![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2601 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 12 mei 2020 om 10:17. |
|
|
|
|
|
|
#2602 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Vraag: als je een beetje slim bent en als de methode van hoe peilingen afgenomen worden bekend is, dan kan je niet neutrale of onbekwame peilingen er zo uithalen, akkoord? Dat is toch wel niet net wat ze hier doen zeker? FiveThirthyEight doet zelf geen polls (of wel?, weet ik niet eigenlijk); ze bundelen vooral bestaande polls en ze quoteren die op kwaliteit. Transparant en al: https://projects.fivethirtyeight.com/pollster-ratings/ Zelfs de methode voor quotering is transparant: https://github.com/fivethirtyeight/d...llster-ratings Nu, met deze nieuwe kennis, klasseer je nog altijd "vanuit de heup" deze polls als gemanipuleerd? ... (De vraag stellen is ze beantwoorden wsk... ah zucht...)
|
|
|
|
#2603 |
|
|
Russiagate begint stilaan een meer realistische naam te krijgen lijkt me 'Obamagate'.
![]() En Trump bespeelt meesterlijk de turnaround. Voor een keer dat hij er waarheid aan zijn kant heeft. Laatst gewijzigd door Bach : 13 mei 2020 om 01:01. |
|
|
|
|
|
#2604 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2605 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#2606 | |
|
|
Citaat:
Alle uitspraken en plannen van Trump zijn niet te volgen en pakken verkeerd uit. citat NRC: In de Verenigde Staten zijn de afgelopen 24 uur 1.894 mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus - een forse stijging ten opzichte van de vorige paar dagen. Dat blijkt uit cijfers van Johns Hopkins University in Baltimore, schrijft AFP. Het totale dodental als gevolg van Covid-19 in de VS is daarmee op ruim 82.200 gekomen, veruit het hoogste aantal ter wereld. Ongeveer 1,37 miljoen gevallen zijn vastgesteld in de VS. De Universiteit van Washington voorspelt dat het aantal sterfgevallen in de VS als gevolg van Covid-19 in augustus zal oplopen tot 147.000, bleek dinsdag. Die raming is met 10.000 verhoogd. De Amerikaanse viroloog Anthony Fauci waarschuwde dinsdag tijdens een hoorzitting van een Senaatscommissie via videoverbinding dat als de coronabeperkingen in de VS te snel worden versoepeld, er een risico bestaat op „een uitbraak die niet meer te beheersen valt”. https://www.nrc.nl/nieuws/2020/05/13...3-mei-a3999518 Laatst gewijzigd door cato : 13 mei 2020 om 07:11. |
|
|
|
|
|
|
#2607 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er kan dus al veel gebeuren zonder groot gevaar op meer doden, meer besmettingen gaan ze natuurlijk wel hebben, dat is ergens ook de bedoeling zolang het maar bij het jonge en gezonde deel van de bevolking is. Als de VS 260.000 doden heeft staan ze nog maar op het punt dat wij vandaag staan, er wordt intensief getest en alles wat van ver gelijkt op corona wordt meegeteld. Ze hebben wat achterstand in tijd maar ze doen het helemaal niet slecht, wat de anti-Trumpers ook mogen beweren. |
|
|
|
|
|
|
#2608 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Al wat ze Trump proberen aan te smeren doen de Dems zelf in veel ergere vorm zo blijkt, de Russen, Chinezen, leugens, corruptie ... Ze moeten gedacht hebben, wij doen het dus zal Trump het ook wel doen, dat is makkelijk want kan niet anders. Nee dus, Trump is geen beroeps politieker. |
|
|
|
|
|
|
#2609 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze hebben ook een enorme achterstand in de telling: https://abcnews.go.com/Health/accura...ry?id=70385359 Citaat:
|
|
|
|
#2610 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is een groot verschil dus gerichte testing moet op grote schaal bezig zijn momenteel. Nog eens een uitleg waarom het geen goed idee is om mensen zonder symptomen te testen: https://www.knack.be/nieuws/belgie/w...n-1582113.html |
|
|
|
|
|
|
#2611 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En het is daar nog niet gedaan vrees ik.
Annick De Ridder: - “Lang gedacht dat hij zijn pillekes niet pakte, maar dit lijkt mij stilaan een teveel aan een bepaalde substantie.” Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 mei 2020 om 10:07. |
|
|
|
|
|
|
#2612 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Door z'n inreisverbod van Chinezen en Europeanen heeft hij de infectie weten uit te stellen tot het iets warmer werd, dat heeft veel geholpen denk ik. Corona overleeft 1 uur binnen, slechts 1 minuut buiten in de zon. |
|
|
|
|
|
|
#2613 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#2614 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ge suggereert dat pollster resultaten manipuleren. Als ik doorvraag dan trekt ge uwe kak een beetje in, zonder em helemaal in te trekken. Kunt ge nu eens kleur bekennen Bach? ik citeer even, om te vermijden dat ge denkt dat ik u woorden in de mond leg: "Neem daarbij ook nog de wijze van afname van de peiling. Zo kan men ook het resultaat beïnvloeden. Bv door peilingen al dan niet telefonisch te doen of met een grotere of kleinere aandacht voor bepaalde geografische gebieden of leeftijden" Een simpele ja-nee vraag: kiezen (sommige) pollster bewust voor een methode die ene of gene kandidaat lijken te bevoordelen in de resultaten? Een kort antwoord volstaat
|
|
|
|
#2615 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik heb dat obamagate gedoe gemist precies... Waar gaat het over?
|
|
|
|
#2616 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#2617 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ge kunt u de vraag stellen of deze nieuwe twijfelachtige politieke ingreep een verbetering is tov de (vermeende?) "deep state" corruptie van vroeger... Of ge kunt u die vraag ook niet stellen, en alles gewoon slikken natuurlijk...
|
|
|
|
#2618 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2619 | |
|
Banneling
|
Citaat:
https://twitter.com/Acyn/status/1260050135175753730 |
|
|
|
|
|
|
#2620 |
|
Europees Commissaris
|
Alle troeven om Trump te impeachen zijn uitgespeeld. Na 8 mislukkingen in 3 jaar tijd — een 9e poging impeachment poppenkast opvoeren staat gelijk aan ultieme publieke zelfkastijding.
Timing om juist nu een onderzoek te starten lijkt mij dus slim van Trump ! Laatst gewijzigd door Frankenstein : 13 mei 2020 om 15:41. |
|
|
|