Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2020, 14:41   #1061
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Veel geschreeuw en weinig wol. Hector Drummond bekijkt de mortaliteitscijfers en -grafieken over een 10-jarige periode en 2020 komt daar niet zo slecht uit. Bepaalde griepjaren vertonen een hogere mortaliteit.

https://hectordrummond.com/2020/04/0...sw43eEe_EHvWpA
de cijfers beginnen het te tonen:

https://www.euromomo.eu/

week 13
Belgie... Spanje...Zwitserland... Engeland...

https://www.euromomo.eu/slices/map_2017_2020.html

Spanje, Zwitserland en de UK springen eruit, zelfs Belgie doet het niet goed

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 2 april 2020 om 14:41.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 14:43   #1062
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
neenee nu zijt ge er weer een karikatuur van aan 't maken
Het zouden toestanden worden gelijk in Italië net omdat de capaciteit het niet meer aan kan
Dat wil je maar niet inzien.
Toch wel, maar wat is er nu zo "erg" in Italie (behalve de lockdown zelf) dat zou maken dat de Italiaanse maatschappij niet meer functioneert ?

Ja, het zijn schrijnende beelden van de ziekenhuizen, maar dat is maar een PIEPKLEIN deeltje van de Italiaanse maatschappij he. Als je al die mensen ginder aan hun venster ziet zwaaien, dan wil dat zeggen dat het gros van "Italie" niet dood ligt te reutelen he. En het gros van Italie zal nog altijd wijn en spaghetti maken, zal nog altijd vakantie oorden hebben en zo voort.

Nog eens: voor meer dan 95% van de mensen (en waarschijnlijk meer) gaat dit enkel maar een griepachtige toestand geven. Daar gaat uw maatschappij niet van omzeep he.

Citaat:
Als die virologen vanaf moment één overtuigt waren dat het dat maar was hadden ze nooit aangedrongen op maatregelen en voorbereidingen
Omdat virologen artsen zijn, en die willen mensen genezen en redden. Dat is hun job. Maar ze gaan hun boekje te buiten door aan 95% van de mensen dingen op te leggen die hen niet veel zouden deren, om voor 5% gaan te zorgen. Dat is gewoon "vak idioot" zijn. Natuurlijk is, *vanuit het standpunt van een geneesheer* het ENIGE DAT TELT dat ge niet ziek wordt, of dat ge kunt verzorgd en genezen worden. Dus als het vanuit dat standpunt uit gaat, moet iedereen nu VOORGOED in lockdown, gewoon om al die andere ziektes ook te vermijden, griep, verkoudheid, en zo voort. Als ge aan een viroloog vraagt of het beter is dat mensen elkaar ontmoeten of niet ontmoeten, zal die ALTIJD voor het tweede gaan.

En ja, onze gezondheidszorg was niet voorzien op zo een toevloed van mensen. En dat kan een arts natuurlijk niet verdragen. Maar het punt is: maatschappelijk is dat niet erg dat de gezondheidszorg het niet aankan. Gezondheidszorg is een luxe. Niet een noodzakelijkheid. De maatschappij kan best verder met 5% doden. Maar dat kan een dokter natuurlijk niet opbrengen.

Citaat:
Het gaat niet zozeer over het aantal of over het punt dat we die mensen kunnen 'missen' als kiespijn in het grotere plaatje
Het gaat erover dat ge een moment krijgt waar al die doden ( en niet vergeten zieken ) de zaak gaan overbelasten.
Ik zie niet goed in hoe 5% reuchelende mensen die in hun bed sterven een maatchappij overbelasten.

Zoals ik al zegde, wij leven in de verkeerde illusie dat ge niet moogt doodgaan zonder eerst verzorging gehad te hebben. Welnu, er is er niet genoeg van in tijden van epidemie, en dan is het beter van zonder gezondheidszorg dood te gaan. Meer is daar niet aan.

Citaat:
Komt daar nog andere shit bij als aanvoerlijnen die stil vallen, chaos, rebelie, fabrieken die niet draaien kan je evengoed in een spiraal terechtkomen
Da's nu juist het hele gezever met dit viruske dat het net iets meer is dan een griepke
Maar waarover hebt gij het ? Omdat mensen een paar weken ziek zijn ? Denkt ge dat in augustus de mensen niet aan eenzelfde tempo met vakantie zijn ? Ze gaan niet allemaal tegelijkertijd ziek zijn he.

