Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 februari 2020, 10:32   #1
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard Duizend bomen geplant, en gelukkig dat ze daar mee zijn.

Een stel kinderen zijn zeer opgetogen over het feit dat ze duizend bomen geplant hebben die het probleem van het klimaat moeten aanpakken.

Wat ze de kinderen allemaal niet wijs maken hé. Het duurt nog jaaaaaaaaren vooraleer dat die takjes min of meer op boompjes gaan trekken. Dus aan het klimaat gaat dat, voor dat die kinderen klein kinderen hebben nog geen moer veranderen.

Als ze dan toch fier willen zijn iets positiefs te doen voor het klimaat, dat ze dan al eens stoppen met hun ouders al hun geliefde koekjes en dergelijke te doen kopen waar palmolie in verwerkt zit en waarvoor hectaren bos, (met volwassen bomen die NU DIRECT wel veel verschil kunnen maken) gekapt worden.

https://www.gva.be/cnt/dmf20200216_0...enementenweide

Laatst gewijzigd door Garry : 19 februari 2020 om 10:36.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 11:27   #2
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

ok boomer
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 11:46   #3
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

gewoon alle bomen kappen en gebruiken als biomassa. Tschijnt dat da goed is voor het milieu en klimaat
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2020, 07:43   #4
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

zouden ze nu eens niet stoppen met al die zever te verkopen in het nieuws. Tegen dat die takjes bomen zijn heeft de jongste deelnemer daar aanwezig zelf al kleinkinderen. En sinds wanneer platen ze bomen op nog geen twee meter afstand van elkaar?

Als ze maar over dat klimaat kunnen zeiken dan is het al lang OK.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2020, 07:55   #5
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Ik heb op mijn stuk grond, wat voorheen gebruikt werd om maïs te oogsten, een honderdtal bomen geplant, krijg ik nu een medaille?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2020, 08:05   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
zouden ze nu eens niet stoppen met al die zever te verkopen in het nieuws. Tegen dat die takjes bomen zijn heeft de jongste deelnemer daar aanwezig zelf al kleinkinderen. En sinds wanneer platen ze bomen op nog geen twee meter afstand van elkaar?

Als ze maar over dat klimaat kunnen zeiken dan is het al lang OK.
Vandaar dat ik niet begrijp dat pellets stoken milieuvriendelijk (CO² neutraal) is.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2020, 08:14   #7
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
zouden ze nu eens niet stoppen met al die zever te verkopen in het nieuws. Tegen dat die takjes bomen zijn heeft de jongste deelnemer daar aanwezig zelf al kleinkinderen. En sinds wanneer platen ze bomen op nog geen twee meter afstand van elkaar?

Als ze maar over dat klimaat kunnen zeiken dan is het al lang OK.
Sinds altijd.
(spontane verjonging begint nog veel dichter)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2020, 09:07   #8
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Een stel kinderen zijn zeer opgetogen over het feit dat ze duizend bomen geplant hebben die het probleem van het klimaat moeten aanpakken.

Wat ze de kinderen allemaal niet wijs maken hé. Het duurt nog jaaaaaaaaren vooraleer dat die takjes min of meer op boompjes gaan trekken. Dus aan het klimaat gaat dat, voor dat die kinderen klein kinderen hebben nog geen moer veranderen.

Als ze dan toch fier willen zijn iets positiefs te doen voor het klimaat, dat ze dan al eens stoppen met hun ouders al hun geliefde koekjes en dergelijke te doen kopen waar palmolie in verwerkt zit en waarvoor hectaren bos, (met volwassen bomen die NU DIRECT wel veel verschil kunnen maken) gekapt worden.

https://www.gva.be/cnt/dmf20200216_0...enementenweide
Het feit dat men bomen aanplant is een goede zaak, sowieso.
Waar het vooral wringt is het totale gebrek aan enige coherentie inzake het gevoerde beleid in ons zogezegd “ontwikkelde” land. Je hoeft daarvoor heus niet in het buitenland te zijn, want als je wanbeleid zoekt, dan is België daarvoor het uitgelezen land. Vriendjespolitiek, corruptie, onkunde, politiek onvermogen, totaal gebrek aan organisatie en inzicht, niet in staat om op lange termijn te kijken … het loopt duidelijk goed fout in dit landje.

Met betrekking tot deze materie is een goed voorbeeld een waardevol bos omgeven door weilanden. In België slaagt men erin het bos met eeuwenoude bomen te verkavelen, waarna men dus massaal bomen moet kappen én vervolgen een boscompensatie moet betalen om elders bomen aan te planten. De weilanden blijven op hetzelfde moment uiteraard onaangeroerd. Je houdt het niet voor mogelijk.

Voor Kafka moet je duidelijk in België zijn.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2020, 02:16   #9
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het feit dat men bomen aanplant is een goede zaak, sowieso.
Waar het vooral wringt is het totale gebrek aan enige coherentie inzake het gevoerde beleid in ons zogezegd “ontwikkelde” land. Je hoeft daarvoor heus niet in het buitenland te zijn, want als je wanbeleid zoekt, dan is België daarvoor het uitgelezen land. Vriendjespolitiek, corruptie, onkunde, politiek onvermogen, totaal gebrek aan organisatie en inzicht, niet in staat om op lange termijn te kijken … het loopt duidelijk goed fout in dit landje.

