Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 januari 2020, 15:51   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Toyota Mirai sinds 2014 op de Europese markt.
Toyota is de allergrootste en rijkste autoconstructeur.

Versus startup Tesla met zijn Model S die einde 2013 op de Europese markt kwam.
Tesla was toen bijna failliet.

Wat denk je hoe de verkoopsaantallen zijn tem 2019?

Je gaat toch maar eeuwig moeten verder kronkelen, want je hebt geen enkel argument hè?
Het grote verschil is dat men lang geëxperimenteerd en verbeterd heeft met waterstof autos die nog op markt moeten komen.
Itt electrische die eerst hun rommel verkopen en pas nadien begon te beteren.

Je zal wel zien. Een ganse vloot zit in de pijplijn.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2020, 18:30   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het grote verschil is dat men lang geëxperimenteerd en verbeterd heeft met waterstof autos die nog op markt moeten komen.
Ik geef je de timeline van de Toyota Mirai, lol (via Wiki)

Citaat:
Timeline

Toyota FCHV-adv SUV

1992: Toyota starts development of FCV technology.[22]

1996: The EVS13, an FCV with a metal hydride hydrogen tank, takes part in a parade in Osaka.[22]

2001: Toyota shows the FCHV-4, FCHV-5, and Daihatsu MOVE FCV-K-II fuel-cell cars at the Tokyo Motor Show.[26]

2002: The Highlander-based FCHV is available for limited sales in the U.S. and Japan. The fuel-cell stack outputs 90 kW. The cruising range is 300 km (185 miles). Two FCHVs are delivered to the Irvine and Davis campuses of University of California, four go to government departments in Japan.[27]

2003: Toyota and Daihatsu begin road testing of the MOVE FCV-K-II, a fuel-cell Kei car.[28]

2005: FCHV receives type certification in Japan.[22]

2008: The FCHV-adv has increased range of 830 km (515 miles) for the 10-15 test cycle and better cold start capabilities.[22]

2009: U.S. government drops funding for hydrogen fuel-cell cars.[29][30]

2010: A Toyota/Hino FCHV Bus services daily commercial routes between Tokyo’s Haneda Airport and the city center.[31][32]

2011: Satoshi Ogiso, deputy chief officer Product Planning Group, declares all technical problems as solved, says “the only remaining real issue that stands in the way of fuel-cell electric vehicles is mass production cost.”[33]

2011: Toyota shows an FCV concept vehicle, dubbed "FCV-R," at the Tokyo Motor Show.[17][18]

2012: Toyota Chairman Takeshi Uchiyamada says: “The current capabilities of electric vehicles do not meet society’s needs, whether it may be the distance the cars can run, or the costs, or how it takes a long time to charge.”[34]

2013: Reporters drive test mules of the fuel cell vehicle. Toyota demonstrates that fueling takes less than three minutes.[35]

Toyota fuel cell test mule fueling hydrogen in Tokyo.
2013: Toyota shows FCV sedan at Tokyo Motor Show.[19][36]

June 2014: Toyota shows close-to-production FCV to the press. Announces early 2015 availability in Japan at around ¥7,000,000.[37]

(...)

October 2019: A second-generation Mirai for model year 2021 is announced, based on the "Premium RWD Platform", featuring an "Upgraded FCEV Powertrain with Enhanced Performance", and with a "Target of 30-Percent Increase in Driving Range with Increased Hydrogen Capacity".[41] The new model is significantly longer, wider, and lower than the first generation.
Citaat:
Itt electrische die eerst hun rommel verkopen en pas nadien begon te beteren.
Ach so de FCEV worden niet beter?

Citaat:
Je zal wel zien. Een ganse vloot zit in de pijplijn.
Uw natte droom?

Ik ben al vele jaren in blijde verwachting naar die vloot brandstofcelwagens
De Noorwegers en Nederlanders ook al 10 jaar.... lol

Je weet toch dat een huidige FCEV 4 x maal meer stroom verbruikt dan een EV? Dat is toch crimineel met stroom omgaan?
(recente *Hyundai Nexo vergeleken met *Hyundai Kona 64 kWh)

En ca. dubbel zo duur is? En de brandstof 9 maal zo duur is?

Er 125 H2-stations zijn in gans Europa of 1,6 per 1000 km?
https://www.eafo.eu/alternative-fuel...stations-stats

En thuis nooit kan tanken?

Welke zot gaat nu zoiets kopen?

Noorwegen en Nederland tesamen 2018 - tot nu:
Citaat:
HYUNDAI

KONA: 12,537
NEXO: 123


https://eu-evs.com/pivot.html

Laatst gewijzigd door Micele : 31 januari 2020 om 18:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2020, 19:34   #43
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Vergeet de oude waterstof wagens.
En verwelkom de nieuwe.

