![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is goed dat de mondmaskers worden verplicht in de winkels.
Het geeft een veiligheidsgevoel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nog eens: ik ben een voorstander van maskers dragen op zulke plekken, maar wel enkel op vrijwillige basis. Het goed gevoel van Jefke moet niet gebaseerd zijn op het gevoel van nutteloos ongemak bij Marie. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 juli 2020 om 06:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook het feit dat de uitbaters er op toezagen, zal een rolleke gespeeld hebben. Getuige hiervan, buiten liep haast niemand met zo'n masker rond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Marie had het masker op.
De glazen van haar bril besloegen. Marie ziet niets zonder bril. Marie hield masker en bril op. Marie botste, met haar kar, tegen een oud dametje. Oud dametje viel ongelukkig en brak haar heup. Oud dametje kreeg, via een spoedoperatie een nieuwe heup. Wij wensen het oud dametje een spoedig herstel. Vraag is nu: "Wie is verantwoordelijk voor het ongeval?" Dit gebeurde gisteren in een niet nader genoemd groot warenhuis. Ik was toevallig in die winkel. Vandaag de digitale kranten uitgeplozen, geen bericht over dit incident. PS: Marie is een fictieve naam. Laatst gewijzigd door reservespeler : 12 juli 2020 om 06:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oud dametje moet nu naar zorg instelling. Daar zal ze in november opgesloten worden en gedwongen corona krijgen door Marie, de verzorgster, die risico's genomen had omdat ze "toch een mondmasker op had en dus een gevoel van veiligheid had", en eenzaam sterven, zonder nog een laatste keer haar kleinkinderen te zien.
Laatst gewijzigd door patrickve : 12 juli 2020 om 07:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De staat/overheid/'onze beleidsmakers' plus de main stream media plus sectoren zoals de pharmaceutische / de medische wereld op zich zullen er wel voor zorgen dat er een afzetmarkt zal zijn voor het vaccin , evtl zelfs gedwongen.
![]() |
![]() |
#312 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik - en waarschijnlijk ook anderen - hebben een probleem met het woord fun. Het komt zo hedonistisch en zelfs egoïstisch over. Waarschijnlijk bedoelen wij hetzelfde maar ik zou toch liever het woord levenskwaliteit gebruiken. Levenskwaliteit is de mogelijkheid hebben om die dingen te doen die je belangrijk vindt in je leven. Fun komt bij mij over als iets individueel. Bij levenskwaliteit is de wisselwerking met de omgeving belangrijk. Zorgen voor je kinderen of ouders kan zeker fun geven maar bij levenskwaliteit speelt de rol van de politiek een belangrijker rol. En zoals wij bij de huidige virale dreiging of ook in de klimaatproblematiek zien is politiek toch belangrijk. Ook met de futuliteit van het leven heb ik problemen. Je kan toch iet zeggen dat Newton of Mozart niets hebben nagelaten toen hun lichaam verdwenen was.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou veeleer zeggen: levenskwaliteit is het realiseren van zinvolle doelen in het leven, waarvoor dus de voorwaarden zijn: 1) te weten wat zinvolle doelen zijn en wat niet en 2) het vermogen om die doelen ook effectief zoveel mogelijk te bereiken. Vandaag is de kennis over wat zinvol is en wat niet opgeofferd aan de individuele willekeur en de 'rationaliteit' herleid tot handigheid daarbinnen. Dat had beter nooit gebeurd. De moderne geest blijft wat het essentiële betreft (niet qua handigheid) achter bij de Renaissance-mens. De manier waarop we tegenwoordig denken over het leven herinnert - in het beste geval dan nog - aan het epicurisme (met de kenmerkende illusie dat de hèdonè zelf een criterium kan leveren) dat in een hellenistische en Romeinse context tijdelijk wel in de mode geweest is maar verder terecht zelden al te serieus werd genomen. Men zou al eens moeten beginnen bij de driedeling van de 'ziel' bij Plato (zonder daarom 'platonist' te zijn natuurlijk): elk niveau heeft een eigen 'werkelijkheid' en het heeft geen enkele zin om de massamens - die ook het hogere enkel als een soort 'genot' kan beleven in het beste geval - te laten meedenken, laat staan laten meebeslissen over het hogere niveau (van door inzicht geleide ethiek en politiek) dat noodzakelijk is voor de duurzaamheid van alle andere. Net zoals Mozart Mozart werd via zijn muziek, moet de mensheid Mensheid worden door de creatie van een zich met de werkelijkheid verdragend (zonder daarom de platte impulsen van de massa of het 'individu' als maatstaf te nemen) betekenisvol (die werkelijkheid namelijk tegelijk 'verhogend') samenlevingsverband waarbij de synergie ook de oplossing van kleinere problemen mogelijk maakt, die nu onder druk van de anarchie van individuele willekeur en belangengroepen tot crisissen leiden. Echter, diezelfde anarchie maakt dat iedereen tegenwoordig 'zijn zin wil doen' en redeneert om die 'eigen zin' dichterbij te brengen. Het is het drama van de moderniteit waarvan het entropische karakter stilaan zichtbaar wordt en tot een pijnlijke finale dreigt te leiden. Hopelijk leert de mensheid hiervan en komt een waarachtige aristocratie uiteindelijk toch binnen bereik (al zal dat niet voor onmiddellijk zijn).
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 12 juli 2020 om 08:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oud dametje heeft de operatie goed doorstaan. Deze week begint de revalidatie. Oud dametje wilde me persoonlijk bedanken, maar dit is, wegens corona niet toegelaten. Familie houdt me op de hoogte, en zal me uitnodigen eens dit kan. Er is geen sprake van om het dametje naar een WZC te versluizen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je 100 personen hebt waarvan 99 met een chirurgisch FFP1 en eentje met een FFP2 met ventiel dan kan die ene al de rest besmetten.
![]() |
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat je beter moet lezen. Bij een vaccin wordt je niet ziek, bij herd immunity besmetting wel.
![]() |
#318 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dit heb jij letterlijk gezegd: Tot overmaat van ramp is er ook geen reden om aan te nemen dat overlevenden met antistoffen immuun blijven. Hoe sterk zijn de antistoffen, hoe lang blijven ze werkzaam ? Geen idee, maar de resultaten voorlopig zijn weinig bemoedigend. Diezelfde bedenking moet je dan ook bij een vaccin maken namelijk, blijven de gevaccineerden immuun? Hoe sterk zijn de antistoffen? Hoe lang blijven ze werkzaam? En blijkbaar zijn de resultaten, naar uw zeggen dan, weinig bemoedigend. Dat ik het totaal niet had over herd immunity maar jij dat blijkbaar dacht lag dan weer aan het feit dat jij blijkbaar niet kan lezen. Uw stelling is gewoon belachelijk en contradictorisch: genezen van Corona en antistoffen in het lichaam? Goh, blijven die wel immuun en zijn die antistoffen wel sterk genoeg? Een vaccin waarin een onschadelijk coronavirus wordt ingespoten waardoor het lichaam denkt dat het wordt aangevallen en hierdoor diezelfde antistoffen gaat aanmaken (het basisprincipe van een vaccin dus)? Dat gaat ongetwijfeld werken en voor lange tijd! Ja, mensen gaan zich dan echt om de twee maanden gaan laten vaccineren.
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 12 juli 2020 om 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Orale polio vaccinatie verantwoordelijk voor meer ziekte-gevallen dan de wilde polio. https://www.npr.org/2019/11/16/78006...an-cause-polio |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor brildragers schijnt dat inderdaad een probleem te zijn. Ik draag geen bril, maar kamp wel met het probleem dat het ding vaak een beetje over mijn ogen hangt. Als ik mijn neus er goed onder wil, komt dat mondmasker tot net aan de onderste oogleden.