Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2020, 18:01   #401
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Ik snap het niet meer
Ze panikeren omdat als dit zo doorgaat er geen beloofde 2de golf meer zal komen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2020, 18:12   #402
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Begrijpt iemand dit? Ik geloof niet in die fopmaskers maar : https://m.hln.be/nieuws/binnenland/e...t-in~a3793434/

Virologen nemen hun masker af wanneer ze het woord nemen?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2020, 18:15   #403
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Begrijpt iemand dit? Ik geloof niet in die fopmaskers maar : https://m.hln.be/nieuws/binnenland/e...t-in~a3793434/

Virologen nemen hun masker af wanneer ze het woord nemen?
Het is net dan dat ze het besmettelijkst zijn, toont weeral aan dat het allemaal zever is.
Oud 13 juli 2020, 19:21   #404
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Mini shieldjes? Wow! (Ik zei nog dat het een hit ging worden... jaja ^^)
Dat was mijn bedoeling niet.
Het hangt voor de neus en de lippen met een steuntje tussen de kin en de lippen en twee elastiekjes rond de oren.
Er is een afstand van ongeveer een centimeter tussen de neus en dat plastieken ding.
Dit zou verboden moeten worden op plaatsen waar een mondmasker verplicht is.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2020, 19:30   #405
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Je immuunsysteem wordt sterker door in contact te komen met virussen allerhande, door je af te zonderen verzwakt het.
Aah dat verklaart het half miljoen doden, nu ben ik mee.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2020, 19:51   #406
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je immuunsysteem wordt sterker door in contact te komen met virussen allerhande, door je af te zonderen verzwakt het.
Dat klopt voor de aanmaak van antistoffen. Voor je aangeboren immuunsysteem, meer bepaald de T-cellen, geldt het tegenover gestelde.

Het blijkt dat gezonde kinderen betere afweer hebben tegen sars-cov-2 omdat hun zwezerik nog actief is. Ze hebben minder antistoffen, doordat ze aan minder microben zijn blootgesteld en een actiever aangeboren afweersysteem.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2020, 19:55   #407
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ha, lang geleden dat ik een antivax-argument zag, en dan nog in een draadje over mondmaskers

diene amerikaan van 30 die na een coronaparty het virus heeft opgelopen en er aan stierf dacht waarschijnlijk hetzelfde

als ge echt uw immuunsysteem wilt 'versterken", dan is blootstelling aan een nieuwe mutant, waartegen geen immuniteit is opgebouwd, misschien wel een slecht idee. En is het beter om stappen te nemen waarvan we weten dat het de immuniteit versterkt. Veel buiten in de zon rondlopen (want vitamine D deficiency is een risicofactor, ook voor covid), veel beweging, veel groenten en fruit, en misschien wel wat voedingssupplementen met ijzer, selenium en zink.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6212925/

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 13 juli 2020 om 20:08.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2020, 19:56   #408
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is net dan dat ze het besmettelijkst zijn, toont weeral aan dat het allemaal zever is.
De grote vraag is wat is de achterliggende reden dat deze toch niet domme mensen zichzelf zo belachelijk maken voor gans de wereld?
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2020, 20:10   #409
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd, ik heb als kind altijd gespeeld in omgevingen zoals hooi- en dierenschuren, autokerkhoven, fabrieksruïnes, bouwwerven, velden en bossen, poelen en beken, rommelige kelders en stoffige zolders.
Dat ik daarbij met allerlei ‘vuile’ stoffen en materialen in aanraking kwam, heeft nooit enige ziekte of allergie veroorzaakt.
Los van een occasionele snotvalling die hoogstens 2-3 dagen duurt, het feit dat ik - gelukkig - over een prima fysieke gezondheid mag beschikken, heeft daar wsl ook mee te maken.

En over het immuunsysteem gesproken, even dit:

De afgelopen vijftig tot zeventig jaar is het aantal kinderen met een allergische aandoening, waaronder astma, alarmerend toegenomen. Inmiddels heeft ongeveer een op de tien schoolgaande kinderen in Nederland deze longziekte”, legt Smits uit.

Om de oplossing te vinden gaat Smits terug naar wat waarschijnlijk een belangrijke oorzaak van de ziekte is: onze moderne levensstijl. “Uit onderzoek weten we dat kinderen die opgroeien op een boerderij veel minder last hebben van allergieën en astma dan kinderen die opgroeien in de stad.” Waarschijnlijk heeft dat te maken met een grotere groep commensalen: ‘goede’ micro-organismen die rondzwerven in een landelijke omgeving. “Hoe meer verschillende commensalen in je omgeving, hoe beter je afweersysteem wordt opgevoed. Het leert niet te heftig te reageren op onschuldige stoffen uit de omgeving.

Eén manier om de populatie van commensalen in je lichaam te laten bloeien of het contact hiermee te vergroten, is door onbewerkte, natuurlijke voeding. Dat is precies wat het consortium gaat proberen. De komende jaren zullen ze bij 2700 peuters testen of het drinken van zo min mogelijk bewerkte boerderijmelk astma kan voorkomen. “We vergelijken kinderen die gewone melk drinken met kinderen die de ‘boerderijmelk’ drinken. In deze vrijwel onbewerkte melk zitten nog veel immuuncomplexen, vet- en suikerketens die goed zijn voor de darmflora en het afweersysteem van de peuter”, aldus Smits.

Maar het consortium denkt verder dan alleen boerderijmelk. “Als het zo simpel was om astma de wereld uit te helpen, dan had iemand dat natuurlijk al bedacht en gedaan”, aldus Smits. “We verwachten dat door de boerderijmelk het aantal kinderen met astma 10 procent afneemt. Maar we realiseren dat er meerdere manieren zijn waarop commensalen ons beschermen tegen astma.”

Daarom zoekt Smits, samen met Pieter Hiemstra van de afdeling Longziekten en Ron Hokke van de afdeling Parasitologie en de internationale partners, naar aanvullende strategieën. Zo denken ze aan het afremmen van afweersysteem en versterken van de longen door toediening van moleculen afkomstig uit boerderijstof of van parasitaire wormen. En zoekt zij samen met Marcel Reinders en Erik van den Akker van het Leiden Computational Biology Center naar manieren om op basis van genexpressie-patronen te kunnen voorspellen welke kinderen onvoldoende baat hebben bij de boerderijmelk en in aanmerking komen voor een aanvullende strategie.”

https://www.lumc.nl/over-het-lumc/ni...-zonder-astma/

Kortom, kinderen met astma enkele weken laten doorbrengen op een boerderij, brengt wsl meer positieve resultaten teweeg, dan ze binnenshuis op te sluiten en levenslang puffertjes te laten consumeren gebruiken.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 13 juli 2020 om 20:11.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2020, 20:31   #410
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Kortom, kinderen met astma enkele weken laten doorbrengen op een boerderij, brengt wsl meer positieve resultaten teweeg, dan ze binnenshuis op te sluiten en levenslang puffertjes te laten consumeren gebruiken.
Ik mocht als kind ook buiten spelen. Ik leefde in een doodlopende straat. Mocht door de weien met koeien lopen. Elk weekend en/of woensdagnamiddag spelen op een boerderij, waar ik naar toe fietste of door het veld te voet naar toe ging. Thuis hadden steeds een hond, soms is één kat, een pony en paarden.

Toch ben ik allergisch. Hooikoorts met rond mijn 12 jaar een astma aanval. Verdict: allergisch aan graspollen, kattenhaar en paardenhaar. Na het ponyrijden moest ik in bad en kleren in de was. Ik niesde tot bloedens toe en mijn ogen pikten pijnlijk.

Ik ben de enige thuis die hooikoorts heeft, ben wel de laatst geborene.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2020, 20:49   #411
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik mocht als kind ook buiten spelen. Ik leefde in een doodlopende straat. Mocht door de weien met koeien lopen. Elk weekend en/of woensdagnamiddag spelen op een boerderij, waar ik naar toe fietste of door het veld te voet naar toe ging. Thuis hadden steeds een hond, soms is één kat, een pony en paarden.

Toch ben ik allergisch. Hooikoorts met rond mijn 12 jaar een astma aanval. Verdict: allergisch aan graspollen, kattenhaar en paardenhaar. Na het ponyrijden moest ik in bad en kleren in de was. Ik niesde tot bloedens toe en mijn ogen pikten pijnlijk.

Ik ben de enige thuis die hooikoorts heeft, ben wel de laatst geborene.
Spijtig voor je, al is je aandoening wsl een uitzondering voor iemand die z'n jeugd 'buiten' heeft doorgebracht.
Ik heb nog regelmatig contact met 4 maten van toen en geen enkele ervan heeft een allergische aandoening.

Als uit het bovenstaande c/p-onderzoek blijkt "dat kinderen die opgroeien op een boerderij veel minder last hebben van allergieën en astma dan kinderen die opgroeien in de stad", ben jij mss met iets in aanraking gekomen dat je immuunsysteem misleidde en dus niet kon reageren wanneer het nodig was.

Ik ben geen dokter, maar mss kan iemand die meer vertrouwd is met deze materie, uitleggen op welke manieren dat kan gebeuren.
Oud 13 juli 2020, 20:49   #412
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja daar zit iets in maar je hebt virus en virus . Trouwens ik denk dat dat eerder opgaat voor bacteriën .....Alle dagen in contact komen met hepatitis herpes of HIV denk ik niet je immuner zal maken.
Ik denk dat het vooral afhangt van persoon tot persoon. Sommige mensen zijn nu éénmaal vatbaarder voor allerhande besmettingen dan anderen. Zal wat in de genen zitten denk ik.
En wat geluk hebben zal ook wel meespelen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 juli 2020 om 20:52.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2020, 22:20   #413
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat klopt voor de aanmaak van antistoffen. Voor je aangeboren immuunsysteem, meer bepaald de T-cellen, geldt het tegenover gestelde.

Het blijkt dat gezonde kinderen betere afweer hebben tegen sars-cov-2 omdat hun zwezerik nog actief is. Ze hebben minder antistoffen, doordat ze aan minder microben zijn blootgesteld en een actiever aangeboren afweersysteem.
Een andere theorie is omdat kinderen en jongeren veel meer in contact komen met verkoudheden allerhande (de snotneuzen) en daardoor een gedeeltelijke immuniteit hebben opgebouwd, het zijn sterk verwante virussen.
Oud 13 juli 2020, 22:28   #414
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ha, lang geleden dat ik een antivax-argument zag, en dan nog in een draadje over mondmaskers
Ik ben geen antivaxer maar het moet nut hebben en veilig zijn. Het poliovaccin blijkt gevaarlijker te zijn dan polio zelf, mazelen is niet meer dodelijk, meisjes krijgen vaccins die belangrijk zijn voor jongens en omgekeerd. (waarschijnlijk zal ik een reactie krijgen op de mazelen )

Citaat:
diene amerikaan van 30 die na een coronaparty het virus heeft opgelopen en er aan stierf dacht waarschijnlijk hetzelfde
Er gaan kinderen dood aan de griep en babies aan bepaalde soorten verkoudheden. Dus?

Citaat:
als ge echt uw immuunsysteem wilt 'versterken", dan is blootstelling aan een nieuwe mutant, waartegen geen immuniteit is opgebouwd, misschien wel een slecht idee. En is het beter om stappen te nemen waarvan we weten dat het de immuniteit versterkt. Veel buiten in de zon rondlopen (want vitamine D deficiency is een risicofactor, ook voor covid), veel beweging, veel groenten en fruit, en misschien wel wat voedingssupplementen met ijzer, selenium en zink.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6212925/
Ze willen dat we ons afsluiten van alle besmettingen, niet enkel Covid. Het zijn die andere besmettingen (liefst virussen die doorheen een complete bevolking gaan) die ons weerbaarder maken tegen Covid. Wetenschap!

Uiteraard is sport, zon en eten ook belangrijk, dat spreekt.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 13 juli 2020 om 22:31.
Oud 13 juli 2020, 22:30   #415
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja daar zit iets in maar je hebt virus en virus . Trouwens ik denk dat dat eerder opgaat voor bacteriën .....Alle dagen in contact komen met hepatitis herpes of HIV denk ik niet je immuner zal maken.
Ik denk dat het vooral afhangt van persoon tot persoon. Sommige mensen zijn nu éénmaal vatbaarder voor allerhande besmettingen dan anderen. Zal wat in de genen zitten denk ik.
En wat geluk hebben zal ook wel meespelen.
Ik ben eerlijk gezegd banger voor bacteriën, antibiotica gaan niet blijven werken.
Oud 13 juli 2020, 23:25   #416
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaat geen 100% oplossing, behalve op een onbewoond eiland leven.
In gesloten ruimtes circuleert alles, en wordt ingeademd. Gefilterd via mondmasker, twijfelachtig, toch alleszins niet volledig.
Een pak met zuurstoffles zou een oplossing kunnen zijn.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2020, 23:33   #417
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mini shieldjes? Wow! (Ik zei nog dat het een hit ging worden... jaja ^^)
Ik heb er nu ook gekocht, als ze het toelaten want eigenlijk mag het niet.

Voor de zekerheid ga ik achter een briefje bij de dokter zodat ik ze mag dragen, argument zuurstofgebrek.
Oud 13 juli 2020, 23:48   #418
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja mannekes het is dat of een tweede lockdown......

#watzalhetzijn?
Denk u nu nog écht dat er door die maatregelen geen tweede golf gaat aankomen...

Droom dan maar verder...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2020, 23:56   #419
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Denk u nu nog écht dat er door die maatregelen geen tweede golf gaat aankomen...

Droom dan maar verder...
Er komt geen 2de golf (tenzij je enkele doden een 2de golf noemt) want we hebben al quasi groepsimmuniteit bereikt. Zeg maar dat ik het gezegd heb.

Die maatregelen zijn enkel om te kunnen zeggen dat ze gewerkt hebben, goe poeier
Oud 13 juli 2020, 23:58   #420
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Aah dat verklaart het half miljoen doden, nu ben ik mee.
dat moeten we nog zien aan het einde van het jaar, volgens jou gaan we dus 10.000 oversterfte hebben dit jaar. Ik ben benieuwd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be