![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het resultaat is wel dat ambetantenaar X kan kijken dat u een pakje sigaretten heeft gekocht.
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk dat ik een bankkaart heb (duh), maar toch betaal ik liever cash -> heb ik het gevoel een beter overziicht te hebben, en tja ik pot graag iets 'tastbaars' op. Stel dat je bvb slachtoffer bent v phishing -ik zeg maar iets, ewel met cash in je kous heb je dat probleem niet. Ook: ik heb liever niet dat ze zien wat & hoeveel ik spendeer/opzij zet. None of their business ja mag het nog
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens, sinds de bank me als een marginaal uit de hoogte te woord stond, is m'n vertrouwen ih bankwezen sowieso weg. Ik ben voor hoofdzaken gelukkig wel 'bij de concurrentie'... maar toch.. heb ik liever "zelf controle". Heb echt geen zin om moest er iets gebeuren afhankelijk v hen te zijn.... Tja
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Strak plan. Je laat je invaliditeitsuitkering wsl ook in de hand uitbetalen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die - een mevrouw, drinkt dan naar vaste gewoonte een paar borrels en dan wordt ze wat roekeloos. Ze kan dan haar pollen niet van mijn lijf houden.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrij simpel. Elke banktransactie heeft een nummer en komt in een database.
Je kan met een goed ontwikkelde database een lijst opvragen wie gedurende periode X een uitgave heeft gedaan die overeenkomt met de aankoop van een pakje sigaretten. Maakt daar een cross reference mee in de database met medische gegevens ivm longproblemen (jaja, dat zou niet mogen) , en presto, wil "de overheid" rokers een kloot afdraaien -oftewel, de kosten voor een stervende roker niet betalen- dan kan dat prima. Of als we terug naar mijn rijst voorbeeld gaan, je koopt zo'n berg rijst bij supermark X, waar je je klantenkaart gebruikt voor die paar eurocenten korting op de hele gekochte bubs te krijgen. Ook daar word een lijst van bijgehouden. Die lijsten worden zelfs doorverkocht aan "derde partijen", die dan gerichte reclame gaan sturen. Een beetje zoeken op die zaken, en de overheid "weet" dat je 100 kg rijst hebt gekocht. wat er met die informatie kan gedaan worden, dat hangt van de ambetantenaar af die iets zoekt om te bewijzen dat zijn/haar taak nuttig is Cash geld zorgt voor teveel ruis in zo'n systeem.
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als 't goed is moet het ook gezegd worden!
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In België al lang hoor. Het vergt gewoon een paar telefoontjes en een ondertekent papiertje.
Natuurlijk, voor de gewone burger is dat een ander verhaal.
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?” — Jeremy Clarkson Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 12 april 2020 om 06:35. |
|
![]() |
![]() |