![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2741 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Zo simpel is het. Citaat:
Is Forensic Architecture niet neutraal? Is Al Jazeera niet neutraal? Is OPCW niet neutraal? Blijkbaar bedoel je dus "syrische of russische bronnen", die zijn dus wel neutraal volgens jou? |
||
|
|
|
|
|
#2742 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Twee honden vechten om een been en de derde loopt er ras mee heen. citaat trouw: Mijn Russische collega Sergei Karaganov constateerde in een recent artikel met grote tevredenheid dat Trump en corona het einde van vijfhonderd jaar westerse dominantie dichterbij brengen. De coronacrisis werkt als een accelerator, waarvan Rusland gebruik moet maken. Karaganovs boodschap aan Poetin is helder: laat het Westen in zijn sop gaarkoken en richt je op de rest van de wereld. De gevolgen van het ontbrekende Amerikaanse leiderschap worden versterkt door Trumps streven naar ontkoppeling van de Chinese en de Amerikaanse economie. Trump wil dat bedrijven hun productie naar Amerika terughalen. Dat moet leiden tot zelfvoorziening op het gebied van cruciale technologieën. Maar het ontbreekt Amerika aan de kennis en capaciteiten om alternatieven voor al die geïmporteerde Chinese producten te ontwikkelen. Het gevolg is verdere verzwakking van Amerika. De schade van Trump is permanent Was het maar zo dat er na Trump een andere tijd aanbreekt. Zijn tegenstander bij de komende presidentsverkiezingen, Joe Biden, lijkt even geobsedeerd door China. Het grote verschil is dat Biden zijn bondgenoten zal koesteren. Maar inmiddels is de schade die Trump heeft aangericht waarschijnlijk niet meer te repareren. Dat heeft te maken Trumps sanctiebeleid. Omdat ruim twee derde van alle grote transacties in de wereld in dollars plaatsvindt, zijn Amerikaanse sancties effectief. Om deze strafmaatregelen te omzeilen rekenen India en Iran hun energietransacties nu af via een speciaal daarvoor opgerichte bank in de eigen valuta. Rusland doet vooral zaken in roebels en euro’s. Brussel denkt sinds 2018 na over de vraag hoe de euro een alternatief voor de dollar kan worden. De Chinese renminbi is bezig met een gestage opmars en Xi wil af van de dollardominantie. Deze ontwikkeling is voor Amerika uiterst bedreigend. Niet de krijgsmacht, maar de dollar is Amerika’s machtsinstrument. Als de rol van de dollar ten faveure van de euro, roebel en renminbi wordt teruggedrongen, is het inderdaad gebeurd met de macht van Amerika. https://www.trouw.nl/opinie/onder-tr...reld~b6f659be/ Laatst gewijzigd door cato : 15 mei 2020 om 10:44. |
|
|
|
|
|
|
#2743 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alle symptomen komen overeen met die voor geconcentreerd traangas, iets wat wel is toegelaten en veelvoudig wordt gebruikt. De hoeveelheid chloor die ze zouden nodig hebben is ook een veelvoud dan wat die bommetjes daar kunnen afgeven. edit: vergelijk dat eens met een chloor ongeval waar een gigantische hoeveelheid 1500 mensen aantastte met 10 doden. Ze moeten dus al wagons met chloor naar beneden droppen om wat effect te hebben. https://en.wikipedia.org/wiki/Graniteville_train_crash . Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 15 mei 2020 om 11:06. |
|
|
|
|
|
|
#2744 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://www.rferl.org/a/russia-sanct.../29477179.html Ook Iran, Syrië, Irak en Libië hadden al lang plannen om weg te stappen van de dollar, tot ze een invasie op hun kop kregen. Allemaal voordat Trump er was, die nog geen enkele oorlog is gestart. . Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 15 mei 2020 om 11:13. |
|
|
|
|
|
|
#2745 |
|
|
Voor wie geïnteresseerd is in de recente bombshell documenten rond Douma openbaart door The Greyzone waarover de main stream media om begrijpelijke redenen liever zwijgt. Je dacht toch niet dat men zou toegeven Syrië gebombardeerd te hebben onder valse voorwendsels of dat internationale instanties misbruikt worden om oorlogen te pogen ontketenen.
https://thegrayzone.com/2020/05/06/o...whistleblower/ Hou vol WHO. Laatst gewijzigd door Bach : 15 mei 2020 om 12:28. |
|
|
|
|
|
#2746 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://www.france24.com/en/20200513...eting-on-syria |
|
|
|
|
|
|
#2747 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Video op het HLN. Trumpie weet van niets... |
|
|
|
|
|
|
#2748 |
|
Europees Commissaris
|
:smh:
|
|
|
#2749 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nogal zwak als argument he. https://foreignpolicy.com/2009/10/07...ar-conspiracy/ En Trump is nog geen militaire oorlog gestart, maar wel een politieke en economische en met name tegen zowat de halve wereld, inclusief de europese bondgenoten. Ik zeg niet dat ik zeker ben dat Trump een Russische Asset is (en dus luistert naar commando's uit Moskou), maar het is wel zeker dat hij precies doet wat zo'n asset zou behoren te doen. Laatst gewijzigd door parcifal : 15 mei 2020 om 13:43. |
|
|
|
|
|
|
#2750 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
https://www.gov.uk/government/speech...tacks-in-syria Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 15 mei 2020 om 13:51. |
||
|
|
|
|
|
#2751 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Misschien, behalve dan de sancties tegen Rusland en hun gasleiding, economisch haantjesgedrag tegen China en de bijna oorlog met Iran. Het is zo tweedelig met Trump. |
||
|
|
|
|
|
#2752 | |
|
|
Citaat:
Kortom de rogue nation van de wereld weer in volle actie. Ik schat dat steeds meer mensen echter beginnen door te krijgen hoe naakt de keizer eigenlijk is. Geen voorbeeld om volgen. |
|
|
|
|
|
|
#2753 |
|
Minister-President
|
't Zal waarschijnlijk door dat virus komen, maar ik heb nog geen video gezien waarin Joe Biden campagne voert, of zeer beperkt en zeker niet recent. Ik ben wel nieuwsgierig naar de uitslag in november, ik heb er wel al over gelezen, maar ik heb Joe Biden nog niet echt campagne zien voeren. Afgelopen februari heb ik wel 'n fragmentje gezien van 'n toespraak, maar veel stelde dat niet voor.
|
|
|
|
|
|
#2754 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2755 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://youtu.be/8PgDu2OGoEU |
|
|
|
|
|
|
#2756 |
|
Minister-President
|
Ja? Ik heb dus iets gemist. Ik heb al gekeken op de website van CNN, maar ik vind het niet terug. Maar ja, omwille van dat virus gaat traditioneel campagne voeren nu niet. Van die ads heb ik dus nog niets gezien.
|
|
|
|
|
|
#2757 | |
|
Banneling
|
Citaat:
The Lincoln Project heeft met een ad, 5000 euro voor 1 uitzending, alleen maar in de regio DC, Trump op zijn paard gekregen. |
|
|
|
|
|
|
#2758 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2759 |
|
Minister-President
|
In 2016 heb ik de campagne gevolgd, maar nu... En andere jaren toonden ze John Mc Cain, Sarah Palin en Mitt Romney in 't nieuws, maar nu... Ik kon dat allemaal volgen bij de VRT en VTM, maar dit jaar niet. Ik heb er wel kunnen over lezen, dat wel. Maar dat was zonder video.
|
|
|
|
|
|
#2760 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|