![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou wel eens een 916 kunnen zijn.
In elk geval dat model heeft hij. Vind ik niet comfortabel hoor.
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En met welk nut? Trouwens Gegoten krukas Krukassen van kleine motoren worden meestal wel gegoten, waarna de gietstukken op draaibanken worden afgewerkt. Omdat gietstaal minder veerkrachtig is, zijn deze krukassen gevoeliger voor breuk. Hoewel een kleine gesmede as in één keer in de juiste vorm kan worden gedrukt, is zo'n kleine gesmede as toch nog twee tot drie keer zo duur als een gegoten exemplaar. Dit verklaart een belangrijk deel van het prijsverschil tussen massaal geproduceerde automotoren en de in vermogen vergelijkbare duurzamer industriële motoren. . Dat is al lang geen hobby werkplaats meer. Eerder een fabriek dat je nodig hebt.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 8 maart 2020 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt er van af wat je allemaal wil weten.
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik ben best op de hoogte van de problemen met het maken van krukassen.
![]() |
![]() |
#105 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je kan dus veel sneller meer vermogen naar het achterwiel jagen zonder dat het voorwiel naar de hemel begint te wijzen. Dat de Ducati op lage snelheid minder vermogen kan aanspreken dan de Thriumph is mogelijk de reden van de 'mindere' prestatie. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 8 maart 2020 om 20:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Triumph Rocket is een showbeest met kilo's trim en versiering. maar die 2300cc 3cylinder is gewoon een beest van een motor, die ook de nodige kilo's in de schaal legt.
De versnellingen zijn ook meer gemaakt voor het minder hoge topsnelheidwerk en meer voor het vloeiend cruisen. Kort door de bocht, om de Duc vloeiend te laten rijden moet je ferm in de vittessebak roeren, bij die Rocket zet je die in een willekeurige versnelling en het koppel lost de rest wel op. En ja, dat geeft dragster achtige effecten, net zoals je dat verwacht bij dat andere koppelmonster de Yamaha V-Max.
![]() |
#108 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
Je wil echt niet rechtop gezeten aan 120 km/uur en 50 km/uur tegenwind ergens naartoe fietsen. In België gaat veel wind meestal gepaard met slecht weer en dan blijven de meesten thuis. In de zomer met een mistral op kop ben je heel blij dat je plat op je motor ligt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
Je hebt helemaal geen fabriek nodig, die zijn er genoeg. Het toverwoord voor stukwerk is Computer Aided Design - afgekort CAD dus. Indien je in staat bent om uw onderdeel in een STEP-file aan te bieden dan sta je versteld van de prijs - en dan in goede zin van het woord. Ooit een zuiger ontworpen voor een omgebouwd Honda Trans-Alp motor. De zuiger was goedkoper dan het origineel exemplaar dat in massa werd geproduceerd. En niet in China wel te verstaan, Herentals België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() Niks gieten. Zo'n gietmal kost zoveel dat een productie van 1000 stuks een absoluut minimum is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor een motor om dat volledig uit te balanceren en trilingsvrij en stevig tegelijk...dat is heel wat. Mijn zoon zijn vorige motor was zo een zeer speciale bmw R weet ik veel. Daar zat een minuscuul kleine trilling op de as. Niemand kreeg dat goed. Hij heeft er hem voor verkocht want als de motor vast komt aan 200 of zelfs 300 km/u....is het eind van uw leven mogelijks voorbij zonder dat je het weet. Dat is geen speelgoed.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 8 maart 2020 om 22:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
|
![]() Beste mensen, stuur dit naar zoveel mogelijk vrienden en kennissen door.
https://forum.politics.be/showthread...191115&page=84 https://www.erikraeven.be/een-nieuw-boek/ De fiscus heeft nooit het recht om zich boven de wet te heffen, zeker omdat deze al doorspekt is met trucs om zowat iedereen voor zowat alle willekeurige aantijgingen veroordeeld te krijgen. Het hele verhaal toont zeer duidelijk aan wat iedereen ergens vermoed maar geen bewijzen voor vind. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Echt veel vonken zijn er nog niet in Temptation island.
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor een persoonlijk gemaakt prototype zijn er meer betaalbaardere mogelijkheden hoor.
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou u eens naar de juiste draden voor zulke kiesvee-media-onzin willen gaan?
![]() |
#118 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep, maar niet over media onzin waar u op geilt.
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe je voor een paar dozijn euro's zelf een meetbank in mekaar kan knutselen.