Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2020, 14:10   #261
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar ik ben groot voorstander van het cordon,
Dan zijn we daar eigenlijk bondgenoten in !

Citaat:
omdat het het Belgische staatswezen volledig gaat gangreneren.

Wat zielig is, is dat voorstanders van dat Belgische staatswezen in denial zijn hierover, en als dusdanig daardoor te weinig afzien. Het zou mij wat meer plezieren mochten die nu zware buikkrampen hebben omdat ze beseffen dat ze met hun "cunning plan" hun eigen ramen hebben uitgegooid.
De rest v/h politieke spectrum is niet bezig met die neuzelarijen over het Blok, maar wel met de essentie van politiek : hun eigen turf. Hun eigen agenda en hun plaats in het geheel.

Het probleem met de fascisten is overigens helemaal geen typisch Belgisch fenomeen, ook frankrijk heeft problemen met hun fascisten van Le Pen, nederland zit met die geblondeerde Indonesiër van PVV, the UK zit met Tommy Robinson, duitsland zit met Afd, polen met PIS, griekenland met Gouden Dageraad, Spanje met VOX, Italië met Salvini zijn troepen.

Navelstaarderij is misplaatst als het gaat om het kaderen van fascistoide partijen. Dat zijn geen nationale fenomenen, het is een internationale ziekte.
Het is niet omdat een partij zich om praktische redenen nationaal organiseert, dat ze daarom niet dezelfde ideologie nastreeft als de broeders en zusters in de voornoemde landen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 14:13   #262
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Uw totaal uitgeholde betekenis en verkeerde definitie van fascisme en racisme, zijn idd gelukkiglijk enkel en alleen uw hoogstpersoonlijke gedachtengoed.
Zou het niet gemakkelijker zijn dat je dit tekstje vast zet in je onderschrift ? Dan hoef je het geen tientallen keren per week opnieuw in te tikken.
Oud 20 juni 2020, 14:17   #263
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zou het niet gemakkelijker zijn dat je dit tekstje vast zet in je onderschrift ? Dan hoef je het geen tientallen keren per week opnieuw in te tikken.
Gij zoudt er beter rekening mee houden, dan zou je je niet elke keer als je dat "fascisme-riedeltje" nog maar eens debiteert zo onsterfelijk belachelijk maken met die desinformatie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 14:18   #264
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het specifieke van een bondgenootschap is dat het een alternatief is van een ander bondgenootschap. Maar als er maar een meer overblijft, waar iedereen mee moet meedoen, is dat iets helemaal anders he.

Dat is dan zoals de Communistische Partij in China.
De verkozenen moeten aan de slag met de zetelverdeling die de kiezer hen serveerde hee.
Trek daarvan af de gecordoniseerden van het Blok, en de LoLo's van PTB en het spel kan beginnen.

Dat pokerspelletje kan inderdaad lang duren...
Oud 20 juni 2020, 14:21   #265
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn compromissen, en er zijn tegenstellingen. Je stemt op een bepaalde partij omdat je toch wel iets van die partij, waar die een TEGENGESTELD STANDPUNT over heeft dan een andere partij, wil verwezenlijkt zien. Je wil dat het partijstandpunt het haalt boven het tegengestelde standpunt.

Als uw partij nu in een coalitie stapt die het tegengestelde standpunt realiseert, dan is uw stem voor niks geweest.

Je moet goed beseffen dat als de enige mogelijke regering op voorhand de hutsepot van alles is, gaan stemmen geen zin meer heeft. Als je enkel een regering kan bekomen met
N-VA + O-VLD + CD&V + SP.A + Groen,

dan maakt het geen ballen meer uit of je nu N-VA of Groen stemt. Het maakt geen ballen meer uit of je O-VLD of SP.A stemt. Of uw prutspartijtje nu 12% of 8% haalt, 15% of 7% haalt, maakt niks uit. Dat gaat niet het minste effect hebben op wat er gerealiseerd zal worden. Want dat kleine prutspartijtje van 7% is even hard nodig als die van 15%. Als je dus voor die van 15% stemde omdat die bijvoorbeeld kernenergie wil, en die van 7% wil dat niet, dan kan je totaal niet weten wat dat gaat geven, en kan het best zijn dat uw partij haar electoraal gewicht geeft aan "geen kernenergie".

N-VA, O-VLD, CD&V, SP.A en Groen zijn dan gewoon facties van "de BestuursPartij" zoals we dat in sommige volksrepublieken kennen, en het enige wat telt met jouw stem is wie een postje krijgt in het parlement, postje dat voor niks anders dient dan om de Bestuurspartij van een meerderheid te voorzien, de enige die mogelijk is.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij bent u gewoon een VB-er. Alleen durft u het zo niet openlijk te zeggen. U draait bestendig rond de pot. Tenminste, dat denkt u dan maar.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juni 2020 om 14:21.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 14:30   #266
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles is altijd opportunisme he. En ja, wat was er mis met de adoratie van de Nieuwe Orde, zoals er nu adoratie is voor "duurzaamheid" en voor "geweldloosheid" en "hateloosheid" ? Het was eens iets anders he. Elke tijd heeft zo zijn memes, en in die tijd was de Nieuwe Orde een aantrekkelijke meme. Niettemin was het idee wel degelijk om zich van de Belgische staat te ontdoen, Belgische staat die zich inderdaad als een koloniale macht en onderdrukker heeft gedragen ten aanzien van Vlaanderen in gans de 19de eeuw en de eerste decennia van de 20ste eeuw he. Het is pas in de jaren 60 dat dat serieus veranderde.
Diezelfde meme raasde wel door heel europa hee, terwijl ze in bv in italië of duitsland toch écht wel bijzonder weinig last zullen gehad hebben van 'koloniaal gedrag in Vlaanderen' ?

