Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2020, 09:55   #101
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat zal zeer moeilijk worden want wanneer je als man tegenwoordig maar één scheef woordje zegt over vrouwen krijg je meteen alle drek over je heen.
Gouden lepel. Maar wat interesseert het me nog?
Oud 8 maart 2020, 10:35   #102
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Misschien gelijk gaan met de uitbaters van basic-fit....of is dat dan weer geen discriminatie ?

https://www.basic-fit.com/nl-be/ladies-only
Dit hangt af van de context.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit vooral gericht is naar de moslimvrouwen en ik keur dit uiteraard af.

Indien er echter redenen zouden zijn om een fitness zaal anders in te richten voor vrouwen vanwegen hun specifieke anatomische kenmerken dan zou ik er geen graten in zien.

Je kunt ook moeilijk stellen dat verloskamers discriminerend zijn omdat ze voorbehouden zijn aan vrouwen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2020, 10:57   #103
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Welk zwembad is niet meer toegankelijk voor mannen, Fred?
Een ouder artikel 'leerde':

Moslima’s huren Plopsaqua af: mannen niet welkom.

Zo zie je maar weer.
Oud 8 maart 2020, 11:50   #104
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit hangt af van de context.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit vooral gericht is naar de moslimvrouwen en ik keur dit uiteraard af.

Indien er echter redenen zouden zijn om een fitness zaal anders in te richten voor vrouwen vanwegen hun specifieke anatomische kenmerken dan zou ik er geen graten in zien.

Je kunt ook moeilijk stellen dat verloskamers discriminerend zijn omdat ze voorbehouden zijn aan vrouwen.
Dat is raar. Opeens hangt het af van de context. Ik vond de context bij Sven Mary nochtans heel duidelijk.

Welk is de context van al die zwembaden die op bepaalde dagen en uren niet toegankelijk zijn voor mannen ??
Stel dat ik als man me alleen maar kan vrijmaken op die dagen en op die uren ? Dan wordt mij de toegang tot dat zwembad als man letterlijk verboden....ik kan dus nooit gaan zwemmen in mijn gemeente opdat ik een man ben ?
Waarom worden die organisaties niet bestraft ? Die zwembaden hebben toch niks vandoen met religies ?

https://www.tvl.be/nieuws/zwembad-in...-vrouwen-50333

https://www.bruzz.be/sport/zwembad-s...wen-2006-03-08

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 maart 2020 om 11:56.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2020, 12:45   #105
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Je kan je heel professioneel gedragen, geen vrouw verkeerd bekijken, laat staan ze aan te raken of berichtjes te sturen.

Maar je moet op een gegeven moment beslissen dat één van de vrouwen op je afdeling bevordert wordt.

Een andere vrouw die de bevordering misloopt hoeft dan maar te zeggen: "Hij heeft me voorstellen gedaan, voorstellen waarop ik niet ingegaan ben, hierdoor ben ik de promotie misgelopen."
Er zijn van die beroepszeuren die deze simpele waarheid niet onder ogen willen zien, gewoon maar om hun morele superioriteit te kunnen etaleren. Het enige dat ze etaleren is hun eigen arrogantie en domheid.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 8 maart 2020 om 13:04.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2020, 12:49   #106
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Je kan Mary het hardst treffen door hem geen aandacht te geven want hij is een aandachtshoer zoals de meeste van die zogenaamde topadvocaten trouwens.

Ik lees nu dat er mogelijks een rechtszaak boven zijn hoofd hangt omwille van die uitspraken
Toen ik dat las, dacht ik meteen terug aan Justin Trudeau en zijn blackface
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 8 maart 2020 om 13:04.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2020, 14:31   #107
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is raar. Opeens hangt het af van de context. Ik vond de context bij Sven Mary nochtans heel duidelijk.

Welk is de context van al die zwembaden die op bepaalde dagen en uren niet toegankelijk zijn voor mannen ??
Stel dat ik als man me alleen maar kan vrijmaken op die dagen en op die uren ? Dan wordt mij de toegang tot dat zwembad als man letterlijk verboden....ik kan dus nooit gaan zwemmen in mijn gemeente opdat ik een man ben ?
Waarom worden die organisaties niet bestraft ? Die zwembaden hebben toch niks vandoen met religies ?

https://www.tvl.be/nieuws/zwembad-in...-vrouwen-50333

https://www.bruzz.be/sport/zwembad-s...wen-2006-03-08
Als je zou lezen wat ik schrijf zou je weten dat ik dit afkeur, gewoon omdat er geen fysische redenen zijn om deze beperking op te leggen.

Mijn commentaar ging niet over zwembaden maar over fitnesscentra en dan nog onder voorbehoud. Aangezien ik geen expert ben in de materie kan ik niet oordelen indien er economisch voordeel kan gehaald worden uit een fitness voor enkel vrouwen, gewoon vanwege de fysische verschillen.

Dus ja, voor mij mogen het verbieden dat openbare zwembaden voor één of ander publiek gereserveerd wordt.
Oud 8 maart 2020, 14:45   #108
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Je kan je heel professioneel gedragen, geen vrouw verkeerd bekijken, laat staan ze aan te raken of berichtjes te sturen.

Maar je moet op een gegeven moment beslissen dat één van de vrouwen op je afdeling bevordert wordt.

Een andere vrouw die de bevordering misloopt hoeft dan maar te zeggen: "Hij heeft me voorstellen gedaan, voorstellen waarop ik niet ingegaan ben, hierdoor ben ik de promotie misgelopen."
Dan moet je je toch afvragen indien die andere vrouw wel op zijn voorstellen is ingegaan of misschien heeft ze zelf voorstellen gedaan waardoor ze een streepje voor had.

Indien dit niet geval zou zijn kun je dit toch gewoon counteren door te stellen dat die vrouw dit beweert gewoon omdat ze een promotie misgelopen is.

Ik zou daar geen schrik van hebben, gewoon omdat ik de persoon in kwestie zou promoveren op objective criteria.

Ik zou daar trouwens ook anderen bij betrekken, men mag niet vergeten dat veel ondernemingen een zogenaamd 360° evaluatie hanteren waarbij de feedback niet enkel van de leidinggevende komt maar ook van collega's, klanten ed...

Ik vind dit onderdeel van het professioneel gedragen.
Oud 8 maart 2020, 16:03   #109
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

straf dat een advocaat dan maar de seksistische optie kiest ipv de juridische (klacht wegens smaad)
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2020, 16:23   #110
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik lees nu dat de Leopold II tunnel zal worden omgedoopt tot een tunnel met een andere naam.
Die tunnel zou nu willens of niet absoluut moeten worden genoemd naar een vrouw.....Ik vind dat even discriminerend naar mannen toe .....Akkoord als er ergens een (ooit) belangrijke vrouw is geweest waar we graag een plaats naar vernoemen en deze naam uit een paar andere wordt verkozen maar in dit geval zal men blijkbaar maar alleen nog maar mogen kiezen uit vrouwelijke namen ?? Mannelijke namen mogen niet meer worden vermeld
En om welke reden vraag ik me af ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 maart 2020 om 16:25.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2020, 16:41   #111
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
straf dat een advocaat dan maar de seksistische optie kiest ipv de juridische (klacht wegens smaad)
Smaad is enkel bij politiek mandaathouders en behoeders van het openbaar gezag.

Er is pas sprake van laster en eerroof als deze plaatsvond in het bijzijn van derden. Was dit het geval ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2020, 18:13   #112
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Smaad is enkel bij politiek mandaathouders en behoeders van het openbaar gezag.

Er is pas sprake van laster en eerroof als deze plaatsvond in het bijzijn van derden. Was dit het geval ?
of openbaar brengt of teneer legt bij een bevoegde instantie

Als we ons baseren op wat meer dan wat er in de op-post staat : "Maar ik heb eens een probleem gehad met een stagiaire die beweerde dat ze haar slechte evaluatie te danken had aan het feit dat ze niet op mijn avances ingegaan was. Uiteraard heeft ze bot gevangen omdat haar klacht nergens op gebaseerd was. "
Dan lijkt het me toch dat die vrouw dat op zijn minst ergens naar buiten heeft gebracht want ze wou er iets mee bereiken

allez ja kan ook persoonlijk tegen hem geweest zijn als een soort dreigement om haar betere punten te geven
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2020, 19:52   #113
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
of openbaar brengt of teneer legt bij een bevoegde instantie

Als we ons baseren op wat meer dan wat er in de op-post staat : "Maar ik heb eens een probleem gehad met een stagiaire die beweerde dat ze haar slechte evaluatie te danken had aan het feit dat ze niet op mijn avances ingegaan was. Uiteraard heeft ze bot gevangen omdat haar klacht nergens op gebaseerd was. "
Dan lijkt het me toch dat die vrouw dat op zijn minst ergens naar buiten heeft gebracht want ze wou er iets mee bereiken

allez ja kan ook persoonlijk tegen hem geweest zijn als een soort dreigement om haar betere punten te geven
Als gelooft je Sven Mary dat de klacht van zijn stagiaire "uiteraard" nergens op gebaseerd was is er voor hem geen reden om hiermee naar de gazet te stappen. Mij lijkt het dat hij een "Bart De Pauw" doet door in de media te verklaren dat hij "uiteraard" niets mis deed.

