Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 april 2020, 14:21   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.443
Standaard Er was eens de ‘Turteltaks”., is De Croo Airlines, de opvolger?

De titel verwijst enerzijds naar het verleden en de ander naar de toekomst.
Met een minister die is moeten vluchten naar een filiaal waar de particratie voldoende invloed op had/heeft.
Met anderzijds een minister zoon van.
Maar zijn vader heeft alleen maar nodige gehad – <<pour mettre le pied ?* l’étrier>>.
Een verkoos bare plaats op de partijlijst.
Alles i hem aangeboden geweest hoofd van de partij inbegrepen .
De man heeft dus al veel geleerd.
En ja net zoals zoon Van Rompuy is het geen slechte aanwinst geweest voor onze politiek.
In de Vlaamse heeft Peter Van Rompuy de stap nog niet gezet. Buiten ondervoorzitter van het Vlaams parlement is hij in afwachting.
Alexander De Croo die is al een tijd op pad en goed bezig.
Hij weet wat hij kan naderen en wat hij uit de weg moet gaan.
Maar nu geconfronteerd met het Belgisch ‘establishment’ laat men hem als minister van Financiën geen keuze.
Hij gaat moeten beslissen!
Brussels Airport die zijn rijk genoeg die treken hun plan.
Dat is tenminste wat elke outsider denkt.
Mensen zoals RASPOUTINE en zoveel meer Belgen die de concessieovereenkomst tussen de Belgische Staat & de aandeelhouders niet kennen.
Hetzelfde geldt voor alles wat nog apart in dadingen en overeenkomst staan die waarschijnlijk bovenaan de vermelding dragen ‘top secret’ .
Hoe gaat Minister Alexander De Croo hieruit worstelen is dan ook een goede vraag?
Hij die weet dat dit opnieuw een participatie (misschien met omwegen – F.P.M) van eerst 200 en nu 300 miljoen € welke de belastingbetaler nooit gaat terug zien.
Deel wijze omdat wij Belgen het niet kunnen, een vliegtuigmaatschappij met winst runnen. En ook omdat wij de echte toestand van Brussel Airlines op vandaag niet kennen.
En dan het meest pijnlijkste – het CORONAVIRUS crisis die op zich vanaf de maand mei 2020 die lening zal beginnen aantasten.
Om te weten hoeveel dat er van dit bedrag al zal verdwijnen zonder in de lucht te zijn zouden wij de vaste kosten moeten kennen.
Aangezien dat die geheim zijn net zoals bij SABENA hebben wij daar geen antwoord voor.
Zou Alexander een vriend zijn zou ik hem zeggen zoals dat in de zakenwereld nog al is gebeurd, handen af Alexander.
Maar de minister van Financiën zit vast hij kan geen weg uit.
De stekker uitrekken zoals hij deed met Leterme II dat kan hij hier niet.
Alhoewel, men kan nooit weten.
Dit zou een oplossing zijn.
Maar als er niets gebeurd dan zit Alexander De Croo daar met de gebakken peren.
Het is duidelijk dat Brussels Airlines samen met vader of moeten wij nu grootvader Davignon zeggen na die storting van 300 miljoen verder geen krediet meer zal krijgen.

Sur le pont D''avignon on y danse on y danse…

https://forum.politics.be/showthread.php?t=226343

Wel te verstaan in CORONAVIRUS crisis tijden.
Zou er snel een vaccin komen en dat iedereen terug in de lucht zit en dat de maatschappij meer winst zou maken dan vroeger, blijft er een deur open.
Maar opnieuw naargelang de vaste kosten en de verhouding in het ganse van LUFHANSA het moederbedrijf.
Of is zij dat binnen de te komen transactie niet meer?
Daarom de vergelijking met minister Turtelboom
Als het hier fout loopt dan is er veel kans dat Alexander de bijnaam gaat krijgen van Alexander Airlines.
Net zoals Lauda air..
Misschien heeft Herman van Brakkel daar een oplossing voor?
In de verklaring (hier onderaan kan men met voldoende kracht merken dat Alexander weet wat er zich hier speelt. En welke invloed het kan/zal hebben op zijn verdere politiek carrière.