Er komt totaal geen ontwrichting omdat mensen een griep opdoen, en 1% van de actieve bevolking sterft he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 14:46   #1063
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht

week 13

Ik denk dat het toch nog wat te vroeg is om uit die data wat conclusie's te trekken...
Oud 2 april 2020, 15:18   #1064
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb ook eens een simulatietje geschreven.

Ik gebruik het SIR model. Ik zie niet in wat het SEIR model bijbrengt (dat gaat uit van een incubatie periode waar je nog niet besmettelijk bent).

Ik heb de parameters van het model zo gekozen dat R0 = 2.5 zonder confinement, en 0.5 met confinement. Die 2.5 is min of meer aangenomen (sommigen zeggen 3) voor covid-19. Om de gamma parameter te schatten, ben ik uitgegaan van de aanvankelijk exponentiele groei van het model, en ik heb de "tijdsconstante" gefit op de gegevens van de exponentiele tijdsconstante van de dodenrate voor Belgie, wat ongeveer 0.2 is (maar ik heb 0.15 genomen). Dat geeft ons dan een gamma waarde van 10 dagen (de tijd dat je ziek en besmettelijk bent) wat een realistische waarde is.

De 0.5 tijdens confinement haalde ik uit het gegeven dat men in Frankrijk zegde dat de confinement de bedoeling was om uw contacten door 5 te delen. Als ik dus naief gezien 2.5 door 5 deel, kom ik uit op 0.5.

Ik ben begonnen met 500 zieken op een zeker moment, en om aan 8% van de bevolking te komen die besmet is op het ogenblik dat de confinement in werking treedt (Brussels UZ) moet ik de confinement op dag 50 plaatsen. Ik heb elke dag opgedeeld in 10 onderdelen om de integratie numeriek beter te maken.

Ik ga uit van een confinement van 45 dagen, en dan gaan we terug naar de pre-confinement R0.

Zoals je ziet, "werkt" de confinement, en hebben we een tweede piek een goeie 50 dagen nadat we de confinement opheffen.

Hier is de python code (blijkbaar zijn de indenties weg...):

Citaat:
import numpy as np
import matplotlib.pyplot as plt

days = 400
perday = 10
slots = days * perday

population = 11000000

confday = 50
deconfday = confday + 45

R0deconf = 2.5
R0conf = 0.5

gamma = 1.0/10.0

ss = np.zeros(slots);
ii = np.zeros(slots);
rr = np.zeros(slots);

ii[0] = 500;
ss[0] = population;

R0 = np.zeros(slots);

for k in range(0,confday*perday):
R0[k] = R0deconf
for k in range(confday*perday,deconfday*perday):
R0[k] = R0conf
for k in range(deconfday*perday,slots):
R0[k] = R0deconf

beta = gamma * R0;

for k in range(1,slots):
ss[k] = ss[k-1] + (- beta[k] * ii[k-1] * ss[k-1] / population) / perday
ii[k] = ii[k-1] + (beta[k] * ii[k-1] * ss[k-1] / population - gamma * ii[k-1]) / perday
rr[k] = rr[k-1] + (gamma * ii[k-1]) / perday

plt.plot(ss,label='S')
plt.plot(ii,label='I')
plt.plot(rr,label='R')
plt.legend()
plt.show()
Op het plotje zijn de horizontale eenheden "tienden van een dag".

Een tweede plotje is hetzelfde, maar zonder confinement.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  simul_45.png‎
Bekeken: 1479
Grootte:  24,8 KB
ID: 112077  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  simul_LMW.png‎
Bekeken: 1479
Grootte:  21,8 KB
ID: 112078  

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 april 2020 om 15:22.
Oud 2 april 2020, 15:22   #1065
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
week 13
Uiteraard is er iets aan de hand. Maar op de Z-grafieken kan men duidelijk zien dat de huidige toestand van mortaliteit deze van de winters 2017 en 2018 niet overschrijdt. Atypisch is dat dit nu in maart en waarschijnlijk april zal gebeuren.

