Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2020, 23:20   #201
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Don't push it, Zjaak, want slechts enkele weken geleden heb ik jou en Panda laten herinneren aan een post uit een oude draad, iets waarop jullie niet hebben geantwoord, wsl omdat jullie toen ook al met de broek op de enkels stonden.
Dus laat maar.
Toen had mijn riem het inderdaad begeven....
Spijtig eigenlijk dat niemand toen het idee had om een foto van die trein te maken...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 31 mei 2020 om 23:21.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 23:21   #202
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Twitter is, net zoals FB, YT ea sociale media, een privébedrijf dat z'n eigen regels mag opleggen, geen probleem mee.
Ik vermoed dat deze censuurtoestand zal evolueren naar de oprichting van een platform, waar alles behalve oproepen tot geweld zal toegestaan zijn.
Bij mijn weten bestaan er gebruiksvoorwaarden die nu al stipuleren dat oproepen tot geweld niet kunnen.

Eigen regels opleggen? Geen enkel probleem. Wel natuurlijk op voorhand afspreken en niet plotseling naar willekeur ingrijpen omdat er iemand uit een bepaald spectrum een mening verkondigt die niet geapprecieerd wordt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 23:23   #203
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij mijn weten bestaan er gebruiksvoorwaarden die nu al stipuleren dat oproepen tot geweld niet kunnen.

Eigen regels opleggen? Geen enkel probleem. Wel natuurlijk op voorhand afspreken en niet plotseling naar willekeur ingrijpen omdat er iemand uit een bepaald spectrum een mening verkondigt die niet geapprecieerd wordt.
Zolang het een gratis forum/platform is, denk ik niet dat die redenering opgaat ...
Anders zou zijn, dat iemand betaalt voor een bepaalde periode; en in die periode zomaar de regels worden aangepast. 'Dat zou m.i. niet kunnen. Wat zij nu doen, kunnen zij perfect. Niet dat ik het aanmoedig of er voor ben te vinden. Maar het mag.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 23:25   #204
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Zolang het een gratis forum/platform is, denk ik niet dat die redenering opgaat ...
Toch wel. Of meent u dat de moderatie u zomaar mag bannen, zonder rekening te houden met het forumreglement waarmee u ingestemd hebt?
Oud 31 mei 2020, 23:28   #205
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Toch wel. Of meent u dat de moderatie u zomaar mag bannen, zonder rekening te houden met het forumreglement waarmee u ingestemd hebt?
Dat heb ik niet gezegd. Ik zeg wel dat zij het reglement ten alle tijde mogen wijzigen. Zomaar. Want het is een gratis platform. En op basis daarvan (nieuwe regels) kunnen zij perfect iemand bannen. Dus, houden ze op dat moment wel rekening met de (nieuwe) regels ...

Maar nogmaals, ik verdedig die manier van werken niet. Wel zeg ik dat het hun recht is, om op die manier te werk te gaan.

— Jeremy Clarkson
Oud 31 mei 2020, 23:31   #206
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik niet gezegd. Ik zeg wel dat zij het reglement ten alle tijde mogen wijzigen. Zomaar. Want het is een gratis platform. En op basis daarvan (nieuwe regels) kunnen zij perfect iemand bannen. Dus, houden ze op dat moment wel rekening met de (nieuwe) regels ...
Twitter heeft geen nieuwe regels geïntroduceerd, maar getuigt van een vooringenomenheid door de eigen regels nogal selectief toe te passen.

Natuurlijk kunnen regels gewijzigd worden, maar dan moet daar natuurlijk wel over gecommuniceerd worden. Je kan niet de regels veranderen met het oogpunt iemand te bannen. Ethisch is dat wel zeer twijfelachtig. Een beetje zoals men heeft gedaan om het Vlaams Blok buiten de wet te stellen. Zelfs de grondwet werd daartoe een beetje aangepast.
Oud 31 mei 2020, 23:34   #207
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Toen had mijn riem het inderdaad begeven....
Spijtig eigenlijk dat niemand toen het idee had om een foto van die trein te maken...
Hongaarse joden.