Ondertussen stellen wij graag de vraag aan dit forum.


Moet de Belgische Staat (de belastingbetalers ) tussen 200-300 miljoen lenen aan Brussels Airlines?


Bijlage:

Coronaviruscrisis - nationale luchthaven

00:51:16 Voorzitter - Président
00:51:26 Tim VANDENPUT (Open Vld)
00:53:12 min. Alexander DE CROO
00:55:46 Tim VANDENPUT (Open Vld)

http://www.dekamer.be/kvvcr/media5/i...35&offset=1123

CRIV55PLEN035

02Vraag van Tim Vandenput aan Sophie Wilmès (eerste minister) over "De coronacrisis en het belang van de nationale luchthaven als economische motor" (55000591P)02Question de Tim Vandenput ?* Sophie Wilmès (première ministre) sur "La crise du coronavirus et l'importance de l'aéroport national en tant que moteur économique" (55000591P)

02.02MinisterAlexander De Croo: Mijnheer Vandenput, dank u voor uw vragen. U geeft het goed aan, de luchtvaart is voor ons land een strategisch zeer belangrijke sector. De cluster op de luchthaven is goed voor 26.000directe en nog eens 40.000indirecte jobs. Berekeningen van de Nationale Bank tonen aan dat de luchthaven het tweede economische knooppunt van ons land is. De toegevoegde waarde bedraagt 1,5% van het bbp.Ook voor de rol die ons land in de wereld speelt als open economie en als politiek knooppunt in de wereld, waar bijzonder veel beslissingen genomen worden, is het van het grootste belang over een goed functionerende luchthaven te beschikken. Wij moeten absoluut een sterk ecosysteemop dat vlak behouden. Vanuit de federale regering volgen wij dat zeer nauwgezet op.Ik heb in de voorbije weken verschillende contacten gehad, zowel met Brussels Airlines en Brussels Airport als met andere spelers. Bij de Federale Participatiemaatschappij (FPIM) werd een werkgroep opgericht om het dossier op te volgen.Ten eerste, wat Brussels Airlines betreft, het is meermaals in de pers verschenen dat Brussels Airlines cashreserves heeft tot eind mei. De vraag is wat er na eind mei, tot en met het eindvan het jaar gebeurt. Ik wil hiermee niet zeggen dat wij het dossier op de lange baan schuiven, maar wij hebben wel ruimte voor een goed doordachte beslissing.Ten tweede, in mijn ogen is het essentieel een goede analyse van de kostenstructuur van het bedrijf en van de rol van de moedermaatschappij te maken. Brussels Airlines maakt inderdaad deel uit van een groep. Wat wij uiteindelijk zullen moeten doen, is een goede balans vinden, een balans tussen de belangen van duizenden werknemers -en onze bezorgdheid gaat in het bijzonder uit naar hen –en die van de Belgische Staat en de belastingbetaler, waarbij wij ook rekening moeten houden met het economische en het strategische belang.Dat evenwicht zullen wij moeten vinden, maar dat kan enkel als het deel uitmaakt van een duidelijk toekomstplan voor de luchtvaart en haar rol in ons land

http://www.dekamer.be/kvvcr/media5/i...35&offset=1123

100.000 euro Staatswaarborg, hoelang nog en wie dient dit werkelijk?


https://forum.politics.be/showthread.php?t=184436

Sabena proces uitgesteld – Sine die

https://forum.politics.be/showthread.php?t=126193

België-Vlamingen, morgen wordt u wakker met nog meer schulden

https://forum.politics.be/showthread.php?t=252798

Brussels Airlines of Sabena 2 vraagt steun en dan weer niet.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=180384

Sabena is dood leven Swissair en Brussels airlines die in de plaats kwam.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=153760


BIAC versus ZAVENTEM

https://forum.politics.be/showthread.php?t=47161

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 13 april 2020 om 14:25.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 16:46   #2
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 77.653
Standaard

Alles in orde nog met de gezondheid ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 19:55   #3
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Alles in orde nog met de gezondheid ?
Bwa, hij mag alles eten
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 20:55   #4
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Ben ik verkeerd maar hebben ze laats de Vlaamse investeringsmaatschappij niet buitengewerkt bij Brussels Airlines???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 21:11   #5
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ben ik verkeerd maar hebben ze laats de Vlaamse investeringsmaatschappij niet buitengewerkt bij Brussels Airlines???
Dat zou een unicum zijn.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 06:58   #6
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.443
Standaard Een pot nat en als vliegen op (een pak stront) het publiek geld

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ben ik verkeerd maar hebben ze laats de Vlaamse investeringsmaatschappij niet buitengewerkt bij Brussels Airlines???
Alle begrip, al die participatiemaatschappijen van noord tot zuid zorgen voor verwaring.

Privé ondernemen met Vlaams publiek geld.

In dit geval gaat het over:

Bij de Federale Participatiemaatschappij (FPIM) werd een werkgroep opgericht om het dossier op te volgen.

Gimv bouwt portefeuille op

Emmanuel Vanbrussel
19 juli 2018 07:33

Investeringsmaatschappij Gimv zag in het eerste kwartaal zijn portefeuille aanzwellen.

https://www.tijd.be/ondernemen/durfk...le-op/10032389

<<Je richt het op en investeert met Vlaams publiek geld eenmaal de gewenste waarde bekomen is zet je het om in een publiek NV en vervolgens naar een privé maatschappijen en verdeeld de aandelen . Net zoals het met bepaalde intercommunale het geval is.>>

Participatiemaatschappij Vlaanderen

https://www.vlaanderen.be/organisati...pij-vlaanderen

Beroep tegen vergunning wijnmakerij Urbain Vandeurzen

©Vandeurzen
Bert Broens
22 januari 2019 15:30

Oud-Voka- en -Gimv-voorzitter Vandeurzen

https://www.tijd.be/ondernemen/voedi...urzen/10089784

Vlaanderen herbenoemt twee bestuurders bij VPM (Gimv)

De Vlaamse overheid herbenoemt twee onafhankelijke bestuurders bij de Vlaamse Participatiemaatschappij (VPM), het vehikel waarmee ze haar participatie (26,8%) in de investeringsmaatschappij Gimv (26,8%) aanhoudt.


https://www.tijd.be/markten-live/liv...0037799#589501

<<Van tijd komt er dan in het Vlaams parlement over de transparantie, gebrek aan, waar soms antwoorden op komen en soms niet. Maar liefst in commissie. >>

Brussels Open VLD-kopstuk verdient meer dan premier

Pieter Blomme
28 april 2018 01:02

De Vlaamse liberaal Jean-Luc Vanraes verdient als ondervoorzitter van de Gewestelijke Investeringsmaatschappij voor Brussel ruim 286.000 euro bruto per jaar. Dat is 50.000 euro meer dan de premier. Met de voordelen in natura erbij komt hij aan 310.000 euro.

https://www.tijd.be/politiek-economi...emier/10006855

Deprez koopt Boerenbond uit bij Greenyard

an De Schamphelaere
01 augustus 2017 00:00

e Vlaamse ondernemer Hein Deprez koopt het belang (4%) van Agri Investment Fund (AIF) over. AIF is een investeringsvehikel dat de Boerenbond in 2007 in het leven riep om Belgische bedrijven in de land- en tuinbouwsector te ondersteunen.

https://www.tijd.be/nieuws/archief/D...enyard/9918851


Gimv XL spekt kassa Vlaamse regering


Zowel Punch Powertrain als Lampiris zoekt een nieuwe partner. ©Thierry du Bois
Michaël Sephiha

09 februari 2016 01:00

De investeringsvennootschap Gimv XL spekt via een kapitaalvermindering bij haar financieel vehikel Gimv XL Partners de kassa van de Vlaamse regering. De vennootschap keert 12,2 miljoen euro uit aan haar aandeelhouders.

imv XL investeerde sinds zijn oprichting in 2009 in participaties zoals
Vandemoortele, Lampiris, Punch Powertrain en Hansea (ex-Veolia Transport Belgium). Het fonds kreeg in totaal 609 miljoen euro toezeggingen, onder meer van Gimv (250 miljoen) en van de Vlaamse overheid (ook 250 miljoen).
https://www.tijd.be/ondernemen/durfk...gering/9730205
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 09:33   #7
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

En wat wilt u exact zeggen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 09:34   #8
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.443
Standaard Wij willen ons land en welvaart terug.

FPIM is zeker niet alleen om publiek eigendom naar het privé te sluizen ook in Vlaanderen bestaat het.

Vlaanderen die aan de Vlamingen beloofde wij gaan het voor Vlaanderen en voor jullie beter doen.

Of zij nu bedoelden, voor hun eigen is ook een goede vraag? (het is maar een vraag)

GIMV -De privatisering bevestiging.

Gelukkig hebben wij De Standaard van 17.12.14 die alles bevestigd wat terug te vinden was in de archieven van RASPOUTINE.

1.- De Vlaams regering investeert dus wel duidelijk Vlaams belastinggeld in durfkapitaal.
2.- Dit artikel schrijft over de laatste ronde van de privatisering.
3.- Alweer als beginpunt de PMV

Durfkapitaal

Laatste benoemingsronde voor privatisering Gimv?

17 december 2014 om 03:00 uur | Van onze redacteur Pascal Dendooven
De Vlaamse overheid drukt een grote benoemingsronde door bij Gimv-moeder VPM. Het zou wel eens de laatste kunnen zijn.
Snel
Vlaamse overheid drukt een grote benoemingsronde door bij Gimv-moeder VPM

• Laatste benoemingsronde voor privatisering Gimv?

• Vlaamse overheid denkt na over verdere privatisering Gimv


De overheid schudt de kaarten opnieuw bij de tandem Vlaamse Participatiemaatschappij (VPM) en Gimv. De overheid is met een belang van 26,82% de belangrijkste aandeelhouder van Gimv via de holding VPM ...


https://www.standaard.be/cnt/dmf20141216_01433602

En dan dit.

Als je weet hoe slecht dat de man het doet bij 'De Lijn' kunnen zij er misschien aan denken om hem samen met Maggie de deur te wijzen.

Je moet zelf niet geliefd zijn bij het volk die niet meer voor je kiest.
Nee, de partij liefde is voldoende, waarom blijft men in dienst zonder een stem.
Zijn er dan geen ander verkozen kandidaten?

<< De gewezen NMBS-topman was bij de jongste verkiezingen lijstduwer op de Europese lijst van N-VA, maar raakte niet verkozen>>

Marc Descheemaecker wordt bestuurder bij Gimv

redactie21 oktober 2014, 18:51

Descheemaecker heeft al verschillende bestuursmandaten, onder meer bij Brussels Airport, de Hoge Raad voor Diamant Antwerpen en bij Vitrufin, de holding boven verzekeraar Ethias. De gewezen NMBS-topman was bij de jongste verkiezingen lijstduwer op de Europese lijst van N-VA, maar raakte niet verkozen
https://www.demorgen.be/nieuws/marc-...w.google.be%2F


Bijlage:

Voor wat betreft Brussels Airlines:

Staatssteun-volmachten premier Wilmès - Wie krijgt er wat?
https://forum.politics.be/showthread.php?t=252400

Overige:

Breaking News -Rififi van Liège tot Bruxelles

https://forum.politics.be/showthread.php?t=250080

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 14 april 2020 om 09:37.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 14:19   #9
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 77.653
Standaard

Weet iemand over wat dit gaat ?

Raspoutine, kun je het samenvatten in 3 zinnen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 14 april 2020 om 14:19.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 15:51   #10
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.443
Standaard Het Het Belgisch politiek gesjoemel in drie zinnen, dat gaat niet

Terwijl dat er deze namiddag in de federale commissie over ‘BELGOCONTROL’ herboren als SKEYES werd gesproken.

Vraagt iedereen zich af – in wie zijn handen is de regie der luchtwegen nu uiteindelijk gevallen?

En waarom hebben wij met deze dienst van essentieel belang niets dan problemen?

Skeyes nu geassisteerd met militaire luchtverkeersleiders .

Wie gaat hier eindelijk de waarheid naar boven halen?

Wie heeft er die aandelen in handen en waarom hebben die net zoals ‘Brussels Airlines’ geld nodig van de belastingbetalers?


Mobiliteit (Erasmus) : de coronavirus crisis : actualiteitsdebat (art. 128, Rgt.)
14/04/2020
13:35
55U0521

http://www.dekamer.be/kvvcr/media5/i...nl&sid=55U0521

Met minister Bellot die nog altijd het Nederlands niet meester is.

Na CORONAVIRUS moeten wij toch in de federale zorgen voor een perfecte tweetaligheid. Dat zal wel inbegrepen zijn in hun loon of niet.

Peanuts get monkeys.. citaat: Herman De Croo

Bijlage Brussels Airlines &


The Impact of Unfair Commercial Practices on Competition in the EU Passenger Transport Sector, in particular Air Transport

https://www.europarl.europa.eu/RegDa...)642381_EN.pdf
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 16:46   #11
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik snap er de ballen van.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 17:12   #12
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik snap er de ballen van.
ik vind dat wel straf...
Wij moeten in ons kot blijven en RASPOUTINE zit nu bij marie uit Durbuy gecontamineerde champignons te verorberen

Laatst gewijzigd door praha : 14 april 2020 om 17:12.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 07:54   #13
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.443
Standaard Vandaag 14.15 plenaire federale zitting, tik, tak, tik..

De smakelijk en onsmakelijk deals met Electrabel en Davignon.

De vraag die wij aan alle die partijen die blindelings volmacht hebben gegeven aan Wilmès II is de volgende:

Hoever kan Wilmès gaan met haar blanco cheque haar gegeven omdat volksvertegenwoordigers de moed niet meer hadden hun parlementen te bemannen?

Idem dito voor hun commissies waar zij lekker thuis blijven zitten denkend (of is dat zo) dat zij geen essentiële job uitoefenen.

Iedereen weet dat de kamervoorzitter de toegang niet kan weigeren aan een volksvertenwoordiger- Coronavirus maatregel- regel 1,5m afstand.

Maar geen probleem het halfrond is leeg.


Dus gebeurd het opnieuw dat zij ons slecht vertegenwoordigen.

Terwijl dat gewone burgers elke dag wel hun essentiële job om dit land recht te houden uitvoeren.

En de vraag luidt:

Is ELECTRABEL en de eventuele overeenkomsten –dadingen – geheime contracten ook inbegrepen in deze speciale wetten/volmachten.
Verlenging –stopzetting- nucleaire afval enz..
Gaat Wilmès II met haar invalide regering (verder) misbruik maken of niet?
Aangezien dat het bij Electrabel en haar vriend Davignon net zoals met Brussel Airlines weeral snel moet gaan..

Engie Electrabel wil snel duidelijkheid over uitstel kernuitstap

Economie
16/04/2020 | Marc Horckmans

https://businessam.be/engie-electrab...l-kernuitstap/


Fitch zegt België de wacht aan

https://www.tijd.be/politiek-economi.../10218939.html

Brussels Airlines waarvan het meer en meer bewezen is dat zij geen middelen in geval van lening van de belastingbetalers haar geld via inkomsten nooit zal terugzien.
Zelf over de gesproken halvering hebben wij met het CORONAVIRUS dat zonder vaccin zelf wel gaat uitmaken wanneer het moe is, hebben wij kritisch denkende Belgen onze twijfels. U niet?
Wij blijven het volgen samen met De Croo Airlines:

Luchtvaart vreest voor halvering inkomsten uit passagiersvervoer

Business
15/04/2020 | Marc Horckmans | 3 min leestijd

https://businessam.be/luchtvaart-vre...agiersvervoer/

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 16 april 2020 om 07:57.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 07:30   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.343
Standaard

Of SN-Brussels Airlines nog eens steun zal krijgen (dus geld dat ze nooit aan de staat zou moeten terugbetalen) is maar te zien...

Overigens,als DAT moet gebeuren,wat was dan eigenlijk het nut van het onderbrengen van de maatschappij in het" grote sterke Lufthansa" nietwaar?

Neen,dat is nog niet zeker.

Ondertussen is men meneer Davignon een beetje moe.

https://businessam.be/etienne-davign...sels-airlines/

De jonge,frisse 87-jarige is zijn co-voorzitterschap afgenomen (er staat niet bij of dat wel zo vrijwillig en in goede verstandhouding was) en blijkbaar zal ook zijn zetel in de beheerraad binnen niet al te lange tijd ter beschikking komen.

Ach,weet je wat.Dergelijke mensen hebben doorheen hun carriere een uiterst indrukwekkend "adresboekje" opgebouwd,soms wel nuttig voor een maatschappij....

Maar dat blijft allemaal niet relevant,(temeer daar ongetwijfeld velen in dat adresboekje al overleden zijn)en in deze crisis is er blijkbaar geen enkel voordeel meer gebleken van het hebben van Mr Davignon...
"Younger Guns" zullen het moeten oplossen bij Sn ,of het nekschot toedienen.Dat laatste is misschien te verkiezen,Belgie kan zich geen soort "Alitalia" (meer)veroorloven....

Laatst gewijzigd door kelt : 18 april 2020 om 07:35.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 07:34   #15
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Bij grote bedrijven gaat het steevast zo: winsten worden geprivatiseerd en verliezen worden afgewimpeld op de belastingbetaler dus genationaliseerd.

Waarom zou de Belgische staat moeten tussenkomen om Lufthansa te redden? Omdat een dikzak van een baron dit vraagt en dreigt dat er banen verloren zullen gaan indien Belgique niet tussenkomt? Laat ze dan verloren gaan, als er een speler wegvalt in de luchtvaart komt er een andere in de plaats. Het is trouwens afwachten geblazen of er na deze crisis wel nog zoveel vraag zal zijn naar vliegtuigreizen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 08:07   #16
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Of SN-Brussels Airlines nog eens steun zal krijgen (dus geld dat ze nooit aan de staat zou moeten terugbetalen) is maar te zien...

Overigens,als DAT moet gebeuren,wat was dan eigenlijk het nut van het onderbrengen van de maatschappij in het" grote sterke Lufthansa" nietwaar?

Neen,dat is nog niet zeker.

Ondertussen is men meneer Davignon een beetje moe.

https://businessam.be/etienne-davign...sels-airlines/

De jonge,frisse 87-jarige is zijn co-voorzitterschap afgenomen (er staat niet bij of dat wel zo vrijwillig en in goede verstandhouding was) en blijkbaar zal ook zijn zetel in de beheerraad binnen niet al te lange tijd ter beschikking komen.

Ach,weet je wat.Dergelijke mensen hebben doorheen hun carriere een uiterst indrukwekkend "adresboekje" opgebouwd,soms wel nuttig voor een maatschappij....

Maar dat blijft allemaal niet relevant,(temeer daar ongetwijfeld velen in dat adresboekje al overleden zijn)en in deze crisis is er blijkbaar geen enkel voordeel meer gebleken van het hebben van Mr Davignon...
"Younger Guns" zullen het moeten oplossen bij Sn ,of het nekschot toedienen.Dat laatste is misschien te verkiezen,Belgie kan zich geen soort "Alitalia" (meer)veroorloven....
Het is een teken aan de wand

Dat de Duitse CEO wegging was er ook al een.

Hij kan zich niet veroorloven om langer te blijven.

Een onderneming in dewelke hij zou zetelen die failliet gaat, dat kan niet.

Dat de man van de NBB zo maar overpakt is vreemd.

Het zou wenselijk zijn om het personeel tijdig te verwittigen.

Quid: een overnemer?

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 18 april 2020 om 08:08.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 08:44   #17
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 22.655
Standaard

Live and let die. Ideaal moment voor dat laatste.
Zorg wel dat het 'stationneke' serieus gerenoveerd wordt Changi-style, want DAAR IS ECHT geld te verdienen na Covid19!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 09:33   #18
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.443
Standaard Iedereen weet hoeveel er aan staatswaarborg no open staat voor Dexia

20.04.20 Het zal Wilmès II hopelijk wel duidelijk zijn.
Dat in tijden waar een regering al zoveel rechtszaken staat te wachten in verband met de aanpak van het CORONAVIRUS. Zij daar nog ‘onbehoorlijk bestuur’ moet aan toevoegen.
Geen belastinggeld meer in verloren zaken. Zelf dat het minnaars zijn van eigen partij/particratie.
Dit is dus zonder twijfel het momentum die gaat beslissen over het verder bestaan van die drie partijen die vandaag beslissen.
In de regering zitten.
Er kan geen sprake zijn voor ons het volk dat er geen Na Coronavirus zou komen.
Het beeld dat wij van ons land met de CORONAVIRUS opnieuw hebben gekregen kan alleen een dwaze niet overtuigen.
Wij zullen desnoods op straat komen met de politie aan onze kant.
Zij maken deel van het volk en niet van de politiek.
Je kan geen verloren zaak eeuwig blijven verdedigen.
En altijd maar verder welvaart blijven prijsgeven.
Vreedzaam zal er voor verandering gekozen worden.
Zonder politiekrachten aan de overkant kan dat.
Het aantal burgers op straat zal daarbij doorslaggevend zijn.
Wij weten dat wij niet op vakbonden kunnen rekenen, nee wij zullen het zelf moeten doen voor onze kinderen en kleinkinderen.
Ook politiemensen hebben kinderen, willen die geen toekomst?
Wij kunnen ook wachten tot dat wij alles kwijt zijn.

Hoe dat zij omgaan met die 50 miljard en waarborgen samen met al die verdoken steun.
Wie steunen zij is de volgende vraag?
Wanner krijgen wij binnen de “openbaarheid van bestuur” namen en bedragen van minister van financiën Alexander De Croo?
Wanneer gaat PTB-PVDA-PS ECOLO-GROEN-DEFI ons die lijsten bezorgen in geval dat zij niet opduiken?

Friedrich Merz : „Der Staat kann nicht jedes Unternehmen retten“
• Von Frank Pergande
• -Aktualisiert am 18.04.2020-17:19

Friedrich Merz Bild: Wolfgang Eilmes

https://www.faz.net/aktuell/politik/...-16731169.html

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 21 april 2020 om 09:34.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2020, 14:34   #19
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.443
Standaard De Croo Airlines schijnt er te komen

Nu in de kamer Alexander De Croo die er uitleg over geeft.
De beslissing omtrent 'Brussels Airlines en de 290 € zou deze week vallen.

In de kamer ocharme twee tussenkomsten net alsof dat het over één euro gaat.


Dit land met de huidige politiek is verloren!

Schulden dat is schijnbaar alles wat zij kunnen aangaan.

Mag Wilmès II 290 miljoen euro belastinggeld geven aan Brussels Airlines?

https://forum.politics.be/showthread.php?t=253093

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 7 mei 2020 om 14:38.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 11:07   #20
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.443
Standaard 100 rijkste van de wereld vraagt geld, gaat de minister A. De Croo het geven?

*<<You can fool some of the people some of the time but you can't fool all of the people all of the time>>

Schijnbaar hebben krijgen wij alleen de waarheid van wat de ‘democratische’ partijen’ de extreme noemen.
Het is duidelijk dat alleen maar die partijen zijn die tussenkomen nochtans 290 miljoen belastinggeld.
In de volgende verklaring wordt er door deze volksvertegenwoordigers gesteld dat de grootste aandeelhouder van ‘Lufthansa’ en dus ook van ‘Brussels Airlines’ de Duitser Heinz Hermann is en dat deze een van de 100 rijkste mensen in van heel de wereld. Er staat ook dat hij zijn aandeel portefeuille bij ‘Lufthansa ‘ verdubbelde.
Dus iemand die de middelen heeft en die weet wat economie drijven is.
Gisteren heeft hij winst gemaakt maar vandaag vertikt hij het van even een van zijn ondernemingen bij te staan. Wij spreken dus niet van verlies maken aangezien dat hij voordien winst heeft gemaakt.
Wij gaan hier toch niet veronderstellen dat er nooit een vaccin komen of dat er in vliegwezen geen oplossing gaat komen. Desnoods alleen maar de jeugd laten vliegen.
Dus nee meneer Hermann bij ons kunt u niet terecht, wij gan SABENA niet terug in gang zetten. Wij hebben daar gelukkig een punt achter gezet.
Wat ander staten doen die misschien al gegeven hebben of al aandeelhouder waren dat interesseert ons niet.

Het is uw kind meneer Hermann aan u om te beslissen of u het in leven houdt of niet.

Indien u het laat vallen zullen de Belgen de ganse ‘Brussels Airlines’ gemeenschap steunen.

En wees er zeker van er zal een vervanger komen.

Omdat Brussel waardevol is, iets wat u pertinent goed weet.

<<You can fool some of the people some of the time but you can't fool all of the people all of the time>>


03Samengevoegde vragen van-Maria Vindevoghel aan Sophie Wilmès (eerste minister) over "Het reddingsplan voor Brussels Airlines" (55000680P)-Gilles VandenBurre aan Sophie Wilmès (eerste minister) over "De voorwaarden voor staatssteun aan Brussels Airlines" (55000696P)
03.01Maria Vindevoghel (PVDA-PTB): Mijnheer de voorzitter, mijnheer de minister, ik word de laatste weken overstelpt met berichtjes van mensen die op de luchthaven werken. Ik kan u verzekeren dat ze mij tot in het diepst van mijn hart raken omdat ik zelf ex-Sabenien ben en omdat ik weet wat het is om in onzekerheid te leven. Op dit moment leven duizenden personeelsleden van de luchthaven in een ongelooflijke onzekerheid. Ze weten van niets. Nu en dan staat er iets in de krant, maar eigenlijk blijven ze op hun honger zitten. Vandaag horen de mensen van Swissport dan nog eens dat ze misschien allemaal hun job zullen verliezen.De mensen voelen aan dat het grote geld centraal staat en niet de mensen. Lufthansa vraagt onze overheid om 290miljoen om Brussels Airlines te redden. De grootste aandeelhouder van Lufthansa is de Duitser Heinz Hermann Thiele, die een van de 100rijkste mensen ter wereld is. In volle crisis verdubbelde hij zijn aandelenportefeuille bij Lufthansa.Lufthansa vraagt onze overheid om geld, maar wil tegelijkertijd 1.000 mensen ontslaan. Gaan wij een blanco cheque geven, zonder enige garantie op jobbehoud? De mensen zijn dat liberaal deuntje, waarbij de winsten naar de aandeelhouders gaan en de verliezen naar de gemeenschap, beu aan het worden.Het zijn de mensen op de luchthaven die dag in, dag hard hebben gewerkt en die ervoor hebben gezorgd dat de luchthaven winst maakt. Twee jaar geleden heeft de luchthavenuitbater nog 220miljoen euro winst gemaakt en meer dan 90miljoen euro uitgekeerd aan dividenden.

https://www.dekamer.be/doc/PCRI/pdf/55/ip039.pdf



400 miljoen voor de mijnwerkers en 290 voor Brussels Airlines, wie nog?

https://forum.politics.be/showthread.php?t=253334

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 9 mei 2020 om 11:09.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be