Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2020, 14:27   #41
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dit is waarom de lockdown nodig was. Sommigen gaan het nooit leren:

https://www.demorgen.be/nieuws/bomvo...niet~b9e0f529/
Ja .....gezond verstand en Alcohol gaan nu éénmaal niet goed samen. Alcohol is nu éénmaal een drug die de geest afstompt.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 14:30   #42
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar alles is daar open gebleven. En zaken zoals horeca, feestjes enz zijn de grote boosdoeners. Social distancing onmogelijk.
De oplossing ligt nochtans voor de hand. Mondmaskertjes. Uiteraard correct gebruikt. Maar boeren als we zijn willen we het niet geweten hebben.
Oud 9 juni 2020, 14:32   #43
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja .....gezond verstand en Alcohol gaan nu éénmaal niet goed samen. Alcohol is nu éénmaal een drug die de geest afstompt.
Ik ben niet tegen alkohol maar het is natuurlijk een feit dat eens wat pinten binnen het gedaan is met social distancing en regeltjes volgen.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 14:34   #44
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Geen antwoord ?
Ja wel, maar...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
U vraagt, De Standaard draait...
Eigenlijk gaat het zelfs niet over de leeftijd op zich. Wel of je in een rusthuis zit of niet:
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 14:38   #45
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Hoe dat komt is inderdaad nog een raadsel. Natuurlijk, wie op zijn 70ste in een rusthuis zit zal véél minder gezond zijn dan die 70-jarige collega die er niet zit. Niemand zit in een rusthuis voor zijn plezier, he!

Ik zeg dus niet dat er een oorzakelijk verband is. Veel waarschijnlijker heeft het te maken met algemene gezondheidstoestand.

Anderzijds, ik heb ook al verschillende verhalen gehoord van oudjes die gewoon weigerden te eten, omdat ze geen bezoek meer kregen en niet buiten mochten verloren ze de zin om te leven - tja, als er dan een virusje binnenkomt, dan gaat het snel.
Er is weldegelijk een oorzakelijk verband.
In de rusthuizen zitten de mensen gezamelijk opgesloten in leefgroepen.
Eens het virus in een leefgroep was binnen geraakt, gingen de poppen aan het dansen in die leefgroep.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 14:39   #46
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja wel, maar...
Kun je niet gewoon met "ja" of "neen" op mijn vraag antwoorden ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 15:14   #47
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is waarom de lockdown nodig was. Sommigen gaan het nooit leren:

https://www.demorgen.be/nieuws/bomvo...niet~b9e0f529/
Het zijn jongeren dus zolang ze geen symptomen hebben is er dus niets aan de hand, jongeren zijn ook meestal a-symptomatisch en niet dodelijk.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 15:18   #48
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat mensen stom zijn. Eigenlijk zijn de aanbevelingen van februari voldoende. Social distancing etc. Maar de Belg (oa) moet je dwingen, anders luistert hij niet.
Dus omdat de elite ons plebs te stom vinden moeten we allemaal nutteloos in een lockdown, onze economie naar de kloten en moeten miljoenen negertjes dood.
Je kunt daar achter staan maar ik alvast niet.
Oud 9 juni 2020, 15:20   #49
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het zijn jongeren dus zolang ze geen symptomen hebben is er dus niets aan de hand, jongeren zijn ook meestal a-symptomatisch en niet dodelijk.
1. Dat onderzoek moet nog bevestigd worden. Er is al zo veel gezegd dat daarna tegengesproken wordt.

2. Hoe weet je dat al die cafegangers a-symptomatisch zijn?
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Oud 9 juni 2020, 16:00   #50
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. Dat onderzoek moet nog bevestigd worden. Er is al zo veel gezegd dat daarna tegengesproken wordt.

2. Hoe weet je dat al die cafegangers a-symptomatisch zijn?
1. Nog erger, dan jagen we miljoenen mensen nodeloos de dood in vanwege vlug vlug onderzoek

2. Omdat we dat gevraagd hebben, alsof mensen alles verbieden zoveel beter heeft gewerkt.
Oud 9 juni 2020, 18:05   #51
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

wat een amateurs daar binnen de WHO...
Oud 9 juni 2020, 19:21   #52
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Snip...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
wat een amateurs daar binnen de WHO...
Omg

https://www.demorgen.be/nieuws/who-t...omen~b8ad38ea/

Citaat:
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft haar bewering over de besmettelijkheid van coronapatiënten zonder symptomen ingetrokken. Vanmorgen klonk het nog dat mensen die besmet zijn met het coronavirus maar geen ziekteverschijnselen vertonen nauwelijks anderen besmetten. Maar dat is helemaal nog niet duidelijk.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 juni 2020 om 19:21.
Oud 9 juni 2020, 19:22   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat een kloefkappers. Ik stel voor dat ze een Belgische regering vormen
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 19:30   #54
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Wat een kloefkappers. Ik stel voor dat ze een Belgische regering vormen
Ik denk dat de WHO zeer goed werk doet met het verstrekken van medische hulp voor ontwikkelingslanden, maar ik begin mij toch serieuze vragen te stellen over het wetenschappelijk niveau.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 juni 2020 om 19:31.
Oud 9 juni 2020, 19:48   #55
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Die boven de 65 jaar zijn voor u niet belangrijk ?
Jawel, maar het was dus voldoende om enkel de niet actieve bevolkingsgroep in lockdown te plaatsen. Het was dus helemaal niet nodig om

1. de economie volledig om zeep te helpen
2. de jongeren hun opleiding te ontzeggen

Dus de vraag die ik u kan stellen is wat mij betreft nog veel belangrijker. Zijn de mensen onder de 21 jaar voor u niet belangrijk?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 20:32   #56
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jawel, maar het was dus voldoende om enkel de niet actieve bevolkingsgroep in lockdown te plaatsen. Het was dus helemaal niet nodig om

1. de economie volledig om zeep te helpen
2. de jongeren hun opleiding te ontzeggen

Dus de vraag die ik u kan stellen is wat mij betreft nog veel belangrijker. Zijn de mensen onder de 21 jaar voor u niet belangrijk?
Zeker wel maar volgens mij was en is die hun leven niet zo fel bedreigd als dat van 65 plussers.
Een paar maanden opleiding missen is niet echt vergelijkbaar met doodgaan of zeer zwaar ziek worden en er misschien nooit meer bovenop komen.
Oud 9 juni 2020, 20:33   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de WHO zeer goed werk doet met het verstrekken van medische hulp voor ontwikkelingslanden, maar ik begin mij toch serieuze vragen te stellen over het wetenschappelijk niveau.
Klopt. Vandaag nog. Vanochtend zouden mensen zonder symptomen amper besmettelijk zijn en een paar uren later spreken ze alweer over een misverstand.
Dit is niet meer ernstig.
Oud 9 juni 2020, 20:46   #58
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zeker wel maar volgens mij was en is die hun leven niet zo fel bedreigd als dat van 65 plussers.
Een paar maanden opleiding missen is niet echt vergelijkbaar met doodgaan of zeer zwaar ziek worden en er misschien nooit meer bovenop komen.
Hun hele toekomst is bedreigd want het is die generatie die deze last op zich mag nemen en het is daarenboven die generatie die op 3 maand tijd 5 pisa punten heeft verloren. Dat gaat die generatie zijn leven lang meedragen.

En voor wat? Voor iets dat niet nodig was. Want als die 65 plussers in hun kot bleven was hun leven ook niet bedreigd en kon de rest onze maatschappij rechthouden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 20:52   #59
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hun hele toekomst is bedreigd want het is die generatie die deze last op zich mag nemen en het is daarenboven die generatie die op 3 maand tijd 5 pisa punten heeft verloren. Dat gaat die generatie zijn leven lang meedragen.

En voor wat? Voor iets dat niet nodig was. Want als die 65 plussers in hun kot bleven was hun leven ook niet bedreigd en kon de rest onze maatschappij rechthouden.
Beetje correcte informatie mag ook: 70% van de sterfgevallen kwamen uit rusthuizen.
50% stierven in het rusthuis en 20% stierf na overbrenging van rusthuis in een ziekenhuis.

65 plussers die nog thuis woonden bleven wel degelijk in hun kot voor wat ik in mijn familie en naaste omgeving kon vaststellen.
Oud 9 juni 2020, 20:54   #60
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er zijn mensen van 65 die nog werken. Sommige mensen van 67 hebben nog studerende kinderen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be