![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moet men kunnen verdragen dat er een paar duizend tot tienduizend(en) doden vallen he. Dat gaat niet in Belgique want mensen die sterven, dat is erg en kan niet door de beugel.
Laatst gewijzigd door Hypochonder : 10 april 2020 om 16:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet alleen in België, de hele wereld ligt bijna stil
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bekijk de uitzending. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De mortaliteit zal heel sterk afhangen van wat je als groep definieert. Tel je ook alle asymptomatische gevallen ? dat is ongeveer 50 procent. Tel je iedereen met symptomen of enkel degene die hospitalisatie nodig hebben ? En test je elk overlijden op covid ? En ga zo maar door.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar er klopt ergens iets niet....
Oostenrijk zou maar 1% hebben. Als je ziet hoe snel het virus uitbreidt dan scheelt er hier al iets. Verder, als je kijkt naar de ziekhuisopnames, dat begint zich te stabiliseren. Wat ik denk is dat er heel wat mensen al met het virus in contact geweest zijn zonder dat het sporen heeft achtergelaten. Het is ook een nieuw virus en alles weten we er nog niet van. Neem nu Oostenrijk... https://www.worldometers.info/corona...untry/austria/ Wat het aantal doden betreft klopt het al niet maar daar wil ik het nu niet over hebben. Wel naar het aantal nieuwe gevallen. Benieuwd naar het verdere verloop want in Oostenrijk gaan ze vanaf 14 april de maatregelen versoepelen. Opmerkelijk is wel dat daar het dragen van een mondmasker verplicht is/was.
![]() |
#27 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Moeite waard om eens te bekijken, geeft een idee waar we staan https://www.imperial.ac.uk/media/imp...30-03-2020.pdf
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan kloppen de cijfers min of meer. Als je immers de Chinese CFR (1-3%) deelt door 5 omdat ze die 80% niet gezien hebben, dan zitten we inderdaad in de buurt van 0.2% - 0.6% wat compatiebel is met die Duitse studie. Het zou zelfs kloppen met de diamond express, waar 3300 man aan boord was, en 700 positief getesten. Maar misschien zijn de 3300 man daar allemaal geinfecteerd, en dan hebben we weer die factor 5 ongeveer. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 april 2020 om 05:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb twee opmerkingen, die misschien komen van een te snelle diagonale lectuur, en vooral van het kijken naar de plotjes op p 7 - 9. Zij lijken te fitten op de dodenaantallen (zoals ik ook probeerde te doen), maar lijken geen rekening te houden met het feit dat die getallen "verschuivende definities" hebben (dat men nu bvb meer en meer de niet-ziekenhuis doden meerekent). Hierdoor krijg je "stijgende data" die niet noodzakelijk overeenkomen met een "stijgende contaminatie". Dat geeft pessimistische fits die meer exponentieel gaan dan ze zouden moeten. Maar: het besluit is blijkbaar dat NERGENS de huidige confinements de R flink onder 1 krijgen. Je ziet zelfs dat de meeste modelfits voor de meeste landen stijgend zijn. Voor italie bijvoorbeeld, gaat men nog uit van een exponentiele stijging (pagina 8) zij het zachter. Dat is ondertussen tegengesproken. Je ziet trouwens de bijzonder slechte fit op het middelste plotje bij Italie. Soit, ik denk dus dat deze studie (maar ik zou ze helemaal moeten lezen, dat gaat mij mijn dag kosten) een voorbeeld is van "garbage in - garbage out" omdat de data totaal onbetrouwbaar zijn. Je kan daar dan een fantastisch goed model op fitten, wat je eruit haalt zal even slecht zijn als wat je erin stopt. Enfin, het is te HOPEN dat dit allemaal fout is. Waarom ? Omdat je zelfs met confinement een R > 1 houdt in de meeste gevallen, of in het beste geval HEEL LICHTJES onder 1. Als dat waar is, dan zitten we dus in confinement voor JAREN. Niks neemt sterk af volgens die modellen. (en dat is logisch, omdat men in de DATA niks laat afnemen, gezien men hoe langer hoe meer KLASSEN VAN DODEN telt). En er is niet de MINSTE HOOP om de confinement op te heffen, en te vervangen door andere lichtere maatregelen, die R natuurlijk zullen laten stijgen. Dus, oftewel is dit veel gesofistikeerd rekenwerk op zevergegevens, om zever resultaten te bekomen - oftewel is zelfs met confinement er geen oplossing aan deze affaire, en kunnen we daar niet meer uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het toont eveneens aan dat men zonder steekproeven niets weet of kan duiden. De mortaliteit ligt beduidend lager dan wat in de meeste media aangenomen werd en is van de grootte-orde van griepepidemie. Ook dan zijn de meeste slachtoffers ouderen of jongere mensen met een onderliggende aandoening. De politici hebben de afzonderingsmaatregelen doorgevoerd zonder dat men wist of die effect zouden opleveren en zonder de economische en maatschappelijke schade te hebben begroot. Zij zijn gewoon panisch op hol geslagen.
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals het volkje dat wc papier hamsterde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, op exact dezelfde manier. Zij het dat WC papier hamsteren een veel en veel kleinere schade veroorzaakt dan wat die politici deden en nu moeten blijven doen, op straffe van aan te geven wat voor een kiekens het waren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn verkeerd gestart en we zitten daar nu aan vast, het is erg moeilijk om nu nog scholen en festivals op te starten omdat je dan mensen moet verplichten zich bloot te stellen. Wat ze wel kunnen doen is speelpleinen, wandelbossen en andere jeugd-georienteerde zaken terug open stellen om zo de groepsimmuniteit te laten opbouwen op vrijwillige basis. Wel met een duidelijk uitleg waarom ze dit doen en met het advies dat ouderen daar niet naartoe zouden gaan. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200319_04895172 Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 11 april 2020 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe meer je algemene maatregelen neemt, hoe minder je zwakke groepen kan beschermen. Je maakt alles homogeen. De Nederlanders hadden gelijk, maar werden scheef bekeken door hun EU groupthinkers. Wat wij hier doen (in Frankrijk van 't zelfde) is van alle gezonde mensen in hun huizen op te sluiten, en de besmette doodseskaders van de gezondheidszrog als pietje de dood naar de bejaardentehuizen te sturen, om daar aan een totale exterminatie te doen. Met als kers op de taart, de grootste economische krisis van de eeuw. We optimiseren op dwangmatige manier de schade, op alle vlakken, voor iets dat, had men niks gedaan, niet eens veel problemen had opgeleverd, behalve een tijdelijke overbelasting van de gezondheidszorg. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 april 2020 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De jongeren zijn dan ook de pineut want alle extra doden en drama vanwege de afzondering en kapotte economie worden nog helemaal niet geteld, dat gaan we maar binnen enkele jaren horen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoals het er nu naar uitziet zitten we in scenario 2, met ongeveer 500 000 positieve gevallen, wat nog moet te beheersen zijn. We zien ook dat de aantallen die gehospitaliseerd worden , ook in bijvoorbeeld NY, ver liggen onder wat men verwacht had afgaande op de verschillende modellen die men gebruikt. Verder denk ik dat alle middelen moeten aangewend worden om de RO zo laag mogelijk te krijgen, goed bessefende dat die een evenwichtsoefening zal worden tussen enerzijds enige vorm van economische activiteit gaande te houden en te voorkomen dat onze ziekenhuizen ondergesneeuwd geraken met zorgbehoevenden. Met onze pakweg 3 a 5 procent besmetten zitten we nog een heel eind van de ongeveer 80 procent. Een werkend vaccin kan hier een einde aan maken, maar daar zijn we nog ettelijke maanden van verweiderd. https://www.targetliberty.com/2020/0...wrong-all.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het paper gelezen, en het is ongeveer wat ik dacht dat ze gedaan hebben.
Ze nemen een CFR aan van 1% (wat dus waarschijnlijk te hoog is), en ze gaan er inderdaad van uit dat de dodencijfers een goeie proxy zijn. Ze gaan er ook van uit dat er maar 3 weken ongeveer zitten tussen besmetting en dood. Maw, ik denk dat men in dat model hypothesen heeft genomen waar men vraagtekens kan bij zetten, maar die wel de gangbare waarden zijn in de literatuur. Het model is zelf van goeie kwaliteit, maar ik denk dat het gefit is op data die minder te vertrouwen zijn. Gezien de grote gevoeligheid, zou ik de conclusies niet te hard geloven. Maar het model is, zoals ik al stelde, heel goed doordacht. Als we aannemen dat de CFR uiteindelijk een stuk lager is, dan moeten we ook alle percentages van besmetting in de bevolking met een gelijke factor verhogen. Bijvoorbeeld als die Duitse schatting van 0.37% goed is, dan moeten we de percentages met 3 vermenigvuldigen. Voor Belgie schatten zij bijvoorbeeld dat 3.7% van de bevolking zou geinfecteerd zijn, maar het 95% confidentie interval loopt van 1.3% tot 9.7% Doen we dat x3, dan vinden we een verwachting van 10%, en gaat het van 4% tot 30%. Dat is helemaal in lijn met wat het UZ Brussel vastgesteld had ! Frankrijk zit in vergelijkbare cijfers. In Italie zou 9.8% volgens hen geinfecteerd zijn, met een interval van 3.2% tot 26%, wat x3 geeft: 30% met een interval van 10% tot 70%. Maw, Italie zit halverwege zijn herd immunity. Spanje met geschatte 15% zou zelfs aan 45% zitten. Maw, het lijkt er dus op dat herd immunity doet wat de confinement niet lijkt te lukken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat we momenteel geen enkel idee hoe groot die groep is, want we testen niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.sciensano.be/nl/pershoek...e-bloeddonoren Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 11 april 2020 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Ik vind dat ongelofelijk dat men nog overal van die "confirmed cases" publiceert, en dan het aantal officiele doden door die confirmed cases gaat delen, om een "CFR" uit te rekenen. Terwijl het nu zeker is dat die confirmed cases er ongeveer 2 orden van grootte naast zitten.
|
![]() |
![]() |