Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2020, 19:52   #61
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Inderdaad. Ik ga ook meer pick-nicken met mijn vriendinnen , geen coronagedoe en veel goedkoper. En in de winter kunnen we misschien iedere week ergens bij iemand thuis gaan feesten. Ik ga het eens voorstellen
Moet best gezellig zijn.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 19:53   #62
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het is zeer moeilijk om hem even rotzooierig te maken dan bij McDo zelf.
Dat is Uw smaak.
Oud 9 juni 2020, 20:08   #63
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Er wordt gezegd dat koffie het meest winstgevend product is in de horeca. Daar is iets van, maar je moet weten dat die koffiemachines echt veel geld kosten, en dus moeten renderen.
Je citeert de Vlaamse rand. Ik ken Tervuren een beetje. Daar zou ik nooit een koffie bestellen, niet dat die niet goed is, maar ik vind het zonde om gewoonweg een koffie te bestellen terwijl een goeie trappist minder dan 4 euro kost. Twintig jaar geleden kostte een abdijbier al 120 frank (3 €).
Het ligt dus aan die peperdure koffiemachines.
Dat ze dan 4 senseo machines kopen. Kunnen ze 8 koffies tegelijkertijd maken Ik vond die koffie gisteren echt niks speciaals. Zeker niet lekkerder dan een senseo.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 juni 2020 om 20:10.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 20:09   #64
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Inderdaad. Ik ga ook meer pick-nicken met mijn vriendinnen , geen coronagedoe en veel goedkoper. En in de winter kunnen we misschien iedere week ergens bij iemand thuis gaan feesten. Ik ga het eens voorstellen
Ik zou precies nu toch liever pick-nicken dan gans dat gedoe te moeten opvolgen in een kroeg achter een plexi glas.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 juni 2020 om 20:14.
Oud 9 juni 2020, 20:36   #65
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat ze dan 4 senseo machines kopen. Kunnen ze 8 koffies tegelijkertijd maken Ik vond die koffie gisteren echt niks speciaals. Zeker niet lekkerder dan een senseo.
Fred. Neem in het vervolg uw thermos mee.
Oud 9 juni 2020, 20:42   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fred. Neem in het vervolg uw thermos mee.
Ja Rudy dat kan altijd maar voor mij is en blijft meer dan 2 euro 50 overdreven voor een koffie.
Er zijn zaken die dat blijkbaar wel veel goedkoper kunnen. Neem nu Exki ....1 euro voor 11 uur.

Ik weet ook wel dat men vrij is om te gaan en te staan waar men wil maar dat is niet echt wat ik bedoel.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 juni 2020 om 20:43.
Oud 9 juni 2020, 20:52   #67
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Koffie heeft de hoogste winstmarge.
En ook wel hun kraantjeswater die ze stiekem met hun soda stream machine in bruiswater veranderen.
Oud 9 juni 2020, 21:00   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Koffie heeft de hoogste winstmarge.
En ook wel hun kraantjeswater die ze stiekem met hun soda stream machine in bruiswater veranderen.
Oud 9 juni 2020, 21:04   #69
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat bestaat al jaren.
Toen ik jobstudent was aan zee (40 jaar geleden) waren alle Cola producten, Fanta etc, niet meer dan siroop geleverd in tonnekes, gemengd met dat soda leidingwater.
Oud 9 juni 2020, 21:07   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Er zal niks meer geconsumeerd worden want de BTW-verlaging zal niet leiden tot prijsverlaging.
Misschien.
En misschien wil jij ook dat iemand die net twee maanden nul komma nul arbeidsinkomsten had, nog geen vijf cent meer mag vragen voor een koffie of een pintje.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 21:09   #71
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja Rudy dat kan altijd maar voor mij is en blijft meer dan 2 euro 50 overdreven voor een koffie.
Er zijn zaken die dat blijkbaar wel veel goedkoper kunnen. Neem nu Exki ....1 euro voor 11 uur.

