Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2020, 19:12   #321
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, nu we toch alles uit de context trekken...
Wist je dat Stalin gevormd is in een seminarie?
Ja, maar hij gooide niet allen zijn kap over de haag maar met zijn kap ook alles wat ook maar enigszins met religie te maken had. Eens de macht ging hij keihard verder van de al aan de gang zijnde vervolging van de Kerk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 19:13   #322
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is een van de weinige die ik ken.

De Franse republiek in het prille begin ook.
Mao? Zegt dat u iets?

En nog steeds gaat communistisch China er soms keihard tegenaan? Enkele maanden geleden besloot Peking om in een bepaalde streek met een groeiend aantal christenen de kerken plat te walsen.
Oud 19 mei 2020, 19:15   #323
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mao? Zegt dat u iets?

En nog steeds gaat communistisch China er soms keihard tegenaan? Enkele maanden geleden besloot Peking om in een bepaalde streek met een groeiend aantal christenen de kerken plat te walsen.
Ja die ook. En dat is het zowat.
Oud 19 mei 2020, 19:22   #324
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maar hij gooide niet allen zijn kap over de haag maar met zijn kap ook alles wat ook maar enigszins met religie te maken had. Eens de macht ging hij keihard verder van de al aan de gang zijnde vervolging van de Kerk.
Hadden ze hem atheïstisch opgevoed, het was misschien een vrome dorpspastoor geworden...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 19:25   #325
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja die ook. En dat is het zowat.
De Sovjet-Unie noch communistisch China zijn kleine vlekjes op de wereldbol.
Oud 19 mei 2020, 19:31   #326
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Sovjet-Unie noch communistisch China zijn kleine vlekjes op de wereldbol.
Rusland is niet meer atheïstisch, integendeel.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 mei 2020 om 19:32.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 20:11   #327
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rusland is niet meer atheïstisch, integendeel.
Ik spreek niet over Rusland. Wel heeft de tijd van Sovjet-Unie diepe sporen nagelaten. Ook al worden er overal kerken gebouwd, de diepe spiritualiteit komt maar traag terug. Voor veel Russen is lid zijn van de orthodoxe Kerk in de eerste plaats een cultureel en identitair gegeven. Dit vertaalt zich in een bijzonder lage kerkelijke praktijk. Zelfs op Kerstmis en Pasen, twee grote feesten, ligt de opkomst nog steeds laag, terwijl dat in andere orthodoxe landen heel anders is.
Oud 20 mei 2020, 11:50   #328
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb even de wetgeving erop nageslagen en ik zie nergens het woord "zinloos" staan. Uw vraag beantwoordt dan ook niet aan de wettelijke bepalingen alhoewel daar toch op aanstuurt.
Het getuigt van totaal ontbreken aan respect om steeds gestelde vragen uit de weg te gaan, om een antwoord te geven hoeft u niet de wetgeving uit te pluizen. Wat doet u op een discussieforum, wanneer u steeds ondervraagt maar zelf nooit antwoorden wilt of kunt geven? Is die attitude niet te omschrijven als onbeschoft en betweterig gedrag?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 11:52   #329
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, wel om andere elementen die ik u al heb uitgelegd.
Nee dat deed u niet. U beweert gewoon dat er binnen Katholieke instellingen wordt doorverwezen wat niet waar is. Daar ging het artikel over.
Oud 20 mei 2020, 16:50   #330
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het getuigt van totaal ontbreken aan respect om steeds gestelde vragen uit de weg te gaan, om een antwoord te geven hoeft u niet de wetgeving uit te pluizen. Wat doet u op een discussieforum, wanneer u steeds ondervraagt maar zelf nooit antwoorden wilt of kunt geven? Is die attitude niet te omschrijven als onbeschoft en betweterig gedrag?
Alice, staat het in de euthanasiewet? Ik geef u het antwoord: neen. Waarom stelt u dan de vraag als het gaat om de toepassing van de wet?

Onbeschoft gedrag is niet overeenkomstig het forumreglement. Als mijn gedrag daarvan getuigt, zal de moderatie wel ingrijpen. Ik wacht dus af en kijk uit of de moderators dezelfde interpretatie erop nahouden als u.
Oud 20 mei 2020, 16:52   #331
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee dat deed u niet. U beweert gewoon dat er binnen Katholieke instellingen wordt doorverwezen wat niet waar is. Daar ging het artikel over.
Het artikel zegt dat helemaal niet. Daarnaast toonde ik - en u kon het niet weerleggen - dat het artikel waarnaar u verwees tendentieus is omdat er enkel één bepaalde stem in weerklinkt: de voorstanders van euthanasie.
Oud 21 mei 2020, 11:26   #332
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice, staat het in de euthanasiewet? Ik geef u het antwoord: neen. Waarom stelt u dan de vraag als het gaat om de toepassing van de wet?

Onbeschoft gedrag is niet overeenkomstig het forumreglement. Als mijn gedrag daarvan getuigt, zal de moderatie wel ingrijpen. Ik wacht dus af en kijk uit of de moderators dezelfde interpretatie erop nahouden als u.
Er werd u een vraag gesteld die u zoals gebruikelijk niet beantwoord en ja, dat is onbeschoft gedrag. Dat u de moderatie nodig heeft om tot dat besef te komen is bedenkelijk, dit is een discussieforum voor volwassenen en geen kleuterschool.
U heeft ongetwijfeld al opgemerkt dat ook anderen zich daaraan storen, het ontbreken van antwoorden op aan u gestelde vragen. Het is niet aan de moderatie maar aan u om iets aan storend gedrag te doen.
Oud 21 mei 2020, 11:38   #333
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het artikel zegt dat helemaal niet. Daarnaast toonde ik - en u kon het niet weerleggen - dat het artikel waarnaar u verwees tendentieus is omdat er enkel één bepaalde stem in weerklinkt: de voorstanders van euthanasie.
U toonde niets aan, tenzij u uw eigen mening als in de zin van " het is niet waar wat die journalisten schrijven" als " te weerleggen argument" ziet.
Hopelijk begrijpt u dat anderen daar anders over denken.

Nu, wat het artikel stelde was dat bij een vraag om euthanasie, mensen bij stervensbegeleiding terecht komen, niet op eigen vraag maar door de besluitvorming in Katholieke instellingen.

Ik merk op dat dit in overeenstemming is met uw eigen Katholieke opvattingen, het nemen van het leven hoort aan God toe maar het verzachten van lijden is een taak voor gelovigen , ook binnen de medische sector.
Die sector doet dus gewoon wat u voor houdt als juist en correct handelen vanuit Katholiek standpunt en dan roept u" dat is niet waar, onmogelijk en die journalisten weten er niets over?" Omdat Jan dit zegt en dan moeten anderen opnieuw weerleggen?

U beweert zelfs dat het probleem binnen die Katholieke instellingen benoemen en bespreken" tendentieus is omdat enkel de stem van voorstanders van euthanasie klinkt?"

Dat is uw persoonlijke mening, omdat u het verdomd lastig heeft met kritiek op eender wat te rekenen zou zijn tot de Katholieke groep die u blind lijkt te moeten verdedigen waardoor u vaak inhoudelijk totaal niet in gaat op het eigenlijke onderwerp.

