Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2020, 22:12   #121
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Och, u "moet" inderdaad niets, maar... wie iemand beschuldigt, moet dan ook maar de bewijzen op tafel leggen. U beschuldigt van mij van antisemitisme. Welnu, aan u om de bewijzen voor te leggen.

Tot nu toe niets gezien.

De moderatie blijkbaar ook niet, want anders was ik nu al geband.
Ik heb je de internationaal aanvaarde definitie gegeven van wat onder de noemer valt van antisemitisme. Jouw bewering over het ontstaan van Israel en dus hun ontstaansrecht als bron van alle kwaad in het MO en bijgevolg dus het bestaan van Israël zelf valt past volledig binnen die definitie.

Schoolvoorbeeld van antisemitisme dus, jouw posting.

En het interesseert me voor geen millimeter wat jouw angst voor de moderatie je hierover influistert. Het lijkt wel alsof je jezelf zit moed in te praten ? Waarom is dat nodig ?

Laatst gewijzigd door Pandareus : 23 mei 2020 om 22:12.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2020, 22:14   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb je de internationaal aanvaarde definitie ...
Echt? Internationaal aanvaard? Door wie of wat dan wel? Door de VN? Door Trump?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2020, 22:18   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb je de internationaal aanvaarde definitie gegeven van wat onder de noemer valt van antisemitisme.
Eens gekeken naar het aantal leden die deze zogenaamde "internationale organisatie" heeft. Welgeteld 34 landen. En kijk je eens hoeveel leden de VN telt: bijna 200. Dan is toch al alles gezegd, nietwaar...

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 23 mei 2020 om 22:20.
Oud 23 mei 2020, 22:22   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En het interesseert me voor geen millimeter wat jouw angst voor de moderatie je hierover influistert. Het lijkt wel alsof je jezelf zit moed in te praten ? Waarom is dat nodig ?
Angst? Geen enkele angst. Ik weet immers dat dit helemaal geen vorm van antisemitisme is.

Dus, beste Pandaman, druk gerust op het driehoekje en meld dat ik mij volgens u schuldig maak aan antisemitisme. U bent er toch rotsvast van overtuigd, nietwaar?!
Oud 23 mei 2020, 22:31   #125
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Echt? Internationaal aanvaard? Door wie of wat dan wel? Door de VN? Door Trump?
Door WC-Eend.
Oud 23 mei 2020, 22:32   #126
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eens gekeken naar het aantal leden die deze zogenaamde "internationale organisatie" heeft. Welgeteld 34 landen. En kijk je eens hoeveel leden de VN telt: bijna 200. Dan is toch al alles gezegd, nietwaar...
Je gespartel is zielig om naar te kijken... Zowat de hele westerse wereld onderschreef die definiëring. West europa, canada, de VS, australië, maar Jan gaat dat een beetje minimaliseren...

Voor vandaag wist je niet eens dat deze definitie bestaat...
Oud 23 mei 2020, 22:34   #127
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Angst? Geen enkele angst. Ik weet immers dat dit helemaal geen vorm van antisemitisme is.

Dus, beste Pandaman, druk gerust op het driehoekje en meld dat ik mij volgens u schuldig maak aan antisemitisme. U bent er toch rotsvast van overtuigd, nietwaar?!
Liberaal beschuldigt ook her en der forummers van antisemitisme en dat het gemakkelijk is om daar kwoots van te vinden.
Vragen om dit aan te tonen blijft zonder reactie.
Zal nog aan 't zoeken zijn, vermoed ik.
Oud 23 mei 2020, 22:36   #128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je gespartel is zielig om naar te kijken... Zowat de hele westerse wereld onderschreef die definiëring. West europa, canada, de VS, australië, maar Jan gaat dat een beetje minimaliseren...

Voor vandaag wist je niet eens dat deze definitie bestaat...
Kijk eens aan. Eerst is het een "internationaal aanvaarde defintie". Nu u geconfronteerd wordt met het het beperkt aantal leden, verandert u het nu al in "zowat de hele westerse wereld". Dat kan pas tellen als gespratel!

En ach, wat verandert dat nu dat we weten dat een aantal landen al dan met gedachteloze instemming meegaan in zulke defintie? We leven in een vrij land en die definitie heeft geen enkele wettelijke kracht. De definitie is uiteindelijk maar evenveel waard als een opinieartikel in een krant.

Zoals ik al zei: ik behou mijn volle vrijheid en ik ben er ten volle van overtuigd dat ik geen antisemiet ben en ook door mijn afwijzing van de staat Israël mij op geen enkele wijze schuldig maak aan antisemitisme.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 23 mei 2020 om 22:38.
Oud 23 mei 2020, 22:38   #129
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Liberaal beschuldigt ook her en der forummers van antisemitisme en dat het gemakkelijk is om daar kwoots van te vinden.
Vragen om dit aan te tonen blijft zonder reactie.
Zal nog aan 't zoeken zijn, vermoed ik.
Volgens die heren is het simpel....

De staat Israël is boven elke kritiek verheven...

En wie daar ook maar iets over durft te zeggen wordt gelijk in de anti-semitische hoek weggezet....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2020, 22:39   #130
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Heb je last met begrijpend lezen ? Wat was er juist onduidelijk aan de mededeling dat ik enkel RD druk bij gevallen van holocaust negationisme, wat hier niet aan de orde is ?
Waarom blijf je dan zielig doen dat ik 'gerust op het driehoekje mag drukken' als je heel goed weet dat ik dat niet doe ?
Oud 23 mei 2020, 22:41   #131
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je last met begrijpend lezen ? Wat was er juist onduidelijk aan de mededeling dat ik enkel RD druk bij gevallen van holocaust negationisme, wat hier niet aan de orde is ?
Waarom blijf je dan zielig doen dat ik 'gerust op het driehoekje mag drukken' als je heel goed weet dat ik dat niet doe ?
U weet drommels goed dat u geen gehoor zult krijgen bij de moderatie, om de eenvoudige reden dat wat ik schrijf geen antisemitisme is en de definitie waarnaar u verwijst geen enkele wettelijke kracht heeft. Zoals ik al zie: het heeft de waarde van een krantenartikel in een doordeweekse krant.
Oud 23 mei 2020, 22:43   #132
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

En wie daar ook maar iets over durft te zeggen wordt gelijk in de anti-semitische hoek weggezet....
Blijkbaar mag je wel de Palestijnse staat afwijzen zonder dat je gebrandmerkt wordt als anti... Of hoe het duidelijk wordt dat er blijkbaar één staat is in de hele wereld waar er geen woord kritiek op mag worden gegeven op straffe van ostracisme. Panda probeert ook dat spelletje, maar zoals hier ook duidelijk blijkt: de mayonaise pakt niet langer.
Oud 23 mei 2020, 22:45   #133
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk eens aan. Eerst is het een "internationaal aanvaarde defintie". Nu u geconfronteerd wordt met het het beperkt aantal leden, verandert u het nu al in "zowat de hele westerse wereld". Dat kan pas tellen als gespratel!

En ach, wat verandert dat nu dat we weten dat een aantal landen al dan met gedachteloze instemming meegaan in zulke defintie? We leven in een vrij land en die definitie heeft geen enkele wettelijke kracht. De definitie is uiteindelijk maar evenveel waard als een opinieartikel in een krant.

Zoals ik al zei: ik behou mijn volle vrijheid en ik ben er ten volle van overtuigd dat ik geen antisemiet ben en ook door mijn afwijzing van de staat Israël mij op geen enkele wijze schuldig maak aan antisemitisme.

Oud 23 mei 2020, 22:55   #134
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Simplisme is allergisch aan externe feiten.
Citaat:
Ja, zelfs de verraderlijke manier waarop die staat verkregen werd, wordt door onze zionistenfans angstvallig gecensureerd, genegeerd, verzwegen, toegedekt, zelfs ontkend.
Citaat:
Logisch, geen enkele dictatoriale entiteit/persoon verdraagt een andere geschiedschrijving en/of -visie, dan degene die hij zelf gedicteerd heeft.
Oud 23 mei 2020, 22:59   #135
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht

Ja, zelfs de verraderlijke manier waarop die staat verkregen werd, wordt door onze zionistenfans angstvallig gecensureerd, genegeerd, verzwegen, toegedekt, zelfs ontkend.
Pstt, ik ben 1 van de vervloekte "zionisten", gewoon omdat ik de acties van Israël tegenover de Palestijnen niet veroordeel.

Maar ik ben wel 1 van de forumleden die steevast Israël een staat noemt, opgericht door geslaagde terroristen.

Laatst gewijzigd door maddox : 23 mei 2020 om 23:03.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2020, 23:34   #136
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Pstt, ik ben 1 van de vervloekte "zionisten", gewoon omdat ik de acties van Israël tegenover de Palestijnen niet veroordeel.

Maar ik ben wel 1 van de forumleden die steevast Israël een staat noemt, opgericht door geslaagde terroristen.
Ik heb het eerder over de zionistische inbreng in de wijze waarop Israël ontstaan is, ten koste van -tig Joodse levens die uit Duitse handen hadden kunnen gered worden.
Panda weet hiervan, maar gebaart zich liever van kromme haas.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 23 mei 2020 om 23:35.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 05:15   #137
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

quote :
Denying the Jewish people their right to self-determination, e.g., by claiming that the existence of a State of Israel is a racist endeavor.
unquote.
bron : https://www.holocaustremembrance.com...96?usergroup=7
Amaai. Dat is dus stukken erger dan ik dacht. Wat een ongelofelijke propaganda toer is daar gelukt ! Dat wist ik niet. Ik dacht dat "anti semitisme" iets te maken had met mensen, niet met administratieve structuren.

Het wensen af te bouwen van een administratieve structuur is dus anti semitisme.

Eigenaardig dat zoiets wel voor een structuur (Israel) en niet voor een andere (zeg maar, Vlaamse staat) geldt. Wat een discriminatie !

Voor mij heeft de staat van Israel uiteraard bestaansrecht, zolang het dat recht met geweld kan verdedigen. Dat is namelijk de grond van elk bestaansrecht. Maar ik zie niet in wat die Israelische staat anders zou maken dan gelijk welke andere staat. Dat is toch een ongelofelijke discriminatie tussen volkeren ? Je zou dan toch moeten besluiten, met zo een definitie, dat je wel anti-semiet moet zijn op dat punt als je geen Übermenschen toestanden wil gebetonneerd zien in internationale wetgeving ? Hier wordt blijkbaar een fundamenteel onderscheid gemaakt tussen enerzijds Übermenschen wiens administratieve staatsstructuur totaal anders moet beschouwd worden dan die van alle andere mensensoorten ?

In welke mate is het ontkennen van een zelfbeschikking voor het Joodse volk "anders" dan het ontkennen van een zelfbeschikking voor het Vlaamse volk ?

Is het zeggen dat streven naar een Vlaamse staat door racisme is ingegeven, ook een vorm van anti-semistisme dan ? Of is dat geen volk van Übermenschen, en mogen die van kakkerlak beschuldigd worden zonder gevolgen ?

Om het cru te zeggen: waarom is een Jood veel meer waard dan een Vlaming ? Wat maakt dat het het recht van zelfbeschikking van de Joden niet toepasselijk zou zijn op Vlamingen ? Waarom zijn die laatste minder waard ?

De normale manier van daarop antwoorden zou zijn: omdat de Joden erin geslaagd zijn om voldoende geweld toe te passen zodat ze erin geslaagd zijn om een territorium te veroveren en de Vlamingen niet. DAT is juist. Maar hier gaat men stukken verder, en is het dus verboden om een negatieve uitspraak te doen betreffende die overwinnende gewelddadigheid, daar waar dat elders schering en inslag mag zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 mei 2020 om 05:34.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 23:30   #138
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Amaai. Dat is dus stukken erger dan ik dacht. Wat een ongelofelijke propaganda toer is daar gelukt ! Dat wist ik niet. Ik dacht dat "anti semitisme" iets te maken had met mensen, niet met administratieve structuren.

Het wensen af te bouwen van een administratieve structuur is dus anti semitisme.

Eigenaardig dat zoiets wel voor een structuur (Israel) en niet voor een andere (zeg maar, Vlaamse staat) geldt. Wat een discriminatie !

Voor mij heeft de staat van Israel uiteraard bestaansrecht, zolang het dat recht met geweld kan verdedigen. Dat is namelijk de grond van elk bestaansrecht. Maar ik zie niet in wat die Israelische staat anders zou maken dan gelijk welke andere staat. Dat is toch een ongelofelijke discriminatie tussen volkeren ?Je zou dan toch moeten besluiten, met zo een definitie, dat je wel anti-semiet moet zijn op dat punt als je geen Übermenschen toestanden wil gebetonneerd zien in internationale wetgeving ? Hier wordt blijkbaar een fundamenteel onderscheid gemaakt tussen enerzijds Übermenschen wiens administratieve staatsstructuur totaal anders moet beschouwd worden dan die van alle andere mensensoorten ?

In welke mate is het ontkennen van een zelfbeschikking voor het Joodse volk "anders" dan het ontkennen van een zelfbeschikking voor het Vlaamse volk ?

Is het zeggen dat streven naar een Vlaamse staat door racisme is ingegeven, ook een vorm van anti-semistisme dan ? Of is dat geen volk van Übermenschen, en mogen die van kakkerlak beschuldigd worden zonder gevolgen ?

Om het cru te zeggen: waarom is een Jood veel meer waard dan een Vlaming ? Wat maakt dat het het recht van zelfbeschikking van de Joden niet toepasselijk zou zijn op Vlamingen ? Waarom zijn die laatste minder waard ?

De normale manier van daarop antwoorden zou zijn: omdat de Joden erin geslaagd zijn om voldoende geweld toe te passen zodat ze erin geslaagd zijn om een territorium te veroveren en de Vlamingen niet. DAT is juist. Maar hier gaat men stukken verder, en is het dus verboden om een negatieve uitspraak te doen betreffende die overwinnende gewelddadigheid, daar waar dat elders schering en inslag mag zijn.
Wie herinnerd zich nog 22 maart 1990....

Toen de heren van de joodse mossad hier hun moord commando loslieten in Ukkel....

Zijn zij ooit ter verantwoording opgeroepen...

https://www.nieuwsblad.be/cnt/nbna02012003_002

Laatst gewijzigd door Svennies : 24 mei 2020 om 23:34.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 00:13   #139
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Wie herinnerd zich nog 22 maart 1990....

Toen de heren van de joodse mossad hier hun moord commando loslieten in Ukkel....

Zijn zij ooit ter verantwoording opgeroepen...

https://www.nieuwsblad.be/cnt/nbna02012003_002
Onschuldig tot schuld bewezen is. Telt niet voor u als het over Israël gaat zeker?
Oud 25 mei 2020, 13:31   #140
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Voor mij heeft de staat van Israel uiteraard bestaansrecht, zolang het dat recht met geweld kan verdedigen. Dat is namelijk de grond van elk bestaansrecht. Maar ik zie niet in wat die Israelische staat anders zou maken dan gelijk welke andere staat. Dat is toch een ongelofelijke discriminatie tussen volkeren ? Je zou dan toch moeten besluiten, met zo een definitie, dat je wel anti-semiet moet zijn op dat punt als je geen Übermenschen toestanden wil gebetonneerd zien in internationale wetgeving ? Hier wordt blijkbaar een fundamenteel onderscheid gemaakt tussen enerzijds Übermenschen wiens administratieve staatsstructuur totaal anders moet beschouwd worden dan die van alle andere mensensoorten ?

Strakke analogie.
Nu nog wachten op Godot een antwoord.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be