![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat niet. Dat is een kwestie van jaren in de meeste gevallen. In het allerbeste geval hebben we inderdaad een vaccin in het voorjaar van 2021. Maar tegen dan hebben we een eventuele tweede golf al gehad. En het is niet beschouwelijk om in lockdown te gaan vanaf oktober tot, zeg maar, april.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor vele zaken moet je een afspraak maken, zelfs om een huisarts te kunnen zien, als een hond je gebeten heeft. Alles zitten afspreken en regelen, om het te kunnen doen, noem ik geen vrijheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste weken merk ik eigenlijk nog maar amper verschil met hoe mijn leven voor maart 2020 was. Enkel laat uitgaan zit er niet meer in. Voor de rest kan ik alles doen. Het enige waar ik een afspraak voor moet maken en wat voordien niet was, is de fitness. Dat gaat echter heel eenvoudig via een app. Bovendien zitten de blokken nooit vol. Voor groepslessen (wat ik zelf nooit doe) moest men voordien ook al via die app inschrijven dus op dat vlak verandert er ook niets. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 juli 2020 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft u familie wonen in Canada of de VS kan U deze niet meer bezoeken en ook zij aan U niet meer. U mag op het strand niet gaan zitten waar U wil. Enkel in de cirkel die u vooraf moet reserveren. U mag niemand een hand geven. U moet een mondmasker dragen op de bus. U mag op restaurant niet uw tafel kiezen. U mag niet naar een voetbalwedstrijd gaan kijken noch naar eender welke ander wedstrijd. U mag niet vrij vanavond naar het theater noch naar de bioscoop. U kan niet zomaar een ticket kopen voor een concert. U mag er niet meer bij als de winkelstraat te veel volk begint te tellen. U mag in een bar alleen op uw stoel blijven zitten. Ook op een feest. U mag niet dansen met de bruid. Een buffet mag niet en is verboden. In het ziekenhuis mag u als u op afspraak gaat pas 10 minuten voor uw afspraak binnen gaan wachten in de wachtzaal. Daarvoor moet u buiten blijven.Spontaan nog een loketbediende spreken bij de bank is ook niet meer mogelijk net als bij een ziekenfonds. Bij de tandarts kan u gaan om vullingen en problemen die pijn veroorzaken maar ontkalken mag nog niet. In vele warenhuizen mag je niet binnen zonder winkelkar zelfs al heb je enkel een doosje tandenstokers nodig. U mag naar het grootste deel van de wereld niet gaan.....momenteel alleen wat naar de buurlanden maar dat hangt ook alweer aan een zijden draadje. Voor de rest bent U inderdaad vrij in uw doen en laten ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 juli 2020 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangezien ik zo goed als niet met anderen interageer waar afspraken voor nodig zijn, tenzij dat het al was, maakt dat voor mij geen verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier in Antwerpen kan ik bij terrasjes gaan zitten bij een willekeurig tafeltje. Ik zou letterlijk nu kunnen opstaan en binnen 2 minuten aan een tafeltje naar keuze zitten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Op vlak van restaurants is er in mijn omgeving echt amper iets veranderd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De laatste keer dat ik een bediende van de bank ter plaatse sprak was anderhalf jaar geleden (en op afspraak, want voor bespreken hypotheek). De voorlaatste keer zal nog eens zo lang geleden zijn, opnieuw op afspraak. Citaat:
![]() Ik zie voorbeelden waarbij men op afspraak moet gaan niet echt als inperkingen. Voor corona probeerde ik immers sowieso al zo veel mogelijk op afspraak te gaan. Ik heb echt geen zin om een extra half uur tijd te verspillen. Zoals ik al zei: wachten in de wachtzaal van een huisarts dateert al van vele jaren geleden. Ik hoop dat de "alles op afspraak" net één van de dingen is die het corona-virus overleeft. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 juli 2020 om 15:27. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niks meer mogen of de ontelbare regeltjes vallen u dan ook waarschijnlijk minder op en minder zwaar. De beleving van vrijheid is voor iedereen anders. Je weet een mus die nu geboren wordt vind het ook maar normaal dat haar nest zich in een dakgoot bevindt en niet meer in een haag zoals voorheen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 juli 2020 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ben wel op rust en heb dus een zee van tijd en kan dus doen waar ik zin in heb. Of toch niet. Want ik kan niet tijdens een wandeling even zeggen, kijk hier is een museum, gaan we even binnen kijken, want ik moet eerst een afspraak maken. Ik kan 's morgens niet even tegen mijn vriendin zegge, "Lieve schat, zorg dat je binnen een uurtje klaar bent, want we gaan naar de dierentuin met een bende kinderen." Ik moet eerst zien dat in wel binnen mag en dan moet ik nog eens zien of ik wel mag omgaan met die kinderen. Ik kan niet tegen de jongeren zeggen, allemaal uit jullie nest, want ik wil gaan kajakken, want ik moet eerst toelating vragen aan vreemden om te mogen gaan kajakken. En dan moet ik nog eens zorgen dat iedereen droog blijft bij het kajakken, want de kleedkamers en douches van de verhuurders zijn bij wet gesloten. Wie nat en vuil is, moet zich dus in openlucht, plein publiek omkleden, of nat en vuil in de wagen stappen. En ik wil het nog zien, dat jij eerst een afspraak gaat maken met een arts van wacht, als je een hondenbeet hebt gekregen tijdens een wandeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelijk naar de spoed en een tetanusspuit halen? (of iemand moest al ingeënt zijn tegen tetanus en rabiës en dan nog) ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je komt er nog amper binnen en dan duurt het nog enkele uren voor je geholpen word. Spreek uit ervaring. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Rechter in Zuid-Afrika begrijpt nog wat dat betekent, een 'grondwet'.
https://viruswaanzin.nl/informeren/r...vid-19-regime/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan zou mijn generatie verwend zijn... Afspraken maken beschouwen mijn leeftijdsgenoten (althans degene die ik ken) niet als een zware beperking op vrijheden. Onder mijn leeftijdsgenoten heerst net de gedachte dat we onze vrijheid zo goed als terug hebben. Kleedkamers en douches mogen vanaf 1 juli weer open trouwens. Idem voor de bijbehorende kantines. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 juli 2020 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Onze en andere politiekers hebben ondertussen wel wat anders geleerd. En dit over de partij grenzen heen. Toch in België heb ik de indruk.
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kinderhand is vlug gevuld. Misschien opdat u nooit vrijheid heeft gekend. Voorheen ging ik iedere morgen op 8 uur zwemmen als het bad openging. Lekker half uurtje zwemmen en amper kleine 10 zwemmers aanwezig. Had ik zin of geen zin maakte niet uit Verleden week kwam ik een jonge vrouw tegen die er ook omzeggens iedere dag was. Ze zei me dat ze niet meer ging want dat dat steeds afspraak maken niet haar ding was.Wat haar ook stoorde was dat als je je afspraak niet kon nakomen je verplicht moest verwittigen....anders kon je de volgende keer worden geweigerd. Ook in de fitness waar ik ging zou volgens kennissen ook een pak minder volk zijn nu. Sommige dingen moeten spontaan kunnen indien niet hoeft het blijkbaar voor de meeste mensen niet. Oud of jong. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 juli 2020 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ah ja, dat was ik nog even vergeten zeggen: Ik woon al vijftien jaar in Noord-Korea dus ik vergelijk natuurlijk met de situatie daar. Als u telkens op een vast moment gaat zwemmen, hoe veel moeite kost het dan om die afspraken snel vast te leggen? Op minder dan anderhalve minuut heb ik mijn afspraken voor een hele week fitness vastgelegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed...in de fitness waar ik ga moet je als je je afspraak niet kan nakomen verwittigen .....doe je dit niet eigenen ze zich het recht toe je de volgende keer te weigeren. Normaal want je neemt een plaats in. Ik hoor van kennissen alleszins zeggen dat er een pak minder volk is....sindsdien....en ik moet zeggen dat 85 % van de mensen daar jonge mensen zijn. Maar geen probleem het kan goed zijn dat jij de situatie nu leuker vindt als voorheen. Ik ken zelfs mensen voor wie de totale Lockdown niet lang genoeg kon duren. Ze beleefden de tijd van hun leven. Dat is een mening als een andere niks mis mee. Kijk hoeveel vrijheid mensen nu hebben.....je mag nog niet staan waar je wil ![]() https://www.hln.be/in-de-buurt/knokk...imen~a11394ec/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 juli 2020 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |