![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1601 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In vergelijking met Scandinavische landen en al zeker met veel Aziatische landen China te buiten gelaten zijn we enorme viespeuken. Veel westerse landen zijn niet beter. Ieder jaar zijn er in Spanje een paar honderdduizend toeristen die ziek worden; Daarnet tijdens mijn ochtendwandeling kwam ik een klein artisanaal bakkerijtje tegen. Had na zoveel tijd zin in een lekker broodje en een croissant. Ik was alleen binnen en ik merkte dat de dienster handschoenen droeg...ik dacht dat ziet er goed uit. De dienster neemt met handschoenen aan mijn broodjes en steekt ze in een zak. Ik kon cash betalen. Ze neemt het geld aan en geeft me terug. Hoeveel geld is al door haar handen gegaan vandaag ? Onderweg heb ik mijn broodjes in de vuilbak gegooid.Niet dat ik het risico heel hoog acht maar smaken zouden ze me toch niet meer. We mogen niemand een hand geven maar geld dat door alle handen gaat en dan met uw handen etenswaren bedienen begrijp ik niet goed. Waarom dienen handschoenen als je die voor alles gebruikt en niet vervangt na iedere handeling ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1602 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor winkelpersoneel zijn handschoenen trouwens eerder af te raden. Je handen kan je keer op keer ontsmetten met een flesje handgel bij je. Je handschoenen niet. En aan een kassa of bij de bakker na elke klanten een nieuw paar handschoenen aandoen is ondoenbaar. Maar de klap op de vuurpijl is vragen om cash te mogen betalen en dan achteraf lekker bah doen over cash geld.
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 18 april 2020 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1603 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige rusthuizen waren daarop voorbereid en andere niet en dat is te zien aan het aantal besmettingen. Beke zegt het ook: https://www.demorgen.be/nieuws/woute...icht~bf023660/ Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 18 april 2020 om 09:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1604 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen schaarste, ik zou die ook weggooien. Zo werken betekent dat je geen benul hebt. Die handschoenen dienen tussen elke klant met alcoholgel gereinigd.
![]() |
#1605 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is maar één aspect van preventie. Het globaal plaatje van maatregelen en communicatie naar de bevolking dient bestudeert. De grootste flater tot nu toe lijkt me de poging van de overheid te verhinderen (jawel) dat de bevolking mondmaskers zou gebruiken. En de manipulatieve manier waarop men dit gedaan heeft.
Laatst gewijzigd door Bach : 18 april 2020 om 09:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1606 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er worden verschillende mogelijke redenen naar voren geschoven. - relatief lage gemiddelde leeftijd 45 ipv bv Italië 63 - meer testen en dus een realister beeld van de werkelijke situatie Wat resulteer in een statistiek van meer besmette gevallen - veel meer eerste niet risicogevallen die besmet geraakt zin -> dus hogere graad van groepsimmuniteit - (nu) meer gedisciplineerd ...en dus meer waterdicht confinement betreft ouderen - ruim voldoende ic-bedden - beter uitgerust kwa basisbescherming Ook hier weer...we zullen moten afwachten tot na de epidemie om de juiste concluisie te trekken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1607 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de rusthuizen is het wat anders. Sommigen hebben daar hygiene onvoldoende in acht genomen.
![]() |
![]() |
#1608 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit zijn het aantal doden...dat die curve nu sterk naar boven gaat zegt niks of weinig over de totale evolutie...dat zijn vooral doden uit nieuw aangeboorde 'populaties' met een sterftegraad die gigantisch hoger ligt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1609 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1610 |
|
![]() nu nog een grafiekje met de overheidsschuld
![]() |
#1611 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat van dat wisselgeld is NU aan de orde en misschien zijn Duitsers daar NU veel gedisciplineerder in Maar gij had het over hygiëne in het algemeen...bij Duitser gaat wisselgeld ook door 1001 handen in een normale situatie. Eerlijk gezegd ...ik heb Duitsers ( pas op hé er zijn verschillende soorten ) nooit echt, algemeen gesproken, als properder of meer hygiënisch ervaren. Accenten liggen soms wel compleet anders, dat wel Laatst gewijzigd door praha : 18 april 2020 om 09:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1612 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Er is hier vrij snel een lockdown gekomen. En denk je dat die barbecuers en lockdownpartyers mondmaskers zouden gedragen hebben?
![]() |
![]() |
#1613 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt. Men vraagt zich zelfs af of de negenproef (verschil in aantal doden nu, met een vergelijkbare periode van verleden jaar) nog niet het meest objectieve beeld geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1614 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1615 |
|
![]() belgie doet het goed, want er zijn nog veel ic bedden vrij.
![]() |
#1616 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1617 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij een kassierster in een supermarkt is dat aan te raden Zij of hij moet immers al die waren die door vele klanten zijn aangeraakt ook aanraken Bij een bakker bv raakt de klant dat brood niet aan ...dat wordt wordt enkel overhandigd door het personeel Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1618 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof niet in "beschermde havens" in een wereld vol contaminatie. Dat gaat allemaal thermaliseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1619 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van meet af aan is gesteld dat in de context van de lockdown & maatregelen het niet echt zinvol was dat er bovenop te nemen als bescherming Dat het misschien meer kwaad dan goed deed omwille van het niet juist gebruik of het valse gevoel van veiligheid. Wie dat toch wou doen is perfect de vrijheid gelaten Van meet af aan liepen er ook al mensen met mondmaskers rond. Van meet af aan heeft men steeds gezegd dat er tekorten waren en dat dus nieuwe aanvoer van maskers in eerste instantie zou gaan naar diegenen die ze omwille van hun taak meer nodig zouden hebben. Dus er zouden er toch sowieso te weinig geweest zijn om uit te gaan delen. Laatst gewijzigd door praha : 18 april 2020 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1620 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |