![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2341 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is trouwens pas de eerste uitbraak, hoe kan wie dan ook dat weten. Trouwens testen naar immuniteit zijn om één of andere reden niet belangrijk voor de overheid. En dat virologen/epidemiologen daar nu geen gebruik van maken om dat nu door te drukken nu ze wat macht hebben gekregen is toch de naam 'wetenschapper' onwaardig. |
|
|
|
|
|
|
#2342 | |
|
Banneling
|
Citaat:
https://climatechangedispatch.com/br...ey-stick-mann/ Uitgebreid verloop hier https://www.rossmckitrick.com/upload...yearsafter.pdf |
|
|
|
|
|
|
#2343 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik vindt het wel gek dat er niemand op reageert. Zoals ik al eerder zei dit is toch wel zowat de grootste smet op het blazoen van de medische sector. Een landelijke (wereld) georganiseerde actie om medische zorg te onthouden aan mensen in nood. Dit is niet enkel een zware overtreding van de eed van Hippocrates dit is zelfs strafrechtelijk een zwaar vergrijp. Welke belangenvereniging of advocaat durft hier een class action voor op te starten? Mooie herdenking voor de 75ste verjaardag van de dood van dr. Hans Delmotte. |
|
|
|
|
|
|
#2344 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn schoonbroer heeft een nierstenen krisis gehad enkele weken geleden, en hij is onmiddellijk geopereerd geworden in het ziekenhuis. De chirurg die hem heeft geopereerd zegde hem dat hij een van de enige patienten was die hij gezien heeft in weken. Hij draait met zijn duimen het gros van de tijd. |
|
|
|
|
|
|
#2345 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik woon ergens op de boerenbuiten, ver weg van alles en iedereen. Werken doe ik niet meer, ben gewoon op rust gegaan in 2018. Ik heb geen doctoraat, ben geen politicus, wat weet ik daar nu allemaal van. Wees blij dat onze veiligheidsraad zo veel mensen heeft kunnen vrijwaren van de besmetting met Sars_Cov_2. De rekening zal later wel verzonden worden. |
|
|
|
|
|
|
#2346 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hier mochten de artsen en ziekenhuizen enkel levensbedreigende medische problemen oplossen. Let wel direct levensbedreigende medische problemen. Niet-dringende ingrepen en raadplegingen waren verboden tot 11/05/2020 in Belgistan. Men is zelfs vanuit de Belgistaanse overheid actief op zoek gegaan naar artsen en ziekenhuizen die de regel durfde overtreden. |
|
|
|
|
|
|
#2347 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat er nog veel praktische zaken zijn waar men moet aan denken, zoals bijvoorbeeld hoe zit het in een gezin waar een deel corona-negerend wenst te zijn (een jongere van 16 jaar bvb.) en een deel corona vermijdend (mss woont er een grootouder in het gezin). Hoe gaat men controleren dat corona-mijdende zich wel degelijk aan de regels houden? Al bij al is het nooit gegarandeerd dat een corona-mijdende toch covid-19 krijgt en moet opgenomen worden in het ziekenhuis maar met moet er wel op toe zien dat er geen zogenaamde corona-mijdenden zijn die eigenlijk toch stiekem corona negeren en daardoor in het ziekenhuis gaan belanden (waar ze dan geen recht op hebben) en dit overbelasten. Maar met het principe op zich zou ik geen probleem hebben. |
||
|
|
|
|
|
#2348 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je kan perfect volledig zelfbedruipend leven. Alleen niet met onze luxe en onze maatschappelijke mogelijkheden. Citaat:
Niet moeilijk. Want die meld zich aan met de nodige PBM's. |
||
|
|
|
|
|
#2349 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu is het punt gewoon dat het ENIGE dat een corona-mijdende van een corona-negerende onderscheidt, de "rules of engagement" zijn bij die contacten. Wat ik dus zeg, is dat de corona-negerende dus die rules of engagement dient te respecteren *indien hij in contact is met een corona-mijdende*. Een corona-mijdende blijft op 1.5 m van *iedereen* en een corona-negerende dient dat dus te respecteren t.a.v. een corona-mijdende. Meer is daar niet aan. Iets anders doet een corona-mijdende eigenlijk niet. Ja, hij zet een masker op, en BLIJFT VER van iemand die geen masker op zet. Dat dient een corona-negerende dus ook te respecteren: een corona mijdende die ver van hem wil blijven omdat die geen masker op heeft, ver laten blijven. Citaat:
Een corona-negerende moet die corona mijdende dus toelaten die maatregelen te nemen (hem dus toelaten zijn handen te wassen, en hem toelaten niet aan zijn gezicht te komen en zo). Citaat:
Eigenlijk is dat niet anders dan met islamieten: men moet corona-mijdenden hun rituelen laten volgen. Men moet ze 5 keer per dag laten bidden, en men moet aanvaarden dat ze een hoofddoek dragen. Citaat:
Ge controleert toch ook niet of moslims wel 5 keer per dag bidden ? Het is ongelofelijk simpel eigenlijk: 1) IEDEREEN moet mensen respecteren die corona-mijdend willen zijn, in het uitoefenen van hun corona-mijdendheid, en hen niet DWINGEN om die rituelen NIET op te volgen. 2) Voor de rest kies je zelf of je jezelf zulke rituelen oplegt of niet. Corona-mijdendheid steunt op het toepassen van rituelen. Het enige wat men vraagt, is dat anderen U niet tegenwerken in het uitoefenen van die rituelen. Niemand dwingt U om die rituelen uit te oefenen. Jij hebt het eigenlijk over iets helemaal anders: jij hebt het over "clubs van corona-vrije mensen". Dat wil zeggen dat die INTERN niet corona-mijdend zijn, omdat ze dat EXTERN wel zouden zijn. DAAR moet iedereen zich aan de regels houden, maar: 1) dat veronderstelt dat die regels waterdicht zijn, wat ze niet zijn 2) je veronderstelt dat je precies weet wie ziek is en wie niet Maw, dat is een illusie. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 mei 2020 om 07:31. |
||||
|
|
|
|
|
#2350 |
|
Banneling
|
Maurice de Hond ziet de aerosols als grootste besmettingsoorzaak.
https://www.maurice.nl/2020/05/12/de...rote-gevolgen/ |
|
|
|
|
|
#2351 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het zou eveneens kloppen bij dat paper van die Fransman die, door de gamma factor te schatten uitgaande van de dodencurve, zelfs geen enkel effect ziet van een lockdown. Waarschijnlijk is dat nog versterkt door de zever dat als je afstand houdt, maskers zinloos zijn, terwijl zij een veel belangrijker bescherming hadden geweest dan 1.5 meter afstand houden. Maw, "binnen blijven" was wel de domste regel die men kon opleggen. Het zou ook verklaren waarom de Zweden die enkel maar grote spreader events hebben stilgelegd, niet de voorspelde explosie kennen. EN het zou kunnen verklaren waarom warmer weer kan helpen. Dat zal echter niet zo spectaculair zijn, dat weer effect, want Brazilie, dat aan de andere kant van de evenaar ligt, evolueert exact precies zoals wij. Geen zekerheden, maar wel pistes. |
|
|
|
|
|
|
#2352 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2353 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2354 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2355 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Denk ook dat buiten aërosolen het virus zich ook vast zet op vaste deeltjes in die in de lucht blijven zweven. Na regenbuien gaat het beter. Bestaat hierover onderzoek?
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
|
|
|
|
|
#2356 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2357 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Buiten, en binnen bij voldoende verluchting, wordt de aerosol zo snel verspreid dat je niet voldoende virus deeltjes binnenkrijgt. In de tropen zou de verspriding zich vooral voordoen in het regenseizoen, als er meer mensen dicht opeen binnen zitten tijdens zware regenbuien. Klinkt logisch, hij heeft ook een aantal voorbeelden. Ik ben al langer van mening dat die 1,5 m een maat voor niets is, heb hier o.a. al eens een Chinese case study van besmettingen in een bus geplaatst. |
|
|
|
|
|
|
#2358 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ik zou wel eens die besmettingscijfers willen bevestigd zien. Stockholm zou 40% besmet geweest zijn, blijkbaar, maar dat lijkt mij enorm. Des te beter voor hen dan. |
|
|
|
|
|
|
#2359 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
corona-mijders willen verzorging houden voor mensen die toch corona opdoen, wat eigenaardig is: het wil zeggen dat ze eigenlijk geen vertrouwen hebben in hun "mijden". corona-negeerders trekken het zich niet aan dat ze geen verzorging zullen hebben, wat ook eigenaardig is, want ze gaan ervan uit dat ze ziek zullen worden, maar ze dat erbij nemen. Wat paradoxaal is, is dat corona-mijders *anderen willen beletten om ziek te worden zodat zij plaats hebben als ze ziek worden*. |
|
|
|
|
|
|
#2360 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Inderdaad, de corona-mijdenden willen het verzorgingsysteem niet overbelasten voor verschillende redenen. Maar als er een regeling zou kunnen zijn waarbij er geen overbelasting is en de corona-negeerders hun gang kunnen gaan zou dit ook een oplossing zijn. Men kan het eigenlijk ene beetje vergelijken met de drugsproblematiek. Als iemand zich inspuit met heroïne heel goed wetend wat de gevolgen zijn en er zich ook consequent naar gedragen dan heb ik daar niet echt een probleem mee. Alleen aan dit laatste schort het soms. |
|
|
|
|