![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar "willen we" wel dat iedereen een auto kan veroorloven?
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niks speciaals hoor: Fiat 500 Abarth, automaat.
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ambtenaarpensioen, of pensioen-opbouw op de betere prive methode?
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt. Met een auto rijden was nog een grote luxe. Mijn moeder deed haar boodschappen zeker niet met de auto. Trouwens de auto werd niet zomaar van stal gehaald...daar moest een grondige reden voor zijn. En de eerste jaren was het steevast rijden met de auto van vader en moeder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het over eigen verdiend pensioen, ikke. ![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er was van alles veel minder en bijgevolg hadden we ook minder geld te spenderen. We leven nu gewoon een pak duurder. Moesten we nu leven zoals mijn grootouders leefden hebben we geld zat. Ik denk niet dat die mensen ooit 1 keer op restaurant zijn geweest noch met vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wie gewerkt en gespaard heeft is er aan voor de moeite, het profitariaat zijn de slimsten, maar toch betaal ik dan nog liever kwestie van inhoud aan je leven geven.
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn gemiddelde bruto lonen in Frankrijk blijkbaar.
En zoveel schelen die niet met de Belgische. In april heb ik een paar sollicitaties gedaan. Bij 1 ervan kwamen ze af met een bruto loon van €13,75/u met een ploegenpremie van €0,16 per uur. Die heb ik dan wel even duidelijk gemaakt dat ze daarmee een schoolverlater kunnen vinden, die zeer snel weg is als die ervaring heeft opgebouwd.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 14 juni 2020 om 23:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belastingstarieven zijn anders, en regionale verschillen zijn groot.
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Anyway, om hier een aantal uit hun dromen te halen:
In BE is het mediaanloon 3100 bruto voor een voltijdse betrekking. Dat is ongeveer 2000 netto. De helft heeft dus meer, de helft minder. Het zal eerder een grotere helft die minder heeft, want er zijn een massa deeltijdsen. 4500 euro netto is "goed modaal", zoals maddox al aangaf. Zeker in de regios buiten de ruit (antwerpen gent brussel) waar vastgoedprijzen niet zo de pan uit swingen is dat ruim voldoende om normaal van te leven. Vanaf 5k netto behoor je volgens mijn bankier tot de betere inkomens, en vanaf 6000 euro netto gezinsinkomen tot de hogere inkomens. Bij die laatste horen vaak een koppel hooggeschoolden met wat ancienniteit bvb. Ik spreek over werknemers. Voor zelfstandigen is the sky the limit. Jaloezie is trouwens een vies beest, en blindelings het hoogste loon najagen is zelden een recept voor een gelukkig leven. Eens goed ziek worden is voldoende om u te laten beseffen dat die dure auto voor uw deur eigenlijk voor niks telt, en de tijd met uw kinderen en naasten veruit het belangrijkste is. Ik mik dus volop op de "comfortzone", aka die > 6000 netto per maand (gezin) zonder kader of leidinggevende verantwoordelijkheden. En dat lukt aardig. Dus er staat geen tesla voor mijn deur maar who cares.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() hoelang gaat de werkende mens nog met zich blijven sollen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Tavek : 15 juni 2020 om 00:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Destijds moest alles opzij en waren 65 uren weken,en soms meer de maatstaf.... Nu ik daar op terugblik moet ik constateren dat het buiten het financiële aspect eigenlijk niet de moeite waard is geweest,mijn reputatie in de wereld van de papiernijverheid was hoog.... Maar het ging uiteindelijk ten koste van de kwaliteit van mijn gezinsleven. Gelukkig heb ik een begrijpende en een vooral niet jaloerse echtgenote die mij ten alle tijde gesteund heeft... Maar nu er ik op terugkijk,buiten het financiële aspect was echt het sop de kolen niet waard.... |
|
![]() |
![]() |