Of is Mussolini zijn motivatie ontstaan in de Vlaamse Beweging ? Heeft Ernst Röhm zijn mosterd bij de Vlaamse ontvoogdingsstrijd gaan halen ?
Oud 20 juni 2020, 14:30   #267
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Michel die absoluut zijn beloofde postje moest gaan veilig stellen, door au bon côté de l'histoire te staan, dat was pas smadelijk. En wat blijkt nu, dat hij zelfs niet geschikt is voor dat postje :

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200619_04995433
We zullen Dewinter op die post droppen.

Wedden dat hij daar na 2 weken buitengebonjourd wordt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 14:31   #268
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is wel geen antwoord op de gestelde vraag.
Meestal krijg je op die vraag ook gewoon geen antwoord.

Het zij zo.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 14:36   #269
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Inhoudloos gespam, meneer Henri.

Citaat:
Oud 20 juni 2020, 14:39   #270
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Meestal krijg je op die vraag ook gewoon geen antwoord.

Het zij zo.
En bij die poster is dit op ander vragen ook het geval. Amberante vraag? Geen antwoord van de poster. Of hij beantwoordt met een nieuwe vraag. Dan is het gemakkelijker natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juni 2020 om 14:46.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 14:40   #271
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
behalve de N-VA.
Is hier al minstens honderd keer aan de orde geweest :
Alle politieke partijen die in 1992 in het VP zaten hebben dit unaniem beslist, dus CVP, PVV, Volksunie, Agalev en SP.
Later veranderden die partijen hun naam, en bleven en blijven het cordon onveranderd toepassen tot op vandaag.
Ooit heeft men het nodig gevonden om deze evidente beslissing toch nog eens in de verf te zetten, dat was in 2000 met het 'charter voor de democratie' dat -opnieuw- elke partij in het VP onderschreef.

Leuk detail : één van de ondertekenaars was Geert Bourgeois, de stichter en vader van de partij N-VA.
Oud 20 juni 2020, 14:46   #272
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alle politieke partijen die in 1992 in het VP zaten hebben dit unaniem beslist, dus CVP, PVV, Volksunie, Agalev en SP.
Later veranderden die partijen hun naam, en bleven en blijven het cordon onveranderd toepassen tot op vandaag.
Ooit heeft men het nodig gevonden om deze evidente beslissing toch nog eens in de verf te zetten, dat was in 2000 met het 'charter voor de democratie' dat -opnieuw- elke partij in het VP onderschreef.

Leuk detail : één van de ondertekenaars was Geert Bourgeois, de stichter en vader van de partij N-VA.
Leuke bijkomstigheid, een federale regering is onmogelijk geworden (zeker nu de PTB een zalige 18% haalt in de laatste peiling). Dat cordon heeft dan toch nog een positieve bijklank.

Citaat:
Oud 20 juni 2020, 14:47   #273
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij zoudt er beter rekening mee houden, dan zou je je niet elke keer als je dat "fascisme-riedeltje" nog maar eens debiteert zo onsterfelijk belachelijk maken met die desinformatie.
Als een Blokker mij zegt dat ik me 'onsterfelijk belachelijk' maak met een stellingname is dat een teken dat de torpedo aangekomen is.

Oud 20 juni 2020, 14:47   #274
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De NVA is toch gewoon de opvolger van de VU? Zij wonnen die interne verkiezingen toch of ben ik nu zo fout?
Oud 20 juni 2020, 14:50   #275
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als een Blokker mij zegt dat ik me 'onsterfelijk belachelijk' maak met een stellingname is dat een teken dat de torpedo aangekomen is.
Waarom zou ik een "Blokker" zijn ??? Weer één van je zovele persoonlijke oprispingen ??
En, een torpedo ?? Hooguit "un pétard"

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 20 juni 2020 om 14:51.
Oud 20 juni 2020, 14:52   #276
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En bij die poster is dit op ander vragen ook het geval. Amberante vraag? Geen antwoord van de poster. Of hij beantwoordt met een nieuwe vraag. Dan is het gemakkelijker natuurlijk.
Hij beantwoordt quasi alle vragen met een wedervraag, standaard handelwijze. Meestal geeft hij er nog wat 'huiswerk' bij.

Zo ga je natuurlijk elke discussie naar de filistijnen helpen, maar kun je je wentelen in het kunstmatige gevoel dat je 'nooit de discussie verloren hebt'...

Tja...
Oud 20 juni 2020, 14:54   #277
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
We zullen Dewinter op die post droppen.

Wedden dat hij daar na 2 weken buitengebonjourd wordt.
Ik daag u uit om het te doen.
Ik durf wedden voor ne bak Duvel dat Dewinter het veel langer zal uithouden.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 14:55   #278
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

?????? Welke naam kreeg de Volksunie dan wel?
Oud 20 juni 2020, 14:56   #279
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De NVA is toch gewoon de opvolger van de VU? Zij wonnen die interne verkiezingen toch of ben ik nu zo fout?
Er was geen winnaar bij die verkiezingen.
Met dank aan Johan Sauwens (niet splitsen)
Oud 20 juni 2020, 15:17   #280
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij bent u gewoon een VB-er. Alleen durft u het zo niet openlijk te zeggen. U draait bestendig rond de pot. Tenminste, dat denkt u dan maar.
Ik heb hier heel duidelijk gesteld dat ik bij de laatste verkiezingen op Dries gestemd heb. Maar nee, ik heb geen lidkaart hoor, zo idioot ben ik nu ook weer niet
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be