Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2020, 10:12   #2601
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Waarom dan nog peilingen doen? Dan kunt ge de data toch gewoon "uitvinden"?

Ik heb een andere hypothese:

Peilingen zijn redelijk objectief en kunnen een objectief beeld geven, uiteraard rekening houdend met methdologische beperkingen. Als je bereid bent wat te zoeken, dan vind je die ook.

Wat media (en eender wie eigenlijk) doen, is cherry-picking. Dus, als er een peiling is die zegt dat Trump populair is, dan zal Fox dat uitgebreid berichten. Is er een peiling die zegt dat Trump onpopulair is, dan zal CNN dat uitvoerig berichten.

Dat is een verschil met het manipuleren van de peiling zelf om een zekere narrative to onderbouwen.

Dat betekent ook dat er niks gemanipuleerd is met de peilingen zelf. Je kan los door de framing kijken en naar de data zelf gaan om uw eigen beeld te vormen. Ja kan dan concluderen dat ene of gene peiling al dan niet beter is owv verschil in methode etc. etc.

Zo bijvoorbeeld verzamelt deze website alle peilingen, van alle strekkingen (Rasmussen tot Monmouth, tot Ipsos: https://projects.fivethirtyeight.com...s/?cid=rrpromo

Inclusief methode voor verwerking etc. zodat iedereen zelf kan oordelen of de peiling en verwerkingsmethode ok is of niet.

Wat denk je, is dat -Occam's razor gewijs- geen logischere hypothese Bach?
U heeft geen alternatieve uitleg hier. De 'cherry picking' van media gaf ik ook al aan als één van de gebruikte mechanismen om te manipuleren via enquêtes. Maar men dient ook verder te kijken en niet zomaar veronderstellen dat alle onderzoeksbureaus neutraal zijn noch bekwaam. Herinner u dat de meesten aangaven dat Trump ging verliezen, als ik me goed herinner. Ook zogezegd gerenomeerden. Waardevrije sociale wetenschap bestaat ook niet in feite.

Laatst gewijzigd door Bach : 12 mei 2020 om 10:17.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2020, 20:20   #2602
Voltian
Europees Commissaris

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
U heeft geen alternatieve uitleg hier. De 'cherry picking' van media gaf ik ook al aan als één van de gebruikte mechanismen om te manipuleren via enquêtes. Maar men dient ook verder te kijken en niet zomaar veronderstellen dat alle onderzoeksbureaus neutraal zijn noch bekwaam. Herinner u dat de meesten aangaven dat Trump ging verliezen, als ik me goed herinner. Ook zogezegd gerenomeerden. Waardevrije sociale wetenschap bestaat ook niet in feite.
Eerst zijt ge akkoord dat het vooral cherry-picking is van objectieve data en dan, in de volgende zin, suggereert ge dan toch dat er gesjoemelt wordt.

Vraag: als je een beetje slim bent en als de methode van hoe peilingen afgenomen worden bekend is, dan kan je niet neutrale of onbekwame peilingen er zo uithalen, akkoord?

Dat is toch wel niet net wat ze hier doen zeker?
FiveThirthyEight doet zelf geen polls (of wel?, weet ik niet eigenlijk); ze bundelen vooral bestaande polls en ze quoteren die op kwaliteit. Transparant en al: https://projects.fivethirtyeight.com/pollster-ratings/

Zelfs de methode voor quotering is transparant: https://github.com/fivethirtyeight/d...llster-ratings

Nu, met deze nieuwe kennis, klasseer je nog altijd "vanuit de heup" deze polls als gemanipuleerd?

...

(De vraag stellen is ze beantwoorden wsk... ah zucht...)
Oud 13 mei 2020, 00:57   #2603
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Russiagate begint stilaan een meer realistische naam te krijgen lijkt me 'Obamagate'.

En Trump bespeelt meesterlijk de turnaround. Voor een keer dat hij er waarheid aan zijn kant heeft.

Laatst gewijzigd door Bach : 13 mei 2020 om 01:01.
Oud 13 mei 2020, 01:00   #2604
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerst zijt ge akkoord dat het vooral cherry-picking is van objectieve data en dan, in de volgende zin, suggereert ge dan toch dat er gesjoemelt wordt.

Vraag: als je een beetje slim bent en als de methode van hoe peilingen afgenomen worden bekend is, dan kan je niet neutrale of onbekwame peilingen er zo uithalen, akkoord?

Dat is toch wel niet net wat ze hier doen zeker?
FiveThirthyEight doet zelf geen polls (of wel?, weet ik niet eigenlijk); ze bundelen vooral bestaande polls en ze quoteren die op kwaliteit. Transparant en al: https://projects.fivethirtyeight.com/pollster-ratings/

Zelfs de methode voor quotering is transparant: https://github.com/fivethirtyeight/d...llster-ratings

Nu, met deze nieuwe kennis, klasseer je nog altijd "vanuit de heup" deze polls als gemanipuleerd?

...

(De vraag stellen is ze beantwoorden wsk... ah zucht...)
Het is niet het een of het ander he slimmeke. Ik ga me ook niet verdedigen tegen beweringen die ik nooit gemaakt heb. Leer lezen.
Oud 13 mei 2020, 01:10   #2605
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Russiagate begint stilaan een meer realistische naam te krijgen lijkt me 'Obamagate'.

En Trump bespeelt meesterlijk de turnaround. Voor een keer dat hij er waarheid aan zijn kant heeft.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 07:10   #2606
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Trump zegt allemaal slimme dingen

"Trump defends coronavirus team phaseout: ‘We can’t keep our country closed for the next 5 years’"
https://youtu.be/mxqrecDVGCI

Alle uitspraken en plannen van Trump zijn niet te volgen en pakken verkeerd uit.

citat NRC:
In de Verenigde Staten zijn de afgelopen 24 uur 1.894 mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus - een forse stijging ten opzichte van de vorige paar dagen. Dat blijkt uit cijfers van Johns Hopkins University in Baltimore, schrijft AFP.

Het totale dodental als gevolg van Covid-19 in de VS is daarmee op ruim 82.200 gekomen, veruit het hoogste aantal ter wereld. Ongeveer 1,37 miljoen gevallen zijn vastgesteld in de VS. De Universiteit van Washington voorspelt dat het aantal sterfgevallen in de VS als gevolg van Covid-19 in augustus zal oplopen tot 147.000, bleek dinsdag. Die raming is met 10.000 verhoogd.

De Amerikaanse viroloog Anthony Fauci waarschuwde dinsdag tijdens een hoorzitting van een Senaatscommissie via videoverbinding dat als de coronabeperkingen in de VS te snel worden versoepeld, er een risico bestaat op „een uitbraak die niet meer te beheersen valt”.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/05/13...3-mei-a3999518

Laatst gewijzigd door cato : 13 mei 2020 om 07:11.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 09:32   #2607
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Alle uitspraken en plannen van Trump zijn niet te volgen en pakken verkeerd uit.

citat NRC:
In de Verenigde Staten zijn de afgelopen 24 uur 1.894 mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus - een forse stijging ten opzichte van de vorige paar dagen. Dat blijkt uit cijfers van Johns Hopkins University in Baltimore, schrijft AFP.

Het totale dodental als gevolg van Covid-19 in de VS is daarmee op ruim 82.200 gekomen, veruit het hoogste aantal ter wereld. Ongeveer 1,37 miljoen gevallen zijn vastgesteld in de VS. De Universiteit van Washington voorspelt dat het aantal sterfgevallen in de VS als gevolg van Covid-19 in augustus zal oplopen tot 147.000, bleek dinsdag. Die raming is met 10.000 verhoogd.

De Amerikaanse viroloog Anthony Fauci waarschuwde dinsdag tijdens een hoorzitting van een Senaatscommissie via videoverbinding dat als de coronabeperkingen in de VS te snel worden versoepeld, er een risico bestaat op „een uitbraak die niet meer te beheersen valt”.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/05/13...3-mei-a3999518
Lagere scholen, winkels, stranden en parken sluiten heeft nauwelijks effect gehad, die kunnen open zonder gevaar weten we ondertussen. Dat gaat al veel maken, dan alle eetgelegenheden die afhaal zijn of voldoende plaats hebben kunnen ook open zonder gevaar.
Er kan dus al veel gebeuren zonder groot gevaar op meer doden, meer besmettingen gaan ze natuurlijk wel hebben, dat is ergens ook de bedoeling zolang het maar bij het jonge en gezonde deel van de bevolking is.

Als de VS 260.000 doden heeft staan ze nog maar op het punt dat wij vandaag staan, er wordt intensief getest en alles wat van ver gelijkt op corona wordt meegeteld. Ze hebben wat achterstand in tijd maar ze doen het helemaal niet slecht, wat de anti-Trumpers ook mogen beweren.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 09:38   #2608
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Trump zijn 'leugens' zijn quasi allemaal uitspraken waar wij niet veel bij nadenkt, de leugens van de Dems en andere tegenstanders zijn ronduit corruptie en complotten.

Al wat ze Trump proberen aan te smeren doen de Dems zelf in veel ergere vorm zo blijkt, de Russen, Chinezen, leugens, corruptie ... Ze moeten gedacht hebben, wij doen het dus zal Trump het ook wel doen, dat is makkelijk want kan niet anders. Nee dus, Trump is geen beroeps politieker.
Oud 13 mei 2020, 09:43   #2609
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lagere scholen, winkels, stranden en parken sluiten heeft nauwelijks effect gehad, die kunnen open zonder gevaar weten we ondertussen. Dat gaat al veel maken, dan alle eetgelegenheden die afhaal zijn of voldoende plaats hebben kunnen ook open zonder gevaar.
Er kan dus al veel gebeuren zonder groot gevaar op meer doden, meer besmettingen gaan ze natuurlijk wel hebben, dat is ergens ook de bedoeling zolang het maar bij het jonge en gezonde deel van de bevolking is.

Als de VS 260.000 doden heeft staan ze nog maar op het punt dat wij vandaag staan, er wordt intensief getest en alles wat van ver gelijkt op corona wordt meegeteld. Ze hebben wat achterstand in tijd maar ze doen het helemaal niet slecht, wat de anti-Trumpers ook mogen beweren.
Voor wat betreft testen zitten zij op iets meer dan de helft van Belgie.

Ze hebben ook een enorme achterstand in de telling:

https://abcnews.go.com/Health/accura...ry?id=70385359

Citaat:
The novel coronavirus has already claimed the lives of more than 61,000 Americans. But experts fear that number could be far higher at this point in the outbreak -- perhaps by 50% -- once the pandemic subsides enough for officials to go back and make a true reckoning of the dead.

Experts are urging leaders to take measures right now to preserve data and medical specimens so that science has the chance to determine the precise number of people who succumbed during one of the most severe global pandemics in memory.
Oud 13 mei 2020, 10:04   #2610
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Voor wat betreft testen zitten zij op iets meer dan de helft van Belgie.

Ze hebben ook een enorme achterstand in de telling:

https://abcnews.go.com/Health/accura...ry?id=70385359
We zijn weer 2 weken verder, ze hebben ondertussen 1,4 miljoen besmettingen wat bijna gelijk is aan België's besmettingsgraad, 1,7 miljoen zou gelijk zijn. Met die besmettingsgraad zou het aantal doden 240.000 moeten zijn om gelijk te komen met België, dat is veel meer dan enkele tienduizenden waarvan sprake in dat artikel.

Dat is een groot verschil dus gerichte testing moet op grote schaal bezig zijn momenteel.

Nog eens een uitleg waarom het geen goed idee is om mensen zonder symptomen te testen:
https://www.knack.be/nieuws/belgie/w...n-1582113.html
Oud 13 mei 2020, 10:06   #2611
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zijn weer 2 weken verder, ze hebben ondertussen 1,4 miljoen besmettingen wat bijna gelijk is aan België's besmettingsgraad, 1,7 miljoen zou gelijk zijn. Met die besmettingsgraad zou het aantal doden 240.000 moeten zijn om gelijk te komen met België, dat is veel meer dan enkele tienduizenden waarvan sprake in dat artikel.

Dat is een groot verschil dus gerichte testing moet op grote schaal bezig zijn momenteel.

Nog eens een uitleg waarom het geen goed idee is om mensen zonder symptomen te testen:
https://www.knack.be/nieuws/belgie/w...n-1582113.html
Men schat nu 147,000. Tel daar 50% bij en ge zijt er.

En het is daar nog niet gedaan vrees ik.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 mei 2020 om 10:07.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 10:14   #2612
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Men schat nu 147,000. Tel daar 50% bij en ge zijt er.

En het is daar nog niet gedaan vrees ik.
280.000 doden is enkel om gelijk te komen met België vandaag als je enkel kijkt naar de doden, daar zijn ze nog ver vandaan en de zomer komt er aan.

Door z'n inreisverbod van Chinezen en Europeanen heeft hij de infectie weten uit te stellen tot het iets warmer werd, dat heeft veel geholpen denk ik. Corona overleeft 1 uur binnen, slechts 1 minuut buiten in de zon.
Oud 13 mei 2020, 10:48   #2613
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
280.000 doden is enkel om gelijk te komen met België vandaag als je enkel kijkt naar de doden, daar zijn ze nog ver vandaan en de zomer komt er aan.

Door z'n inreisverbod van Chinezen en Europeanen heeft hij de infectie weten uit te stellen tot het iets warmer werd, dat heeft veel geholpen denk ik. Corona overleeft 1 uur binnen, slechts 1 minuut buiten in de zon.
Men heeft nu de pandemie in enkele zwaar getroffen centra min of meer onder controle. Sommige staten zijn nog bijna niet getroffen. Wacht even wat er daar gaat gebeuren, zeker nu ze al willen versoepelen.
Oud 13 mei 2020, 12:39   #2614
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is niet het een of het ander he slimmeke. Ik ga me ook niet verdedigen tegen beweringen die ik nooit gemaakt heb. Leer lezen.
Wegvluchten in een mist van waas zodat ge u niet hoeft te verantwoorden voor wat suggestieve uitspraken. Daar zijt ge wel goed in.

Ge suggereert dat pollster resultaten manipuleren. Als ik doorvraag dan trekt ge uwe kak een beetje in, zonder em helemaal in te trekken.

Kunt ge nu eens kleur bekennen Bach?

ik citeer even, om te vermijden dat ge denkt dat ik u woorden in de mond leg:

"Neem daarbij ook nog de wijze van afname van de peiling. Zo kan men ook het resultaat beïnvloeden. Bv door peilingen al dan niet telefonisch te doen of met een grotere of kleinere aandacht voor bepaalde geografische gebieden of leeftijden"

Een simpele ja-nee vraag: kiezen (sommige) pollster bewust voor een methode die ene of gene kandidaat lijken te bevoordelen in de resultaten?

Een kort antwoord volstaat
Oud 13 mei 2020, 12:40   #2615
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Wat is die waarheid precies?

Ik heb dat obamagate gedoe gemist precies... Waar gaat het over?
Oud 13 mei 2020, 12:51   #2616
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

..... Waar gaat het over?
Deep State is niet meer in handen van de ancient regime. Er staan zuiveringen aan te komen.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 13:09   #2617
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Deep State is niet meer in handen van de ancient regime. Er staan zuiveringen aan te komen.
Inderdaad, Zoals Barr die ervoor gezorgd heeft dat de aanklachten tegen Flynn (die al schuld had bekend) zijn weggevallen.

Ge kunt u de vraag stellen of deze nieuwe twijfelachtige politieke ingreep een verbetering is tov de (vermeende?) "deep state" corruptie van vroeger...

Of ge kunt u die vraag ook niet stellen, en alles gewoon slikken natuurlijk...
Oud 13 mei 2020, 14:18   #2618
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad, Zoals Barr die ervoor gezorgd heeft dat de aanklachten tegen Flynn (die al schuld had bekend) zijn weggevallen.

Ge kunt u de vraag stellen of deze nieuwe twijfelachtige politieke ingreep een verbetering is tov de (vermeende?) "deep state" corruptie van vroeger...

Of ge kunt u die vraag ook niet stellen, en alles gewoon slikken natuurlijk...
Trump is een showman, komt niet uit het kamp van inlichtingsdiensten of aanverwante politieke prostitutie zoals in Obama tijdperk. Het zal daarom wel los lopen denk ik.
Oud 13 mei 2020, 14:28   #2619
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb dat obamagate gedoe gemist precies... Waar gaat het over?
Clown Trump vind dat Obama vervolgd moet worden om te doen wat hij zelf gedaan heeft en wat -EXACT- zijn verdedigingslijn was tijdens het Muller-onderzoek : de president mag elk onderzoek doen of bevelen dat hij noodzakelijk vind.

https://twitter.com/Acyn/status/1260050135175753730
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 15:28   #2620
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Alle troeven om Trump te impeachen zijn uitgespeeld. Na 8 mislukkingen in 3 jaar tijd — een 9e poging impeachment poppenkast opvoeren staat gelijk aan ultieme publieke zelfkastijding.

Timing om juist nu een onderzoek te starten lijkt mij dus slim van Trump !

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 13 mei 2020 om 15:41.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be