Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 mei 2020, 10:38   #101
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
. Totaal ongewenst.

.
door u.

Ryanair is daarentegen wel een winstgevende maatschappij. Daar kunnen vele dino's nog wat van leren.

De markt gaat twee richtingen uit: ofwel dure tickets met extreme luxe (genre Ethiad en dergelijke) voor de happy few, ofwel naar goedkope tickets bereikbaar voor iedereen (Ryanair en consoorten)

BA zit tussen de twee en kan geen van beiden aan, toch zeker de luxueuze kant niet.

Het wordt aanpassen of opkrassen voor dino's
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 10:38   #102
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Het wordt nu voorgesteld alsof het door deze crisis komt, maar dat is natuurlijk dikke zever. Opvallend ook hoe de vakbonden niet dreigen met stakingen, maar wel "gewoon" die 290 miljoen euro willen.

Lufthansa zelf komt een kleine 8 miljard tekort kwa.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 10:40   #103
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
door u.

Ryanair is daarentegen wel een winstgevende maatschappij. Daar kunnen vele dino's nog wat van leren.

De markt gaat twee richtingen uit: ofwel dure tickets met extreme luxe (genre Ethiad en dergelijke) voor de happy few, ofwel naar goedkope tickets bereikbaar voor iedereen (Ryanair en consoorten)

BA zit tussen de twee en kan geen van beiden aan, toch zeker de luxueuze kant niet.

Het wordt aanpassen of opkrassen voor dino's
Die hebben toch ook overheidssteun gevraagd? En voor het personeel is dat ook geen lachertje. Ik vraag me af of die momenteel iets van loon zien.
__________________
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322
‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 10:46   #104
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Nee, het is een zéér slechte partij om geld in te steken. Er zijn veel betere investeringen die de overheid kan doen in het bedrijfsleven dan BA.
En het gat dat zij laten vallen, gaat terug ingenomen worden door iemand anders.
Ik vind dat een zeer goede partij om in te investeren. Niet in KMO's die geen strategisch belang hebben.

We hebben andere belangen en doelstellingen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 10:47   #105
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
door u.

Ryanair is daarentegen wel een winstgevende maatschappij. Daar kunnen vele dino's nog wat van leren.

De markt gaat twee richtingen uit: ofwel dure tickets met extreme luxe (genre Ethiad en dergelijke) voor de happy few, ofwel naar goedkope tickets bereikbaar voor iedereen (Ryanair en consoorten)

BA zit tussen de twee en kan geen van beiden aan, toch zeker de luxueuze kant niet.

Het wordt aanpassen of opkrassen voor dino's
Ryan Air is een luchtvaartterrorist.

Hoe sneller dat bedrijf falliet is, des te beter.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 10:50   #106
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vind dat een zeer goede partij om in te investeren. Niet in KMO's die geen strategisch belang hebben.

We hebben andere belangen en doelstellingen.
Brussels airport is van strategisch belang. Brussels airlines is dat niet.

De luchthaven is hier verankerd. Brussels airlines is een buitenlands bedrijf.

Er is geen plaats voor naief en misplaatste emoties voor een "nationale maatschappij" die dat al lang niet meer is.
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 10:50   #107
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ryan Air is een luchtvaartterrorist.

Hoe sneller dat bedrijf falliet is, des te beter.
Het is een van de gezondste luchtvaartmaatschappijen. Maar uw commiegezicht komt weer boven: bedrijven die het goed doen zijn foei. Bedrijven die op sterven na dood zijn moeten gered worden
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 10:51   #108
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Brussels airport is van strategisch belang. Brussels airlines is dat niet.

De luchthaven is hier verankerd. Brussels airlines is een buitenlands bedrijf.

Er is geen plaats voor naief en misplaatste emoties voor een "nationale maatschappij" die dat al lang niet meer is.
Dat is iets wat je nooit weet, wie had ooit gedacht dat fabricage van wegwerpmondmaskers van nationaal belang zou zijn.
__________________
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322
‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 10:55   #109
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Brussels airport is van strategisch belang. Brussels airlines is dat niet.

De luchthaven is hier verankerd. Brussels airlines is een buitenlands bedrijf.

Er is geen plaats voor naief en misplaatste emoties voor een "nationale maatschappij" die dat al lang niet meer is.
Hoeveel mensen vliegen trouwens niet of nooit meer met BA? ik behoor tot die laatste categorie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 11:00   #110
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Het wordt nu voorgesteld alsof het door deze crisis komt, maar dat is natuurlijk dikke zever.
Tuurlijk is het dikke zever. Meer nog: het plan tot saneren lag al klaar. Nu gebruikt men gewoon de situatie om nog eens goed in de zakken van de belastingsbetaler te zitten. En er zijn dan nog dwazekloten die er intrappen.

Brussels airlines maakte al een aantal jaar verlies.
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 11:02   #111
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is iets wat je nooit weet
toch wel. Er is al een paar keer een faillissement of herstart geweest. Brussels airlines is een 100% privébedrijf dat voor 100% in Duitse privéhanden is. Alleen zijn er naievelingen die al staan te gooien met belastingsgeld, waarschijnlijk omdat er nog "Brussels" in de naam staat of zoiets.

En dan nog van de deals voorstellen ala 25% aandelen in ruil voor 300 miljoen. Mannekes, ik denk dat ze tien dagen op rij champagne drinken bij Lufthansa voor zo'n deals. Geld krijgen en geen enkele macht moeten afstaan. Geniaal gewoon
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 11:03   #112
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik vind dat een waanzinnig slechte deal. Lufthansa heeft 70 miljoen euro betaald voor 100% van de aandelenvan een bedrijf dat winst maakt. nu zou Belgie 25% moeten kopen van een verlieslatend bedrijf voor 290 miljoen euro...

Met 290 miljoen kan je meer dan 4000 jobs redden van volledig Belgische bedrijven.
Inderdaad. Toonbeeld van iemand die geen hol kent van economie, zoveel is duidelijk.
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 11:12   #113
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
40 % weg bij SN, en nog eens 30-40 % bij de rest die overblijft, laat een luchthaven over met veel, veel minder activiteit en op termijn gewoon niet meer de status van internationale luchthaven, maar eerder een regionale airport zoals Charleroi.

Als de economie op volle toeren zou draaien, zou ik je gelijk geven: SN slots zullen gewoon ingenomen worden. Nu ben ik zo goed als zeker van niet. En als ze ingenomen worden op termijn, zal het door Ryan Airs en co zijn. Totaal ongewenst.

De KMO's krijgen al een hele hoop. Ik ben akkoord dat we die moeten steunen. Het is geen of of verhaal, maar en en.
Als die slots niet ingenomen worden door andere bedrijven, dan zouden ze ook niet ingevuld raken door BA of moeten we lege lijnvluchten blijven subsidieren misschien?

U vindt het misschien ongewenst dat winstgevende bedrijven naar hier komen om de plaats in te nemen van geldputten, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat iemand anders dat ook ongewenst moet vinden.

Aangezien de middelen niet oneindig zijn (we leven immers niet in een communistische heilstaat waar het manna uit de hemel komt), is het wel degelijk een OF verhaal. Als we 290 miljoen in een put gooien kunnen we die 290 miljoen niet meer gebruiken voor nuttige zaken. U beseft trouwens zeer goed dat het niet bij die 290 miljoen zal blijven hé. Die 290 miljoen dient enkel maar om voorlopig het hoofd boven water te houden.

In september 2019 had thomas cooke Belgie 5 miljoen nodig om een doorstart te maken zodat 500 jobs gered konden worden. Dat is 10K per job. Nu zouden we moeten 290 miljoen leggen om 4K jobs te houden. Euhmmm
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 13 mei 2020 om 11:16.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 11:15   #114
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Brussels airport is van strategisch belang. Brussels airlines is dat niet.

De luchthaven is hier verankerd. Brussels airlines is een buitenlands bedrijf.

Er is geen plaats voor naief en misplaatste emoties voor een "nationale maatschappij" die dat al lang niet meer is.
Een luchthaven zonder vliegtuigen is zoals een cafe zonder bier. Waardeloos.

Indien SN falliet gaat en door de crisis de andere maatschappijen hun vluchten terugschroeven kan je nog enkele andere fallissementen optrekenen: Swissport, Sabena Technics, Enz enz....duizenden jobs.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 11:16   #115
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als die slots niet ingenomen worden door andere bedrijven, dan zouden ze ook niet ingevuld raken door BA of moeten we lege lijnvluchten blijven subsidieren misschien?

U vindt het misschien ongewenst dat winstgevende bedrijven naar hier komen om de plaats in te nemen van geldputten, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat iemand anders dat ook ongewenst moet vinden.

Aangezien de middelen niet oneindig zijn (we leven immers niet in een communistische heilstaat waar het manna uit de hemel komt), is het wel degelijk een OF verhaal. Als we 290 miljoen in een put gooien kunnen we die 290 miljoen niet meer gebruiken voor nuttige zaken.
Onze luchthaven en de status van hub is essentieel voor ons economisch weefsel. Ik kan nauwelijks betere investeringen bedenken voor die 290 miljoen euro.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 11:18   #116
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Inderdaad. Toonbeeld van iemand die geen hol kent van economie, zoveel is duidelijk.
Meer als u mijn beste. U kwaakt vrije marktzever na zonder verdere diepgang of reflectie.

Probeer het eens. Nadenken over zaken. Het zal u deugd doen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 11:20   #117
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een luchthaven zonder vliegtuigen is zoals een cafe zonder bier. Waardeloos.

Indien SN falliet gaat en door de crisis de andere maatschappijen hun vluchten terugschroeven kan je nog enkele andere fallissementen optrekenen: Swissport, Sabena Technics, Enz enz....duizenden jobs.
SN bestaat niet meer. Weer een bewijs dat je in het verleden leeft.

Het Duitse bedrijf Brussels Airlines gaat zelf ook al een hoop vluchten schrappen, als ze al blijven verdergaan. Dus dat verlies in jobs komt er sowieso. Je gaat er enkel een berg belastingsgeld geven aan een buitenlands bedrijf, zonder enige controlemogelijkheid

Een slimme investering zou zijn in datgene dat we al in handen hebben (voor een deel), nl de luchthaven zelf, als het nodig zou blijken. En niet onrechstreeks in een buitenlandse verlieslatende maatschappij.
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 11:21   #118
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Onze luchthaven en de status van hub is essentieel voor ons economisch weefsel. Ik kan nauwelijks betere investeringen bedenken voor die 290 miljoen euro.
Een investering in de luchthaven zou inderdaad verstandig zijn. Een investering in een inruilbare, verlieslatende buitenlandse maatschappij zou zeer dom zijn.
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 11:24   #119
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Meer als u mijn beste. U kwaakt vrije marktzever na zonder verdere diepgang of reflectie.

Probeer het eens. Nadenken over zaken. Het zal u deugd doen.
Wat een onzin. Ik ben niet de dwaas die geld wil gooien in een bodemloze put, een schoon kado aan een Duits privébedrijf, om onze luchthaven te steunen.

Wil je de luchthaven steunen? Steun dan de luchthaven. Daar zijn we al aandeelhouder van en DAT is een strategisch bedrijf. Who fucking cares welke maatschappijen er daar landen?
Ze kunnen Brussels airlines evengoed Frankfurt Airlines dopen. Tzou dichter bij de realiteit zijn.
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 11:24   #120
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Een investering in de luchthaven zou inderdaad verstandig zijn. Een investering in een inruilbare, verlieslatende buitenlandse maatschappij zou zeer dom zijn.
Hier ben ik het met je eens.

Ik ken een koppel waarvan de man piloot is en zij stewardess, ik hoop oprecht dat ze hun job mogen houden maar...

De vraag kan ook gesteld worden of 4000 werknemers zowiezo al niet te veel was.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be