![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan moet je net die dingen doen, die evenveel gaan kosten als niets doen. Enig probleem: jullie kleinkinderen en mijn achterkleinkinderen gaan dat moeten betalen. Al was het maar onrechtstreeks omdat de staat minder zal kunnen investeren in die dingen waar zij moet investeren, en omdat het buitenland onze kippen met gouden eieren makkelijk kan opkomen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 juni 2020 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Banee, die BTW verhoging dient om de marge op frisdranken met 15% te verhogen. Ik dacht dat dat duidelijk was. Tprobleem met zo een tijdelijke maatregel is natuurlijk dat als die afloopt de horeca zijn prijzen voor frisdranken gewoon met 15% gaat verhogen....
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk verhoogt de horeca de prijzen voor frisdranken nu al. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Melken en zeveren vb. over die btw, zonder enige moeite te doen om iets op te zoeken.
Hier zie, luiwammessen: https://meesters.be/btw-horeca-2/
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Yep,maar ik heb ook geen zin om mij blauw te betalen om de uitverkorenen van de horeca te redden.
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie niet participeert in een sector wenst er ook niet voor mee te betalen. In casu: de horeca. Dus, als ik nooit naar een voorstelling ga dan wens ik ook niet mee te betalen voor de cultuursector. En zo kunnen we nog een beetje verder gaan. We leven niet in een maatschappij waar ieder enkel bijdraagt voor wat alleen hij of zij interesseert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dit terwijl de Coca Cola in Frankrijk in de winkels goedkoper is dan in België. BTW, TVA, daar gaat het om. Met een BTW verlaging is niets mis. Er wordt meer geconsumeerd. En zoals Koen Geens suggereerde: als je ieder een gratis rail-pass geeft dan zijn er ook meer consumenten op de been. Over de neveneffecten spreek ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Er zal niks meer geconsumeerd worden want de BTW-verlaging zal niet leiden tot prijsverlaging.
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee we leven er wel in een waar iedereen bijdraagt aan de achterban van de regering.En waarom zou het een slecht idee zijn om uw geld uit te geven aan wat je zelf wil?Ik heb nooit begrepen waarom een bus of treinticket niet aan de werkelijke prijs betaald moet worden,er betaald ook niemand mee voor mijn benzine.
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wil zeggen dat dingen waar die mensen zich WEL aan interesseren, minder kunnen krijgen, namelijk datgene dat die mensen niet meer kunnen uitgeven eraan, want het werd hen afgenomen. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juni 2020 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik me niet vergis is De Lijn een van de grootste kostenplaatsen (misschien wel de grootste) in Vlaanderen. Een auto hebben is een dure grap die wordt uitgemolken door de overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij zien ze in ieder geval niet zo rap terug bij de horeca -behalve dan de McDo (take away). Ik kook veel beter thuis + voordeliger op de koop toe ^^
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo gezegd zo gedaan. Koffietje vingerhoedje groot. Ober slechtgezind toen ik vroeg of ik nog een suikertje extra mocht . En dan de rekening 2 euro 60 ! ![]() Wel dat ze hun koffie zelf opzuipen......ik ben geen gek om nog zulke sommen te geven voor 10 cl koffie. Ik ben het al goed gewoon om thuis koffie te drinken en ik neem in het vervolg wel mijn thermos mee. Willen die dan allemaal met een Ferrari rijden vanaf de eerste week ? Wij gingen vroeger nooit op restaurant. Namen ons proviand mee en dat was nog eens veel leuker op de koop toe. Ik kan ze missen van mij moeten ze niet meer opengaan. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 juni 2020 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Ja maar jij hebt toch ook niemand om mee af te spreken? Al ben ik wel van dezelfde mening. De gezelligheid is er herleid tot die van een ziekenhuiskantine.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een BTW verlaging is nu niet bepaald een bijdrage. Eerder een verlaging op een last, zijnde BTW. Dus de horeca zal in zekere zin minder bijdragen. Als je jarenlang een dure hospitalisatieverzekering betaalt, zonder zelf ooit te zijn opgenomen, dan heb je betaald voor werd opgenomen. Idem dito voor auto's. Maar juist ja, deze bijdragen zijn vrijwillig. We hebben het gehad over onderwijs, een tijdje geleden. Je had het over de kwaliteit in Frankrijk. Kijk, we kunnen kiezen voor een Angelsaksisch principe. Wie wilt studeren moet dat beschouwen als een investering, zelfs als er moet voor lenen. Niet voor niets dat de KU Leuven vol Hollanders zit. En dan klagen wij Belgen nog dat hoger onderwijs duur is. Neen, hier is het vrij goeiekoop. Maar, het is wel gesubsidieerd. Enkel bijdragen voor wat je interesseert ? Onhaalbaar. Hoe dan ook, wat rendeert - horeca bv - maakt winst en betaalt belastingen. Laatst gewijzigd door Rudy : 9 juni 2020 om 19:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 9 juni 2020 om 19:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je citeert de Vlaamse rand. Ik ken Tervuren een beetje. Daar zou ik nooit een koffie bestellen, niet dat die niet goed is, maar ik vind het zonde om gewoonweg een koffie te bestellen terwijl een goeie trappist minder dan 4 euro kost. Twintig jaar geleden kostte een abdijbier al 120 frank (3 €). Het ligt dus aan die peperdure koffiemachines. |
|
![]() |
![]() |