Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Hoe viert U de Vlaamse feestdag ?
1. Ik bezat me met Carapils. 1 2,56%
2. Met duurdere alcohol, Belgium bier of ga bourgondisch eten. 6 15,38%
3. Ik drink zwart-gele gezonde sapjes. 2 5,13%
4. Ik vier mijn Vlaamsheid. 5 12,82%
5. Ik vier mijn Nieuw-Vlaamsheid. 2 5,13%
6. Ik herdenk 1302 met één minuut stilte. 2 5,13%
7. Ik hang mijn tricolore uit. 3 7,69%
8. Ik hang mijn Vlaamse Leeuw uit. 9 23,08%
9. Ik hang een andere vlang uit. ( specifieer). 3 7,69%
10. Ik ga in afzondering in een Brussels frituur. 2 5,13%
11. Ik trek naar Antwerpen voor Vlaanderen Feest. 5 12,82%
12. Niet anders dan een zomerse weekdag. 14 35,90%
13. Ik veeg mijn gat met gasboetes. 1 2,56%
14. Ik verbrand de Vlaamse Leeuw, pis erop of gebruik het als keukendweil. 3 7,69%
15. Een dag van rouw en vasten. 4 10,26%
16. Ik wens dat het regent 11/7. 2 5,13%
17. Ik ga werken, werk thuis of in mijn hof. 9 23,08%
18. Ik ga bij buren, familie of kennisen. 3 7,69%
19. Ik verbrand mijn Volksunie lidkaart. 2 5,13%
20. Prins Laurent for president. 10 25,64%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2020, 12:38   #381
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er was wel een ‘speciale’ gast op de eerste rij bij de Guldensporenviering:

https://www.demorgen.be/nieuws/hoe-e...ring~b29ed5ed/

Je bedoeling is duidelijk.
In tegenstelling tot jou ken ik die Fransman niet. Ik herken wel Dries Van Langenhove,de door de kwaliteitsmedia veroordeelde BLOKKER van "Pis en Vrienden" die 39295 stemmen in de wacht sleepte. Bijna drie keer zoveel als de Belgische premier behaalde in Franstalig België.
Voor Francken stemden bijna 123.000 Vlamingen.
Van Grieken behaalde er slechts 500 minder dan Francken.
Wilmés 16.000....
Democratie op zijn Belgisch, zeker?

https://trends.knack.be/economie/bel...eck=1594725380

Niet leuk hé voor de Belgische nationalisten die alles wat Vlaams is liever demoniseren en in het verdomhoekje proberen te duwen?

Keep on the good work!
Oud 14 juli 2020, 12:47   #382
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je bedoeling is duidelijk.
In tegenstelling tot jou ken ik die Fransman niet. Ik herken wel Dries Van Langenhove,de door de kwaliteitsmedia veroordeelde BLOKKER van "Pis en Vrienden" die 39295 stemmen in de wacht sleepte. Bijna drie keer zoveel als de Belgische premier behaalde in Franstalig België.
Voor Francken stemden bijna 123.000 Vlamingen.
Van Grieken behaalde er slechts 500 minder dan Francken.
Wilmés 16.000....
Democratie op zijn Belgisch, zeker?

https://trends.knack.be/economie/bel...eck=1594725380

Niet leuk hé voor de Belgische nationalisten die alles wat Vlaams is liever demoniseren en in het verdomhoekje proberen te duwen?

Keep on the good work!
Dat Dries erbij staat is een interessante bijkomstigheid.

Ik geef u nog wat meer informatie uit datzelfde artikel:

https://www.demorgen.be/nieuws/hoe-e...ering~b29ed5ed

Citaat:
Het was zijn eerste keer op de Groeningekouter, maar niet zijn eerste 11 juli-viering. Vorig jaar ging hij met Dries Van Langenhove (Vlaams Belang) op de foto in Brussel. “Hij is een vriend”, zegt Van Langenhove.
Strafblad

Ze ontmoetten elkaar in 2015 op de zomeruniversiteit van Génération Identitaire (G.I.), waar Van Langenhove inspiratie haalde voor Schild & Vrienden. G.I. is een Franse jeugdbeweging die zich met radicale acties verzet tegen migratie. Verhassel bouwde in Rijsel zijn eigen netwerk uit via La Citadelle, een café dat zich ‘Huis van de Identiteit’ noemt. Je stapt er niet zomaar binnen. Alleen ‘patriotten’ zijn welkom voor lidmaatschap. Dries Van Langenhove ging er enkele keren langs voor hij Kamerlid was, ook andere Vlaams Belangers passeerden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2020, 12:49   #383
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Aurélien Verhassel met een illustere onbekende ...

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 14 juli 2020 om 12:50.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2020, 13:15   #384
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:

Nog wat bijkomstigheden:

Citaat:
Twee jaar geleden infiltreerde een journalist van Al Jazeera in ?*Génération Identitaire. Hij filmde ?*leden die moslims beledigden en aanvielen, de Hitlergroet brachten en hoog opliepen met fascisme. De leden gingen er prat op dat ze geïnfiltreerd waren in de Franse extreemrechtse partij Rassemblement National, het vroegere Front National, van de Franse politica Marine Le Pen.
Looks familiar? Kan men als Limburgse Vlaming zoiets verdedigen?

Veroordeelde Franse extremist op eerste rij Vlaamse 11 juliviering
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2020, 14:21   #385
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Nog wat bijkomstigheden:

Citaat:
Twee jaar geleden infiltreerde een journalist van Al Jazeera in ?*Génération Identitaire. Hij filmde ?*leden die moslims beledigden en aanvielen, de Hitlergroet brachten en hoog opliepen met fascisme. De leden gingen er prat op dat ze geïnfiltreerd waren in de Franse extreemrechtse partij Rassemblement National, het vroegere Front National, van de Franse politica Marine Le Pen.
Looks familiar? Kan men als Limburgse Vlaming zoiets verdedigen?

Veroordeelde Franse extremist op eerste rij Vlaamse 11 juliviering
NVM. verkeerd gelezen.

En ik ben geen Limburger. Niet dat ik iets tegen limburgers heb, maar just is just.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 14 juli 2020 om 14:37.
Oud 14 juli 2020, 14:44   #386
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Ze ontmoetten elkaar in 2015 op de zomeruniversiteit van Génération Identitaire (G.I.), waar Van Langenhove inspiratie haalde voor Schild & Vrienden. G.I. is een Franse jeugdbeweging die zich met radicale acties verzet tegen migratie. Verhassel bouwde in Rijsel zijn eigen netwerk uit via La Citadelle, een café dat zich ‘Huis van de Identiteit’ noemt. Je stapt er niet zomaar binnen. Alleen ‘patriotten’ zijn welkom voor lidmaatschap. Dries Van Langenhove ging er enkele keren langs voor hij Kamerlid was, ook andere Vlaams Belangers passeerden.
Wat is er mis om tegen massa migratie te zijn, wij zitten volledig volgeboekt voor de volgende 100 jaar,... Uw kinderen en kleinkinderen en achterkleinkinderen zullen u dankbaar zijn.

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 14 juli 2020 om 14:45.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2020, 15:02   #387
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Aurélien Verhassel met een illustere onbekende ...

Voor de Vlaams-nationalisten toch.
Citaat:
Dat de Brusselse federatie binnen de PS manifeste tegenstander is van samenwerking met N-VA, weten we dus al langer.

Gisteren deed Ahmed Laaouej, de fractieleider van de PS in de Kamer, er nog een schepje bovenop. Laaouej is zo mogelijk nog een hardere tegenstander van een coalitie met N-VA dan Vervoort. Op Twitter verklaarde hij ‘dat de N-VA zich toont met neofascisten … Business as usual‘.
Aanleiding is heisa rond een foto van de 11 juliviering in Kortrijk. Daar zaten op de eerste rij onder meer Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA), Kortrijks burgemeester Vincent Van Quickenborne (Open Vld) en Vlaams minister Matthias Diependaele (N-VA) maar daarnaast doken ook extreemrechts Kamerlid Dries Van Langenhoven (Vlaams Belang) én de Fransman Aurélien Verhassel op, op die eerste rij, drie stoeltjes van Jambon. Verhassel is de leider van Génération Identitaire, een Franse extreemrechtse organisatie, en een man met een strafblad: een vechtpartij leverde hem 12 maanden cel op, waarvan 6 effectief.
De foto werd gretig gedeeld op Twitter, onder meer onder journalisten van Knack en De Standaard, met snijdende commentaar. Meteen werd Jambon gelinkt aan de twee figuren. En daarop reageerde Laaouej.
Toch lijkt het vooral een gênant gedoe voor het organiserend comité in Kortrijk, dat geen ‘chef protocol’ heeft, en waar door de coronamaatregelen bijzonder weinig ‘voorbehouden’ plaatsten waren. Het gevolg? Op de eerste rij ook plek, en uitgerekend daar gingen Van Langenhoven en z’n kompaan Verhassel zitten.
De Kortrijkse burgemeester Van Quickenborne liet ondertussen weten dat zijn stad het protocol op de 11 julivieringen voortaan overneemt. Bij Jambon stonden ze verwonderd naar al de heisa te kijken: de waarheid is dat niemand wist wie Verhassel was, en ze hoe dan ook geen enkele bevoegdheid hadden om plekken toe te wijzen.

https://businessam.be/ps-draait-weer...in-de-kamer-2/
Oud 14 juli 2020, 15:09   #388
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Citaat:
De foto werd gretig gedeeld op Twitter, onder meer onder journalisten van Knack en De Standaard, met snijdende commentaar. Meteen werd Jambon gelinkt aan de twee figuren.
Toch lijkt het vooral een gênant gedoe voor het organiserend comité in Kortrijk, dat geen ‘chef protocol’ heeft, en waar door de coronamaatregelen bijzonder weinig ‘voorbehouden’ plaatsten waren. Het gevolg? Op de eerste rij ook plek, en uitgerekend daar gingen Van Langenhoven en z’n kompaan Verhassel zitten.
De Kortrijkse burgemeester Van Quickenborne liet ondertussen weten dat zijn stad het protocol op de 11 julivieringen voortaan overneemt.
Dat De Morgen eveneens deelnam aan de journalistieke lynchpartij zou er aan mankeren...
Oud 14 juli 2020, 15:10   #389
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Waarom wordt Jambon gelinkt aan dat figuur en niet bijvoorbeeld Vincent Van Quickenborne?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2020, 15:17   #390
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom wordt Jambon gelinkt aan dat figuur en niet bijvoorbeeld Vincent Van Quickenborne?
Jan Jambon wordt er niet aan gelinkt. Dat figuur kwam met Van Langenhove.

Citaat:
Het Guldensporencomité zegt dat Verhassel toevallig op de eerste rij is beland. “Door corona hebben we alles veel sneller moeten organiseren”, zegt Jorgen Deman, voorzitter van het comité. “In tegenstelling tot andere jaren hebben we het aantal voorbehouden plaatsen enkel gereserveerd voor wie aan het woord kwam tijdens de viering. We hebben geen background check gedaan, maar de viering staat ook open voor iedereen.”

Er waren wel inschrijvingen, maar Verhassel stond niet op die lijst. Hij kwam vrijdag naar de ingang, waar hij Van Langenhove ontmoette. “Iemand van de organisatie heeft me dan die plaats toegewezen”, zegt Verhassel.

Noch minister-president Jambon, noch burgemeester Van Quickenborne waren zich ervan bewust wie Verhassel was. “Dat beeld is schabouwelijk voor de stad”, zegt Van Quickenborne. “Het is een bewuste strategie van uiterst rechtse sujetten om zo nadrukkelijk in beeld te komen. Ik wil het protocol voortaan in handen van de stad leggen, zodat voortaan naast de minister-president op de eerste rij leden van het schepencollege zitten.”
Oud 14 juli 2020, 15:19   #391
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat weet ik.

In de berichten hierboven staat echter letterlijk dat Jambon er aan werd gelinkt.
Oud 14 juli 2020, 15:31   #392
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wat een vraag.....

