-TEMP 5,8° C 7 0,09
Honda Civic 1.6 i-DTEC 6d-TEMP 24,9° C 101 1,26
Kia Ceed 1.6 CRDi 6d-TEMP 18,5° C 22 0,28
Mercedes A 180 d 6d-TEMP 1,2° C 40 0,50
Mercedes C 220 d 6d-TEMP 19,5° C 0 0,00
Opel Astra 1.6 D 6d-TEMP 3,3° C 1 0,02
Peugeot 308 SW BlueHDi 180 6d-TEMP 13,3° C 30 0,37
Volvo XC60 D5 AWD 6d-TEMP 7,9° C 56 0,70
VW Golf 1.6 TDI SCR 6d-TEMP -0,4° C 14 0,17

Benzin-Modelle

Modell Abgas- norm Mess- temperatur RDE: NOx in mg/km CF (Faktor)
BMW 218i Active Toure 6d-TEMP 23,3° C 8 0,13
BMW 230i Coupe? 6c 13,4° C 10 0,16
Hyundai i20 1.0 T-GDI 6d-TEMP 23,7° C 4 0,07
Kia Ceed 1.4 T-GDI 6d-TEMP 25,0° C 10 0,16
Mercedes-Benz A 200 DCT 6d-TEMP 24,0° C 9 0,16
Renault Megane TCe140 6d-TEMP 3,8° C 15 0,25
Suzuki Ignis 1.2 6c 2,9° C 3 0,05
Suzuki Swift 1.2 AWD 6c 23,9° C 4 0,07
Suzuki Swift Sport 1.4 6d-TEMP 24,5° C 9 0,14
Volvo XC40 T5 AWD AT8 6d-TEMP 20,1° C 9 0,14
VW Golf 1.5 TSI 6c 2,6° C 14 0,23
VW Golf 1.5 TSI BM DSG 6c 8,1° C 4 0,06

VW up! GTI 6d-TEMP 21,0° C 9 0,15

Renault is alleszins een van de slechtste, dus die Clio bij de VRT is niet een VW Golf...

Laatst gewijzigd door Micele : 14 januari 2020 om 12:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 12:48   #112
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik had het over de binnenruimte.

heb dezelfde ervaring met diesel, beter motor wat overdimensioneren, dan daalt het verbruik ook.
Als tweede auto hé.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 12:50   #113
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De VRT test van een paar wagens is nu ook al een bewijs.

Wat dat op de geijkte rollenbank van de VRT?

Gloria in excelcius deo, amen. lol.
Niet gelezen hoe de testen gedaan werden?
Geen grafiekjes en prentjes gevonden op het internet.

Gisteren was de journalist op Canvas.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 12:50   #114
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De VRT test van een paar wagens is nu ook al een bewijs.

Wat dat op de geijkte rollenbank van de VRT?

Gloria in excelcius deo, amen. lol.
Gelukkig doet onnozel doen geen pijn.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 12:51   #115
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
heb je de afspraak niet gezien mss?

de test vd VRT ligt 100% in lijn met alle huidige testen en mening van experts.
Het past niet in z'n kraam, dus moet ie het in het belachelijke trekken.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 12:56   #116
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Niet gelezen hoe de testen gedaan werden?
Geen grafiekjes en prentjes gevonden op het internet.

Gisteren was de journalist op Canvas.
En de diesel kwam er zeer goed uit.
Van Cauwelaert rekende zichzelf nu bij de grote vervuilers omdat hij zijn diesel inruilde voor een benzine auto.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 12:57   #117
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En de diesel kwam er zeer goed uit.
Van Cauwelaert rekende zichzelf nu bij de grote vervuilers omdat hij zijn diesel inruilde voor een benzine auto.
Inderdaad, ik heb het ook gezien.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 13:04   #118
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En de diesel kwam er zeer goed uit.
Van Cauwelaert rekende zichzelf nu bij de grote vervuilers omdat hij zijn diesel inruilde voor een benzine auto.
Wat een kalf.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 13:07   #119
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wat een kalf.
Hij ging gewoon voort op de testen die bewijzen dat de diesel properder is dan een benzine auto.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 13:10   #120
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als tweede auto hé.
heb maar éne nodig, ben maar alleen hé
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be