![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voelde jij je niet beledigd als ze je Chinees noemden, of in't Chinees je 'n "Goeie dag" gewenst werd?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() On topic please.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Prijs per stuk: 109 €. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of Europa had wat betere maatregelen moeten nemen in het begin van de uitbraak. Maar ongecontroleerd mensen uit het besmette gebied evacueren en hier op de bevolking loslaten, daar mag niets over gezegd worden. Bij een normale versprijding, verplaatst het virus zich traag van het besmette gebied naar de buurgebieden. Sluit je het besmette gebied af, stop je de uitbreiding van de besmetting. Een manier van werken die in Afrika heel goed werkt. Ook in Wuhan heeft deze manier van werken zijn vruchten afgeworpen. China is verder gevrijwaard gebleven van uitbraken. Europa moest en zou zijn burgers uit de besmette zone terug naar hier halen. En veroorzaakte zo een uitbraak in Europa, of beter gezegd, veroorzaakte verschillende uitbraken te gelijk in Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Japanner een Vietnamees noemen is dus gewoon een teken van lompigheid, die lachen jou dan ook gewoon vriendelijk in je gezicht uit bij zulke dwaasheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De info van China was nu niet van dien aard dat de rest van de wereld zich schrap moest zetten en dat er een reeële dreiging zat aan te komen Hoe gaan we de Afrikaanse structuren in de rest van de wereld implementeren ? Citaat:
Daar zijn misschien wel fouten gebeurd. Maar in het licht van bovenstaande dan weer niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, dokters die waarschuwen voor een ziekte een papier laten tekenen dat ze aan het zeveren zijn, is niet direct een schoolvoorbeeld !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is moeilijk te doen in Europa. Personen die uit een besmette zone komen eerst testen voor ze terug in de maatschappij mogen. Moeilijk te doen in Europa. De nodige beschermingsmaterialen gebruiken. Moeilijk te doen in Europa Citaat:
Citaat:
Komaan zeg, er iets niets juist gebeurd. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik daag elke Japanner of Vietnamees uit om van mensen uit West-Europa de nationaliteit te raden. Dat wordt lachen. Trouwens de bevolking in China en Vietnam bestaat uit 10 tot 15% andere volkeren. Ik heb een aangetrouwd familielid uit Zweden maar niemand die dat ziet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oorsprong van dat virus is niet Italië. Daar ben ik 't met je eens; "Europa moest en zou zijn burgers uit de besmette zone naar hier halen." Ik riep nog keihard naar de nieuwslezer op TV die 't in januari had over "repatriëren "; "Nee, ginds laten." Maar wie luistert er naar mij...
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb me daar niet aan bezondigd hoor. Als ik 'n Aziaat niet kan thuiswijzen zwijg ik wijselijk. Dat ik sommigen niet kan benoemen zal wel aan mijn racistische aard liggen. Ik voel me op mijn beurt dan weer niet beledigd als 'n Aziaat me "Spanjaard" oid zou noemen. Zo zit ik dan weer in mekaar, ik zie niet achter elke hoek of kant racisme. Zou ook niet lukken, want dan word ik opnieuw uitgelachen in m'n gezicht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke zijn de mogelijkheden voor een tweede golf ? Die hangen af van de reden waarom er nu een afname van de epidemie is, reden die we niet kennen. Het kan ook een combinatie zijn.
Welke zijn de mogelijke redenen waarom de epidemie NU nog altijd afneemt ? A) er is groepsimmuniteit bereikt (dat hoeft niet die 60% te zijn in het simpele SIR model: als de dynamiek complexer is, en bijvoorbeeld een kleine groep de epidemie gedragen heeft, volstaat het dat er groepsimmuniteit in die groep is) ; maw, de epidemie heeft grotendeels haar natuurlijk eindpunt bereikt. B) er zijn *op dit ogenblik* nog *gedragswijzigingen* (al dan niet ingegeven door huidige maatregelen, of door nog blijven toepassen van vroegere maatregelen) die een cruciale invloed hebben op de propagatie (maskers dragen, afstand houden, speciale maatregelen in warenhuizen, restaurants....) C) het zomerweer Zolang de essentiele factor (of factoren) die nu voor een daling zorgen, aanwezig blijven, kan er geen 2de piek komen, en als die factoren verwijderd zullen zijn, ZAL er een tweede piek komen. Dat wil dus zeggen dat de mogelijkheden voor een tweede piek zijn: A) het verdwijnen van de tijdelijke groepsimmuniteit (men weet niet hoe lang dat is: corona virussen geven meestal een immuniteit tussen 3 maanden en 2 jaar) B) het wijzigen van de gedragingen NU die cruciaal zullen blijken te zijn C) de komst van de herfst. Geval A zal het mildste zijn. Geval C het ergste. Voor B volstaat het van vast te stellen welke gedragswijziging nodig was (heel simpel: die die laatst opgeheven werd voor de 2de piek), en die permanent verklaren OF aanvaarden dat er een tweede piek komt. Voor alle zeveraars die denken dat de afname NU iets te maken heeft met ons gedrag van meer dan een maand geleden: ga slapen. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 juni 2020 om 06:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |