![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af wat er hier het probleem is. Net alsof u misbaar maakt over het feit dat een bedrijf haar infrastructuur die ze zelf niet meer uitbaat, verhuurt aan een ander bedrijf. En dat, eens de huur ten einde, komt, die infrastructuur weer bij de eigenaar komt. U bevestigt eigenlijk weer eens dat redelijkheid ontbreekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie niet onmiddellijk waar hier de waarden van de bijbel geschonden worden, daar de organisatie juist aangeeft niet meer mee te willen stappen in het onderhouden van Gods geboden zoals verwoord in de bijbel: "Gij zult niet doden". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een psychiatrische instelling die euthanasie pleegt, kan nog maar moeilijk de stempel "katholiek" "hebben" (laat staan "houden"). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De werkelijkheid achterhaalt je, eens te meer, Jan.
https://www.nd.nl/nieuws/nederland/5...met-euthanasie
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is inderdaad een liberale stroming binnen de Hervormde Kerk. Dat is een van de redenen waarom de hervormden onlangs nog een diep scheuring hebben meegemaakt. De orthodox behoudenden zijn vertrokken en de zogenaamde Hersteld Hervormde Kerk opgericht. Daarnaast blijft de Gereformeerde Bond nog binnen de Hervormde Kerk om de traditionele standpunten te verdedigen. Naast de hervormden zijn er in het Nederlands protestantisme ook de gereformeerden (met soms heel sterk behoudende stromingen) en de evangelicals waarover het standpunt over euthanasie en abortus heel duidelijk is: "Neen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige groepen zijn evenwel heel ver afgeweken van wat de bijbel voorschrift. Hun verantwoordelijkheid, maar dat neemt niet weg dat er vele anderen zijn die wel nog trouw blijven. Zoals Den Duisteren Duikboot al opmerkte, valt er goed na te denken wie er verandert in de leer en wie niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is natuurlijk niet zo, en uiteraard is mededogen een begrip wat niet verbonden moet zijn met uw invulling, daar getuigt de samenleving van. Opnieuw dan de vraag" handelt een arts die ingaat op een euthanasievraag omdat ook de arts oordeelt dat er sprake is van ondragelijk en uitzichtloos lijden uit" sentiment" of vanuit een onderbouwd medisch oordeel? Ik vrees dat u toch moet leren dat uw organisaties, ik verwijs opnieuw naar het artikel uit de Morgen en de Tijd, dus vaak niet doorverwijzen maar mensen in palliatieve zorg zetten, conform de Katholieke opvatting van " lijden verzachten" en natuurlijk ook goed voor de bankrekening van de instelling. Ik vind het ook storend dat u de bijdrage van anderen doodeenvoudig negeert ( citaten uit dat artikel van de Morgen en de Tijd) en blijft preken voor uw lege kerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Strikt genomen wel ja, maar binnen de context waarin dit gebeurd, niet. Het is( met hulp) het beeindigen van zinloos en ondragelijk lijden, op vraag van de patient en gesteund door het oordeel van artsen. Als het aan u ligt begraven we wie zelfmoord pleegt aan de rand van het kerkhof? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien u andere benaderingen ook ok vindt, waarom oreert u hier tegen de christelijke invulling van het woord "mededogen"? Indien u andere benaderingen niet ok vindt, maakt u zich dan niet schuldig aan wat u mij ten laste legt? U claimt dan immers mededogen en u verbindt het met uw eigen levensbeschouwing. Schenk eens klare wijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alice, probeert u eerlijk te zijn? Kunt één bericht van mij aanhalen waarin ik pleit om mensen die door zelfmoord gestorven zijn, buiten het kerkhof te begraven? Indien niet, waar haalt u dan die bewering vandaan "als het aan u ligt..."? Echt? Ligt dat aan mij? Wel, bewijs het daar maar eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In dat verband heb ik niets over de arts gezegd. Ook hier, beste alice, ga uit van wat er staat, niet van wat u erbij verzint. Het kan het debat veel ernstiger en rationeler laten lopen als u dit voortaan in acht neemt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, met het aantal "echte" broeders van liefde die er nog zijn, gaan ze straks niemand meer vinden om naar Rome te sturen om van daaruit de legioenen te leiden. Tenzij een gemotiveerde leek; gemotiveerd voor onderwijs en psychiatrische zorg, maar die zelf nog maar twee keer per jaar een kerk binnen stapt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze doen dat zelf. Vrij van mythes en legendes en daarbij horende afstompende ethische leerstelsels. Men noemt die mensen ook wel eens humanisten, vrijzinnigen,... Waarom zouden mensen die niet in superwezens geloven, hun leven geen zin kunnen geven? Laatst gewijzigd door Another Jack : 18 mei 2020 om 08:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik sta er echt versteld van.
![]() |
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het leven heeft geen zin, maar sommigen kunnen dat gedacht niet verdragen.
Die mensen zoeken hun zin dan maar volgens hun goesting: in iets dat baadt in een sfeer van non-wetenschappelijkheid, of in iets dat daar wel rekening mee houdt, vb. iets sociaal.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |