![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 8 partijen in de regering, ja dat gaat echt een goed werkende regering worden die geen ruzie maakt. Wel wel wel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Banneling
|
![]() Met elke Vlaamse partij an sich mathematisch overbodig...
Laatst gewijzigd door Anna List : 16 januari 2020 om 15:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dan weet ik weer één partij bij voor wie ik nooit nog zal stemmen. Maar ik ben bijna rond met eigen inlichtingen die ruim waardevol genoeg waren. Maar men weet nooit met zekerheid dat er niet gelogen werd. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 16 januari 2020 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn 5 partijen in totaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je het nieuws al eens gevolgd sinds 26 mei? PS says NOOOOOOOOO.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist ja. En de informateurs werken eraan om van een ja een neen te maken. Ook dat kun je dagelijks in het nieuws volgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke partij wil de overheidsuitgaven niet verhogen ? Ik hoor van geen enkele partij dat ze een overschot op de begroting wensen te boeken.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allen zijn duidelijk. Het geld moet komen van migratiebesparingen, de rijken en toenemende overheidsschulden. Geen enkele partij streeft naar een overschot op de begroting.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wil het eerst zien gebeuren op die manier. Maar dan zal er veel kans zijn dat bepaalde traditionele partijen zullen moeten splitsen hetgeen hun definitief einde zal veroorzaken. Ben dus echt benieuwd wie de "plamouche" zal pakken en nog een ritje langer op de paardenmolen mag zitten. Als mogelijke afvallers zie ik vooral Spa of zelfs O-Vld. Aan de schrik van sommigen kan men veel afleiden. Zullen de gevestigde waarden blijven of vallen de nieuwkomers uit de boot? En zal splitsing in twee identiteiten meespelen? Ik denk het niet. Joost vraagt het zich af. Daarom zie ik verder betalen als troostprijs voor de PS en het wegvallen van de SPA voor de NVA als het meest waarschijnlijke. Ben zelf benieuwd of mijn voorspelling ditmaal weer zal uitkomen. Het weer voorspellen is veel gemakkelijker tedju! ![]() Ik dacht dat Europa het reeds opgelost had met de twee Woodpeckers van het toneel te verwijderen maar het heeft niks geholpen! ![]() Bon! Ze kunnen er maar van genieten. Laatst gewijzigd door werkman : 16 januari 2020 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar nu weet ik nog steeds niet bij welke bende Panda kabinetchef gaat worden.
Of is het weeral een verzinsel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De aard van de maatregelen maakt heel veel uit. Juist daar is het voorbije tijd heel mis gelopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij in deze studie toch opvalt is de categorie 'afkeer'.
Heeft een afkeer voor die partij: - CD&V : 21% - VLD : 21% - NVA : 28% - SPa : 31% - Groen : 35% - PvdA : 38% - VB : 47% En behalve bij VB blijft dat stijgen. 'Afkeer' is een sterke emotie en dat betekent dat zelfs de kiezers sommige partijen niet kunnen verdragen. Verder zijn het ook de meest gehate partijen die vooruitgang boeken. Dat voorpelt niet veel goeds. Nog meer diabolisering, versplintering en polarisatie. Binnenkort is ook Vlaanderen onbestuurbaar.
![]() |
#394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaams: NVA + VLD + CD&V Franstalig: MR + PS + Ecolo En ik durf wedden dat Bart De Wever als hij aan zet komt zoiets gaat proberen.
![]() |
![]() |
#395 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ge denkt dat ge met 51 % dit land kunt regeren, think again. Het land zal platliggen. De enigste weg vooruit is die van het compromis dat breed gedragen is, maar we drijven dat sneller van weg dan ooit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
Banneling
|
![]() Omdat het in het noorden een kanker heeft.
(Nu gaat de respons komen, dan moeten ze dat wegsnijden, iedereen content...dju, niet gezien) Laatst gewijzigd door Tavek : 21 januari 2020 om 14:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#399 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zitten niet in de Vlaamse. En ik denk dat Bart zo'n Confederale Federale regering wel verkocht krijgt.
![]()
![]() |
#400 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ecolo wil nog niet eens aan dezelfde tafel zitten als N-VA... Of zouden ze hun lesje geleerd hebben na het Khattabi-debacle ? |
|
![]() |
![]() |