Vraag blijft, gaan de gevolgen van de genomen maatregelen, voor zover die effect hebben, geen veel grotere schade veroorzaken dan tijdens de winters 2017 en 2018 toen de mortaliteit ook steeg.
Oud 2 april 2020, 15:37   #1066
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb ook eens een simulatietje geschreven.

Ik gebruik het SIR model. Ik zie niet in wat het SEIR model bijbrengt (dat gaat uit van een incubatie periode waar je nog niet besmettelijk bent).

Ik heb de parameters van het model zo gekozen dat R0 = 2.5 zonder confinement, en 0.5 met confinement. Die 2.5 is min of meer aangenomen (sommigen zeggen 3) voor covid-19. Om de gamma parameter te schatten, ben ik uitgegaan van de aanvankelijk exponentiele groei van het model, en ik heb de "tijdsconstante" gefit op de gegevens van de exponentiele tijdsconstante van de dodenrate voor Belgie, wat ongeveer 0.2 is (maar ik heb 0.15 genomen). Dat geeft ons dan een gamma waarde van 10 dagen (de tijd dat je ziek en besmettelijk bent) wat een realistische waarde is.

De 0.5 tijdens confinement haalde ik uit het gegeven dat men in Frankrijk zegde dat de confinement de bedoeling was om uw contacten door 5 te delen. Als ik dus naief gezien 2.5 door 5 deel, kom ik uit op 0.5.

Ik ben begonnen met 500 zieken op een zeker moment, en om aan 8% van de bevolking te komen die besmet is op het ogenblik dat de confinement in werking treedt (Brussels UZ) moet ik de confinement op dag 50 plaatsen. Ik heb elke dag opgedeeld in 10 onderdelen om de integratie numeriek beter te maken.

Ik ga uit van een confinement van 45 dagen, en dan gaan we terug naar de pre-confinement R0.

Zoals je ziet, "werkt" de confinement, en hebben we een tweede piek een goeie 50 dagen nadat we de confinement opheffen.

Hier is de python code (blijkbaar zijn de indenties weg...):

Op het plotje zijn de horizontale eenheden "tienden van een dag".

Een tweede plotje is hetzelfde, maar zonder confinement.
alright en nu prevalentie van ziektebeelden toevoegen en zorgbehoefte van ziektebeelden koppelen om capaciteit zorgbehoefte te ramen.

Mijn aannames:
mild: 81%
severe: 14%
critical: 3%
death: 3%

(van detected cases he - aanname undetected: 75%)

aannames zorgbehoefte vanaf dag besmetting:
mild: geen zorgbeheofte
severe: hospitalisatie D13 tem d16
critical: hospitalisatie D9 tem d18 waarvan IC D14-D17
death: hospitalisatie D9 tem d17 waarvan IC D14-D17

Ik heb al uiteenlopende cijfers gezien mbt die zorgbehoefte. Lijkt me ook context-specifiek (i.e. korter en minder IC bij overbelasting). Anybody's guess really

Ik zeg het, ik hoop dat V. Ranst beter (gekalibreerde) modellen heeft
Oud 2 april 2020, 15:44   #1067
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
a
Ik zeg het, ik hoop dat V. Ranst beter (gekalibreerde) modellen heeft
Hehehe.

Mijn punt is: tussen die "tweede golf" en "gewoon laten vliegen" is er maar weinig verschil (een factor 2 of zo).

We doen ons dus 45 dagen confinement aan voor niks.

Dat is wat ik van in 't begin hier zeg. Bovendien laat het die historie duren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 april 2020 om 15:45.
Oud 2 april 2020, 15:50   #1068
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hehehe.

Mijn punt is: tussen die "tweede golf" en "gewoon laten vliegen" is er maar weinig verschil (een factor 2 of zo).

We doen ons dus 45 dagen confinement aan voor niks.

Dat is wat ik van in 't begin hier zeg. Bovendien laat het die historie duren.
allé, nog maar een keer dan...

R na de piek hoeft niet terug naar 2.5 te gaan. Je kan met een reeks van maatregelen de R laag houden en daar de balans trachten te houden tussen lage R en maatregelen tot vaccin, medicatie een oplossing biedt (ge weet wel "dance"). Buying time.

Bon, ik ga niet nog eens dezelfde argumenten aanbrengen...
Oud 2 april 2020, 15:50   #1069
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, ik reken mij gerust bij de mogelijke slachtoffers, ik zit niet echt in een groep die het "goed zou doen". Ook niet zwaar bedreigd.

