![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Trouwens, de laatste tijd, met al die overheidsbetutteling: het maakt goed drol uit of ze spijbelen of niet.
Het niveau is sowieso al laag genoeg dat bij wijze van spreken uw vingers gebruiken om te rekenen voldoende is om door te komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En mensen met iets meer dan het gemiddelde verstand, die denken na voordat ze aan zoiets meedoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ohja, 3de van mijn jaar & felicitaties van de jury. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zoiets veralgemenen is natuurlijk niet goed. Er zijn er die wel nood hebben aan de uitleg van de docenten of de professoren. En in ieder lesuur steek je iets op, misschien iets dat niet onmiddellijk nodig is voor je examen, maar toch bruikbaar is in je latere leven of in je latere loopbaan. Ik zou brossen dus absoluut niet aanraden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weyts: ‘Scholen in de toekomst pas erkennen na grondige screening’
Citaat:
Misschien is het wel kort bochtenwerk maar laat ik een Islamitische school als 'voorbeeld' nemen. Het onderwerp condooms uitdelen in scholen dat klinkt een beetje als: laat ons seksen!!!! En dan heb je daar nog het schoolverzuim door zij die opkomen voor het milieu. Laat ik dat omschrijven als: In een ver verleden was er eens een staking tegen éne zekere Vanden Boeynants (beenhouwer), iets met helicopters (Agusta) geloof ik. ![]() Veel studenten staakten mee, zongen liederen tegen VDB maar er waren er ook die dankbaar gebruik maakten van de staking om in de kroeg te kruipen en daar de wereld even gingen verbeteren tussen pot en pint onder het luid scanderen van liederen waar geen mens de tekst van kende laat staan de tekst er van begrepen heeft. Het 'liedje' tegen VDB ging als volgt: BDN, VDB zedde gij zot, hoor de klokken luiden bim, bam, bom dacht ik. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 9 februari 2020 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Probleem is simpelweg dat de NVA historisch gezien geen enkele voet tussen de deur heeft bij de scholen, en daarom de aanval opent op de koepels. Met dit als excuus. Mijn vader zei vandaag nog: in onze tijd broste we tegen de kernwapens, enzo.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De meeste proffen denken zo trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want dat stuit mij juist tegen de borst. Niet zozeer dat jongeren willen demonstreren maar dat bepaalde "beleidsmensen" dit willen recupereren en zelfs in gang steken. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 9 februari 2020 om 18:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er wordt genoeg geld aan onderwijs gegeven, de vraag is waar blijft het geld? wordt het besteed aan bloempotbanen? komt het in de verkeerde zakken terecht? wordt het geld wel netjes verdeeld? Het onderwijs zou eens doorgelicht moeten worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
over welke richting ging het dan? misschien zijn de vakken er wel heel gemakkelijk of wordt er op een heel laag peil les gegeven het is daarom dat men op de universiteit van Hasselt bijscholingen geeft, op secundair niveau, voor eerstejaarsstudenten, ...omdat die het universitaire aanvangspeil niet halen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het secundair is een ramp geworden kwa voorbereiding op het hoger onderwijs, dankzij de extreme betutteling & nivellering vanuit de overheid. Iedereen moet over de lat, en de scholen moeten daarvoor zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
dat is zo ik hoop dat je een volwaardig diploma hebt want het secundair is een lachertje in sommige scholen, heel het jaar doen de lln niks, dan hebben ze 8 onvoldoendes en dan krijgen ze nog een A-attest |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 9 februari 2020 om 21:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En je eigen niveau krik je natuurlijk op door... te betogen. Zelfstudie lijkt me veel interessanter, hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hogeschool of univ worden betaald door : ouders, de student ( die werkt tussen het studeren door) belastingsgeld voor studiebeurs, de infrastructuur, weddes etc. Zoals de rector van Antwerpen het omschreef, het is dankzij die werkende bouwvakker van 19 jaar dat een student kan gaan studeren. Zo beter geformuleerd?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Het maakt niet veel uit. Een sociaal engagement (ook al is het tegen jullie politiek) is belangrijker dan wat op die schoolbanken niks te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ze kunnen betogen op woensdag-namiddag.
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |