Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2020, 21:48   #81
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Er was geen enkele Vlaming die dat antwoord gaf.
Niet op de zevende dag en niet in Villa politica.

Vraag is dan: "Waar haal je die achterbakse onzin?"
Welk antwoord? De twee Vlamingen slaakten zuchten van opluchting toen men aan de gast van Ecolo vroeg hoe er nu moest bespaard worden. Gelukkig moesten zij niet antwoorden.
Oud 9 februari 2020, 21:49   #82
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak het toch niet zo moeilijk.
Gewoon ieder loon aftoppen op 1750 euro per maand.
Zo hebben we geld genoeg voor het pensioen van 1500 euro netto / bruto (hangt af van de partij) voor iedereen.
Dan zullen veel mensen met pensioen gaan voor dit klein verschil.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2020, 21:57   #83
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kom nu niet doen of Nl een ontwikkelingsland is op gezondheidszorg. Ze hebben hun eigenaardigheden, maar ik heb me laten wijsmaken, om een vb. te geven, dat als ze zich vlugger in Gent of Antwerpen laten opereren, ze toch meer terugbetaald krijgen, dan wijzelf bij onze eigen ziekenkassen.

Ook dat de artsen ginder durven beslissen: een niet zo dringende operatie is er niet zo dringend. Dan ga je de lijst op. Maar echt dringend is wel echt dringend. Wij zijn hier verwend op dat vlak. Voor sommige specialiteiten toch.
Ik kan je voorbeelden geven uit mijn omgeving.

Een Nederlandse die in België woont had opmerking over de kostprijs van medische verzorging, waarvoor ze hier geen tussenkomst kreeg van het ziekenfonds. Toen ik opmerkte dat ze dan best naar Nederland kon gaan was haar antwoord: neen, want dat zat ik nu nog altijd in een rolstoel. NA jaren was ze nog niet geholpen in Nederland. In een BEL-Limburgs ziekenhuis was ze correct behandeld, en kon ze weer lopen.

Een jonge Belgische die in Nederland woonde kreeg de raad haar hart te laten nakijken. Maar eer ze daar op de juiste plaats terecht kon hoefde ze niet meer te gaan. Haar kindje kon haar bezoeken op het kerkhof.

Kennissen tandartsen in BEL-Limburg hebben bijna uitsluitend Nederlandse patiënten. Hoe zou dat komen?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2020, 22:04   #84
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

Een Nederlandse die in België woont had opmerking over de kostprijs van medische verzorging, waarvoor ze hier geen tussenkomst kreeg van het ziekenfonds. Toen ik opmerkte dat ze dan best naar Nederland kon gaan was haar antwoord: neen, want dat zat ik nu nog altijd in een rolstoel. NA jaren was ze nog niet geholpen in Nederland. In een BEL-Limburgs ziekenhuis was ze correct behandeld, en kon ze weer lopen.

Een jonge Belgische die in Nederland woonde kreeg de raad haar hart te laten nakijken. Maar eer ze daar op de juiste plaats terecht kon hoefde ze niet meer te gaan. Haar kindje kon haar bezoeken op het kerkhof.

Kennissen tandartsen in BEL-Limburg hebben bijna uitsluitend Nederlandse patiënten. Hoe zou dat komen?
Tijdje geleden een interview gelezen van een Belgische huisarts die naar Nederland verhuisd was. Hij was in een hemel op aarde terechtgekomen. Moest maar werken van 9 tot 5 en geen huisbezoeken.

In Nederland is de dokter koning.
Oud 9 februari 2020, 22:18   #85
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In Nederland is de dokter koning.
Doktersbezoeken daar vallen ze in Amerika van hun stoel van. Blijkbaar was dat iets van in de jaren stillekes. Volgens mijn ex zijn doktersbezoeken in Belgie evenwel ook eerder zeldzaam geworden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 00:09   #86
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Misschien dit ook eens lezen :
https://www.zorgwijzer.nl/zorgverzek...urste-en-beste
De kostprijs in Nederland ligt hoger, maar de kwaliteit is er ook beter.

Trouwens mijn eigen ondervindingen in Belgie zijn zowel negatief als positief.

Na het hoerageroep over ons onderwijs zijn we al wel stilaan tot de conclusie gekomen dat het franstalig onderwijs gewoon een ramp is, en het nederlandstalig onderwijs in een neergaande spiraal zit.
Misschien dat we beter ook eens op ons voeten terecht komen wat de gezondheidszorg betreft.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 08:49   #87
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dicht bij ons woont een gepensioneerd regent (met volle loopbaan).
Hij is alleenstaand (betaalt dus zéér veel belastingen).
Sedert enkele maanden geraakt hij er NIET meer met z'n pensioen.
Hij heeft geen enkele andere inkomst.
Hij moet nu op het einde v.d. maand telkens een beetje van z'n spaarcentjes afhalen.
Van Quackelborne beweerde deze morgen in de 7de dag dat de koopkracht er 7 % was op vooruitgegaan.
Hoe kan dat ?
Liegt hij ?
Heeft die gepensioneerde regent een eigen huis of huurt hij?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 09:01   #88
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Doktersbezoeken daar vallen ze in Amerika van hun stoel van. Blijkbaar was dat iets van in de jaren stillekes. Volgens mijn ex zijn doktersbezoeken in Belgie evenwel ook eerder zeldzaam geworden.
Inderdaad, mijn huisdokter heeft een praktijk samen met zijn eega (ook huisdokter). Geen van beide doet huisbezoeken.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 09:20   #89
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon de taxshift afschaffen en er is geld genoeg
Inderdaad, we kunnen de vergrijzing stoppen door de taxshift af te schaffen
Oud 10 februari 2020, 09:51   #90
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Misschien dit ook eens lezen :
https://www.zorgwijzer.nl/zorgverzek...urste-en-beste
De kostprijs in Nederland ligt hoger, maar de kwaliteit is er ook beter.

Trouwens mijn eigen ondervindingen in Belgie zijn zowel negatief als positief.

Na het hoerageroep over ons onderwijs zijn we al wel stilaan tot de conclusie gekomen dat het franstalig onderwijs gewoon een ramp is, en het nederlandstalig onderwijs in een neergaande spiraal zit.
Misschien dat we beter ook eens op ons voeten terecht komen wat de gezondheidszorg betreft.
Bedankt voor de link.

Ik ben eens gaan zoeken hoe men aan de cijfers komt. En wat zie ik: snelheid van behandeling:
Nederland 175
België 213.

bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Euro_h...consumer_index

Dat bevestigt hetgeen ik hoger schreef.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 10:28   #91
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedankt voor de link.

Ik ben eens gaan zoeken hoe men aan de cijfers komt. En wat zie ik: snelheid van behandeling:
Nederland 175
België 213.

bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Euro_h...consumer_index

Dat bevestigt hetgeen ik hoger schreef.
In de totale score doet Nederland het wel beter dan Belgie. Niet alleen snelheid, maar ook kwaliteit is belangrijk.
Maar kom. Op gebied van gezondheidszorg doet Belgie het niet zo slecht, maar moeten we Nederland laten voorgaan als we het totale plaatje bekijken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 10:29   #92
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En er zijn veel Vlamingen, Nederlanders en Duitsers die voor sommige behandelingen naar ... Turkije gaan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 10:34   #93
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Er zijn een paar ultieme parameters die gehanteerd kunnen worden: de gemiddelde leeftijd, het sterftecijfer bij geboortes ...

Maar dat is allemaal of topic.
Ze zaten al achter ons geld, en nu zitten ze er nog veel meer achter te hengelen.

(akkoord: dat geld is niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat de francofonie een bedreiging is voor onze cultuur, breed genomen. Maar die centen zijn toch het tweede belangrijkste. En vooral zeer vatbaar en begrijpelijk voor vele kiezers)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 11:38   #94
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En toch lijken de geesten, ook in Wallonië, te rijpen...

https://www.hln.be/de-krant/politiek...r-zo~aaaaa1d9/
Dat is inderdaad zo.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 11:44   #95
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat is inderdaad zo.
Leuk voor jou, hé Everytime? Eindelijk uitzicht op aansluiting bij je geliefde Frankrijk. Vive la France!
Oud 10 februari 2020, 11:46   #96
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Geen communautaire heibel meer want in Frankrijk spreekt iedereen Frans.
Oud 10 februari 2020, 11:56   #97
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inderdaad, mijn huisdokter heeft een praktijk samen met zijn eega (ook huisdokter). Geen van beiden doet huisbezoeken.
Goed voor 't klimaat, al denk ik dat het in feite niet rendabel genoeg is voor madam & mijnheer doktoor!
Oud 10 februari 2020, 16:19   #98
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Geen communautaire heibel meer want in Frankrijk spreekt iedereen Frans.
Dan kunnen ze met de bedelstaf naar Parijs
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 16:21   #99
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Heeft die gepensioneerde regent een eigen huis of huurt hij?
Hij huurt een appartement van +/- 650 €/maand + syndic, +/- 55€ per maand.

Laatst gewijzigd door Boduo : 10 februari 2020 om 16:23.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 17:19   #100
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Op de RTL wil de PS ondertussen het kapitaal belasten .

Wil dat toch wel lukken zeker dat "het kapitaal " zich vooral op de Vlaamse spaarboekjes bevindt.

Welke Vlaamse partij gaat zulke oplossing durven aanvaarden ?
Nu en dan luisteren naar de Franstalige politieke debatten zoals "C'est pas tous les jours dimanche" en "A votre avis" is ook interessant...
Waar de Waalse politici "het geld" willen halen zeggen ze al decennia, alleen schijnt het niet zo goed te lukken! Bij de bedrijven, bij de "rijken", de financiële fraude aanpakken enz
Ze zijn gloeiend kwaad op oa de taxshift en ze blijven maar herhalen hoe zij weer het geld gaan rondsmijten zodra ze daar de kans toe zullen krijgen! Hogere pensioenen, vervroegde pensionering, gratis dokterskosten en openbaar vervoer, gratis maaltijden in de scholen en nog zo van dat lekkers voor hun kiezers. Doe daar dan nog een moderator bij die bij elke uitzending zit te vissen naar "jullie zullen toch niet samen met de nva enz" precies of het loopt hem dun door de broek bij de gedachte alleen al! Van dat samengaan met Frankrijk heb ik hen nog niet bezig gehoord! Ze hopen dus dat het op een of andere manier weer zal lukken zoals het hen al decennia lang lukt...
Hun Vivaldi is nog niet dood...

Laatst gewijzigd door andev : 10 februari 2020 om 17:23.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be