![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: De toekomst van Vlaanderen: | |||
Een onafhankelijk Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 25,00% |
Een hereniging met Nederland |
![]() ![]() ![]() |
24 | 50,00% |
Voortzetting België |
![]() ![]() ![]() |
12 | 25,00% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een notendop: 'Scandinavië barst van anti-depressiva, schulden, alcoholisme, …' (News Monkey) _________________ (1) The law of Jante (in 10 punten). Je moet niet denken dat je wat bent. Je moet niet denken dat je even veel bent als wij. Je moet niet denken dat je slimmer bent dan wij. Je moet je niet inbeelden dat je beter bent dan wij. Je moet niet denken dat je meer weet dan wij. Je moet niet denken dat je meer bent dan wij. Je moet niet denken dat je deugt. Je moet niet om ons lachen. Je moet niet denken dat iemand om je geeft. Je moet niet denken dat je ons wat kunt leren. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 mei 2020 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dichter bij huis. Volgens mij worden soft-drugs in Nederland gedoogd om het er leefbaarder te maken onder het calvinisme (nog steeds aanwezig daar). Nu is verre van iedereen een gebruiker, maar het aantal ligt hoger dan je denkt tot in Refodorpen toe. Werkstress ligt in Nederland aanzienlijk hoger dan in veel andere Europese landen en vaak niet ter bevordering van de kwaliteit. In een hypothetisch Groot-Nederland gaat het nogal clashes geven . We zouden na een aantal jaar al de minst geliefde provincies worden in veel uithoeken van Nederland en dit enkel omdat onze bevolking de deugdzaamheid van hun systeem in vraag zou stellen. Dit heeft twee redenen: men neemt ons niet serieus en men voelt zich getergd door gebrek aan appreciatie. Gek maar waar, maar Nederlanders, indien voldoende blootgesteld aan Vlamingen kunnen zich zeker ook minderwaardig voelen. Tegenover ons, maar vooral tegenover Franstaligen. Ze zouden denken: "waarom komen die zo snel op voor zichzelf tegenover ons en veel harder dan tegenover de Franstalige burgerij?" Dan zou het aan ons zijn om kalm te blijven niet wild om ons heen te slaan. Laatst gewijzigd door Weyland : 31 mei 2020 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 mei 2020 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Groot-Nederland zou leiden tot een herdefinitie van het land. Dat Nederlanders dat maar beseffen. Willen ze dat? Hun levensstijl zou niet veranderen, maar de onze blijft ook onaangeroerd. Ik denk niet dat de gemiddelde Nederlander daar rijp voor is. Al heb ik Nederlanders gesproken die Vlaanderen kennen en respecteren, tot in Delft toe. Niet iedereen snapt Vlaanderen en vice versa evenmin.
Laatst gewijzigd door Weyland : 31 mei 2020 om 13:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Er zijn ook culturele verschillen tussen Nederlanders van boven de grote rivieren en Nederlanders van beneden de grote rivieren. Dat is juist wat het land mooi maakt: verschillen in cultuur en dialect.... iets dat we moeten koesteren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vergelijk het met Beieren bij Duitsland. Het zou tot onenigheden leiden en die zouden op een volwassen manier aangepakt dienen te worden. Staatsnationalistische mythes van het huidige Nederland zouden een ander persoectief krijgen. Laatst gewijzigd door Weyland : 31 mei 2020 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Nederlander beneden de grote rivieren hoorden dan ook niet echt thuis bij de Nederlanders van boven de grote rivieren , die bovendien de plak zwaaiden ook nog. Nu nog trouwens voor een stuk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Weet niet of Vlamingen of Nederlanders dit wel verstandig vinden. Weet ook wel dat het aantal Vlaamse voorstanders voor hereniging met Nederland heel laag is en men zeker wantrouwen heeft naar Nederlanders boven de rivieren, en dan vooral de Hollandse provincies Hoe Vlamingen denken over de rest van Nederland is onbekend, ze hebben kennelijk een eenzijdig gerichte frustratie met een klein deel van Nederland en vergeten de rest, waarschijnlijk ook om hun belgicisme te rechtvaardigen...
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 31 mei 2020 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Doe eens een googeltje.
![]() Citaat:
https://www.encyclo.nl/begrip/onheus
![]() |
![]() |
#370 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Tegelijkertijd komen ze hier 's zomers wel massaal hun geld naartoe brengen (lees: vakantie vieren). Weet je: het zal me een worst wezen wat anderen van Zeeland vinden, ik vind het de mooiste provincie van het Nederlandse taalgebied ; ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
|
![]() Neen, het gaat niet over politiek, maar over de Fransdolle mentaliteit en arrogantie. Het is aan de Franstalige inwijkelingen de taal van de streek te respecteren, zoals elke respectvolle burger zou doen. Ik sprak trouwens ook over de Vlaamse rand waar de Franstaligen zich ook gedragen alsof alles al van hun is, en elke reactie daarop als fascisme, nazisme en extremisme bestempelen. Voorbeelden genoeg, ook in dit forum.
![]() |
#372 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En Zeeland staat ook altijd op mijn verlanglijstje, niet alleen omdat het daar prettig vertoeven is, maar ook omdat mijn vrouw haar familie daar vandaan komt.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 31 mei 2020 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Cultureel Noord-Nederlands, maar met een zeer hechte band met België. In zekere zin begrijpen Zeeuwen het zelfs van ons dat ze buiten minder serieus genomen worden. Laatste zomer hoorde ik trouwens een programma op de radio bij Omroep Zeeland, geco-host door een Vlaming. De Hitlijst der Lage Landen. Dat was goede radio. Ik bezit zelfs een bordspel over Zeeland. Gekregen van een Zeeuwse vriendin. Laatst gewijzigd door Weyland : 31 mei 2020 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
|
![]() Citaat:
zijn van alle tijden en in alle landen. Nederland is daar geen uitzondering. Ook België kent die verschijnselen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
|
![]() Citaat:
Jammer dat er een ontvolking plaats vindt. Daarom is het ook prima dat Vlamingen in Zeeuws Vlaanderen komen wonen. Het is me wel opgevallen dat ook Zeeuwen echte Nederlanders zijn en ook grote verschillen zien met Belgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder gaat Limburg en Noord Brabant naadloos over in Gelderland. Noord Limburg was trouwens van oorsprong ook Gelders, of zoals het vroeger werd genoemd Gelre. Uw obsessie met Holland zorgt ervoor dat u de overige delen voor het Belgicistische gemak vergeet.
![]() |
![]() |
#377 | |
|
![]() Citaat:
worden door Vlamingen, Hollanders genoemd. Ze zijn Nederlandser dan u hier vaak suggereert. Daarom de verschillen tussen Nederland en België zijn groot en voorlopig zie ik een eenwording met Vlaanderen niet gebeuren. Laatst gewijzigd door cato : 31 mei 2020 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 31 mei 2020 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het moet Strafpunten Het Oosten toch ook pijn doen dat Mathieu Van der Poel hier minstens zo populair is als Wout Van Aert. ![]()
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 31 mei 2020 om 16:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |