![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je post regelmatig links zonder enige bijpassende duiding. Meestal naar lange stukken tekst en bronnen, waar wat ge bedoelt wel instaat, maar vaak TL;DR. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.proteinatlas.org/ENSG000...34-ACE2/tissue Terwijl dat beter overeenkomt met ACE. https://www.proteinatlas.org/ENSG00000159640-ACE/tissue |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die mens die na mij op de tram kwam dat van mij betrapt, heeft die mij NIET als contact, en zal dus zelf geinfecteerd rondlopen zonder via die app het te weten. Het basis idee van zo een app is gewoon dat je je eigen "signatuur" doorgeeft aan iedereen die in je buurt komt (en jij krijgt dan ook hun signatuur toegestuurd). Jouw telefoon houdt dus de ganse waslijst van signaturen bij (en het ogenblik) van mensen die in jouw buurt geweest zijn, en zij houden ook uw signatuur bij. Mocht nu vijf dagen later blijken dat ik ziek was, dan wordt mijn signatuur als zijnde een "zieke" gebroadcast op een lijst van "zieken", waar de app van iedereen dus geregeld gaat kijken. Als iemand nu zo een "zieke" in zijn lijst van verleden contacten heeft, dan krijgt die persoon een waarschuwing van zijn app: "jij bent drie dagen geleden om 15 uur in de buurt geweest van iemand die nu ziek is". Op die manier informeert men het netwerk van mensen die in de buurt geweest zijn van een zieke, en het idee is dat men zo ALLE gevallen kan LATEN WETEN dat ze potentieel besmet zijn. Maar die gast die in de tram mijn aerosol heeft ingesnuift, is nooit in mijn buurt geweest, en zal nooit die waarschuwing krijgen als ik ziek was. Als dat maar een kleine fractie is van de transmissies, gaat er dus maar een kleine fractie van de 6 mensen die ik ga besmetten, "onder de radar" geraken. Maar als dat meer dan 1/6 is, zal dat een R "onder de radar" veroorzaken die divergeert. Als bijvoorbeeld 10 zieken in een winkel voldoende aerosol hebben verspreid om mensen eventueel ziek te maken, dan zal de klant die daar 5 minuten later langs komt, en dat binnenkrijgt, totaal geen link bij hebben. Zo een app werkt enkel maar als de transmissies "direct contact" zijn, of als de transmissies *hoofdzakelijk* door "direct contact" gebeuren. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 april 2020 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals de toestand gisteren was: de boetes verdubbelen en de politie 1 dag massaal op straat: geen uitleg, geen aanmaning: onmiddellijk inning v.d. boete. Tenzij je een valabel dokument hebt. Laatst gewijzigd door Boduo : 13 april 2020 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men moet daar nu ook nu in doordrammen. Zelfs met een wat verslapte toepassing van allerlei verboden om samen te komen heeft de bevolking het risico op besmetting gevoelig gereduceerd door zijn contacten te minderen, en uiteraard door afstand te houden, handen te wassen en te letten op het minder aanraken van het gezicht. Het zeer sterk verbreide telewerk en daarmee samenhangend het feit dat mensen niet meer in volle treinen, trams, metro en bussen moeten zitten doet ook veel.
De fixatie op mondmaskers heeft het belang van die andere maatregelen wat doen vergeten.
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alle geval geen gemakkelijke opgave voor de leden van de veiligheidsraad.
![]() |
![]() |
#311 |
Minister-President
|
![]() goed idee wel. Ik ben tegen de lock down maar hou me wel netjes aan de regeltjes. Mijn tuin is 400m lang en 400m breed, dus heb ik ook weing behoefte om uit huis te gaan maar de drukte die hier wordt veroorzaakt door wandelaars en fietsers is immens (door mijn tuin lopen jammer genoeg enkele trage wegen..) Dus ik hoop wel dat de lock down verstrengt, misschien dat mensen zich dan eimdelijk eens beginnen informeren over de onzin daarvan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trage wegen...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er ook geen en ben ook niet zinnes om er een te kopen.
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeer jammer dat een paar klojo's het weer voor de rest moet verpesten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar nee gij. Ge hebt zoveel planmakerij niet nodig, als pure dommigheid hetzelfde kan doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik zie dat sommigen 3 artikelen in hun kar liggen hebben. Ik ga die er echt beginnen op aan spreken. |
|
![]() |
![]() |