Het zou me niet verbazen dat dit een vervolg krijgt als zijn slachtoffers hun boekje open doen.
Oud 8 maart 2020, 20:04   #114
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als gelooft je Sven Mary dat de klacht van zijn stagiaire "uiteraard" nergens op gebaseerd was is er voor hem geen reden om hiermee naar de gazet te stappen. Mij lijkt het dat hij een "Bart De Pauw" doet door in de media te verklaren dat hij "uiteraard" niets mis deed.

Het zou me niet verbazen dat dit een vervolg krijgt als zijn slachtoffers hun boekje open doen.
Wat ga je zelf doen?

Nogmaals: ik spreek vanuit het standpunt dat Mary gelijk heeft.

Er zelf mee naar buiten komen of wachten tot het onvermijdelijk toch ergens opduikt?
Oud 8 maart 2020, 20:39   #115
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hij deed deed die uitspraak tussen de soep en patatten ( anderzijds is het wel een advocaat die zijn sluw) in een reactie op een onderzoek waaruit blijkt dat sinds heel het metoo-gedoe mannen minder geneigd zijn jonge vrouwen aan te nemen uit vrees voor

Kan zijn dat ge gelijk hebt maar als hij zich vooraf zo denkt in te gaan denken gaat dat als een boemerang terug in zijn gezicht komen moest het blijken dat er toch stront aan de knikker was
Ook dat zou hij als sluw advocaat en iemand met ervaring met de media toch moeten beseffen

Laatst gewijzigd door praha : 8 maart 2020 om 20:39.
Oud 8 maart 2020, 21:06   #116
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat ga je zelf doen?

Nogmaals: ik spreek vanuit het standpunt dat Mary gelijk heeft.

Er zelf mee naar buiten komen of wachten tot het onvermijdelijk toch ergens opduikt?
Zelfs zoek ik niet de belangstelling op. Ik heb geen publieke reputatie te verdedigen. Als ik publiek zou aangevallen worden is dat geen groot nieuws, zoals Sven Mary mogelijks wel vreest. Vandaar zijn vlucht vooruit door zijn slechte evaluatie van zijn stagiaire publiek te maken.
Oud 8 maart 2020, 21:11   #117
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Hij deed deed die uitspraak tussen de soep en patatten ( anderzijds is het wel een advocaat die zijn sluw) in een reactie op een onderzoek waaruit blijkt dat sinds heel het metoo-gedoe mannen minder geneigd zijn jonge vrouwen aan te nemen uit vrees voor

Kan zijn dat ge gelijk hebt maar als hij zich vooraf zo denkt in te gaan denken gaat dat als een boemerang terug in zijn gezicht komen moest het blijken dat er toch stront aan de knikker was
Ook dat zou hij als sluw advocaat en iemand met ervaring met de media toch moeten beseffen
Me-too blijft hot in de media. Sven Mary is ervaren genoeg met de media om te weten dat deze nu jaagt op verklaringen van zijn ex-stagaire. Het liefst van al hebben ze een foto of mag ze op TV zodat heel Vlaanderen kan oordelen over de intimiteiten die ze in haar klacht formuleerde.
Oud 8 maart 2020, 21:37   #118
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Me-too blijft hot in de media. Sven Mary is ervaren genoeg met de media om te weten dat deze nu jaagt op verklaringen van zijn ex-stagaire. Het liefst van al hebben ze een foto of mag ze op TV zodat heel Vlaanderen kan oordelen over de intimiteiten die ze in haar klacht formuleerde.
ah ge weet het
Dus als er werkelijk iets van aan zou zijn is dat uitermate dom van hem en vermits we ervan uitgaan dat hij net slim genoeg is lijkt me eerder het omgekeerde waar.
Bovendien ge zou zelfs indien er wat loos was zonder die bepaalde uitspraak de kat niet bij de melk zetten...dan had hij beter gewoonweg geen reactie gegeven in de zin dat hij de resultaten van dat onderzoek bijtreedt

ach ja we zien wel
Oud 9 maart 2020, 07:11   #119
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Mag Mary niet aannemen wie hij wil misschien?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2020, 07:24   #120
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Welk studieadvies zou Sven Mary aan zijn dochter geven?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be