![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#741 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dierenwelzijn te schaden: een uitbraak van hondsdolheid zou een enorm leed onder dier en mens veroorzaken de federale overheid tegen te werken: uiteraard is dat iets dat goed ligt bij de vlaams nationale achterban en primeert op volksgezondheid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#742 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het zou m.i. alleszins geen kwaad kunnen mocht élke politicus liever vroeg dan laat grondig kennis maken met een 'andere' - en dan liefst zo 'ander' mogelijke - sector. Zo'n mens zit al veel vaker dan goed voor hem/haar is in een ivoren toren met een glazen plafond te vegeteren (ik blijf beleefd!). Edit: dat u 'weinig voorbeelden in de praktijk' ziet, is juist een 'teken aan de wand': de politieke kaste schermt zich duidelijk zéér efficiënt af van de gevolgen die het toelaten van 'vers bloed' in het eigen zelfgenoegzame wereldje zou kunnen (maar niet mogen) hebben.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 20 mei 2020 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#743 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mevrouw De Croo, mama van Alexander dus, vindt het zelfs niet kunnen dat kinderen van beenhouwers advocaat zouden worden. Dan weet je het wel hoe hoog die toren bij de familie De Croo is https://www.gva.be/cnt/aid667918/vro...ledigt-slagers
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 20 mei 2020 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#744 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2: Bommapraat die ge niet serieus moet nemen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#745 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en ??? Alsof die ondertussen helemaal van gedacht is veranderd. Zich boven het "plebs" verheven voelen is wel wat anders dan zomaar "bommapraat". Dat is dus het soort aristocratie waar Jack op kickt.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 20 mei 2020 om 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#746 |
Banneling
|
![]() Ik vind niet dat Alexander verantwoordelijk is voor wat zijn mama ooit gezegd heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#747 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, maar het zegt wel veel over heel die familie. Dit zei ze "en plein public", ik wil niet weten wat er daar privé zoal verteld wordt.
![]() |
#748 |
Europees Commissaris
|
![]() Sorry, ik ben mede schuldig, door op de houding van Weyts te wijzen in deze draad. En heb mij daarna op aandringen van Djimi wat laten gaan, maar de huidige discussie hoort hier niet.
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen Laatst gewijzigd door spherelike : 20 mei 2020 om 14:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#749 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() FAVV investeert zwaar in het brutaal afmaken van een schattig babykatje.
Ik vind die regel zwaar uit de bocht daar het gaat om een ziek beestje en om verdere verspreiding van de ziekte te voorkomen dient men het dier op op een rustige manier (na enkele dierenartsen geraadpleegd te hebben) te laten inslapen. Bimbo die het arme dier (illegaal) heeft meegebracht uit Peru dient een zware boete te krijgen en in te staan voor alle andere mogelijke kosten die de zaak met zich meebrengt verder nog zou kunnen meebrengen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 20 mei 2020 om 14:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#750 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#751 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#752 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#753 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ergens is het wel spijtig dat u mijn bomma nooit gekend hebt. Die ging destijds zo fier als een gieter en met een onderbroek vol goesting haar 'Zaïrese' gasten vergezellen bij een bezoekje aan de bakker, de beenhouwer en de brouwer in het dorp, al was het maar om er de bange kwezels te kunnen gaan provoceren. Ze spuwde bleekoranje, bleekgele, bleekgroene, bleekblauwe, donkerblauwe, vuilbruine en pikzwarte bazenpoepers indien niet letterlijk dan toch op z'n minst figuurlijk met héél véél plezier in het gezicht. Dat was tenminste een 'wijf met kloten'. Er mochten er wel wat méér van haar kaliber rondlopen in 'ons' landje. Godin hebbe haar ziel.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#754 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga verre van niet met alles akkoord wat hij zegt, maar hij is zonder meer de meest complete en intelligentste politicus sinds WOII.
![]() |
#755 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Is corona-crisis, hé. Diegenen bij wie geen vals gebit in de weg zit, gaan wat tandjes mogen bijsteken.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#756 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou dat evenveel over de familie zeggen? Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 mei 2020 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#757 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
is naar mijn goesting én mening: véél te anti-democratisch véél te belgicistisch véél te conservatief véél te koningsgezind véél te rechts 't Is niet de eerste keer dat ik dat laat weten, trouwens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#758 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als die ooit voor zijn dood nog zijn memoires dicteert (en dat zal ik niet meer meemaken) vrees ik een geweldige spreidstand tussen wat hij ECHT meent, en wat hij om politieke redenen beweert.
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen Laatst gewijzigd door spherelike : 20 mei 2020 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#759 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat zullen hoogstwaarschijnlijk Vlaamse thema's geweest zijn.
![]() |
#760 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |