Politics.be Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 januari 2020, 17:53   #7181
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 27.563
Standaard

De NMBS wil opnieuw wagons van het type M7 aankopen, wagons waarvan de hoogte van het opstapje niet overeenkomt met de hoogte van de perrons. Dat maakt ze slecht toegankelijk voor personen met een fysieke beperking. “Onbegrijpelijk”, zeggen ze bij de Nationale Hoge Raad voor Personen met een Handicap
Lees ook
Toegankelijke treinen? Niet de komende dertig jaar: NMBS bestelt opnieuw wagons die niet matchen met perronhoogte

Maar de NMBS benadrukt dat er wel degelijk rekening werd gehouden met personen met een handicap. “Die M7?s zijn dubbeldekwagons en zijn absoluut nodig om de stijging van het aantal passagiers op te vangen. We gaan ervoor zorgen dat alle treinen een multifunctioneel rijtuig hebben, een grote open ruimte met een aangepast toilet en aangepast intercomsysteem”, klinkt het daar.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...lijk~a397a439/


Gebruik het openbaar vervoer, das beter.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Nen echte Italiaan kan geen Spaghetti en geen pizza maken.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 13:48   #7182
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 30.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
De NMBS wil opnieuw wagons van het type M7 aankopen, wagons waarvan de hoogte van het opstapje niet overeenkomt met de hoogte van de perrons. Dat maakt ze slecht toegankelijk voor personen met een fysieke beperking. “Onbegrijpelijk”, zeggen ze bij de Nationale Hoge Raad voor Personen met een Handicap
Lees ook
Toegankelijke treinen? Niet de komende dertig jaar: NMBS bestelt opnieuw wagons die niet matchen met perronhoogte

Maar de NMBS benadrukt dat er wel degelijk rekening werd gehouden met personen met een handicap. “Die M7?s zijn dubbeldekwagons en zijn absoluut nodig om de stijging van het aantal passagiers op te vangen. We gaan ervoor zorgen dat alle treinen een multifunctioneel rijtuig hebben, een grote open ruimte met een aangepast toilet en aangepast intercomsysteem”, klinkt het daar.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...lijk~a397a439/


Gebruik het openbaar vervoer, das beter.
Zelfs bij ongelijke hoogte kunnen rolstoelen mee via een laadbrug. Het is gewoon wat minder comfortabel bij het opstappen.
Die nieuwe rijtuigen zijn noodzakelijk, zeker tijdens de spits, zodat iedereen een zitplaats kan hebben.
Weet je trouwens dat de NMBS de goedkoopste maatschappij van West-Europa is voor reizigers?

Het is ook nooit goed, men wel goedkope, stipte treinen, en veel, altijd een zitplaats, rolstoelvriendelijk, en het mag de reiziger noch de belastingbetaler iets kosten.
Sorry, maar zo werkt het niet. De Belg is verwend.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 13:51   #7183
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zelfs bij ongelijke hoogte kunnen rolstoelen mee via een laadbrug. Het is gewoon wat minder comfortabel bij het opstappen.
Die nieuwe rijtuigen zijn noodzakelijk, zeker tijdens de spits, zodat iedereen een zitplaats kan hebben.
Weet je trouwens dat de NMBS de goedkoopste maatschappij van West-Europa is voor reizigers?

Het is ook nooit goed, men wel goedkope, stipte treinen, en veel, altijd een zitplaats, rolstoelvriendelijk, en het mag de reiziger noch de belastingbetaler iets kosten.
Sorry, maar zo werkt het niet. De Belg is verwend.
neenee, de vakbonden en het NMBS personeel zijn rotverwend.

de dedain voor de klant is er huisstijl (wat uw repliek perfect illustreert)

en dat gaat veranderen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 januari 2020 om 13:52.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 13:55   #7184
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 30.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Al gemerkt hoe men tegenwoordig de hele organisatie kan omgooien voor een dag ? Meneer de specialist.

De sabotage en criminele luiheid van een groot deel van de babyboomergeneratie zou eigenlijk door een waarheidscommissie dienen bestraft te worden. Het is ronduit misdadig hoe het kader er vroeger met zijn klak naar smeet.
Men kan op voorhand de hele organisatie omgooien, op voorwaarde dat er genoeg personeel is.
Maar als trein a van Antwerpen naar Brussel niet rijdt, en het materiaal dient voor trein b van Brussel naar Antwerpen, dan zal trein b ook niet rijden, zelfs al is de machinist en treinbegeleider aanwezig. Zeker als er niet voldoende personeel in de bundel aanwezig is om een nieuwe samenstelling te maken. Het gebeurt ook dikwijls dat het personeel niet tijdig bij de trein geraakt tijdens verstoringen. Dat kan opgelost worden door taxi ritten of meer reservepersoneel, maar dat kost dan weer veel geld.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 14:03   #7185
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 30.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
neenee, de vakbonden en het NMBS personeel zijn rotverwend.

de dedain voor de klant is er huisstijl (wat uw repliek perfect illustreert)

en dat gaat veranderen.

Hoeveel jaar hebt u bij de nmbs gewerkt om zon uitspraken te kunnen doen?
Ja, er zullen dingen veranderen. Namelijk de prijs van de ticketten, want dat is het grootste verschil tussen Belgie en de buurlanden nu.
De stiptheidscijfers van Duitsland zijn slechter, de ticketten in het VK zijn vele malen duurder dan hier, Frankrijk heeft goede (maar prijzige) hogesnelheidsverbindingen tussen grote steden maar de kleinere steden werden stiefmoederlijk behandeld. Nederland is ook wel iets duurder, buiten randstad is het aanbod beperkt vergeleken met Vlaanderen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 14:05   #7186
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hoeveel jaar hebt u bij de nmbs gewerkt om zon uitspraken te kunnen doen?
Ja, er zullen dingen veranderen. Namelijk de prijs van de ticketten, want dat is het grootste verschil tussen Belgie en de buurlanden nu.
De stiptheidscijfers van Duitsland zijn slechter, de ticketten in het VK zijn vele malen duurder dan hier, Frankrijk heeft goede (maar prijzige) hogesnelheidsverbindingen tussen grote steden maar de kleinere steden werden stiefmoederlijk behandeld. Nederland is ook wel iets duurder, buiten randstad is het aanbod beperkt vergeleken met Vlaanderen.
om de huisstijl van minachting voor de klant aan den lijve vast te stellen, daar moet je niet bij NMBS voor werken ze, die kan je elke keer vaststellen als je de trein neemt of aan een loket komt, of jouw bijdragen hier leest.

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 januari 2020 om 14:05.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 16:39   #7187
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
neenee, de vakbonden en het NMBS personeel zijn rotverwend.

de dedain voor de klant is er huisstijl (wat uw repliek perfect illustreert)

en dat gaat veranderen.
Als klant komt u enkel in contact met de treinbegeleider(*) en laat het net die mensen zijn die in tevredenheidsenquêtes de laatste jaren steeds boven de 80 procent scoren.

De belangrijkste punten van beklag zijn sinds mensenheugenis de ticketprijs en de stiptheid.

* (en occasioneel eens een loketbediende, als u een bejaarde toerist met digibetisme bent)
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 19:20   #7188
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 27.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zelfs bij ongelijke hoogte kunnen rolstoelen mee via een laadbrug. Het is gewoon wat minder comfortabel bij het opstappen.
Die nieuwe rijtuigen zijn noodzakelijk, zeker tijdens de spits, zodat iedereen een zitplaats kan hebben.
Weet je trouwens dat de NMBS de goedkoopste maatschappij van West-Europa is voor reizigers?

Het is ook nooit goed, men wel goedkope, stipte treinen, en veel, altijd een zitplaats, rolstoelvriendelijk, en het mag de reiziger noch de belastingbetaler iets kosten.
Sorry, maar zo werkt het niet. De Belg is verwend.
Het is wat minder comfortabel.

De "belg" is verwend.

Hoe jij hier steeds maar weer de vakbonden zit te verdedigen en nu ook misprijzen toont voor de gehandicapte medemens is echt wel hemeltergend.

Of moeten "andere" mensen maar meteen worden ritueel verbrand in dé perfecte communistische heilstaat?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Nen echte Italiaan kan geen Spaghetti en geen pizza maken.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 19:21   #7189
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 27.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Als klant komt u enkel in contact met de treinbegeleider(*) en laat het net die mensen zijn die in tevredenheidsenquêtes de laatste jaren steeds boven de 80 procent scoren.

De belangrijkste punten van beklag zijn sinds mensenheugenis de ticketprijs en de stiptheid.

* (en occasioneel eens een loketbediende, als u een bejaarde toerist met digibetisme bent)
Het aantal keren dat ik niet werd gecontroleerd op de rit van en naar Brussel overstijgt de keren dat ik dat wel ben.

Je kan er gif op innemen: als er een grote vertraging is komt de treinbegeleider niet. Heb ooit het excuus gehoord "jamaar de trein is te lang".

Neem het openbaar vervoer, kijk naar Zwitserland of Denemarken. Ja zo zal het lukken.

Leuk verhaaltje: vorige zomer keerde ik na een lange nacht stappen terug met de trein. Ik was mijn bankkaart kwijt en had ook geen conducteur gezien. Ik dacht dat ik met mijn abonnement (ik stapte ergens anders op) wel zou kunnen zonder problemen de reis verder zetten. Helaas ging dat niet en vond de conducteur er niet beter op om mij de levieten te lezen voor gans de trein. Niet kunnen betalen was voor die idioot hetzelfde als niet willen betalen.

Gaan klagen en mijn boete werd kwijtgespeeld, enkel maar het ticket moeten betalen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Nen echte Italiaan kan geen Spaghetti en geen pizza maken.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 14 januari 2020 om 19:25.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2020, 11:29   #7190
Jay-P.
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Locatie: Hong Kong
Berichten: 16.079
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
om de huisstijl van minachting voor de klant aan den lijve vast te stellen, daar moet je niet bij NMBS voor werken ze, die kan je elke keer vaststellen als je de trein neemt of aan een loket komt, of jouw bijdragen hier leest.
Correcter dan hierboven kan het niet gesteld worden!
NMBS klanten zijn een noodzakelijk kwaad in de ogen van die den ijzeren weg om 'hun' maandelijkse cheque te verantwoorden.
Ik zal nooit die vakbondsman vergeten die ooit open en bloot voor de televisie verklaarde dat hij fier was meer dagen gestaakt dan 'gewerkt' te hebben in zijn 30+ jarige 'lid als aangeworven medewerkerbetaalde van dat nest omhoog gevallen profiteurs.
(mijn excuus aan de zeer sporadische uitzondering op de regel.)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2020, 13:13   #7191
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 30.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
om de huisstijl van minachting voor de klant aan den lijve vast te stellen, daar moet je niet bij NMBS voor werken ze, die kan je elke keer vaststellen als je de trein neemt of aan een loket komt, of jouw bijdragen hier leest.
Wat is er dan mis, en in welk land is het beter?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2020, 13:13   #7192
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 30.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Als klant komt u enkel in contact met de treinbegeleider(*) en laat het net die mensen zijn die in tevredenheidsenquêtes de laatste jaren steeds boven de 80 procent scoren.

De belangrijkste punten van beklag zijn sinds mensenheugenis de ticketprijs en de stiptheid.

* (en occasioneel eens een loketbediende, als u een bejaarde toerist met digibetisme bent)
Stiptheid valt goed mee vergeleken met de buurlanden, ticketprijs is zoals ik al zei de goedkoopste van West-Europa...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2020, 13:21   #7193
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 30.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Het is wat minder comfortabel.

De "belg" is verwend.

Hoe jij hier steeds maar weer de vakbonden zit te verdedigen en nu ook misprijzen toont voor de gehandicapte medemens is echt wel hemeltergend.

Of moeten "andere" mensen maar meteen worden ritueel verbrand in dé perfecte communistische heilstaat?
Rolstoelpatiënten kunnen mee, en dat zonder extra meerkost. Nochtans moet er extra personeel voor opgeroepen worden.
Het enige vervelende is dat bij ongelijke hoogte de brug wat helt. Maar dat is vooral lastig voor de perronbediende, die de rolstoel op en van de trein zet.

Wat is dat "ritueel verbrand" hier nu weer? Komt enkel voor in Indië, GEEN communistisch land.



Lijkt mij niet zo rolstoelvriendelijk...

U klaagt steen en been, ik stel voor als België toch zo'n apenland is, U verhuist, naar Indië bvb., of de VS waar amper treinen zijn, en ook al niet rolstoelvriendelijk. Of naar het VK, waar de treinen nemen tot 4 keer meer kost dan bij ons. (en daar zijn OOK vakbonden, en wordt ook regelmatig gestaakt)

Laatst gewijzigd door tomm : 15 januari 2020 om 13:22.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2020, 13:31   #7194
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Stiptheid valt goed mee vergeleken met de buurlanden, ticketprijs is zoals ik al zei de goedkoopste van West-Europa...
Ik weet het. Maar toch zijn het net die punten die naar voor komen in tevredenheidsenquêtes. De Belg wil dus geen duur privévervoer, maar een goedkope openbare dienstverlening.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2020, 13:34   #7195
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 30.635
Standaard

Vrijheideerst

Citaat:
Het aantal keren dat ik niet werd gecontroleerd op de rit van en naar Brussel overstijgt de keren dat ik dat wel ben.
Op de tram of bus wordt je slechts zelden gecontroleerd, in de trein is die kans 1 op 2.

Citaat:
Je kan er gif op innemen: als er een grote vertraging is komt de treinbegeleider niet. Heb ooit het excuus gehoord "jamaar de trein is te lang".
Dat komt omdat die dan van alles moet regelen, zoals aansluitingen. En ja, een treinbegeleider op een trein met 12 dubbeldekkers, kan niet heel de trein zien tussen elke 2 stations.

Citaat:
Neem het openbaar vervoer, kijk naar Zwitserland of Denemarken. Ja zo zal het lukken.
In Zwitserland betaal je gemiddeld 3 keer meer dan in België. Denemarken ben ik nooit geweest, maar waarom niet gewoon vergelijken met onze buurlanden?

Citaat:
Leuk verhaaltje: vorige zomer keerde ik na een lange nacht stappen terug met de trein. Ik was mijn bankkaart kwijt en had ook geen conducteur gezien. Ik dacht dat ik met mijn abonnement (ik stapte ergens anders op) wel zou kunnen zonder problemen de reis verder zetten. Helaas ging dat niet en vond de conducteur er niet beter op om mij de levieten te lezen voor gans de trein. Niet kunnen betalen was voor die idioot hetzelfde als niet willen betalen.
Iedereen zegt dat hij niet kan betalen, ook doorwinterde fraudeurs zeggen dat. Hij kan niet weten wie U bent. Als hij het zo laat, en andere reizigers zien dit, zullen ze zeggen "dan betalen we volgende keer ook niet". De officiële procedure als ik mij goed kan herinneren is een uitstel, als U uw identiteitskaart bij hebt, dat kost iets van 100 euro, tenzij U uw abonnement binnen een zekere periode toont aan het loket, en zo niet de politie.
Dus volgens mij bent U er nog goed vanaf gekomen door de levieten gelezen te worden. Alsof je naar de delhaize gaat, vanalles koopt, en zegt dat je je bankkaart vergeten bent, maar de volgende keer wel zult betalen... wedden dat ze U ook de levieten lezen?

Citaat:
Gaan klagen en mijn boete werd kwijtgespeeld, enkel maar het ticket moeten betalen.
In veel andere landen zou dit niet lukken, België is klantvriendelijk op dat vlak.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2020, 13:35   #7196
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 30.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Correcter dan hierboven kan het niet gesteld worden!
NMBS klanten zijn een noodzakelijk kwaad in de ogen van die den ijzeren weg om 'hun' maandelijkse cheque te verantwoorden.
Ik zal nooit die vakbondsman vergeten die ooit open en bloot voor de televisie verklaarde dat hij fier was meer dagen gestaakt dan 'gewerkt' te hebben in zijn 30+ jarige 'lid als aangeworven medewerkerbetaalde van dat nest omhoog gevallen profiteurs.
(mijn excuus aan de zeer sporadische uitzondering op de regel.)
U hebt zelf toegegeven dat de laatste keer U een trein nam in België in de jaren 60 was...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2020, 13:39   #7197
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 30.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik weet het. Maar toch zijn het net die punten die naar voor komen in tevredenheidsenquêtes. De Belg wil dus geen duur privévervoer, maar een goedkope openbare dienstverlening.
Maar prijzen zoals in België kunnen enkel volgehouden worden als de staat bijlegt, zo is het nu eenmaal, en dat moet men dan ook maar aanvaarden.

Goedkope treinen zonder de staat een frank bijlegt, dat kan nu eenmaal niet. Tenzij men werkslaven importeert uit Bangladesh, tweedehands materiaal koopt uit Azië, en de veiligheid geen prioriteit meer is.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2020, 01:17   #7198
Jay-P.
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Locatie: Hong Kong
Berichten: 16.079
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U hebt zelf toegegeven dat de laatste keer U een trein nam in België in de jaren 60 was...
Stop dat verheerlijkend sossen-gezeik van te nemen: Ik 'nam' nooit de trein. Ik betaalde.

Voor het overige bewijst uw ontwijkende reactie mijn vorig bericht.
Maar dat wist ik al.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2020, 03:20   #7199
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 30.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Stop dat verheerlijkend sossen-gezeik van te nemen: Ik 'nam' nooit de trein. Ik betaalde.

Voor het overige bewijst uw ontwijkende reactie mijn vorig bericht.
Maar dat wist ik al.
Het feit dat u de laatste 45 jaar geen trein meer "betaalde" in België maar toch denkt het beter te weten dan ik of mensen die dagelijks in België de trein nemen, toont aan dat uw lang verblijf in Azië uw perceptievermogen heeft aangetast.
Dor jarenlang geconfronteerd geweest te zijn met lachende en knikkende Aziaten, denkt U dat U het beter weet dan wie ook, wat ook het onderwerp is. Ik ken er nog die daaraan lijden, daarom herken ik het.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2020, 04:57   #7200
Jay-P.
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Locatie: Hong Kong
Berichten: 16.079
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het feit dat u de laatste 45 jaar geen trein meer "betaalde" in België maar toch denkt het beter te weten dan ik of mensen die dagelijks in België de trein nemen, toont aan dat uw lang verblijf in Azië uw perceptievermogen heeft aangetast.
Dor jarenlang geconfronteerd geweest te zijn met lachende en knikkende Aziaten, denkt U dat U het beter weet dan wie ook, wat ook het onderwerp is. Ik ken er nog die daaraan lijden, daarom herken ik het.
Ik herken en ruik een 'nemende sos' vanuit +9000km ver inderdaad erg gemakkelijk.
'That's the easy one to catch!' (vrij naar Bette M.)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be