![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() In de leeftijdscategorie tot 45 jaar slechts een 20-tal coronadoden tot nu toe.
93% van de coronadoden is 65+ 80% is 80+ Mij lijkt het logisch dat een exitstrategie op deze feiten dient gebaseerd te worden en dat je de leeftijdscategorie tot 45 jaar gerust veilig kan loslaten. 65+'ers verplicht in isolatie tot er een vaccin of medicatie is. De leeftijdscategorie 45-65 (die uiteindelijk ook nog maar 6% van de doden uitmaakt) een tusseninregime ? Suggesties ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Leeftijdsdiscriminatie! Maar ja bon, nu we toch Chinezen aan 't worden zijn …
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
F*** *U*!
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dergelijke exitstrategie zou natuurlijk een kakofonie van gehuil en geklaag teweeg brengen maar ik ben voor.
En ouderlingen die ervoor kiezen dat ze toch onbeperkt naar buiten willen die moeten gewoon een blad tekenen dat ze afzien van alle medische behandeling of bijstand als ze dan toch ziek zouden vallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Krijgen die boven de 65 een enkelband om ze te controleren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb daar altijd serieuze twijfels aan gehad. Maar kon, niet getreurd want diegenen die men normaal een enkelband aangemeten heeft bvdie sturen ze nu allemaal naar huis wegens Covid-19. 400 gedetineerden tijdelijk vrijgelaten, 96 anderen vervroegd vrijgelaten door coronamaatregelen. Die zullen nogal lachen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zouden de 65+ers eentje kunnen aanmeten rond hun nek. Zo eentje die ontploft als ze verder dan 20m van hun woning gaan? (Uit welke film kwam dat alweer..?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb die film ooit eens gezien maar de naam ontsnapt mij ook? ![]() Was het 'Wedlock?' met Rutger Hauer in de hoodrol?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 22 april 2020 om 08:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De talrijk aanwezige 65+ers die hier aanwezig zijn zullen het graag lezen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of op basis van een intelligentietest:
1. Hoeveel barbecues hebt ge vorige week bijgewoond? 2. Was het plezant op de lockdown party? Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 22 april 2020 om 09:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is hier altijd die onderliggende veronderstelling dat dood gaan erg zou zijn, en alles hiervoor moet wijken. Nee, dood gaan is minder erg dan niet voluit kunnen leven he. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 april 2020 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het komt toch over als een vooringenomendheid. Persoonlijk zou ik meer op bescherming zetten: mondmaskers en hygiëne. Een mens - ook een oudere - is een sociaal wezen. Hem isoleren is een zware ingreep. Dit doen zonder evidence based redenen vind ik niet ethisch.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Zweedse model in combo met mondmaskers en quarantaine indien het duidelijk is dat je ziek bent.
Ergo, iedereen draagt zijn eigen verantwoordelijkheid en de enige interventie va n de overheid bestaat in het verplichten van een mondmasker. Een interventie met minimale impact op de vrije keuze.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 22 april 2020 om 10:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En laat ons effe zien hoe het in Zweden verder gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is voorlopig nog COVIDik kijken.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |