Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2020, 11:51   #921
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waarom moet een gezond dier een spuitje krijgen?
Daar is nu in deze en in die andere draad toch al 1000 keer alle uitleg over gedaan.
In in oudere draden over de varkenspest, de vogelgriep enz., wel 10.000 keer.

Ik vraag me echt af of ge nu met mijn kloten aan het spelen zijt, of wat dan wel?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 11:55   #922
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Inderdaad, dat was ook een van de punten van Selena Ali. Het FAVV toonde enkel interesse in het katje af te maken. De gezondheid van de eigenares, huisgenoten, andere dieren, interesseerde hun geen bal.

Dus zoals je zelf aanhaalt, het is hier eerder een principeskwestie dan een terechte bezorgdheid. En als voor een principeskwestie een onschuldig leven, dat eigenlijk zelfs zelf niets met de zaak te maken heeft, moet doodgaan, is dat sowieso verkeerd.
De gezondheid van mensen en dieren is net de belangrijkste drijfveer van de wetgeving rond rabiës en andere besmettelijke ziekten.

De dierenartsen van het favv beschuldigen is zeer kort door de bocht.
Bovendien moeten ze nog voorzichtig zijn met sommige extremisten. Stel je voor dat een dierenarts aan één van hen goede medische raad zou geven ... er zou wel eens een klacht kunnen komen dat die veearts zich schuldig maakt aan het beoefenen/inmengen in menselijke geneeskunde ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 25 mei 2020, 11:56   #923
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar is nu in deze en in die andere draad toch al 1000 keer alle uitleg over gedaan.
In in oudere draden over de varkenspest, de vogelgriep enz., wel 10.000 keer.

Ik vraag me echt af of ge nu met mijn kloten aan het spelen zijt, of wat dan wel?
Ik zou het iets anders kunnen stellen, die kippen , varkens, runderen, nertsen kikkers en zoveel andere "geïndustrialiseerde" dieren hebben spijtig genoeg voor hen, geen direct menselijke band.

Een wildvreemde straatkat/hond/cavia/whatever die ergens in een asiel ligt te schimmelen, daar hoor je ook weinig van.

En dat is het grote verschil in dit geval.
Oud 25 mei 2020, 11:56   #924
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Je zou ook kunnen aantonen dat ik dit uit mijn duim zuig, zonder de glazenbol ontsnappingstheorie.

Waarom zou ik een kat of haar baasje haten, is dat een noodzaak om te vragen dat de wet streng toegepast wordt zonder onderscheid?

Mag ik u beleefd vragen mij NIET te beledigen, door een verband tussen mij en deze onverantwoordelijke, mediageile en eigenzinnige puber te suggereren.
Begin maar met uw stelling te bewijzen :

Als we de Europese richtlijnen terzake NIET volgen, en FAVV NIET meer gezien wordt als een betrouwbare controleur/certificeerder kan dit serieuze gevolgen hebben voor onze export.
Jij mag dan gaan uitleggen aan producenten/verwerkers/transporteurs dat die kat zoveel belangrijker was dan hun job.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 11:57   #925
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die *moeten* helemaal niet afgeschoten worden. Dat is dezelfde idiotie zoals die van het FAVV waarbij het katje dood *moet* zonder alternatieven te onderzoeken.

In Italie is men ook geen duiven beginnen afschieten, maar heeft men anticonceptie in het voeder gedaan.

Er zijn ook teveel mensen en die verstoren ook het natuurlijk evenwicht in onze wereld, dat is zelfs bewezen. Nochthans schieten we die niet af. Ook daar zijn andere manieren, zoals bv. de een-kind politiek, kindergeld stopzetten na het tweede kind, etc.

Het gewoon een kwestie van nadenken en goede wil.
Nog niet genoeg geslachtshormonen in onze natuur ...?

Oud 25 mei 2020, 12:01   #926
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als ik het "verhaal" goed volg, wist niemand nog wat kon en niet kon, en werden er een hoop tegenstrijdigheden in't spel gegooid. Typisch Blegische ambtenarenspelletjes. Ervoor zorgen dat iemand anders de schuld kan krijgen.
kan je dat concreet maken, wat kon er en wat niet? welke tegenstrijdigheden?
Citaat:
Als je niet betrapt wordt is er geen overtreding vastgesteld. Wat u er zelf van vind is een ander verhaal.
En als een overtreding niet vastgesteld wordt, is het dan geen overtreding meer?

Stel iemand wordt in elkaar geslagen zonder politie of getuigen, geen vaststelling dus geen overtreding.

Ja maar ik zie bont en blauw, dat is toch vast te stellen? Inderdaad, het gevolg van het misdrijf wel. Net zoals die kat, die is er als bewijs van illegale import.

Laatst gewijzigd door spherelike : 25 mei 2020 om 12:01.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 12:03   #927
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zou het iets anders kunnen stellen, die kippen , varkens, runderen, nertsen kikkers en zoveel andere "geïndustrialiseerde" dieren hebben spijtig genoeg voor hen, geen direct menselijke band.

Een wildvreemde straatkat/hond/cavia/whatever die ergens in een asiel ligt te schimmelen, daar hoor je ook weinig van.

En dat is het grote verschil in dit geval.
Dus eigenlijk doet het beest er niet toe, alleen maar als een mens eraan gehecht is.

genoteerd
Oud 25 mei 2020, 12:17   #928
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kan je dat concreet maken, wat kon er en wat niet? welke tegenstrijdigheden?

En als een overtreding niet vastgesteld wordt, is het dan geen overtreding meer?

Stel iemand wordt in elkaar geslagen zonder politie of getuigen, geen vaststelling dus geen overtreding.

Ja maar ik zie bont en blauw, dat is toch vast te stellen? Inderdaad, het gevolg van het misdrijf wel. Net zoals die kat, die is er als bewijs van illegale import.
Illegale import v.e. kat die voor 50 % kans besmet is met een zéér gevaarlijk virus.

Moet er nog zand zijn ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 12:24   #929
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Begin maar met uw stelling te bewijzen :

Als we de Europese richtlijnen terzake NIET volgen, en FAVV NIET meer gezien wordt als een betrouwbare controleur/certificeerder kan dit serieuze gevolgen hebben voor onze export.
Jij mag dan gaan uitleggen aan producenten/verwerkers/transporteurs dat die kat zoveel belangrijker was dan hun job.
een recent voorbeeld
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...jard~ae1eae5c/
Oud 25 mei 2020, 12:47   #930
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog niet genoeg geslachtshormonen in onze natuur ...?
Misschien beter dan cocaïne in onze waterlopen?
Oud 25 mei 2020, 12:48   #931
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"zou België in theorie" Glazenbollenwijheid dus.
Oud 25 mei 2020, 12:53   #932
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
"zou België in theorie" Glazenbollenwijheid dus.
Eerlijkheid moet blijkbaar van één kant komen. De volledige zin dan maar uit dit artikel over varkenspest (minder gevaarlijk dan hondsdolheid en niet gevaarlijk voor de mens)

Citaat:
Als er zich geen nieuwe gevallen voordoen, zou België in theorie de export naar de verloren landen kunnen hervatten in augustus 2020. Dat zal de sector dan tussen de 447 miljoen en 584 miljoen euro hebben gekost.
Oud 25 mei 2020, 14:14   #933
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerlijkheid moet blijkbaar van één kant komen. De volledige zin dan maar uit dit artikel over varkenspest (minder gevaarlijk dan hondsdolheid en niet gevaarlijk voor de mens)
Goed nieuws voor de (Vlaamse) varkenskwekers.
In W. Vlaanderen zijn er nu bijna 5.000.000 varkens, jong & minder jong.

Laatst gewijzigd door Boduo : 25 mei 2020 om 14:16.
Oud 25 mei 2020, 15:54   #934
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dus eigenlijk doet het beest er niet toe, alleen maar als een mens eraan gehecht is.

genoteerd
Het is een opmerking. Een gevolgtrekking. Dat mag u zeker noteren.
Oud 25 mei 2020, 17:16   #935
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waarom moet een gezond dier een spuitje krijgen?
vraag dat een keer aan de dierenasielen..
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 17:18   #936
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Die *moeten* helemaal niet afgeschoten worden. Dat is dezelfde idiotie zoals die van het FAVV waarbij het katje dood *moet* zonder alternatieven te onderzoeken.

In Italie is men ook geen duiven beginnen afschieten, maar heeft men anticonceptie in het voeder gedaan.

Er zijn ook teveel mensen en die verstoren ook het natuurlijk evenwicht in onze wereld, dat is zelfs bewezen. Nochthans schieten we die niet af. Ook daar zijn andere manieren, zoals bv. de een-kind politiek, kindergeld stopzetten na het tweede kind, etc.

Het gewoon een kwestie van nadenken en goede wil.
everzwijnen, konijnen en canadese ganzen zijn helaas geen duiven, je kan ze niet 'voederen', gewoon even nadenken
Oud 25 mei 2020, 17:19   #937
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Goed nieuws voor de (Vlaamse) varkenskwekers.
In W. Vlaanderen zijn er nu bijna 5.000.000 varkens, jong & minder jong.
iemand moet kattenvoer maken..
Oud 25 mei 2020, 19:40   #938
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
iemand moet kattenvoer maken..
Lieve mensen zorgen voor lieve dieren, of het nu varkens zijn of katten: speelt geen rol.

Oud 25 mei 2020, 19:52   #939
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

genoteerd
Je mag nog meer noteren:
- als mijn hond die ik vroeger had, ziek werd, dan had ik hartepijn en pijn in mijn portefeuille.
- als een van de konijnen die ik kweekte ziek zou worden, dan deed dat alleen pijn in mijn portefeuille (en in de nek van dat konijntje ook even).

Verstaat ge wat ik bedoel?

Dat is nu eenmaal het leven.

Oud 25 mei 2020, 22:32   #940
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mag nog meer noteren:
- als mijn hond die ik vroeger had, ziek werd, dan had ik hartepijn en pijn in mijn portefeuille.
- als een van de konijnen die ik kweekte ziek zou worden, dan deed dat alleen pijn in mijn portefeuille (en in de nek van dat konijntje ook even).

Verstaat ge wat ik bedoel?

Dat is nu eenmaal het leven.
Als ons katje écht ziek wordt, krijgt het ook een korte pijn in z'n nek.
Daags daarna halen we een nieuw bij dat oud vrouwtje dat er +/- 25 heeft.

Inderdaad: dat is nu eenmaal het leven
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be