Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2020, 18:08   #101
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
pppffffff ge zijt serieus rond de pot aan 't draaien en gooit alles op één hoop

Voeding viel er al buiten wegens : noodzakelijk...frituur hoort daar dus ook bij

Dit zeer beperkt experiment komt erbij wegens beperkt en max nut voor velen

Ge moet iets kiezen

We hadden ook de breiwinkels kunnen openen die voldeden aan de voorwaarden en de DIY dicht laten
Was dat dan beter ?
Maar je ontwijkt wel een heel belangrijk punt...

Het gaat er niet zozeer om dat het een frituur of een bakker is. Het gaat erom, dat zelfs op (doorgaans) dat soort kleinere oppervlakten; aldus in vergelijk met een grote winkel zoals een doe-het-zelfzaak, het mogelijk is om alles zodanig te organiseren, dat de regels (o.a. afstand houden) gerespecteerd worden.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2020, 18:13   #102
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht

Het gaat er niet zozeer om dat het een frituur of een bakker is. Het gaat erom, dat zelfs op (doorgaans) dat soort kleinere oppervlakten; aldus in vergelijk met een grote winkel zoals een doe-het-zelfzaak, het mogelijk is om alles zodanig te organiseren, dat de regels (o.a. afstand houden) gerespecteerd worden.
Maar jij ziet ook een belangrijk punt NIET

Het handhaven van de coronamaatregelen en toezicht door de politie.

Hoeveel tuincentra en doe het zelf zaken zijn er in uw woonplaats?
Hoeveel andere winkels?
Dit zijn zachte toegevingen, maar zeker nog geen exit, meer moet daar niet achter gezocht worden.
Is dat eerlijk? neen, maar wel controleerbaar.
Oud 20 april 2020, 18:17   #103
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat erom, dat de iemand terug aan de slag kan met zijn/haar bezigheid; en de andere dat niet kan. En u verwoordt het goed. Het is een 'probeersel'. Nu een 'probeersel' dat is niet wat ik van een overheid wil zien. Ik verwacht doordachte voorstellen; en niet iets als dit, waarbij een ideetje al meteen (en terecht) ter discussie staat.
Ge kunt het inderdaad beschouwen als een experiment dat ook al iets teruglevert voor de mensen

Citaat:
Het alternatief? ...

Wel, zoals ik al zei, ik zou alvast niet op basis van de verkoopswaar mijn besluit gemaakt hebben; echter wel op basis van de mogelijkheden die een winkel heeft om aan enkele nader te bepalen voorwaarden te voldoen.
Op zich zou dat ook niet slecht zijn met dat verschil dat de som van die winkels veel hoger zou uitvallen om hetzelfde gamma (heyheyhey ) te voorzien
Ik ken weinig ander winkels die dat doen.

Citaat:
Ik las in een post (van Schoof dacht ik?) dat een frituur zich aan regelgevingen kan houden; alsook een bakker. Dat ervaar ik ook. Dus waarom inderdaad die verfwinkel niet? Wat is het verschil, tussen grote winkel waar 15 klanten binnen zijn; en een kleinere winkel waar 2 klanten binnen zijn? U mag het me echt toelichten.
pffff
Omdat die eerste twee behoren tot voeding...dat was al van meet af aan dat we wisten dat die dingen open moesten blijven wegens noodzakelijk.
En die roeien dan met de riemen dat ze hebben.
Compleet valse vergelijking van Schoof dus

Een verfwinkel hoort niet bij noodzakelijke dingen en als ge dat als experiment en bezigheid zou openstellen dan zit ge pas in de shit.
Want dan moet ge een heel pak andere winkels er mee bij pakken om tot het voordeel van één DIY te komen.

Het gaat dus niet zozeer over dat een andere soort winkel ook de nodige garanties kan leveren ...het gaat over het zaakje nog in lockdown te houden
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2020, 18:19   #104
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Erken dan ook de nuance dat ge met een DIY veel meer mensen hun bezigheid geeft dan met een boekenwinkel
Uiteraard is dat zo. Het is echter wel de overheid die communiceerde dat de burger thuis zat; en misschien wel terug zijn/haar bezigheid wou, als argument voor de recente beslissingen. En dan is het hek van de dam natuurlijk ... Dan wil iedereen "zijn" bezigheid; want uw bezigheid, is even belangrijk dan die van mij.

Wat betreft doe-het-zelfzaken, hadden ze ook kunnen weten welke wind er zou waaien. Ik kan er inkomen, dat mensen zaken moeten herstellen die soms wel heel dringend zijn. Verven bijvoorbeeld is niet dringend; maar je kan het wel gaan kopen nu. Juridisch is dit dus een verplaatsing die niet essentieel is...

Kijk, (nogmaals) dit soort beslissingen zijn nooit simpel. Het is niet Jos en Marie die daar aan tafel mag gaan zitten om het plan uit te werken. Maar de mensen, die daar wel mogen zitten; dat zijn de mensen die daar goed hun brood mee verdienen. Van hén verwachten we wel een oplossing. En met dit voorstel (de manier waarop het is uitgewerkt), heb ik veeleer de indruk dat Jos en Marie er deze keer wel bij waren.

— Jeremy Clarkson
Oud 20 april 2020, 18:22   #105
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik daht het niet...ik vermoed dat gij weer iets heel belangrijks vergeet
Dat ga ik nu meteen lezen

Citaat:
idd

ge vat het nog steeds niet

Die maatregelen zijn van levensbelang INDIEN iets open is

HIER gaat het over dat men liever NIKS (of in de praktijk een minimum) open heeft.

Laatst gewijzigd door praha : 20 april 2020 om 18:43.
Oud 20 april 2020, 18:25   #106
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Voor degenen die het N-VA exitplan willen inkijken kunnen zoeken op de website www.n-va.be.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2020, 18:32   #107
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk het niet...
Ik heb zelfs een donkerbruin vermoeden dat gij iets zéér belangrijks vergeet.
...en ik ga dat zo dadelijk merken

Citaat:
idd

Ge zijt het allerbelangrijkste vergeten
Het gaat niet over de maatregelen en of ge dat goed kunt uitvoeren
Dat is het minimale INDIEN er iets zichzelf openstelt
Het gaat over dat men het aantal verkeer en contacten tot een minimum wilt herleiden.
Oud 20 april 2020, 18:33   #108
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik daht het niet...ik vermoed dat gij weer iets heel belangrijks vergeet
Dat ga ik nu meteen lezen

idd

ge vat het nog steeds niet

Die maatregelen zijn van levensbelang INDIEN iets open is

HIER gaat het over dat men liever NIKS (of in de praktijk een minimum) open heeft.
Ja, dat is inderdaad AS IS ...

Nu jij vraagt mij naar een alternatief, toch?

Wel, mijn alternatief is TO BE ...

Namelijk: zaken mogen open indien zij zich kunnen organiseren naar de geldende voorwaarden/bepalingen. Of dat nu om een frituur, een bakker, een supermarkt, een verfwinkel, een boekwinkel, of een electronicawinkel gaat.

Dus niet, op basis van de activiteit. Daarom dat ik het voorbeeld van Schoof genegen ben. De activiteit is voor mij minder relevant. Daarbij, ... neem nu een frituur. Op zich is dat inderdaad 'voeding' en ben ik fan, maar als we eerlijk zijn, kunnen we dat dan echt nog essentieel noemen? Ze mogen toch maar mooi open zijn.

— Jeremy Clarkson

Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 20 april 2020 om 18:34.
Oud 20 april 2020, 18:43   #109
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard is dat zo. Het is echter wel de overheid die communiceerde dat de burger thuis zat; en misschien wel terug zijn/haar bezigheid wou, als argument voor de recente beslissingen. En dan is het hek van de dam natuurlijk ... Dan wil iedereen "zijn" bezigheid; want uw bezigheid, is even belangrijk dan die van mij.

Wat betreft doe-het-zelfzaken, hadden ze ook kunnen weten welke wind er zou waaien. Ik kan er inkomen, dat mensen zaken moeten herstellen die soms wel heel dringend zijn. Verven bijvoorbeeld is niet dringend; maar je kan het wel gaan kopen nu. Juridisch is dit dus een verplaatsing die niet essentieel is...
natuurlijk ging er weer een hoop gezever van komen.
Getuige dit topic

Citaat:
Kijk, (nogmaals) dit soort beslissingen zijn nooit simpel. Het is niet Jos en Marie die daar aan tafel mag gaan zitten om het plan uit te werken. Maar de mensen, die daar wel mogen zitten; dat zijn de mensen die daar goed hun brood mee verdienen. Van hén verwachten we wel een oplossing. En met dit voorstel (de manier waarop het is uitgewerkt), heb ik veeleer de indruk dat Jos en Marie er deze keer wel bij waren.
Nogmaals ...ik zie geen reden om dat te denken
Ik zie wel veel gezever en ongenoegen en dat gecombineerd met het reeds bestaande ongenoegen van de vermeende staatsgreep door die Francophonen die men a priori niet vertrouwd en waarvan men denkt dat ze dik met ons voeten aan 't rammelen zijn.

Hou je gewoon bij de feitelijkheden en maakt het toch niet zo moeilijk.

Men wou iets doen (waarschijnlijk ook op aanraden van psychologen etc) dat zowel een grote nutsfactor had als diverse bezigheden kon bewerkstellingen...de DIY's zijn dan echt geen slechte keuze

over dit
Citaat:
Juridisch is dit dus een verplaatsing die niet essentieel is...
moet ge niet beginnen want dit valt daar dan natuurlijk buiten...de maatregelen, uitzonderingen en de uitgeschreven wetten passen komen net uit de crisismanagment-regering
Oud 20 april 2020, 18:43   #110
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Namelijk: zaken mogen open indien zij zich kunnen organiseren naar de geldende voorwaarden/bepalingen. Of dat nu om een frituur, een bakker, een supermarkt, een verfwinkel, een boekwinkel, of een electronicawinkel gaat.

Dus niet, op basis van de activiteit. Daarom dat ik het voorbeeld van Schoof genegen ben. De activiteit is voor mij minder relevant. Daarbij, ... neem nu een frituur. Op zich is dat inderdaad 'voeding' en ben ik fan, maar als we eerlijk zijn, kunnen we dat dan echt nog essentieel noemen? Ze mogen toch maar mooi open zijn.
Het perfecte recept voor een ramp.

Degenen die verstand hebben zullen begrijpen dat het voor een kleine winkel moeilijk is om zich te organiseren en dichtblijven. Hier in de buurt zijn er kleine voedingswinkels en krantenwinkels die uit zichzelf gesloten zijn.

Wie gaat er openblijven: de onverantwoordelijken, lockdown partyers, barbecuers, etc.
En de politie zou die allemaal moeten controlleren?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2020, 18:52   #111
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat ge nu beschrijft met uw alternatief is een het loslaten van de algemene lockdown
(Ik zie dat ook wel zo al dan niet op termijn)
Ik herhaal dus : Dit is geen loslaten van de lockdown

En dus herbevestigt ge enkel dat je het allerbelangrijkste steeds maar vergeet in de discussie van die DIY's
Het buitenkomen en het aantal wisselende contacten tot een minimum herleiden
Uw alternatief voldoet daar niet aan
Oud 20 april 2020, 19:44   #112
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat ge nu beschrijft met uw alternatief is een het loslaten van de algemene lockdown
(Ik zie dat ook wel zo al dan niet op termijn)
Ik herhaal dus : Dit is geen loslaten van de lockdown

En dus herbevestigt ge enkel dat je het allerbelangrijkste steeds maar vergeet in de discussie van die DIY's
Het buitenkomen en het aantal wisselende contacten tot een minimum herleiden
Uw alternatief voldoet daar niet aan
Net door niet iedereen naar die doe-het-zelfzaak te laten gaan; ga je net meer spreiden.
Nu gaat iedereen (die misschien iets niet strikt noodzakelijk nodig heeft; maar eindelijk terug buiten mag) naar dezelfde winkel jagen ... Die verf kan eigenlijk wel wachten, maar godverdomme de Jos zit al anderhalve maand vast in zijn kot en dus ... Allen daarheen.

— Jeremy Clarkson
Oud 20 april 2020, 19:55   #113
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Wever moest een standbeeld krijgen op de Grote Markt in Antwerpen.

Ter herinnering hoe je niet aan politiek doet.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2020, 20:05   #114
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net door niet iedereen naar die doe-het-zelfzaak te laten gaan; ga je net meer spreiden.
Voorzichtigheid blijft geboden.
En er werd gewaarschuwd voor stormlopen alvast in het prille begin.
Bij supermarkten etc hebben we dat ook gezien tot iedereen het vanzelf aan rustiger ging aan doen en het vanzelf werd gespreid over de hele dag

Spreiden (tenzij niet anders kan wegens overloop ) is net uit den boze...meer winkels, meer contacten, moeilijker controleerbaar

Citaat:
Nu gaat iedereen (die misschien iets niet strikt noodzakelijk nodig heeft; maar eindelijk terug buiten mag) naar dezelfde winkel jagen ... Die verf kan eigenlijk wel wachten, maar godverdomme de Jos zit al anderhalve maand vast in zijn kot en dus ... Allen daarheen.
Dat hebt ge inderdaad net zoals we dagjestoeristen menige malen zagen verschijnen in supermarkten om toch maar een uitje te hebben.

Maar dat hebt ge ook en meer als ge meer winkels zou openen.
Allez ge kunt opperen voor en boekenwinkel, een speelgoed winkel ( -> puzzels bv ), kledingzaken etc nu een mens toch den tijd heeft en een bezigheid zoekt
Dat zijn zaken waar ge ook niet 1 2 3 buiten zijt en nog meer dagjestoeristen aantrekken.
Normaliter zijt ge vlugger binnen en buiten in een diy en ge blijft daar niet langer dan noodzakelijk hangen.

Hoe ge draait of keert ik heb hier nog maar weinig alternatieven gezien om _en laat ons wel wezen : nog steeds in de gedachte als eerste experiment/gunst_ ipv diy's iets anders te openen.

Laatst gewijzigd door praha : 20 april 2020 om 20:06.
Oud 20 april 2020, 20:06   #115
Tavek
Banneling

Standaard

Dewever heeft aandacht nodig.

Eerst het aantal nieuwe gevallen laag genoeg, dan exit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2020, 20:07   #116
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dewever heeft aandacht nodig.

Eerst het aantal nieuwe gevallen laag genoeg, dan exit.
tot zover het vermeende exitplan van de nva ; 1 week alles opengooien en hup terug in dezelfde shit
Oud 21 april 2020, 04:52   #117
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Waar is den tijd dat de Vlondereir de revolutie ging ontketenen?
../... OK, wel nadat hun TV en oud-Vlomse Haard was afbetaald, toen.

Nu willen ook zoiets. ... zoals onafhankelijkheid bvb.
../... OK, wel nadat ze braaf niet naar de verfwinkel gingen, omdat de Belgenlandse hoofdonderwijzer/onderwijzeres het zei.
Wat schreef ik eerder ook weer?

Oh ja: bende idioten!
Oud 21 april 2020, 05:28   #118
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De Wever [moet] een standbeeld krijgen op de Grote Markt in Antwerpen.
2
Oud 21 april 2020, 07:00   #119
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ne krantenwinkel is doorgaans niet groot.
Veel van deze zaken zijn ook postpunt.

Deze zaken mochten openblijven.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 08:10   #120
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ne krantenwinkel is doorgaans niet groot.
Veel van deze zaken zijn ook postpunt.

Deze zaken mochten openblijven.
Bakkers en kruideniers moesten zelfs open blijven, maar zijn wek vaak kleine winkeles waar je op dit ogenblik slechts met 2 of 3 man tegelijk binnen mag.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be