Nee, foto's zijn er niet gemaakt.

Wel boeken over geschreven, door degene die er bij was, die uit Auschwitz ontsnapte, 1 van de weinigen trouwens.
Rudi Vrba (geboren als Walter Rosenberg, universitair docent in de farmacologie aan de University of British Columbia), samen met Alfred Wetzler, die samen 't 32 pagina's-tellend Vrba/Wetzler rapport opstelde.

Ik heb je toen nog aangeraden om eens 'n boek te lezen.

Rudi Vrba's boek bvb.
https://www.amazon.com/I-Escaped-Aus.../dp/1569802327

't Is niet nodig je onwetendheid zo openlijk tentoon te spreiden, we weten dat immers al.

Laatst gewijzigd door SDX : 31 mei 2020 om 23:39.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 23:35   #208
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Hongaarse joden.

Wel boeken over geschreven, door degene die er bij was, die uit Auschwitz ontsnapte, 1 van de weinigen trouwens.
Rudi Vrba (geboren als Walter Rosenberg, universitair docent in de farmacologie aan de University of British Columbia), samen met Alfred Wetzler, die samen 't 32 pagina's-tellend Vrba/Wetzler rapport opstelden.

Rudi Vrba's boek bvb.
Dat soort verhalen raak ik zelfs niet met een stok aan...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 23:41   #209
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weten we wel Zjaak, maar wijselijk zou ik dan m'n mond houden als ik nergens iets over weet.

Jij blijkbaar niet.
Oud 31 mei 2020, 23:41   #210
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hongaarse joden.

Rudi Vrba (geboren als Walter Rosenberg, universitair docent in de farmacologie aan de University of British Columbia), samen met Alfred Wetzler, die samen 't 32 pagina's-tellend Vrba/Wetzler rapport opstelde.

Rudi Vrba's boek bvb.

't Is niet nodig je onwetendheid zo openlijk tentoon te spreiden, we weten dat immers al.
De beschuldiging die hij uit is niet min. Aan de hand van welke bewijzen maakt hij dat hard? Maakt hij het hard ergens?
Ik neem aan, dat hij die beschuldiging niet zomaar doet. Ergens moet hij toch 'iets' hebben om dat hard te maken?

— Jeremy Clarkson
Oud 31 mei 2020, 23:43   #211
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom niet?
Oud 31 mei 2020, 23:45   #212
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De beschuldiging die hij uit is niet min. Aan de hand van welke bewijzen maakt hij dat hard? Maakt hij het hard ergens?
Ik neem aan, dat hij die beschuldiging niet zomaar doet. Ergens moet hij toch 'iets' hebben om dat hard te maken?
Ergens moet wie wat hebben om wat hard te maken?

Rudi Vrba?

Google eens, dan weet je wie hij is en welke bewijzen hij heeft om hard te maken wat hij beweert.
Dat er in Auschwitz joden werden vernietigd? Betwijfel je dat?

Hier, heb 't voor jou gedaan.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Vrba

Laatst gewijzigd door SDX : 31 mei 2020 om 23:48.
Oud 31 mei 2020, 23:50   #213
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ergens moet wie wat hebben om wat hard te maken?

Rudi Vrba?

Google eens, dan weet je wie hij is en welke bewijzen hij heeft om hard te maken wat hij beweert, dat er in Auschwitz joden werden vernietigd? Betwijfel je dat?
Neen.

Hij beschuldigde één of andere dienst (bij de Hongaarse joden) ervan, dat zij bewust informatie (dat joden vergast werden) achter hadden gehouden. Naar zijn zeggen, zouden indien die info niet werd achter gehouden, de Hongaarse joden niet zomaar op een trein zijn gestapt. (Zij deden dat toen wel). In geval geweten was wat hen te wachten stond, zouden zij zich niet zomaar zonder slag of stoot gewonnen hebben gegeven; en niet zomaar 'die trein' zijn opgestapt.
Verder zegt hij, dat de reden waarom die info werd achter gehouden, is te zoeken in het 'verdienmodel' bij die organisatie.

