![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Naar mijn mening is de zuid koreaanse/ singaporese optie te verkiezen, al is er nog een andere keuze, de crush, gepropageerd door Nassim Taleb ( The black swan ) hier is de link https://www.zerohedge.com/health/nas...y-man-has-clue Probleem is dat geen enkele politicus hier voor te vinden is vrees ik. Laatst gewijzigd door Dade : 16 april 2020 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet vergeten dat er in Belgie ELK JAAR 110 000 mensen "natuurlijk" sterven. Deze keer hebben we "de epidemie van de eeuw" en dat zou dat eens wat omhoog laten gaan met 40%. Jawadde, waar maken we ons dus druk om. Vooral dat een goeie fractie van die 40 000 waarschijnlijk toch in de komende jaren er zou aan gaan, en dus gewoon een "lening" is op de doden van de volgende paar jaar. 40 000 doden op een bevolking van 10 miljoen, dat is 0.4% en schijnt dus te kloppen met de schattingen in Duitsland. Ter informatie: griep is gemiddeld 0.1%. Niet van de bevolking, maar van de zieken, en omdat we inentingen en resistentie hebben, infecteert griep ons maar voor 10-20% van de bevolking. Maw, dit is zoals een griep on steroids, die 4 keer gevaarlijker is dan een gewone griep, en die ook 4 of 8 keer meer mensen zal infecteren omdat het de eerste keer is. Ik zeg niet dat dat "niks" is, maar dat was onze economie en vrijheid niet waard he. Dit is in GEEN ENKELE VERHOUDING tot de Spaanse griep bijvoorbeeld. Die was 10-15% dodelijk, geen 0.4%. En maakte enorm veel gehandicapten. De enige gehandicapten die we van covid-19 hebben, zijn die die door IC komen. Mijn punt is trouwens niet eens dat we onze economie toch niet moeten opofferen voor zo een kleine fractie van de bevolking, maar vooral: dat we die opofferen zonder zelfs maar enig zicht te hebben dat we die doden gaan vermijden. Want zeg nu zelf: als we deze lockdown voor een jaar aanhouden (wat niet te doen is), dan gaan we TOCH onze 60-80% besmet hebben he. We doen er 5-10% bij per maand. Want de lockdown stabiliseert het aantal besmettingen, maar doet het niet echt dalen. Maw, op het einde van de rit gaan we EVENVEEL doden hebben, maar ook nog eens een kapotte economie, een bevolking die depressief geworden is, en wat weet ik nog allemaal. En als we deze lockdown binnen een paar maanden opheffen, krijgen we een tweede piek die de rest invult. Maw, we doen ons heel veel zeer voor NIKS. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 april 2020 om 06:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In de afgelopen week is het aantal gevallen in Singapore meer dan verdubbeld. Het aantal officieel vastgestelde besmettingen staat nu op 5992. Het overgrote deel van die nieuwe besmettingen wordt vastgesteld in de wooncomplexen van migrantenarbeiders. Zo wonen 558 van de 623 nieuw besmette personen die gisteren werden gemeld in zulke complexen.https://nos.nl/artikel/2330881-bijna...getroffen.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze epidemie start gewoonlijk met een verdubbeling om de drie dagen ongeveer, nadien remt het een beetje, en vind je inderdaad een verdubbeling elke kleine week. De USA had het in het begin gepresteerd om een verdubbeling om de 2.6 dagen te halen. Waarschijnlijk zijn er wat maatregelen van kracht in Singapore waardoor het trager gaat, zoals in Italie voor de lockdown. Ik voeg een plotje toe van 29 maart, met de Europese exponentiele tendenzen. Je ziet daar richtingscoefficienten van 2.3e-2 op. Dat komt overeen met een verdubbeling om de drie dagen. Is het 1e-2, dan is dat een verdubbeling per week. Je ziet dat Italie, dat toen al veel trager steeg dan de rest van Europa, op ongeveer een verdubbeling per week zat. De andere landen waaronder Belgie, zaten eerder rond een verdubbeling per 3 dagen of zo. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 april 2020 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 18 april 2020 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is ergens normaal ook: zo een propagatie is erg vatbaar voor reproductie natuurlijk. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 april 2020 om 03:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dit is een ziekte die je enkel maar merkt als de media er aandacht aan besteedt, he. Zonder media aandacht valt ze niet op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mij lijkt het dat de afzwakking van dit virus inherent is aan de aard van dit virus en niet aan de genomen maatregelen. Vraag is of dat wetenschappelijk mogelijk is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal dat even toelichten, waarom ik dat niet geloof, dat het in China tot een provincie is beperkt gebleven.
Ik gebruik de rapporten van de WHO van januari hiervoor. Kijk naar het rapport van 24 januari, op p. 2, figuur 1: https://www.who.int/docs/default-sou...rsn=9272d086_8 Dat was ongeveer op het moment van lockdown in Hubei, he. 375 bevestigde gevallen (in werkelijkheid dus stukken stukken meer, maar volgens Chinese testmethodes). Beijing: 10 gevallen. Nu kijken naar het rapport van 1 februari: https://www.who.int/docs/default-sou...rsn=273c5d35_2 Beijing: 156 gevallen. De helft van Hubei de week daarvoor. Kijk goed naar de inzet van het kaartje, hoe het over het grootste deel van Oost-China verdeeld is. 3 dagen later, op 4 februari, is er in Beijing melding van 228 gevallen. En er zou nadien niks meer te bespeuren zijn ? Er was geen epidemie in Peking ? Komaan. Toen die cijfers werden gegeven was het toch duidelijk dat gans China besmet was he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
https://www.maurice.nl/2020/03/22/lo...mmer-en-beter/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Want zeggen "Ik geloof dat niet" is het kenmerk van een gelovige ?
Ik gooi U de data onder uw neus, dat een week nadat men in Hubei een lockdown heeft toegepast, men in Peking met half die situatie zat, wetende dat het ongeveer verdubbelt elke drie dagen. Maar in Peking zou er niks gebeurd zijn volgens U. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 april 2020 om 09:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, het is een ander virus.
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U gelooft dat ze niet liegen, en dat alle fenomenen betreffende dat virus ginder dus totaal anders zijn dan overal elders in de wereld, die anders wel overeenkomen onderling. Bovendien WETEN we dat de Chinezen gelogen hebben betreffende zekere aspecten van deze epidemie (bijvoorbeeld, de 14de januari nog internationaal aankondigen dat zij geen redenen hebben om een mens-mens besmetting te veronderstellen).
Laatst gewijzigd door patrickve : 19 april 2020 om 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
https://nos.nl/artikel/2320449-china...ronavirus.html |
|
![]() |
![]() |