![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: De toekomst van Vlaanderen: | |||
Een onafhankelijk Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 25,00% |
Een hereniging met Nederland |
![]() ![]() ![]() |
24 | 50,00% |
Voortzetting België |
![]() ![]() ![]() |
12 | 25,00% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1341 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin. U komt altijd de laatste tijd steeds weer aandraven met zo'n nepargument. Een drogargument ad personam dat niets met mogelijke discussie's te maken heeft.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 juni 2020 om 17:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1342 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, in zowat iedere draad moet u op de een of andere manier uithalen naar Nederland, naar Nederlanders... Misschien beseft u het niet, maar het begint echt wel ziekelijke vormen aan te nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1343 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw dienaar behoort tot de oude garde, gezien mijn gevorderde leeftijd. Maar wat Nederland & Vlaanderen betreft heb ik toch een positieve kijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1344 |
Europees Commissaris
|
![]() Sinds System uit Het Oosten in 2014 een permanente ban kreeg met zijn account System lijkt het alsof hij elke dag een citroen uitperst en dat opdrinkt. Op dit forum althans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1345 |
Europees Commissaris
|
![]() Een confederatie is in een post-Belgisch scenario de enige realistische optie. Vanuit daar kun je kijken wat Vlaanderen en Nederland samen gaan doen en waar we een ander beleid voeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1346 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit lijkt me inderdaad de beste piste. Uiteindelijk kunnen we in Vlaanderen heel wat van Nederland leren en kunnen we op die manier komaf maken van de rampzalige Belgische beleidsstijl.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Nederlanders haten? Ik haat niemand. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 juni 2020 om 18:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1348 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wel heb ik problemen met ideeën over België en Nederland ,die al lang tot het verleden behoren. ![]() Laatst gewijzigd door cato : 8 juni 2020 om 18:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niets verkeerds mee. Ik ben 'obsessief' voor heel wat al dan niet historische onderwerpen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 juni 2020 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, ik bedoel wat er staat en niet wat u ervan maakt. Voor het overige deel ik uw passie voor de geschiedschrijving, maar ik voel als Vlaamsgezinde geen enkele drang of noodzaak om voortdurend uit te halen. U schijnbaar wel. Schijnbaar kunt België alleen verdedigen of aanvaardbaar maken vanuit een vijandelijke houding tegenover Nederland. En misschien laat u daarmee ongewild zien wat belgicisme eigenlijk in de grond van de zaak eigenlijk is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Te mak discussiëren ,haalt de 'jus' eruit. Men mag goed door discussiëren, hard zelfs, maar... met argumenten op tafel. En als er nu mensen zijn die posters met vaste regelmaat persoonlijk aanvallen dan zijn het toch vaak uw politieke soortgenoten, die zonder argumenten zijn gevallen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 juni 2020 om 19:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wanneer u telkens weer terugkomt met het verhaal dat de Republiek zo tolerant was, dan zeg ik : neen, de Republiek was niet tolerant want op haar grondgebied er werd jacht gemaakt (bijna letterlijk) op katholieke priesters. En dan kan men die Republiek niet tolerant noemen, zoals u zeer lichtvaardig doet. Punt uit. Het enige wat men mag zeggen is dat de Republiek minder 'intolerant' was tegenover de katholieken op haar grondgebied dan dat de katholieken d it waren op hun grondgebied tegenover de protestanten.'Tolerantie' is bij mij wat anders. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 juni 2020 om 19:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1355 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1356 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast heb ik nergens beweerd dat de Republiek "zo tolerant" was. Wel dat ze - en dat valt gewoonweg niet te ontkennen - tolerant was in de context van de toenmalige buurstaten. Het resultaat was er dan ook naar: uit heel Europa komen groepen naar de Republiek, terwijl de katholieken geen aanstalten maken om te vertrekken uit de Republiek. Al meermaals heb ik u erop gewezen dat geschiedkundige feiten isoleren en de context weigeren, hoe dan ook een foutieve kijk op het verleden oplevert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1357 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Anderen'?? Ik ken ook 'anderen' die u maar dogmatisch en wat fanatiek vinden in bepaalde van uw opvattingen. Of iemand die koppig is en die altijd gelijk wil hebben. Moet ik die 'anderen' dan geloven? Dat maak ik zelf wel uit, niet de 'anderen'.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 juni 2020 om 19:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen kan wel vaststellen dat u in zowat iedere draad uithaalt naar Nederland en Nederlanders. 't Is een hoge uitzondering als dat eens niet gebeurt. Bijvoorbeeld in de draad over buitenaardse wezens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1359 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
zo gelooft hij nog dat Nederlanders aliens zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |