![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#842 |
Parlementslid
|
![]() Het leven van die kat is blijkbaar meer waard dan een mensenleven
![]() Gewoon doodspuiten en opgelost. Ik begrijp niet waarom daar nog zoveel heisa over wordt gemaakt. Wat ik wel weet is dat het baasje haar toekomst zwaar aan het ondermijnen is. Welke werkgever met wat verstand neemt zo een mediageile Barbie in dienst? |
![]() |
![]() |
![]() |
#843 |
Europees Commissaris
|
![]() Ondertussen heb ik dit broedseizoen alweer 4 merels in de tuin gevonden waarvan de kop er is afgebeten. Het werk van een o zo lieve en schattige kat. Wellicht vogels die voedsel aan het zoeken voor hun hele nest dat ook nog eens een hongerdood sterft. En dat allemaal voor de lol.
Daarover hoort men onze dierenvrienden katten eigenaars, Ben Weyts en Michel Vandenbosch echter niet.
![]() |
#844 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#845 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp niet dat men zich neerlegde bij de ruime periode die de rechtbank gaf aan de criminele invoerder. Hopelijk zal men zo vlug als mogelijk de wet nog strenger maken, zodat een procedure afgehandeld kan worden op een uur of twee.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#846 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Herhaling: de overdreven-dierenliefhebbers beseffen niet eens dat elk wild dier dat sterft van rabiës, een zeer pijnlijke langzame dood sterft.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#847 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#848 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#849 |
Europees Commissaris
|
![]() verschillende kranten melden via de kattenadvocaat dat er gezocht wordt naar een terugvlucht voor Peru, en toestemming van dat land om de kat terug op te nemen.
FAVV wil alle mogelijkheden onderzoeken
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen Laatst gewijzigd door spherelike : 23 mei 2020 om 15:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#850 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mits een flinke betaalsom misschien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#851 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- in Nederland staan ze er niet om te springen - de grenzen zijn dicht
![]() |
![]() |
#852 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van zodra ze aan het licht komt: de spuit er in !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#853 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ten eerste beschouw ik mezelf intelligenter en emotioneler dan een kat. Ik ken u niet, dus over uw intelligentie wil ik geen uitspraken doen, maar wat mij betreft zijn toch bepaalde dingen die ik wel begrijp, en een kat niet. Ten tweede, als u wil goedpraten waarom de mens iets mag doen omdat een kat dat wel doet, dan moet u zichzelf ook volledig verplaatsen in de leefwereld van een kat. Uw argument, een kat mag doden, dus de mens moet dit ook kunnen, is heel beperkt tot dat punt alleen. Terrein afbakenen met urine, eigen braaksel opeten, etc.... dat zijn allemaal dingen die niet thuis horen in de leefwereld van mensen. Nochthans hoor ik u niet pleiten om "laat ons allemaal ons terrein afbakenen met urine, want katten mogen dat ook". Ja, de natuur is niet perfect. Dat zien we nu des te meer in tijden van Corona. We passen de natuur al op verschillende zaken aan om alles "beter" te maken. Medicatie, dammen bouwen, etc. Maar ja, een kat doet soms dingen die we in onze mensenwereld als afschuwelijk beschouwen. We kunnen alleen naar onszelf als intelligente wezens kijken en proberen de wereld te verbeteren door zo weinig mogelijk lijden te veroorzaken. Bij ons eigen is er, als je de zaak van het FAVV bekijkt, er al werk genoeg aan de winkel. Als dat allemaal is opgelost, kunnen we misschien verder kijken of we misschien kunnen werken aan andere problemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#854 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#855 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kortom, u moet de zaken omdraaien, want het zijn net de eigenaars van katten die slechts rekening houden met één of een paar eigenschappen van de kat en de rest ( negatieve ) totaal negeren.
![]() |
![]() |
#856 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En als IEDEREEN van goede wil zou zijn, dan was dat door het baasje vanaf dag 1 in overweging genomen ipv onder te duiken met haar kat. Het is niet het FAVV dat van mening verandert, maar het baasje, dat blijkbaar begint in te zien (via haar advocaat) wat ze aangericht heeft, en waarschijnlijk weet dat ze geen poot heeft om op te staan.
![]() |
![]() |
#857 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Deze week nog op TV een baasje dat zijn hond, tegen beter weten in, vrij liet lopen in natuurgebied. Volgens de opzichter vallen die honden reekalfjes aan, die ofwel gewond raken, maar zeker de "hondenlucht" dragen, en dan verstoten worden door hun moeder. Als MIJN lievelingsdier maar alles mag, maar de rest …….. En die noemen zichzelf dierenvriend
![]() |
![]() |
#858 |
Banneling
|
![]() Een deel van de bevolking (vooral jong & vrouwelijk) zijn ingestapt in het radicale veganisme om het 'dierenleed' te vermijden. Buiten enkele culturen en ranzige slachthuizen is de 'levensloop' van gekweekte dieren een pak humaner te noemen dat deze van hun soortgenoten in het wild. De vrije natuur is een oorlogszone voor dieren met op iedere hoek levensbedreigende factoren. Om nog maar niet te spreken van de onbehandelbare ziektes en kwalen dat ieder dier moet ondergaan..
Dit is stilaan het zoveelste geval van puberale aandacht, ondersteund door radicale ouders...het grote verschil is de 10.000 km vliegen om het gelijk te halen. Het verbaast me dat A de Wever zich nog niet in het debat heeft kunnen wurmen ![]() Laatst gewijzigd door edwinp : 24 mei 2020 om 10:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#859 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een 'terugvlucht' voor een kat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#860 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Goed, u bent dus tegen eigenaars die niet voor hun kat zorgen en er niet naar omkijken. Ik denk dat Selena Ali wel een perfect voorbeeld is van het compleet tegenovergestelde, iemand die alles voor haar kat over heeft. Ik neem dan ook aan dat u wel aan haar kant staat.
|
![]() |
![]() |