Ik geef het 70% kans dat ik het al gehad heb, maar dat geeft mij toch 30% kans dat ik het niet gehad heb en dat ik een redelijk risico loop. Maar ik moet toch van iets dood gaan. Ik zou eerlijk gezegd liever van corona op een paar dagen sterven, dan na 3 weken met buizen in mijn lijf. En veel liever van corona dan van een kanker die aansleept. Liefst van al door een hartaanval of een paar goed geplaatste kogels natuurlijk.

Het is dat dat ik eigenaardig vind: ik vind dat zelf niet heel erg om te sterven, en gelukkig maar, want het is onvermijdelijk, maar blijkbaar is dat voor veel mensen een zwaar probleem. Ik hoop alleen dat het niet te lang en teveel zeer zal doen, dat is eigenlijk mijn enige zorg. Natuurlijk, zolang ik goed leef, blijf ik liever leven, maar ik heb totaal geen problemen met sterven. En ik heb dus voor anderen daar ook totaal geen problemen mee. Dat is niet verschillend van gaan slapen (en niet meer wakker worden) he. Wat telt is wanneer ge wakker zijt. Meer niet. Als ge niet meer wakker zijt, dan is niks "erg".

Natuurlijk probeert ge, in de mate van het mogelijke, het "goeie leven" te behouden. Maar dat is zoals een spel he, je probeert te winnen, maar je weet dat je vroeg of laat toch zal verliezen, en dat is niet erg. Maar "leven dat niet plezant is" dat mogen ze houden he, dan verkies ik duidelijk van dood te zijn.
Het zou mij toch erg verbazen mocht u met de dood van pakweg uw vrouw en/of uw kinderen - let wel: iets wat ik u in géén geval toewens! - 'totaal geen problemen' hebben.

Zelfs niet als die dood tot gevolg zou hebben dat u uw 'vrijheden' helemaal terugkrijgt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 16:10   #1070
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard Aantal doden in Nederland

In een andere draad, namelijk europa, heb ik voorspeld dat er in Nederland na weken 2000 dcoronadoden zouden zijn. Dat is 4 weken na de afkondiging van maatregelen door het kabinet. Dit om patrickve van repliek te dienen die op 22 maart 8.50 uur #73, voorspelde dat het in Nederland over "een maand of zo" al voorbij zou zijn. Maar vandaag zijn er alweer 166 doden bij gekomen en dat is nog geen definitief cijfer. Het totaal aantal is nu 1339 en er zijn nog 10 dagen te gaan.

Kijken we naar de grafiek dan varieert het aantal doden per dag flink. In periodes van 4 dagen is een gemiddelde te zien dat telkens een factor 1.33 hoger ligt. Die factor zal vermoedelijk hoger worden. Op korte termijn zou het betekenen dat de aantallen perdag gemiddeld omhoog gaan van 160 (afgelopen 4 dagen) naar 213, 283, 376.

Verwacht over 12 dagen in Nederland totaal tussen de 3500 en 4000 doden. Als de piek wordt bereikt begin mei dan mag men rekenen op 10.000 doden. Daarna waarschijnlijk nog eens 5 tot 10.000 doden bij het afvlakken naar 0.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 16:15   #1071
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht

Verwacht over 12 dagen in Nederland totaal tussen de 3500 en 4000 doden. Als de piek wordt bereikt begin mei dan mag men rekenen op 10.000 doden. Daarna waarschijnlijk nog eens 5 tot 10.000 doden bij het afvlakken naar 0.
Ocharme. ik verdubbel het aantal doden naar 40K. Nederland heeft een bevolking van een dikke 17 000 000. Da's dan 0,2% bevolking verloren.
Er komt jaarlijks meer volk bij door immigratie.
Oud 2 april 2020, 16:20   #1072
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
R na de piek hoeft niet terug naar 2.5 te gaan. Je kan met een reeks van maatregelen de R laag houden en daar de balans trachten te houden tussen lage R en maatregelen tot vaccin, medicatie een oplossing biedt (ge weet wel "dance"). Buying time.
Blijkbaar nog altijd niet gesnapt. Ik begrijp wel dat men R kan sturen zoals men wil. Maar INDIEN de aannames van 5% heeft zorg nodig van de zieken juist zou zijn, dan zit je met het "langdurig" uitstrijk probleem. De ziekenzorg kan maar 0.05% of zo aan van de bevolking (5000 IC bedden op 10 miljoen, dus 5 bedden op 10 000). Om die 5% over die 0.05% uit te smeren door "R juist te sturen", ben je zoet voor 100 shifts of zo, of dus 200-300 weken, of dus 4 - 6 jaar. Dat was mijn openingspost hier.