Ik weet ook wel dat men vrij is om te gaan en te staan waar men wil maar dat is niet echt wat ik bedoel.
Ja ok Fred. Laat vallen.
De situatie die je schetste deed mij denken aan Parijs. Op een terras. Waar ik met familie was, en na het kijken op de kaart het ben afgebold omdat het te verschrikkelijk duur was.
Oud 9 juni 2020, 21:13   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Nee we leven er wel in een waar iedereen bijdraagt aan de achterban van de regering.En waarom zou het een slecht idee zijn om uw geld uit te geven aan wat je zelf wil?Ik heb nooit begrepen waarom een bus of treinticket niet aan de werkelijke prijs betaald moet worden,er betaald ook niemand mee voor mijn benzine.
Daar is iets van aan.
Nu wil ik best wel bijdragen aan sommige dingen, maar vb. ivm die vervoerskaartjes is het zeer nefast dat het zo verdoken gebeurt.
Die geheimdoenerij maskeert twee zaken: de zeer grote en gedwongen solidariteit, maar even goed de onnodige dure organisatie van de openbare dienst.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 9 juni 2020, 21:17   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is wel spijtig, want in zo een maatschappij krijgt elke sector exact wat-ie waard is. Inderdaad heeft een maatschappij waar men aan voetbal doet geen zin, als niemand in voetbal geinteresseerd is. Als het enkel het zoontje van de minister is die graag voetbal heeft, dan kan de minister beslissen dat er collectief steun moet gaan naar voetbal. Maar dat heeft geen zin voor de rest van het volk. Op dezelfde wijze heeft het geen zin een horeca sector te hebben waar niemand op cafe gaat. Het is dan eigenaardig van mensen te dwingen om bij te dragen aan dingen die hen niet interesseren.
Het wil zeggen dat dingen waar die mensen zich WEL aan interesseren, minder kunnen krijgen, namelijk datgene dat die mensen niet meer kunnen uitgeven eraan, want het werd hen afgenomen.
Wel, je zou kunnen zeggen dat het voetbal zeer geliefd is bij de Vlamingen. Wat maakt dat het voetbal erg gemakkelijk sponsors kan vinden.
Ook dat de overheid bevordert dat de jeugd aan sport doet.
Maar waarom moeten diverse hogere en lagere overheden daar nog een schep bovenop doen, en het professioneel voetbal nog veel miljoenen toesteken, via stadions edm?
Omdat politiekers denken daarmee populairder te worden.
De kiezer trapt daar in.
En ook dat is democratie.

Oud 9 juni 2020, 21:21   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als oudere man vind ik dat zeer zeker ook.
Maar dan probeer ik even te analyseren: wat moet er betaald worden met die 2,50 euro?
Hoeveel kost het juffrouwke dat die bestelling noteert, maakt en brengt? Per uur en hoeveel van dat uur moet ik delgen?
Hoeveel kost de huur van de zaak? De schoonmaak? De boekhouding, de kassa ...?

Afijn, ge betaalt eigenlijk bijna niks voor die koffie.

Oud 9 juni 2020, 22:29   #75
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als oudere man vind ik dat zeer zeker ook.
Maar dan probeer ik even te analyseren: wat moet er betaald worden met die 2,50 euro?
Hoeveel kost het juffrouwke dat die bestelling noteert, maakt en brengt? Per uur en hoeveel van dat uur moet ik delgen?
Hoeveel kost de huur van de zaak? De schoonmaak? De boekhouding, de kassa ...?

Afijn, ge betaalt eigenlijk bijna niks voor die koffie.
Met koffie wordt de meeste winst gemaakt. Het aantal verkochte koffies kan niet worden gecontroleerd. De koffie kan in gelijk welke supermarkt worden gekocht. Niet alle uitbaters hebben een duur onderhouden koffiemachine. In veel plaatsen wordt 2 € winst gemaakt op een koffie.
Vaten bier komen van een leverancier, worden gefactureerd. In een vat bier zitten x pinten. Daarop wordt de rekening gemaakt.

Maar inderdaad. Zoals eerder gezegd, de loonkost is onze dooddoener.

Laatst gewijzigd door Rudy : 9 juni 2020 om 22:30.
Oud 9 juni 2020, 23:12   #76
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De loonkost ja.
Maar horeca werkt bijna nog uitsluitend met / ofwel freelancers zelfstandige of studenten of flexi jobs.
De rest is familie.

Dat is een beetje het probleem.
Oud 10 juni 2020, 18:40   #77
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Een Big Mac kan je thuis niet maken.
Ik heb 1 maal gegeten bij McDonalds,dat is echt niet te vreten dat spul.
Oud 10 juni 2020, 18:42   #78
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

En dan de rekening 2 euro 60 !

Wel dat ze hun koffie zelf opzuipen......ik ben geen gek om nog zulke sommen te geven voor 10 cl koffie.
En dan ben je nog goedkoop af.In het centrum van Rome betaal je maximum 1,5 euro maar dan heb je wel een heerlijke koffie.
Oud 10 juni 2020, 18:45   #79
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er wordt gezegd dat koffie het meest winstgevend product is in de horeca. Daar is iets van, maar je moet weten dat die koffiemachines echt veel geld kosten, en dus moeten renderen.
Je citeert de Vlaamse rand. Ik ken Tervuren een beetje. Daar zou ik nooit een koffie bestellen, niet dat die niet goed is, maar ik vind het zonde om gewoonweg een koffie te bestellen terwijl een goeie trappist minder dan 4 euro kost. Twintig jaar geleden kostte een abdijbier al 120 frank (3 €).
Het ligt dus aan die peperdure koffiemachines.
Ik zet thuis altijd koffie in zo een Italiaans kannetje,heerlijke koffie,het toestelletje kost weinig,maar ja er is een heel klein beetje werk aan.
Oud 10 juni 2020, 18:48   #80
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Misschien.
En misschien wil jij ook dat iemand die net twee maanden nul komma nul arbeidsinkomsten had, nog geen vijf cent meer mag vragen voor een koffie of een pintje.
Voor mijn part vragen ze 20 euro voor een pint op café,zo lang ik maar niks moet bijdragen om die sector levend te houden is voor mij alles goed.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be