Het zijn ook electrische, 3 hoeratjes.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2020, 19:40   #44
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vergeet de oude waterstof wagens.
En verwelkom de nieuwe.
van de nieuwe heb ik de specs gegeven.

Die zijn al vele jaren verwelkomt en nog altijd koopt niemand ze.

Zelfs in eigen land Japan niet.
Citaat:
http://ev-sales.blogspot.com/2020/01...mber-2019.html
Thursday, January 23, 2020
Japan

Looking at Fuel Cells, 673 units were registered, down 2% YoY, making 0,01% of the overall market. Worryingly, it was the third consecutive drop for FCEVs, from the 2016 peak, with 1.055 units, to the current 673 units.
En daar zijn relatief genoeg H2-stations, Japanners zijn geen criminelen.


En beter worden ze zeker niet.
BEV en hun batterijtechniek worden elk jaar beter, er gaan miljoenen per jaar van geproduceerd worden.

Citaat:
Het zijn ook electrische, 3 hoeratjes.
Het zijn criminele stroomverspillers, 5

Edit, vanaf 2020 gaat Tesla ook verkopen in Japan dat lijstje zal serieus veranderen...
Citaat:


The first full year of the Tesla Model 3 should also help the sales tally, although this market is usually very closed to foreign models.

Laatst gewijzigd door Micele : 31 januari 2020 om 19:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2020, 08:58   #45
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Mensen die geen geld hebben voor een thuislaadpaal hebben ook geen geld voor een elektrische wagen.
Maar we worden wel gedwongen om de overstap te maken.
In bepaalde steden mag je binnen enkele jaren niet meer binnen met een verbrandingsmotor.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2020, 09:04   #46
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.229
Standaard

In een bepaalde stad mag er nog alleen met snoeiapparaten met batterij gewerkt worden.

Nu weet iedereen dat de werkduur van zo'n batterij heel beperkt is.

Een goede kennis werkt, met z'n tuinbedrijf, in die bepaalde stad voor het onderhoud van het groen.

Om de batterijen tussendoor op te laden, heeft ie een stille generator laten installeren in z'n camionette. De generator, die op rode mazout bolt, is eigenlijk te zwaar voor hetgeen hij nodig heeft (maar was de enige die bijna geruisloos is) en draait daarbij de hele dag.

Echt goed voor het milieu.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 07:16   #47
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.388
Standaard

De NMBS gaat haar meer dan vijfhonderd parkings tot tankstations met meer dan 2.500 laadpalen (laten) ombouwen. Bron. De mijn-, petroleum- en maakindustrie draaien op volle toeren om miljoenen tankstations in Europa te bouwen en het hele continent vol plastieken laadpalen te zetten voor de lelijke lawaaierige blikken op wielen.
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 07:47   #48
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De NMBS gaat haar meer dan vijfhonderd parkings tot tankstations met meer dan 2.500 laadpalen (laten) ombouwen. Bron. De mijn-, petroleum- en maakindustrie draaien op volle toeren om miljoenen tankstations in Europa te bouwen en het hele continent vol plastieken laadpalen te zetten voor de lelijke lawaaierige blikken op wielen.
Ik zou snel verhuizen naar het buitenland waar autos verboden zijn, er zijn genoeg eilanden waar dat quasi zo is.

2 eilanden in Nederland zijn autoluw:

Verschillende eilanden wereldwijd zijn autovrij of hebben beperkingen op het gebruik van auto's. Op het Griekse eiland Hydra zijn auto's en motoren verboden, en het vervoer gebeurt met ezels, paarden of taxi's. In Nederland is Vlieland een autovrij eiland, waar toeristen geen auto's mogen besturen. Ook het Kanaaleiland Sark is autovrij, en vervoer gaat er per fiets, tractor of paardenkoets. Verder zijn er eilanden zoals Mackinac Island in de VS en Helgoland in Duitsland waar auto's verboden zijn of waar het gebruik ervan beperkt is.

Autovrije of autoluwe eilanden:
Hydra (Griekenland): Auto's en motoren zijn verboden. Vervoer gebeurt met ezels, paarden of taxi's.
Vlieland (Nederland): Toeristen mogen er geen auto's besturen.
Sark (Kanaaleilanden): Auto's zijn verboden, vervoer gaat per fiets, tractor of paardenkoets.
Mackinac Island (VS): Auto's zijn verboden, en zelfs golfkarretjes zijn niet toegestaan.
Helgoland (Duitsland): Auto's zijn beperkt toegestaan, en fietsen is verboden.
Schiermonnikoog (Nederland): Is autoluw, net als Vlieland.
Herm (Kanaaleilanden): Staat bekend om zijn autovrije karakter.
Pserimos (Griekenland): Is een klein, autovrij eiland tussen Kalymnos en Kos.

Met mooie prentjes:
Citaat:
https://www.wadly.nl/blog/welke-nede...zijn-autovrij/

Welke Nederlandse Waddeneilanden zijn autovrij?

07/05/2023

De Nederlandse Waddeneilanden zijn populaire vakantiebestemmingen voor mensen die houden van rust, natuur en de zee. Deze eilanden zijn een ideale plek om te genieten van de mooie stranden, duinen, bossen, en pittoreske dorpen. De eilanden hebben elk hun eigen karakter en sfeer. Maar wat Schiermonnikoog en Vlieland zo bijzonder maakt, is dat deze eilanden vrijwel autovrij zijn.

Geen auto’s mee naar het eiland

Op Schiermonnikoog en Vlieland is het niet toegestaan om met de auto te rijden. Dit betekent dat je als bezoeker te voet, met de fiets of openbaar vervoer moet reizen. Dit maakt de eilanden bijzonder rustig en stil. Er zijn geen files, geen claxonnerende auto’s en geen uitlaatgassen. Het enige geluid dat je hoort is het ruisen van de zee en het fluiten van de vogels. Vergeet niet dat de bewoners van het eiland zelf wel met hun auto mogen rondrijden.

Op Schiermonnikoog en Vlieland is het dus heerlijk vertoeven voor mensen die op zoek zijn naar rust en stilte. Je kunt op deze eilanden genieten van prachtige natuur, mooie stranden en het authentieke eilandgevoel. Op Schiermonnikoog kun je wandelen door de duinen, langs het strand en door het bos. Het eiland heeft ook een vogelreservaat, waar je talloze vogelsoorten kunt spotten. Op Vlieland kun je ook genieten van mooie wandel- en fietsroutes, het brede strand en het gezellige dorpje Oost-Vlieland.



Citaat:
De mijn-, petroleum- en maakindustrie draaien op volle toeren om miljoenen tankstations in Europa te bouwen en het hele continent vol plastieken laadpalen te zetten voor de lelijke lawaaierige blikken op wielen.
Lawaai? Vraag maar aan de stedlingen in Oslo, hoe stil het daar geworden is.

Nope, valt dus best mee, de maakindustrie bouwt die ook ondertussen op hernieuwbare stroom en hun uitgemeten opslag.

Tesla Shanghai snellaadpalen fabriek zelfs volledig op groene elec:
Citaat:
AI-overzicht

Citaat:
Tesla's fabriek voor het Shanghai Supercharger Station is geïntegreerd met hernieuwbare energie door een combinatie van zonne-energieopwekking ter plaatse en energieopslag met Megapack-batterijen. Deze opstelling helpt het laadstation van schone energie te voorzien en draagt bij aan de stabiliteit van het elektriciteitsnet.

Daarnaast omvat Tesla's bredere strategie het aandrijven van zijn wereldwijde Supercharger-netwerk met 100% hernieuwbare energie.

Hier is een meer gedetailleerde analyse:
Tesla's Shanghai Supercharging Station factory is integrated with renewable energy through a combination of onsite solar power generation and energy storage using Megapack batteries. This setup helps power the charging station with clean energy and contributes to grid stability.

Additionally, Tesla's broader strategy includes powering its global Supercharger network with 100% renewable energy.

Here's a more detailed breakdown:

Onsite Solar:
The Shanghai Supercharging Station incorporates a 6-megawatt rooftop solar array, providing a direct source of clean energy.

Megapack Energy Storage:
The station also utilizes on-site Megapack batteries, which store excess energy generated by the solar panels or draw from the grid during off-peak hours and release it when needed. This helps to balance the grid and support the integration of renewable energy sources.

Renewable Energy Integration:
By combining solar power generation with energy storage, the Shanghai Supercharging Station minimizes its reliance on traditional fossil fuel-based energy sources, contributing to a more sustainable charging infrastructure.

Global Commitment:
Tesla is committed to powering its global Supercharger network with 100% renewable energy, achieved through onsite resources and annual renewable energy matching.

Megapack Production:
Tesla's Shanghai Megapack factory, which began production in February 2025, will produce large-scale battery storage systems (Megapacks) that are crucial for grid stability and renewable energy integration.
Wist je dat echt niet? Interesseert je ook niet zeker?

Is al opgestart meer dan 4 jaar geleden, want China heeft de meeste (snel)laadpalen nodig en allerhande (mega)packs natuurlijk ook.
Citaat:
https://electrek.co/2021/02/03/tesla...arger-factory/

Tesla opens its new Supercharger factory
| Feb 3 2021
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : Vandaag om 08:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 09:36   #49
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik zou snel verhuizen naar het buitenland waar autos verboden zijn, er zijn genoeg eilanden waar dat quasi zo is.

2 eilanden in Nederland zijn autoluw:

Verschillende eilanden wereldwijd zijn autovrij of hebben beperkingen op het gebruik van auto's. Op het Griekse eiland Hydra zijn auto's en motoren verboden, en het vervoer gebeurt met ezels, paarden of taxi's. In Nederland is Vlieland een autovrij eiland, waar toeristen geen auto's mogen besturen. Ook het Kanaaleiland Sark is autovrij, en vervoer gaat er per fiets, tractor of paardenkoets. Verder zijn er eilanden zoals Mackinac Island in de VS en Helgoland in Duitsland waar auto's verboden zijn of waar het gebruik ervan beperkt is.

Autovrije of autoluwe eilanden:
Hydra (Griekenland): Auto's en motoren zijn verboden. Vervoer gebeurt met ezels, paarden of taxi's.
Vlieland (Nederland): Toeristen mogen er geen auto's besturen.
Sark (Kanaaleilanden): Auto's zijn verboden, vervoer gaat per fiets, tractor of paardenkoets.
Mackinac Island (VS): Auto's zijn verboden, en zelfs golfkarretjes zijn niet toegestaan.
Helgoland (Duitsland): Auto's zijn beperkt toegestaan, en fietsen is verboden.
Schiermonnikoog (Nederland): Is autoluw, net als Vlieland.
Herm (Kanaaleilanden): Staat bekend om zijn autovrije karakter.
Pserimos (Griekenland): Is een klein, autovrij eiland tussen Kalymnos en Kos.

Met mooie prentjes:





Lawaai? Vraag maar aan de stedlingen in Oslo, hoe stil het daar geworden is.

Nope, valt dus best mee, de maakindustrie bouwt die ook ondertussen op hernieuwbare stroom en hun uitgemeten opslag.

Tesla Shanghai snellaadpalen fabriek zelfs volledig op groene elec:

Wist je dat echt niet? Interesseert je ook niet zeker?

Is al opgestart meer dan 4 jaar geleden, want China heeft de meeste (snel)laadpalen nodig en allerhande (mega)packs natuurlijk ook.
Waarom zou ik moeten verhuizen, verhuis zelf. Jij bent de stalker, aanrander en moordenaar. Het is niet de motor die lawaai maakt maar de snelheid waarmee de banden over het wegdek scheuren. Dat heeft niets met EV of ICE te maken.
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 10:06   #50
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Waarom zou ik moeten verhuizen, verhuis zelf.
Jij klaagt hier voortdurend extreem, ik niet.
Dus klaag maar verder, over waar je woont. Ik weet van wie het komt, en hoef dus niet meer te reageren.

En de electrische autos rijden binnenkort alle zwakzinnige weggebruikers op een hoopje. Leve het motorlawaai, vooral bij koude start, en de heerlijke propere uitlaatlucht. Grapje.

Citaat:
AI-overzicht

Het is een feit dat elektrische auto's stiller zijn dan auto's met een verbrandingsmotor, vooral bij lage snelheden. Dit komt doordat elektrische motoren minder geluid produceren dan benzine- of dieselmotoren. Echter, vanaf een bepaalde snelheid, meestal rond de 20-30 km/u, wordt het bandengeluid belangrijker en is het geluidsverschil minder merkbaar. Sinds 2021 zijn elektrische auto's verplicht uitgerust met een Acoustic Vehicle Alerting System (AVAS) dat bij lage snelheden een waarschuwingsgeluid produceert om de veiligheid te vergroten.

Hier is een meer gedetailleerde uitleg:

Stille aandrijving:
Elektrische auto's hebben geen verbrandingsmotor, die van nature veel geluid maakt. In plaats daarvan gebruiken ze een elektromotor, die veel stiller is.

Banden:
Naarmate de snelheid toeneemt, wordt het geluid van de banden belangrijker en wordt het geluidsverschil tussen elektrische en benzineauto's kleiner.

AVAS:
Het Acoustic Vehicle Alerting System (AVAS) is een geluidssysteem dat verplicht is op nieuwe elektrische auto's en andere elektrische voertuigen. Het systeem produceert een waarschuwingsgeluid bij lage snelheden om voetgangers en andere weggebruikers te waarschuwen voor de naderende auto.

Veiligheid:
Hoewel het stille karakter van elektrische auto's bij lage snelheden als voordeel wordt gezien, kan het ook een veiligheidsrisico vormen voor voetgangers en fietsers die de auto niet horen aankomen. Het AVAS-systeem is ontworpen om dit risico te verminderen.

Geluidsniveau:
Uit onderzoek blijkt dat elektrische auto's bij lage snelheden en bij het optrekken stiller zijn dan auto's met een verbrandingsmotor, maar het verschil is minder merkbaar bij hogere snelheden.
Wie heerlijk scheurgeluid wil waar hij wilt wonen er zijn alvast nog woonbetonblokken vrij langs scheursnelwegen. Toch als er geen file aanschuift voor de frisse lucht.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : Vandaag om 10:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be