Je kan onmogelijk GELIJK WELKE maatregelen aanhouden voor meer dan enkele maanden, he. Je kan onmogelijk de scholen dicht houden gedurende 4 jaar (of zelfs maar 6 maanden). Je kan onmogelijk cafes en dergelijke gesloten houden voor 6 maanden he, laat staan een jaar of zo. Je kan onmogelijk mensen afstand laten houden gedurende 6 maanden of een jaar of zo. Er moet toch gefeest, gedated en dergelijke he, of de maatschappij is omzeep.

En indien die percentages 10 keer kleiner zijn, komen ze in de buurt van griep en zo, en daar hebben we nooit het land voor platgelegd.

Citaat:
Bon, ik ga niet nog eens dezelfde argumenten aanbrengen...
Blijkbaar is het nodig dat ik ze nog eens herhaal, want het dringt maar niet door. Als we dat willen doen, zijn we zoet voor jaren. En dat is gewoon niet te doen. Zelfs met "zachte" maatregelen. Dat helpt alles omzeep.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 april 2020 om 16:33.
Oud 2 april 2020, 16:22   #1073
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou geniaal zijn, dat wil zeggen dat Nederland goed bezig is met zijn herd immunity strategie. Als er niet meer dan 100 000 doden vallen in Nederland, was het de moeite niet om daar een vinger voor te verleggen he. Als het maar een paar 10 000 zijn, ZEKER niet.

We zien dan dat al die poespas veel ambras heeft veroorzaakt voor iets dat de moeite niet was om zich druk over te maken, en de economische schade gigantisch is voor een storm in een glas water.
Oud 2 april 2020, 16:24   #1074
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een andere draad, namelijk europa, heb ik voorspeld dat er in Nederland na weken 2000 dcoronadoden zouden zijn. Dat is 4 weken na de afkondiging van maatregelen door het kabinet. Dit om patrickve van repliek te dienen die op 22 maart 8.50 uur #73, voorspelde dat het in Nederland over "een maand of zo" al voorbij zou zijn.
Zonder maatregelen he. Na een maand zal het gros van de bevolking wel besmet zijn, aan het tempo waar het aan toeging. Dan is het voorbij, de teerlingen zijn geworpen he. Sommigen zullen herstellen, anderen dood gaan.

Maar Nederland begint ook maatregelen te nemen. Ik had het natuurlijk over een maand nadat ik dat schreef. Dus wanneer er hopelijk toch al 0.1% van de bevolking ziek was.
Oud 2 april 2020, 16:26   #1075
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Hij vergeet er wel even bij te vertellen dat dat de actieve bevolking tot 65 jaar loopt en het net de oudere 'fysiek mindere actieve' zijn die zorgen voor het maatschappelijk bestel en niet de arbeider aan den lopende band van 25 die veel makkelijker vervangbaar is.
Ik denk dat het veel gemakkelijker is om de "oude nutteloze managerslaag" te vervangen, dan de dertigers en veertigers.
Oud 2 april 2020, 16:27   #1076
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
" Kom jongens, lekker terug aan het werk en vooral let niet op die stapel lijken daar in de hoek".
Ongeveer he. Dat is dan toch ook zo ?

Citaat:
Onder die omstandigheden krijg je een grootschalige (mentale) breakdown en crasht de economie ongecontroleerd en kan je ook de voedingswinkels, de voedselproductie en transport ook wel deels vergeten.
Denk je dat een blijvende schrik voor de epidemie, en eventuele maatregelen die morgen kunnen op uw kop vallen, minder erg is dan "oef ik ben erdoor, het is achter de rug, en joepie, ik ga erven" ?

1%, krijg jij een nervous breakdown als 1% van uw familie sterft (behalve de ouderen waar ge het van verwacht) ? Of wanneer 1% van uw collega's eraan is ? Meen je dat ? In mijn instituut zijn 500 mensen, als er daar 5 van dood gaan zou ik het niet eens merken ; als het er ene is in den dienst zou ik dat wel sneu vinden, en de volgende morgen is dat over he. Als het sommigen zijn, dan betaal ik nen tournee in de kantine...

Als mijn vrouw of een kind van mij zou sterven zou ik er ondersteboven van zijn. Maar dat zal ook het geval zijn als ze omver gereden worden of iets anders voorhebben he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 april 2020 om 16:32.
Oud 2 april 2020, 16:29   #1077
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ugh, da's iets helemaal anders natuurlijk.

Fine, doe dan voorspellingen. Ik zal u er later wel mee confronteren. Ik kijk uit naar uw uitleg waarom uw voorspelling niet is uitgekomen
Nee, ik zou zeggen: neem geen maatregelen. Laat mensen het zelf uitzoeken. Dat is ALTIJD beter. De slimmen en die die geluk hebben, winnen, de anderen verliezen, en zo hoort het.
Oud 2 april 2020, 16:37   #1078
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Blijkbaar nog altijd niet gesnapt. Ik begrijp wel dat men R kan sturen zoals men wil. Maar INDIEN de aannames van 5% heeft zorg nodig van de zieken juist zou zijn, dan zit je met het "langdurig" uitstrijk probleem. De ziekenzorg kan maar 0.05% of zo aan van de bevolking (5000 IC bedden op 10 miljoen, dus 5 bedden op 10 000). Om die 5% over die 0.05% uit te smeren door "R juist te sturen", ben je zoet voor 100 shifts of zo, of dus 200-300 weken, of dus 4 - 6 jaar. Dat was mijn openingspost hier.

Je kan onmogelijk GELIJK WELKE maatregelen aanhouden voor meer dan enkele maanden, he. Je kan onmogelijk de scholen dicht houden gedurende 4 jaar (of zelfs maar 6 maanden). Je kan onmogelijk cafes en dergelijke gesloten houden voor 6 maanden he, laat staan een jaar of zo. Je kan onmogelijk mensen afstand laten houden gedurende 6 maanden of een jaar of zo. Er moet toch gefeest, gedated en dergelijke he, of de maatschappij is omzeep.

En indien die percentages 10 keer kleiner zijn, komen ze in de buurt van griep en zo, en daar hebben we nooit het land voor platgelegd.

Blijkbaar is het nodig dat ik ze nog eens herhaal, want het dringt maar niet door. Als we dat willen doen, zijn we zoet voor jaren. En dat is gewoon niet te doen. Zelfs met "zachte" maatregelen. Dat helpt alles omzeep.
hepfff vermoeiend

blijkbaar heb je nog altijd niet door de CFR afhangt van capaciteit van zorgsysteem

blijkbaar heb je nog altijd niet door dat tijd winnen effectief levens redt

Het is alsof elke argument dat ik al heb gepost hier gewoon meteen verdampt. Like talking to a wall here...

Ach ja, niks nieuws onder zon eigenlijk
Oud 2 april 2020, 16:37   #1079
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
hepfff vermoeiend

blijkbaar heb je nog altijd niet door de CFR afhangt van capaciteit van zorgsysteem

blijkbaar heb je nog altijd niet door dat tijd winnen effectief levens redt

Het is alsof elke argument dat ik al heb gepost hier gewoon meteen verdampt. Like talking to a wall here...

Ach ja, niks nieuws onder zon eigenlijk
Patrick heeft het al gehad
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 16:42   #1080
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel, maar met een kleine factor. In de UK is dat een factor 2 (50% van de IC gevallen sterven toch). Ik wil aannemen dat het 3 of 5 is. Daar geven we niet om he.

Of er nu 10 000 doden vallen, of 50 000, dat is kif kif he. Of er nu 100 000 doden vallen, of 500 000, dat is kifkif, he. We zitten in dezelfde orde van grootte. Ge gaat voor dat verschil toch geen land platleggen ?

Moest het nu nog om een factor 40 gaan of zo, dan zou ik nog zeggen. Maar al die poespas is voor een factor 2 - 5 op het aantal doden. Ridikuul, he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 april 2020 om 16:44.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be