Nu, 'dat' is een hele beschuldiging. Aangezien ik het boek niet heb gelezen (jij blijkbaar wel), vraag ik me af welke bewijzen hij aanlevert om die beschuldiging te onderbouwen.

— Jeremy Clarkson
Oud 31 mei 2020, 23:55   #214
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen.

Hij beschuldigde één of andere dienst (bij de Hongaarse joden) ervan, dat zij bewust informatie (dat joden vergast werden) achter hadden gehouden. Naar zijn zeggen, zouden indien die info niet werd achter gehouden, de Hongaarse joden niet zomaar op een trein zijn gestapt. (Zij deden dat toen wel). In geval geweten was wat hen te wachten stond, zouden zij zich niet zomaar zonder slag of stoot gewonnen hebben gegeven; en niet zomaar 'die trein' zijn opgestapt.
Verder zegt hij, dat de reden waarom die info werd achter gehouden, is te zoeken in het 'verdienmodel' bij die organisatie.

Nu, 'dat' is een hele beschuldiging. Aangezien ik het boek niet heb gelezen (jij blijkbaar wel), vraag ik me af welke bewijzen hij aanlevert om die beschuldiging te onderbouwen.
Dat staat in zijn boek beschreven en 't Vrba/Wetzler rapport dat reeds opgesteld was, lang voordat er nog steeds treinen vertrokken, over hetgeen zich afspeelde in Auschwitz, en waaraan geen gevolg werd gegeven.

Men wist dus wat er daarginds gebeurde, toch liet men nog steeds treinen vertrekken in de wetenschap wat er zich daar afspeelde.

Dat op zich is toch al bewijs genoeg.
Oud 31 mei 2020, 23:56   #215
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat staat in zijn boek beschreven en 't Vrba/Wetzler rapport dat reeds opgesteld was, lang voordat er nog steeds treinen vertrokken, over hetgeen zich afspeelde in Auschwitz, en waaraan geen gevolg werd gegeven.

Men wist dus wat er daarginds gebeurde, toch liet men nog steeds treinen vertrekken in de wetenschap wat er zich daar afspeelde.

Waarop is die "dus" gebaseerd?
Oud 31 mei 2020, 23:57   #216
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik heb dat boek niet gelezen, daarom dus mijn vraag ...

— Jeremy Clarkson
Oud 1 juni 2020, 00:01   #217
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarop is die "dus" gebaseerd?
Op het rapport van de 2 ontsnapte Auschwitz gevangenen waarin nauwkeurig uit de doeken gedaan werd wat er zich in Auschwitz afspeelde.

Dat was trouwens niet 't eerste rapport dat vrijgaf wat er zich daar afspeelde.

Dit was zelfs eerder geweten, maar er werd niet op geanticipeerd.
Oud 1 juni 2020, 00:03   #218
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op het rapport van de 2 ontsnapte Auschwitz gevangenen waarin nauwkeurig uit de doeken gedaan werd wat er zich in Auschwitz afspeelde.
Wanneer werd dat rapport opgesteld?
Oud 1 juni 2020, 00:03   #219
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar heb je schrik voor?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 00:08   #220
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was trouwens niet 't eerste rapport dat vrijgaf wat er zich daar afspeelde.

Dit was zelfs eerder geweten, maar er werd niet op geanticipeerd.
Yep:

Citaat:
July 1943 Karski personally met with President Franklin D. Roosevelt in the Oval Office, telling him about the situation in Poland and becoming the first eyewitness to tell him about the Jewish Holocaust. During their meeting, Roosevelt asked about the condition of horses in Poland. Roosevelt did not ask one question about the Jews.
https://en.wikipedia.org/wiki/Jan_Karski
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be