![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het gaat er niet zozeer om dat het een frituur of een bakker is. Het gaat erom, dat zelfs op (doorgaans) dat soort kleinere oppervlakten; aldus in vergelijk met een grote winkel zoals een doe-het-zelfzaak, het mogelijk is om alles zodanig te organiseren, dat de regels (o.a. afstand houden) gerespecteerd worden.
![]() |
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het handhaven van de coronamaatregelen en toezicht door de politie. Hoeveel tuincentra en doe het zelf zaken zijn er in uw woonplaats? Hoeveel andere winkels? Dit zijn zachte toegevingen, maar zeker nog geen exit, meer moet daar niet achter gezocht worden. Is dat eerlijk? neen, maar wel controleerbaar.
![]() |
![]() |
#103 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ik ken weinig ander winkels die dat doen. Citaat:
Omdat die eerste twee behoren tot voeding...dat was al van meet af aan dat we wisten dat die dingen open moesten blijven wegens noodzakelijk. En die roeien dan met de riemen dat ze hebben. Compleet valse vergelijking van Schoof dus Een verfwinkel hoort niet bij noodzakelijke dingen en als ge dat als experiment en bezigheid zou openstellen dan zit ge pas in de shit. Want dan moet ge een heel pak andere winkels er mee bij pakken om tot het voordeel van één DIY te komen. Het gaat dus niet zozeer over dat een andere soort winkel ook de nodige garanties kan leveren ...het gaat over het zaakje nog in lockdown te houden |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat betreft doe-het-zelfzaken, hadden ze ook kunnen weten welke wind er zou waaien. Ik kan er inkomen, dat mensen zaken moeten herstellen die soms wel heel dringend zijn. Verven bijvoorbeeld is niet dringend; maar je kan het wel gaan kopen nu. Juridisch is dit dus een verplaatsing die niet essentieel is... Kijk, (nogmaals) dit soort beslissingen zijn nooit simpel. Het is niet Jos en Marie die daar aan tafel mag gaan zitten om het plan uit te werken. Maar de mensen, die daar wel mogen zitten; dat zijn de mensen die daar goed hun brood mee verdienen. Van hén verwachten we wel een oplossing. En met dit voorstel (de manier waarop het is uitgewerkt), heb ik veeleer de indruk dat Jos en Marie er deze keer wel bij waren.
![]() |
![]() |
#105 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ga ik nu meteen lezen Citaat:
ge vat het nog steeds niet ![]() Die maatregelen zijn van levensbelang INDIEN iets open is HIER gaat het over dat men liever NIKS (of in de praktijk een minimum) open heeft. Laatst gewijzigd door praha : 20 april 2020 om 18:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor degenen die het N-VA exitplan willen inkijken kunnen zoeken op de website www.n-va.be.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zelfs een donkerbruin vermoeden dat gij iets zéér belangrijks vergeet. ...en ik ga dat zo dadelijk merken ![]() Citaat:
Ge zijt het allerbelangrijkste vergeten Het gaat niet over de maatregelen en of ge dat goed kunt uitvoeren Dat is het minimale INDIEN er iets zichzelf openstelt Het gaat over dat men het aantal verkeer en contacten tot een minimum wilt herleiden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu jij vraagt mij naar een alternatief, toch? Wel, mijn alternatief is TO BE ... Namelijk: zaken mogen open indien zij zich kunnen organiseren naar de geldende voorwaarden/bepalingen. Of dat nu om een frituur, een bakker, een supermarkt, een verfwinkel, een boekwinkel, of een electronicawinkel gaat. Dus niet, op basis van de activiteit. Daarom dat ik het voorbeeld van Schoof genegen ben. De activiteit is voor mij minder relevant. Daarbij, ... neem nu een frituur. Op zich is dat inderdaad 'voeding' en ben ik fan, maar als we eerlijk zijn, kunnen we dat dan echt nog essentieel noemen? Ze mogen toch maar mooi open zijn.
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?” — Jeremy Clarkson Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 20 april 2020 om 18:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Getuige dit topic Citaat:
Ik zie wel veel gezever en ongenoegen en dat gecombineerd met het reeds bestaande ongenoegen van de vermeende staatsgreep door die Francophonen die men a priori niet vertrouwd en waarvan men denkt dat ze dik met ons voeten aan 't rammelen zijn. Hou je gewoon bij de feitelijkheden en maakt het toch niet zo moeilijk. Men wou iets doen (waarschijnlijk ook op aanraden van psychologen etc) dat zowel een grote nutsfactor had als diverse bezigheden kon bewerkstellingen...de DIY's zijn dan echt geen slechte keuze over dit Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Degenen die verstand hebben zullen begrijpen dat het voor een kleine winkel moeilijk is om zich te organiseren en dichtblijven. Hier in de buurt zijn er kleine voedingswinkels en krantenwinkels die uit zichzelf gesloten zijn. Wie gaat er openblijven: de onverantwoordelijken, lockdown partyers, barbecuers, etc. En de politie zou die allemaal moeten controlleren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Ik zie dat ook wel zo al dan niet op termijn) Ik herhaal dus : Dit is geen loslaten van de lockdown En dus herbevestigt ge enkel dat je het allerbelangrijkste steeds maar vergeet in de discussie van die DIY's Het buitenkomen en het aantal wisselende contacten tot een minimum herleiden Uw alternatief voldoet daar niet aan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu gaat iedereen (die misschien iets niet strikt noodzakelijk nodig heeft; maar eindelijk terug buiten mag) naar dezelfde winkel jagen ... Die verf kan eigenlijk wel wachten, maar godverdomme de Jos zit al anderhalve maand vast in zijn kot en dus ... Allen daarheen.
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Wever moest een standbeeld krijgen op de Grote Markt in Antwerpen.
Ter herinnering hoe je niet aan politiek doet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En er werd gewaarschuwd voor stormlopen alvast in het prille begin. Bij supermarkten etc hebben we dat ook gezien tot iedereen het vanzelf aan rustiger ging aan doen en het vanzelf werd gespreid over de hele dag Spreiden (tenzij niet anders kan wegens overloop ) is net uit den boze...meer winkels, meer contacten, moeilijker controleerbaar Citaat:
Maar dat hebt ge ook en meer als ge meer winkels zou openen. Allez ge kunt opperen voor en boekenwinkel, een speelgoed winkel ( -> puzzels bv ), kledingzaken etc nu een mens toch den tijd heeft en een bezigheid zoekt Dat zijn zaken waar ge ook niet 1 2 3 buiten zijt en nog meer dagjestoeristen aantrekken. Normaliter zijt ge vlugger binnen en buiten in een diy en ge blijft daar niet langer dan noodzakelijk hangen. Hoe ge draait of keert ik heb hier nog maar weinig alternatieven gezien om _en laat ons wel wezen : nog steeds in de gedachte als eerste experiment/gunst_ ipv diy's iets anders te openen. Laatst gewijzigd door praha : 20 april 2020 om 20:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() Dewever heeft aandacht nodig.
Eerst het aantal nieuwe gevallen laag genoeg, dan exit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar is den tijd dat de Vlondereir de revolutie ging ontketenen?
../... OK, wel nadat hun TV en oud-Vlomse Haard was afbetaald, toen. Nu willen ook zoiets. ... zoals onafhankelijkheid bvb. ../... OK, wel nadat ze braaf niet naar de verfwinkel gingen, omdat de Belgenlandse hoofdonderwijzer/onderwijzeres het zei. Wat schreef ik eerder ook weer? Oh ja: bende idioten!
![]() |
#118 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 2
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel van deze zaken zijn ook postpunt. Deze zaken mochten openblijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bakkers en kruideniers moesten zelfs open blijven, maar zijn wek vaak kleine winkeles waar je op dit ogenblik slechts met 2 of 3 man tegelijk binnen mag.
|
![]() |
![]() |