![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gouden lepel. Maar wat interesseert het me nog?
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit vooral gericht is naar de moslimvrouwen en ik keur dit uiteraard af. Indien er echter redenen zouden zijn om een fitness zaal anders in te richten voor vrouwen vanwegen hun specifieke anatomische kenmerken dan zou ik er geen graten in zien. Je kunt ook moeilijk stellen dat verloskamers discriminerend zijn omdat ze voorbehouden zijn aan vrouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moslima’s huren Plopsaqua af: mannen niet welkom. Zo zie je maar weer. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welk is de context van al die zwembaden die op bepaalde dagen en uren niet toegankelijk zijn voor mannen ?? Stel dat ik als man me alleen maar kan vrijmaken op die dagen en op die uren ? Dan wordt mij de toegang tot dat zwembad als man letterlijk verboden....ik kan dus nooit gaan zwemmen in mijn gemeente opdat ik een man ben ? Waarom worden die organisaties niet bestraft ? Die zwembaden hebben toch niks vandoen met religies ? https://www.tvl.be/nieuws/zwembad-in...-vrouwen-50333 https://www.bruzz.be/sport/zwembad-s...wen-2006-03-08 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 maart 2020 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 8 maart 2020 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 8 maart 2020 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn commentaar ging niet over zwembaden maar over fitnesscentra en dan nog onder voorbehoud. Aangezien ik geen expert ben in de materie kan ik niet oordelen indien er economisch voordeel kan gehaald worden uit een fitness voor enkel vrouwen, gewoon vanwege de fysische verschillen. Dus ja, voor mij mogen het verbieden dat openbare zwembaden voor één of ander publiek gereserveerd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Indien dit niet geval zou zijn kun je dit toch gewoon counteren door te stellen dat die vrouw dit beweert gewoon omdat ze een promotie misgelopen is. Ik zou daar geen schrik van hebben, gewoon omdat ik de persoon in kwestie zou promoveren op objective criteria. Ik zou daar trouwens ook anderen bij betrekken, men mag niet vergeten dat veel ondernemingen een zogenaamd 360° evaluatie hanteren waarbij de feedback niet enkel van de leidinggevende komt maar ook van collega's, klanten ed... Ik vind dit onderdeel van het professioneel gedragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() straf dat een advocaat dan maar de seksistische optie kiest ipv de juridische (klacht wegens smaad)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees nu dat de Leopold II tunnel zal worden omgedoopt tot een tunnel met een andere naam.
Die tunnel zou nu willens of niet absoluut moeten worden genoemd naar een vrouw.....Ik vind dat even discriminerend naar mannen toe .....Akkoord als er ergens een (ooit) belangrijke vrouw is geweest waar we graag een plaats naar vernoemen en deze naam uit een paar andere wordt verkozen maar in dit geval zal men blijkbaar maar alleen nog maar mogen kiezen uit vrouwelijke namen ?? Mannelijke namen mogen niet meer worden vermeld ![]() ![]() En om welke reden vraag ik me af ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 maart 2020 om 16:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is pas sprake van laster en eerroof als deze plaatsvond in het bijzijn van derden. Was dit het geval ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we ons baseren op wat meer dan wat er in de op-post staat : "Maar ik heb eens een probleem gehad met een stagiaire die beweerde dat ze haar slechte evaluatie te danken had aan het feit dat ze niet op mijn avances ingegaan was. Uiteraard heeft ze bot gevangen omdat haar klacht nergens op gebaseerd was. " Dan lijkt het me toch dat die vrouw dat op zijn minst ergens naar buiten heeft gebracht want ze wou er iets mee bereiken allez ja kan ook persoonlijk tegen hem geweest zijn als een soort dreigement om haar betere punten te geven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou me niet verbazen dat dit een vervolg krijgt als zijn slachtoffers hun boekje open doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals: ik spreek vanuit het standpunt dat Mary gelijk heeft. Er zelf mee naar buiten komen of wachten tot het onvermijdelijk toch ergens opduikt?
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan zijn dat ge gelijk hebt maar als hij zich vooraf zo denkt in te gaan denken gaat dat als een boemerang terug in zijn gezicht komen moest het blijken dat er toch stront aan de knikker was Ook dat zou hij als sluw advocaat en iemand met ervaring met de media toch moeten beseffen Laatst gewijzigd door praha : 8 maart 2020 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs zoek ik niet de belangstelling op. Ik heb geen publieke reputatie te verdedigen. Als ik publiek zou aangevallen worden is dat geen groot nieuws, zoals Sven Mary mogelijks wel vreest. Vandaar zijn vlucht vooruit door zijn slechte evaluatie van zijn stagiaire publiek te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus als er werkelijk iets van aan zou zijn is dat uitermate dom van hem en vermits we ervan uitgaan dat hij net slim genoeg is lijkt me eerder het omgekeerde waar. Bovendien ge zou zelfs indien er wat loos was zonder die bepaalde uitspraak de kat niet bij de melk zetten...dan had hij beter gewoonweg geen reactie gegeven in de zin dat hij de resultaten van dat onderzoek bijtreedt ach ja we zien wel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag Mary niet aannemen wie hij wil misschien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welk studieadvies zou Sven Mary aan zijn dochter geven?