In dit geval" mogen Katholieke instellingen bij de vraag om euthanasie de door de instelling gekozen alternatieven opleggen? "
Daar gaat het over en niet over uw geneuzel over de kwaliteit van het artikel, en de objectiviteit van de journalisten.
Dat doet u steeds, de focus verleggen zodat u niet in nauwe schoentje terecht komt.
Blijf eens bij de zaak!
Oud 21 mei 2020, 11:41   #334
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er werd u een vraag gesteld die u zoals gebruikelijk niet beantwoord en ja, dat is onbeschoft gedrag. Dat u de moderatie nodig heeft om tot dat besef te komen is bedenkelijk, dit is een discussieforum voor volwassenen en geen kleuterschool.
U heeft ongetwijfeld al opgemerkt dat ook anderen zich daaraan storen, het ontbreken van antwoorden op aan u gestelde vragen. Het is niet aan de moderatie maar aan u om iets aan storend gedrag te doen.
Woordspelletjes, enkel daarin is hij goed. Zeer demotiverend.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 11:52   #335
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Woordspelletjes, enkel daarin is hij goed. Zeer demotiverend.
Zeer storend...eenmaal dit begint is de discussie om zeep. Eigenlijk een subtiele vorm van passieve agressie, binnen de lijnen tergen, treiteren, negeren, ontkennen, om als een virtuele kruisridder het geloof online te verdedigen.

Zo zijn er nog geweest maar die gingen buiten de lijnen, daar kon de moderatie iets mee, dit varkentje moeten we zelf wassen.
Oud 21 mei 2020, 13:10   #336
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet u, maar de moderatie interpreteert de moderatieregels en handhaaft ze. U verwart toch maar eens uw kijk op de zaak met een objectieve benadering ervan. Niemand wordt hier gedwongen om te reageren. U kiest er echter voor om altijd weer in te gaan op wat ik schrijf. Leer dan leven met uw keuzes.
Oud 21 mei 2020, 13:12   #337
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U toonde niets aan, tenzij u uw eigen mening als in de zin van " het is niet waar wat die journalisten schrijven" als " te weerleggen argument" ziet.
Hopelijk begrijpt u dat anderen daar anders over denken.
Toch wel, alice, daar er in heel dat artikel maar één stem weerklinkt: de voorstanders van euthanasie die klagen over wat er - volgens hen - in katholieke ziekenhuizen gebeurt. Daarom ook vroeg ik u om een objectieve bron. En u kon die niet geven. Mij verwondert dat nu eenmaal niet, daar het artikel nu eenmaal is wat het is.
Oud 21 mei 2020, 13:14   #338
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet u, maar de moderatie interpreteert de moderatieregels en handhaaft ze. U verwart toch maar eens uw kijk op de zaak met een objectieve benadering ervan. Niemand wordt hier gedwongen om te reageren. U kiest er echter voor om altijd weer in te gaan op wat ik schrijf. Leer dan leven met uw keuzes.
Uiteraard Jan, wat moet veranderen zijn de anderen. Wie opmerkt dat uw gedrag storend is binnen discussies " kiest daar zelf voor".
Oud 21 mei 2020, 13:17   #339
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer storend...eenmaal dit begint is de discussie om zeep. Eigenlijk een subtiele vorm van passieve agressie, binnen de lijnen tergen, treiteren, negeren, ontkennen, om als een virtuele kruisridder het geloof online te verdedigen.

Zo zijn er nog geweest maar die gingen buiten de lijnen, daar kon de moderatie iets mee, dit varkentje moeten we zelf wassen.
2
Oud 21 mei 2020, 13:19   #340
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel, alice, daar er in heel dat artikel maar één stem weerklinkt: de voorstanders van euthanasie die klagen over wat er - volgens hen - in katholieke ziekenhuizen gebeurt. Daarom ook vroeg ik u om een objectieve bron. En u kon die niet geven. Mij verwondert dat nu eenmaal niet, daar het artikel nu eenmaal is wat het is.
Je mening herhalen zorgt niet voor grotere geloofwaardigheid en wat wilt u nu? Dat ik de bronnen van het artikel bloot leg?

Opnieuw dat patroon, u gaat totaal niet in op de gestelde vraag die echter over het onderwerp van de discussie gaat. Dat is dus echt storend.

Ik denk dat binnen discussies steeds de focus verplaatsen van het onderwerp, waarbij onredelijke eisen worden gesteld, sektarisch gedrag is.
Van die TV dominees doen dat ook.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be