Met betrekking tot deze materie is een goed voorbeeld een waardevol bos omgeven door weilanden. In België slaagt men erin het bos met eeuwenoude bomen te verkavelen, waarna men dus massaal bomen moet kappen én vervolgen een boscompensatie moet betalen om elders bomen aan te planten. De weilanden blijven op hetzelfde moment uiteraard onaangeroerd. Je houdt het niet voor mogelijk.

Voor Kafka moet je duidelijk in België zijn.
Je moet in de winkels eens trachten koekjes - wafels of eender welk ander gebakken lekkernij te vinden waar geen palmolie in zit. Te weten dat er honderden hectaren ontbost wordt voor de palmwinning. En eens gewonnen moet ze dan nog van einde ver met sterk vervuilende schepen naar onze kantrijen vervoerd worden. Maar dat stoort onze jeugd allerminst zolang ze hun lekkernijen thuis maar voorgeschoteld krijgen. Maar wel met veel trompetgeschal een hoop takjes in de grond gaan steken.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2020, 02:33   #10
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Je moet in de winkels eens trachten koekjes - wafels of eender welk ander gebakken lekkernij te vinden waar geen palmolie in zit. Te weten dat er honderden hectaren ontbost wordt voor de palmwinning. En eens gewonnen moet ze dan nog van einde ver met sterk vervuilende schepen naar onze kantrijen vervoerd worden. Maar dat stoort onze jeugd allerminst zolang ze hun lekkernijen thuis maar voorgeschoteld krijgen. Maar wel met veel trompetgeschal een hoop takjes in de grond gaan steken.
En volgende week massaal op sterk vervuilende vliegtuigen stappen om op ski verlof te gaan.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2020, 09:35   #11
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En volgende week massaal op sterk vervuilende vliegtuigen stappen om op ski verlof te gaan.
idd.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2020, 00:08   #12
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Nu onafgezien van het niemendalletje of de verdere hypocrisie is dacht ik bomen planten toch dé oplossing ... een biljoen om precies te zijn
En Trump deed het ook al

Die geitenwollensokkendrager-bomenknuffelaars gaan toch nog gelijk krijgen se
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2020, 00:09   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En volgende week massaal op sterk vervuilende vliegtuigen stappen om op ski verlof te gaan.
Doen echte groenen dat? Ik betwijfel het...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2020, 01:03   #14
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Mensen die geen hectare bomen hebben staan zouden €1000 belastingen extra moeten betalen.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2020, 09:48   #15
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik heb op mijn stuk grond, wat voorheen gebruikt werd om maïs te oogsten, een honderdtal bomen geplant, krijg ik nu een medaille?
Wat mij betreft wel.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2020, 09:51   #16
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik heb op mijn stuk grond, wat voorheen gebruikt werd om maïs te oogsten, een honderdtal bomen geplant, krijg ik nu een medaille?
OK boom-er
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 22 februari 2020 om 09:51.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2020, 03:14   #17
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Doen echte groenen dat? Ik betwijfel het...
Ik heb op tv genoeg beelden gezien van tieners op de luchthaven die klaar stonden om op sterk vervuilende vliegtuigen te stappen.
Onder die tieners zijn met grote zekerheid ook klimaat brossers die verleden jaar elke donderdag spijbelden.

Zo verliezen die natuurlijk elke geloofwaardigheid.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2020, 01:28   #18
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik heb op mijn stuk grond, wat voorheen gebruikt werd om maïs te oogsten, een honderdtal bomen geplant, krijg ik nu een medaille?
Bonsaiboompjes, ja dat brengt goed op hé.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2020, 01:30   #19
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik heb op tv genoeg beelden gezien van tieners op de luchthaven die klaar stonden om op sterk vervuilende vliegtuigen te stappen.
Onder die tieners zijn met grote zekerheid ook klimaat brossers die verleden jaar elke donderdag spijbelden.

Zo verliezen die natuurlijk elke geloofwaardigheid.
idd
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2020, 01:44   #20
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Nu onafgezien van het niemendalletje of de verdere hypocrisie is dacht ik bomen planten toch dé oplossing ... een biljoen om precies te zijn
En Trump deed het ook al

Die geitenwollensokkendrager-bomenknuffelaars gaan toch nog gelijk krijgen se
Als planten de oplossing zou zijn gaat ge het resultaat daarvan nooit meer te zien krijgen. Denk aan de gezegde, "Boompje groot, planterke dood".

Ontbossing stop zetten zal veel eerder resultaat geven en dat hebben we allemaal in de hand. Stop met zaken te kopen waarin palmolie is verwerkt. Als de artikels met palmolie in vanaf morgen in het schap blijven liggen stopt die ontbossing van zelf.

Daarbij betekend heel die productie van palmolie niet anders dan slavernij op verplaatsing, alleen worden de slaven niet meer naar de plantage gebracht maar brengen ze de plantage naar de slaven.

Laatst gewijzigd door Garry : 28 februari 2020 om 01:49.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be