![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: De toekomst van Vlaanderen: | |||
Een onafhankelijk Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 25,00% |
Een hereniging met Nederland |
![]() ![]() ![]() |
24 | 50,00% |
Voortzetting België |
![]() ![]() ![]() |
12 | 25,00% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste HO, welke Nederlandse provincies liggen er "in het Noorden"? Gewoon toch eventjes checken dat we beiden op een gelijk aardrijkskunde niveau zitten, nietwaar?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is van de andere kant begrijpelijk nochtans dat de plaats waar de Nederlanders zich bevonden in Uruzgan zich 'Kamp Holland' noemde. Immers 'Holland' was een algemeen erkende internationale naam voor 'Nederland' in vele talen en zeker in het Engels . 'Holland' werd immers én wordt nog steeds vereenzelvigd met wat wij nu 'Nederland' noemen. En de Nederlandse voetbalsupporters weten dit maar al te best. Besluit. Moraal van het hele verhaal. De Nederlanders moeten niet hier niet wat schijnheilig verontwaardigd komen doen wanneer wij ze hier 'Hollanders' noemen. Totaal niet zelfs. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 juni 2020 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De naam van een nationale ploeg bepaalt immers de naam van een staat. Binnenkort komen er nieuwe postzegels. Over de vlag is er nog niets beslist, maar eerste minister HO heeft al aangekondigd dat het stroomlijnen ook op dat vlak wel zal gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dan noemen we heel België" Vlaanderen". Is dat uw logica? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#625 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik volg slechts uw redenering: de naam van een militair kamp in het buitenland staat volgens u voor de benaming van de staat. Bijgevolg "Hadrian" is een nog andere naam voor Nederland. Er was ook een kamp Hadrian. En ik heb er nog eentje: in Irak hebben de Nederlanders onder meer het kamp Smitty opgericht. Volgens uw redenering is dat dus ook een synoniem voor Nederland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 juni 2020 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Los daarvan: moet een bevolking zich gebonden voelen door het woordgebruik van anderen? Bij Fransen heb ik al meermaals "parler du belge" gehoord. Praten we dan Belgisch? Is onze Nederlands dan Belgisch of zo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U stelt dat de naam van een militair kamp betekent naar het land wordt verwezen. Welnu, "Holland" is maar één van de Nederlandse kampen in het buitenland. Ik volg dus gewoon uw redenering. Smitty moet volgens uw redenering ook op Nederland slaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Las ik echter pas nog maar recent van uw hand dat u één verenigd Limburg wel ziet zitten? Hoezo? Dat zijn toch allemaal Hollanders? Wilt u dan samengaan met Hollanders? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#630 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zei hier echter dat Vlamingen alleen maar inwoners van Oost- en West-Vlaanderen zijn?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#631 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wist u bijvoorbeeld dat er in Nederland (op RTL geloof ik) een stompzinnig tv-programma wordt uitgezonden dat "ik hou van Holland" heet? Ik denk dat in deze context vaak voor "Holland" gekozen wordt omdat dit wat lekkerder in de mond ligt (het scheelt ook gewoon een lettergreep). Desalniettemin is en blijft het feitelijk onjuist om ons gehele land als "Holland" te betitelen. Ons land heet "Nederland" en de benaming "Holland" is alleen juist wanneer het twee van onze twaalf provincies betreft. Sla de atlas er eens op na zou ik zeggen ; ) P.s. ik stop nu met deze tamelijk zinloze conversatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijft u uw buur ook aanspreken met "Dag Kamiel", ook al heeft de man u al meermaals laten weten dat hij zo niet heet en dat hij niet op die manier wenst aangesproken te worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertaling van 'Nederland' in het Russisch: ?????????? Niderlandy Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 juni 2020 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#635 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien kunnen de Nederlanders/Hollanders deze draad eens goed uitspitten ?
https://forum.politics.be/showthread.php?t=129739 |
![]() |
![]() |
![]() |
#636 |
Banneling
|
![]() Enfin, aangezien Oosten vrij stil blijft omtrent het aantal "noorderlingen" in het kabinet Rutte mogen we aannemen dat zijn geografische kennis inzake Nederland is verrijkt en hij thans inziet dat dit een goede demografische weergave is vd bevolking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het zuiden van Nederland gaat er een diepe scheuring door de katholieke Kerk. Al heeft dat tot op heden nog niet geleid tot een kerkelijke scheuring, de mentale breuk is er heel zeker. Zodra er een of ander licht conservatieve priester tot bisschop wordt benoemd, barst het protest los. Of kijk hoe men omgaat met kardinaal Eijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#639 |