Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2020, 09:14   #701
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ben Weyts vergiste zich zwaar op sanitair vlak.
Maar of hij er, als minister van dierenwelzijn, electoraal voordeel mee gehaald heeft: ik ben daar zeker van.

Eat dust belgicisten.
De definitie van populisme, door slecht beleid stemmen halen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 09:17   #702
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zelfs al weet ik dat, stiekem hoop ik nog altijd dat ze tot inkeer zouden komen.
Maar dan zie je het zwart op wit staan op de debatfiches....

Opvallend ook hoe lauw hij door de pers wordt aangepakt.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 09:43   #703
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En toch blijft men in zijn eigen partij in die man geloven. Het is een beangstigende gedachte, maar hij is verantwoordelijk voor het departement onderwijs.
Iemand met zo een deficiënt beoordelingsvermogen...
Het is vooral een beangstigende gedachte dat dit zo is bij ELKE politieke partij. Overal, maar dan ook overal regeert de incompetentie.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 09:44   #704
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De traditionelen hebben decennia de dienst uitgemaakt. Allemaal populisten dus.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 09:46   #705
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zelfs al weet ik dat, stiekem hoop ik nog altijd dat ze tot inkeer zouden komen.
Maar dan zie je het zwart op wit staan op de debatfiches....

Opvallend ook hoe lauw hij door de pers wordt aangepakt.
Er is een significant deel van de bevolking dat a) graag katjes ziet en b) geen enkel besef heeft van het gevaar van hondsdolheid. Hij probeert dat deel van de bevolking voor hem te winnen.

Er is een signifiante overlap tussen die mensen en de mensen die moord en brand schreeuwen als er een uitbraak is van een of andere ziekte, en dan de overheid met de vinger wijzen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 09:48   #706
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is een significant deel van de bevolking dat a) graag katjes ziet en b) geen enkel besef heeft van het gevaar van hondsdolheid. Hij probeert dat deel van de bevolking voor hem te winnen.

Er is een signifiante overlap tussen die mensen en de mensen die moord en brand schreeuwen als er een uitbraak is van een of andere ziekte, en dan de overheid met de vinger wijzen.
Mogen we dat soort mensen onomwonden als dommeriken bestempelen?
Ik vind alvast van wel.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 mei 2020 om 09:49.
Oud 20 mei 2020, 09:54   #707
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar of hij er, als minister van dierenwelzijn, electoraal voordeel mee gehaald heeft: ik ben daar zeker van.

Eat dust belgicisten.
zelfs ik zou nog even overwegen om voor hem te stemmen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 09:56   #708
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Mogen we dat soort mensen onomwonden als dommeriken bestempelen?
Ik vind alvast van wel.
zolang je het algemeen bedoelt wel
als je het hier aan iemand, die zijn uiterste best aan het doen was om dit van zichzelf te bewijzen, persoonlijk verwijt, dan krijg je banpunten zoals ik onlangs mocht ervaren.
Oud 20 mei 2020, 10:04   #709
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
als je het hier aan iemand, die zijn uiterste best aan het doen was om dit van zichzelf te bewijzen, persoonlijk verwijt, dan krijg je banpunten zoals ik onlangs mocht ervaren.
Allee jong, dat is bij mij jaren geleden.

Ik dacht al dat men geen banpunten meer uitdeelde.
Oud 20 mei 2020, 10:10   #710
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Allee jong, dat is bij mij jaren geleden.

Ik dacht al dat men geen banpunten meer uitdeelde.
voor mij was het de eerste keer in 16 jaar voor volgende zin die voor alle duidelijkheid NIET voor u bedoeld was en is (anders riskeer ik weer die banvloek) :

Citaat:
volledig op uw niveau, zoals in de kinderboeken met tekstballonnetjes voor dommekloten die geen eigen mening hebben

Laatst gewijzigd door spherelike : 20 mei 2020 om 10:14.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 10:25   #711
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
voor mij was het de eerste keer in 16 jaar voor volgende zin die voor alle duidelijkheid NIET voor u bedoeld was en is (anders riskeer ik weer die banvloek) :
Nu riskeer je van er weer te krijgen wegens het quoten van een overtreding, doe de quote snel weg voor men u aangeeft.
Oud 20 mei 2020, 10:29   #712
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk een aanvulling op wat Tavek post.
Algemeen bedoeld.
Oud 20 mei 2020, 10:49   #713
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Eat dust belgicisten.
Het doel heiligt de middelen ?
De volksgezondheid is minder belangrijk dan de populariteit van Corneel Weyts ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 11:00   #714
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Eat dust belgicisten.
Dat is nu precies het verschil tussen een "staatsman" met een visie, en een postenpakker/populist/opportunist
Oud 20 mei 2020, 11:43   #715
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu precies het verschil tussen een "staatsman" met een visie, en een postenpakker/populist/opportunist

Een vraag waarvan ik denk (hoop?) dat niet weinig mensen die hier & nu samen met mij aan het stellen zijn:

hangt/loopt er érgens in één van de vele politieke partijen die 'ons' kleine landje 'rijk' is al was het maar één zo'n exemplaar rond dat bij de eerstvolgende gelegenheid op een verkiesbare plaats op een lijst zal kunnen & mogen prijken?

Zo ja, hoe heet het?

Ik zou er eventueel nog op durven te stemmen.

Zo zot ben ik dan ook weer wel.

Edit:

het mag ook een '"staatsvrouw" met een visie' zijn, hé.

Bij voorkeur zelfs.

Als ik eerlijk mag zijn:

ik ben ALLE al dan niet would-be alfa-mannetjes méér dan een klein beetje kotsbeu.

Hoe méér er van die bende de eeuwige jachtvelden opzoeken, hoe beter. Ze kunnen niet rap genoeg hun schup afkuisen.

Dat is sowieso goed voor het klimaat/het milieu/het welzijn van de mensheid.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 20 mei 2020 om 11:50.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 12:00   #716
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De minister van dierenwelzijn op Vlaams vlak, voert geen beleid van een federaal minister van 'k weet niet wat.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 12:01   #717
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Een vraag waarvan ik denk (hoop?) dat niet weinig mensen die hier & nu samen met mij aan het stellen zijn:

hangt/loopt er érgens in één van de vele politieke partijen die 'ons' kleine landje 'rijk' is al was het maar één zo'n exemplaar rond dat bij de eerstvolgende gelegenheid op een verkiesbare plaats op een lijst zal kunnen & mogen prijken?

Zo ja, hoe heet het?

Ik zou er eventueel nog op durven te stemmen.

Zo zot ben ik dan ook weer wel.

Edit:

het mag ook een '"staatsvrouw" met een visie' zijn, hé.

Bij voorkeur zelfs.

Als ik eerlijk mag zijn:

ik ben ALLE al dan niet would-be alfa-mannetjes méér dan een klein beetje kotsbeu.

Hoe méér er van die bende de eeuwige jachtvelden opzoeken, hoe beter. Ze kunnen niet rap genoeg hun schup afkuisen.

Dat is sowieso goed voor het klimaat/het milieu/het welzijn van de mensheid.
Het zal per definitie een grijze centrumfiguur moeten zijn, hardwerkend achter de schermen, die vooraf geen al te straffe uitspraken doet, aangezien een staatsman probeert goed te doen in het algemeen belang. Extremisten en brulboeien moeten ineens echt beleid gaan voeren, en zich in alle bochten wringen om de spreidstand tussen hun woorden en hun daden uit te leggen.
Oud 20 mei 2020, 12:06   #718
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Minister Ben vergiste zich. Hij wist niet wat we kunnen lezen in de onderstaande link.
Wegens een vergissing, zijn er forummers die de minister daarvoor politiek wensen te executeren, zodat hij nooit de titel "groot staatsman" zou kunnen krijgen.
Ah ja, zo'n vergissing zeg ...

https://www.hln.be/wetenschap-planee...6e3ca692d12d59

Titel: “Horrorscenario”: zo gruwelijk is het om te sterven aan hondsdolheid

Citaat:
Het begon met een licht tintelend gevoel in de arm, gevolgd door het happen naar lucht, schuim op de mond, spasmen en het eindigde met ernstige hersenbeschadiging en een fatale coma. Want hondsdolheid of rabiës is 100 procent dodelijk, een behandeling bestaat niet. In De Afspraak op Canvas omschreef bioloog Dirk Draulans sterven aan hondsdolheid als “een vreselijke dood” en “een horrorscenario”. Hij noemde de beslissing van Selena Ali om het straatkatje – dat mogelijk besmet is met hondsdolheid – ons land binnen te smokkelen vanuit Peru “onverantwoord”. Dit is hoe de aandoening verloopt.

Het kan ook even duren eer je symptomen krijgt, nadat je besmet bent geraakt met het virus dat rabiës veroorzaakt. Volgens de Hoge Gezondheidsraad kunnen de symptomen al opduiken na zeven dagen, maar kan het ook maanden duren eer ze tot uiting komen.
Lees ook
Hoe de soap rond katje Lee in een week ongeziene proporties aannam (en hij is nog niet afgelopen)

Dat ondervond een Amerikaanse vrouw (65) die drie jaar geleden hondsdolheid opliep tijdens een reis door India. Haar gruwelijke doodstrijd werd opgetekend in een dossier van de Amerikaanse CDC, die zich bezighouden met het opsporen, behandelen en voorkomen van ziekten.

De vrouw was tijdens haar reis gebeten door een puppy, liet de wonde wel verzorgen, maar besteedde er verder niet veel aandacht aan. Zes weken later – het was 3 mei 2017 en ze was intussen terug in de Verenigde Staten – had ze plots pijn en een tintelend gevoel in haar rechterarm, terwijl ze in de tuin aan het werken was. De pijn werd erger en drie dagen later besloot ze om toch naar de dokter te gaan.

Carpaal tunnel syndroom. Zo luidde de diagnose, een aandoening veroorzaakt door een verhoogde druk op een zenuw in de pols. Ze kreeg medicatie, maar die bleek niet te werken.
Kortademig

De volgende dag ging de vrouw naar het ziekenhuis. Ze was kortademig, kon niet slapen, ze voelde zich angstig en had moeite met slikken, als ze water wilde drinken. Omdat testen niks opleverden, besloten de artsen dat de vrouw leed aan angstaanvallen en stuurden haar met medicatie naar huis. Toen ze in de wagen stapte, ging het fout: ze voelde zich plots claustrofobisch, kreeg geen lucht en liet zich opnieuw opnemen. Ze kreeg nog meer angstmedicatie en werd ze opnieuw naar huis gestuurd. Maar haar toestand ging verder achteruit: ze was kortademig, had steeds meer tintelingen in haar rechterschouder en –arm en voelde zich steeds angstiger. Met een ambulance werd ze naar een ander ziekenhuis gebracht. De problemen werden alleen maar erger: problemen met de coördinatie, versnelde hartslag. De artsen dachten dat ze misschien een verstopping had in een van de aders van haar hart, maar weer vonden ze niks.
Water

Tegen de avond was de vrouw erg onrustig en geagiteerd, en ze hapte naar adem als ze water probeerde te drinken. Dat was het moment dat het medisch team van haar echtgenoot te horen kreeg dat ze op reis in India gebeten was door een hond. De wonde was wel verzorgd, maar zijn vrouw had geen extra hulp gezocht. De puzzelstukjes vielen in elkaar.

De volgende dag – het was intussen 9 mei – ging de neurologische toestand van de vrouw fel achteruit. Ze had 38,1 graden koorts, voelde zich slaperig, schuimbekte en het zuurstofgehalte in haar bloed was laag. Daarop werd besloten haar in coma te brengen en te intuberen.

Bij het meten van haar hersenactiviteit werd ernstige hersenbeschadiging vastgesteld. De artsen stuurden weefselstalen naar het CDC en die bevestigden op 11 mei wat haar medisch team al vermoedde: ze had hondsdolheid.
Experimentele behandeling

Er werd nog geprobeerd om haar te redden met een experimentele behandeling, maar het bleek te laat te zijn. Op 15 mei kreeg ze overvloedig schuim op de mond en twee dagen later ook steeds meer spasmen. De vrouw – die geen enkel onderliggende ziektebeeld had – stierf op 21 mei, nadat haar familie beslist had om de machines af te schakelen die haar nog in leven hielden.

Hoe makkelijk je besmet kan raken in een land waar nog hondsdolheid voorkomt, is te lezen op de website van de Hoge Gezondheidsraad. Rabiës wordt veroorzaakt door een virus dat wordt overgedragen via het besmette speeksel van een zoogdier, zoals een hond of een kat. Het virus kan het lichaam niet alleen binnendringen via een beet, maar ook door een krab of een lik op de slijmvliezen. En dat kan ongemerkt gebeuren.

Alleen als je gevaccineerd bent, kan hondsdolheid zich niet ontwikkelen. Je kan het vaccin ook nog toegediend krijgen na het risicocontact. Als de eerste symptomen opduiken, is het te laat. In België wordt het vaccin n?*ét standaard aan iedereen toegediend, omdat hondsdolheid hier niet meer voorkomt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 12:16   #719
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal per definitie een grijze centrumfiguur moeten zijn, hardwerkend achter de schermen, die vooraf geen al te straffe uitspraken doet, aangezien een staatsman probeert goed te doen in het algemeen belang. Extremisten en brulboeien moeten ineens echt beleid gaan voeren, en zich in alle bochten wringen om de spreidstand tussen hun woorden en hun daden uit te leggen.
Dit is een vrij goed begin.

Nu nog een naam, graag.

Er moet hier toch érgens zo iemand rondlopen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 12:38   #720
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dit is een vrij goed begin.

Nu nog een naam, graag.

Er moet hier toch érgens zo iemand rondlopen?

Een naam wordt moeilijk omdat je dan automatisch ook een partij kiest.
In Vlaanderen (want dat zijn de enigen waar we kunnen op stemmen)
Volgens mij iemand van VLD of CD&V en misschien een niet te donker rode SPA-er. NVA beweert wel centrum te zijn, maar ze kunnen nu éénmaal de "straffe" uitspraken en de polarisatie niet laten ondanks dat ze zelf ondervonden hebben dat beleid voeren iets totaal anders is dan vrijblijvend aan de kant staan roepen.

Maken een goede indruk op mij : De Croo, Schiltz, Muyle, Geens , Rousseau

Laat het afkraken maar beginnen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be