![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En schrijf eerst even naar Macron die neemt 1 m Laatst gewijzigd door praha : 22 april 2020 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen schrik om het te krijgen, wel om het door te geven aan mijn ouders voor wie ik zorg. 90+'ers met een zwakke gezondheid. En als je weet wanneer het virus juist het besmettelijkst is...
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 22 april 2020 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als die clusters van idioten dat verspreiden dan gaat dat wel over naar op z'n minst mindere clusters van mindere idioten hé 'k Vrees dat het niet de corona-bbq's waren hoor..da's maar een klein onderdeel Laatst gewijzigd door praha : 22 april 2020 om 20:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de mop is: je kan dat dus niet volhouden. We gaan "deconfineren". Wat dus wil zeggen dat we nutteloos "geconfineerd" hebben, want alles wat gaat werken na "deconfinatie" hadden we dus van in 't begin kunnen toelaten, en alles wat nodig was tijdens de confinering kan niet gedeconfineerd worden, zonder al die inspanningen tot nul te herleiden. Als wij morgen mogen naar 't bureau gaan, dan was er GEEN ENKELE reden om dat gisteren te verbieden. De situatie morgen is namelijk niet anders dan die gisteren. Als het NODIG WAS om ons niet naar bureau te laten gaan vorige maand, dan zal het een tweede piek geven om ons naar bureau te laten gaan volgende week. Als het NODIG WAS om de scholen te sluiten, dan zal het een tweede piek geven als we ze weer opendoen, of dat nu volgende week, of in september is. Wat zou er immers ondertussen veranderd zijn ? Maw, welke "doelstelling" men ook moge gehad hebben met die confinement, oftewel was die confinement er niet voor nodig, oftewel kan je die maatregelen niet opheffen zonder dat doel weer omzeep te helpen. We hebben dus oftewel enorm veel schade veroorzaakt met regels die niet nodig waren om "de doelstelling" te halen, oftewel zijn die regels nodig en kunnen we ze niet opheffen in het komend jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan mij hier momenteel niet permiteren om een weekje of 2 weg te zijn. Anders was dat totaal geen probleem geweest.
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, wat je zegt is pertinent, en ik val achterover dat men dat niet SYSTEMATISCH doet: elkeen die een positieve test heeft gehad, zou toch een vragenlijst kunnen krijgen om daaruit veel informatie te bekomen betreffende de besmettingsmechanismen he. Dat zoiets NIET gebeurt is waanzinnig vind ik. Citaat:
![]() Want in Belgie waren er vermoedelijk al gevallen rond de 18de januari he... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik vrees dat we teveel vragen van de Vlaming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, normaal gezien, als er een "procedure" zou moeten bestaan, zou het wel die zijn: van zodra je ook maar het minste vermoeden hebt dat je wel eens zou kunnen besmet zijn, vrijwillige quarantaine (ziekteverlof, en aanbod van een hotelkamer, waar men U eten en alles wat ge nodig hebt komt brengen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De issue is waarom wordt België ( en Wilmès) bekritiseerd anders dan om te kunnen bashen En neen want gij vergeet 1 belangrijk ding en dat is dat we die 'incoherentie' tot een minimum frequentie herleiden Als ge pleit voor even risicovolle zaken kunnen dan ook dan herleid ge dat niet tot een minimum. Dat is zowat van dezelfde orde als : ah diy's gaan open waarom dan geen verfwinkels, etc erbij nemen Alles heeft toch met kansen te maken of niet ? 1x winkelen lijkt me dus veiliger dan 100x allerhande activiteiten die even risicovol zouden zijn en dat op 100 verschillende locaties Laatst gewijzigd door praha : 22 april 2020 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je aan risico sporten doet, doe je constant die afweging tussen plezier en dood. Ik heb vroeger veel aan diepzeeduiken gedaan, en daar is er altijd een afweging tussen de duik in kwestie (diepte en zo) en het risico dat ge er aan gaat. Dat is een bewuste keuze. Ik zou denken dat de meeste mensen die keuzes geregeld maken. (soms onbewust). Dus nee, niet naar een feestje met vrienden gaan, omdat er een kleine kans is dat die dodelijk afloopt, dat is een keuze die velen bewust en weloverwogen NIET zullen maken, en dat is hun goede levensrecht. Er zijn grenzen aan de zinloze angst voor de dood he. Je kan daar niet de essentiele zin van het leven voor opofferen. "met het virus leren leven" is leren leven met het gegeven dat die U kan doden en leren van U dat niet aan te trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest: een Chinees systeem waar het leger ons komt bevoorraden aan huis? Alle dagen Cara pils en patatten? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, het enige wat het risico beperkt, is van gewoon minder te doen. Maar zoals ik al zegde, gedurende een jaar of langer dan. Want het risico verandert niet in de tijd. Wat je nu doet, of in september, is hetzelfde risico. Als je in september naar de verfwinkel mag, dan zou je dat nu ook mogen. En als dat nu een te groot risico is, dan in september ook. De situatie zal immers dezelfde zijn (de "risico-situatie" bedoel ik). Als ik in april naar 20 winkels ga, of ik spreid dat bezoek over de komende 5 maanden, heb ik exact hetzelfde risico genomen en laten lopen door anderen. Dus oftewel zeg je "voor de komende jaren" gaan we nu allemaal naar een minimum aan *activiteit* waar andere mensen zijn ; oftewel zeg je "aangezien onze maatschappij dan zodanig naar de knoppen is, dat dat zelfs een oversterfte van 30% in 2020 zwaar overstijgt, gaan we daar zelfs niet aan beginnen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Neen er is gezegd dat die 1,5 m den truc wel moest doen ( pas op hé : niet dat het absolute garantie zou geven ) En als ge die 1,5 m houdt dat een masker dan zo goed als niks meer (vrij nutteloos dus ) uitmaakt En dat ge dan moet kijken of het totaal plaatje niet negatief gaat uitdraaien want zo'n masker heeft ook zijn nadelen Moeilijk ? Als gij dat in vraag stelt moogt ge dat maar dan wil ik een onderzoek zien waar als die zaken in die context in opgenomen zijn Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gaat plezant zijn he, 14 dagen quarantaine, 1 week naar bureau, 14 dagen quarantaine, 1 week naar bureau,.... omdat je elke dag langs een groep mensen komt waar geregeld een besmette tussen stond... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat X de kans is om op 1.5 meter besmet te geraken. Stel dat een masker de kans dat ge besmet geraakt, door 5 deelt. Dan is de kans zonder masker dus X, en die met masker (allebei op 1.5 meter) dus X / 5. Wat men hier dus zegt is dat het verschil, X - X / 5 = 4/5 * X "verwaarloosbaar" is. Nu als 0.8 * X "verwaarloosbaar" is, dan is X dat ook. Maw, op 1.5 meter is de kans dat ge besmet geraakt "verwaarloosbaar". Zoniet hebben maskers wel degelijk zin. Anders gezegd: als men "met die 1.5 meter regel" nog 25 000 besmettingen heeft, en met maskers op 1.5 meter dus nog 5 000 besmettingen heeft (deelt door 5), dan is 25 000 - 5000 = 20 000 gevallen 'verwaarloosbaar'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat van die tweede verblijven was om het controleerbaar te houden en de mogelijke extra pitstops te vermijden...want inderdaad eens ge daar zijt veranderd er in weze niet veel als ge u ook netjes aan de regels houdt op dat kleine puntje na : Als ge een bron van risco zijt zoals ge zegt dan kan je beter 1 kleine regio dan 2 regio's besmetten Dus neen het klopt niet wat je zegt En als ge een bron van risico vormt dan is de kans dat ge iemand besmet als ge 2x gaat winkelen ook groter dan 1x, laat staan dat ge dan nog 100 nadere zaken gaat doen Dus ook dat klopt niet Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik weet dat dat Uw ding niet is en ik weet dat ge daar ook aardig over kunt discussieren maar ge moet dat niet er niet telke male tussen gaan gooien. Laatst gewijzigd door praha : 22 april 2020 om 20:54. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- vragen dat men 1,5 m afstand houdt - vragen dat men mondmaskers draagt Ik zie de lockdownpartys met mondmaskers al komen. Tongen met een mondmasker. Dat is safe! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn 'burgerzin' zegt me dat ik voor mijn ouders moet zorgen. 90+ met een zwakke gezondheid. Mijn keuze, maar wel eentje die ik op een verantwoorde manier wens te doen en waar het kan probeer ik problemen te voorkomen. De dag dat ik besmet zou zijn, dan keer ik gewoon terug naar huis, naar waar ik woon, maar dan komt er wel een ander probleem bij.
![]() |