Niet één van de clowns die als gekken op deze Vlaams-nationalistische 11-juli viering sprongen heeft opgemerkt dat de burgemeester van Kortrijk daar eveneens aanwezig was.
Ahmed Laaouej is de fractieleider van de PS in de Kamer en een fervente N-VA-hater. Je gelooft toch zelf niet dat zijn sympathisanten deze unieke gelegenheid om de N-VA te labelen zomaar zouden laten voorbijgaan?
Oud 14 juli 2020, 15:40   #393
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Feit blijft dat de foto gretig werd gedeeld op Twitter, onder meer onder journalisten van Knack, De Standaard en De Morgen met snijdende commentaar. Meteen werd Jambon gelinkt aan de twee figuren.

De forumsoldaatjes hadden écht niet de bedoeling om de Vlaamse feestdag aan de Vlaams-nationalisten van de N-VA te linken.
Oud 14 juli 2020, 15:43   #394
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind de link naar Jambon hier echt overdreven... Spijkers op laag water en zo...

Uit het relaas blijkt duidelijk dat het Blokker Dries Vanlangenhove is die handig dat sujet mee naar de voorste rij loodste. Als parlementair mag hij daar zijn, en niemand stelde vragen over de persoon die met hem mee was.

Wat heeft dat met Jambon te maken ? Volgens mij : niets.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2020, 15:53   #395
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vind de link naar Jambon hier echt overdreven... Spijkers op laag water en zo...

Uit het relaas blijkt duidelijk dat het Blokker Dries Vanlangenhove is die handig dat sujet mee naar de voorste rij loodste. Als parlementair mag hij daar zijn, en niemand stelde vragen over de persoon die met hem mee was.

Daar denken de journalisten van de "kwaliteitsmedia" duidelijk anders over..... En niet alleen zij.
De gulzigheid waarmee hier werd ingepikt op de voorzet van de elite der Belgische journalisten is niet van die aard om de minder-foute Vlaams-nationalisten te sparen. Integendeel.
Oud 14 juli 2020, 16:03   #396
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een vraag.....

Niet één van de clowns die als gekken op deze Vlaams-nationalistische 11-juli viering sprongen heeft opgemerkt dat de burgemeester van Kortrijk daar eveneens aanwezig was.
Ahmed Laaouej is de fractieleider van de PS in de Kamer en een fervente N-VA-hater. Je gelooft toch zelf niet dat zijn sympathisanten deze unieke gelegenheid om de N-VA te labelen zomaar zouden laten voorbijgaan?
Mijn vraag was retorisch.
Oud 14 juli 2020, 16:03   #397
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Feit blijft dat de foto gretig werd gedeeld op Twitter, onder meer onder journalisten van Knack, De Standaard en De Morgen met snijdende commentaar. Meteen werd Jambon gelinkt aan de twee figuren.

De forumsoldaatjes hadden écht niet de bedoeling om de Vlaamse feestdag aan de Vlaams-nationalisten van de N-VA te linken.
Ik lees niet op Twitter.

Bij De Morgen vind ik enkel het artikel dat ik zelf geciteerd heb en daar zegt men niks fout over Jambon. Bij het Nieuwsblad heb ik zelfs helemaal niks gelezen.

Kan je de link geven naar de Twitterdraad?
Oud 14 juli 2020, 16:04   #398
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Correct.
Oud 14 juli 2020, 16:19   #399
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Knuppel, dadee heeft gewoon de feiten gegeven, plus foto : een extreem rechts sujet uit Generation Identaire die opduikt op die viering en op de voorste rij plaats krijgt.

JIJZELF bent degene die de link hier legde met DVL op het forum.
Wat de pers schrijft is voor hun rekening. (ik vind het op zijn minst slordige en goedkope sensatiejournalistiek zonder enig bronnenonderzoek)
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2020, 16:30   #400
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Knuppel, dadee heeft gewoon de feiten gegeven, plus foto : een extreem rechts sujet uit Generation Identaire die opduikt op die viering en op de voorste rij plaats krijgt.

JIJZELF bent degene die de link hier legde met DVL op het forum.
Wat de pers schrijft is voor hun rekening. (ik vind het op zijn minst slordige en goedkope sensatiejournalistiek zonder enig bronnenonderzoek)
Het valt weer niet op. Ze begint zelf over Jan Jambon en dan suggereren dat ik Jan Jambon zit te beschuldigen.

In het artikel staat duidelijk dat Jambon en Van Quickenborne van niks wisten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be