![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Europees Commissaris
|
![]() Lezen wat er staat Jan.
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok. U geeft dus toe dat het Jezus alvast niet oproept tot geweld. Als christen is Jezus de referentie. In Hem kwam de volheid van de Openbaring en vanuit dat licht lezen we dan het OT. Zoals de naam het gezegd: het OT is verleden tijd, afgesloten. Met Jezus komt de volheid van de Wet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Hans Van Themsche vraagt vervroegde vrijlating aan heeft een iets 'ander' jasje gekregen maar ... Daarstraks wandelden wij door de voetgangestunnel te Antwerpen. Het eerste wat ik daar dacht was: "Is de tour de France al begonnen?" In de stad Antwerpen zelf waanden wij ons in één of ander exotisch land. Sommigen zien dat probleem (vreemdelingen/illegalen, inwijkelingen) als dat er bepaalde mensen ze nog steeds blijven uitnodigen maar dat klopt niet helemaal want waar wij regelmatig vaststelling hebben kunnen van maken was dat er véééééél van onze kinderen/jonge meisjes/vrouwen naast zo een exotisch typetje liepen, zelfs hand in hand. Ze draaien er rond als 'warme broodjes'. (drugslevering veilig stellen?) Conclusie na de wandeling: Antwerpen is Antwerpen niet meer. Zij die op TV of in de kranten beweren van wel, dat zijn leugens. Het is zwaar ten onder gegaan dan zoals ik het vroeger geweten heb dat Antwerpen. Ik ga mij zelfs een nieuw monddoekje nemen want na die wandeling ... ![]() p.s. En dan verschiet men er van dat er een leegloop is in Antwerpen van de autochtone bewoners. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 26 mei 2020 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#166 |
Europees Commissaris
|
![]() De barmhartige, onfeilbare god die zich halverwege het boek bedacht, nadat hij eerst zo goed als de hele wereld had verzopen.
![]() Zotter bedenken ze het niet. Ik zou voor alle zekerheid bij dat oude testament op elk blad een disclaimer zetten dat het om de beta-versie ging. Misschien er ook eentje zetten bij "Laat de kinderen tot mij komen". Daar hebben veel van gods werknemers precies ook problemen mee.
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo? God heeft ons met een prachtig kenmerk geschapen: vrijheid. God heeft het blijkbaar ook voor lief genomen dat Zijn schepping zich van Hem zou kunnen afkeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Houd de mythe maar in stand, zoals die andere mythe van de rollen van Straatsburg waarmee madam matrak mee leurde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Van mij mag hij vrij komen.
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Geef hem onderdak, zoek hem onderdak zodat hij al één probleem minder heeft om vrij te komen.
Citaat:
Laatst gewijzigd door dpg : 26 mei 2020 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grootste maar ook meest cynische grap binnen de 'roomse' kerk is dat ze het basiswerk zondermeer zijn blijven publiceren, maar het door de geschiedenis heen 'aanvaardbaar' maakten door er het nieuwe stripverhaal naast te publiceren. Vol mysterieverhalen, vrede, onderdanigheid en niks dat ooit aan het echte verhaal kon relateren. "het nieuwe verbond..." ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch raar dat christelijke gemeenschappen die los staan van Rome toch maar eventjes diezelfde versie hebben... Altijd grappig om van die creatieve onzinverhaaltjes te lezen zoals dat van Pandaman. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 26 mei 2020 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dan nog iets. Na 400 jaar gaan 4 evangelisten wat verhaaltjes bij elkaar sprokkelen en neerschrijven. Wat hebben ze neergeschreven? Hun interpretatie van wat ze te horen kregen, of letterlijk wat ze te horen kregen. En indien ze letterlijk neerschreven wat zelf te horen kregen; wie durft met zekerheid zeggen dat dit al vrij was van interpretatie? Om nog maar van de beeldspraak en metaforen te zwijgen ... Echt, hoe mensen zo kunnen opgaan in hun religie, ik snap dat echt niet.
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#176 |
Minister-President
|
![]() Toch iets waar het we het over eens zijn.
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog los van uw twijfelachtige datering stel ik mij de vraag waarop u alludeert als u verklaart "dat krijg je met een religie...". Wat krijg je dan wel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afgezien van P52, wat is er fout aan de datering?