![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
wat natuurlijk een vreemde redenering is in Nederlandse ogen, want wij kennen geen wetgeving die dat bepaalt. Er is wel een etiquette, maar dat is toch iets anders als politie ingrijpen. Ik zou hier wel meer van willen weten want het lijkt me dat hier grondrechten met de voeten worden getreden.
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 23 juli 2020 om 09:24. |
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
Ik denk dat er niks zou gebeuren.
|
|
|
#65 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Men had trouwens gewoon gevraagd om er de Belgische naast te hangen zoals gebruikelijk was. https://www.knack.be/nieuws/belgie/r...eck=1595493025
|
|
|
|
#66 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#67 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
In het artikel op Knack lees ik: ''In Wallonië vinden veel mensen de Vlaamse leeuw provocerend,' zegt jeugdkampcoördindator Charles Seynhaeve van Jalhay. 'Het uithangen van die vlag kan de openbare orde verstoren.' Wauw, hoe onverdraagzaam kan men zijn. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 23 juli 2020 om 09:40. |
||
|
|
|
|
|
#68 | |
|
|
Citaat:
Ter verduidelijking. Kinderen van collaborateurs hebben niks misdaan. Maar als ze zich verbinden met die collaborateursvlag is dat een symbool om te zeggen: ik sta achter dat gedachtengoed van mijn voorouders. En daar heb ik wel een probleem mee. |
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een vlag op een kampeerterrein in een dorpje ? |
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hypothese: Stel dat er vandaag een extreemrechtse maar Belgicistische partij zou ontstaan die verkondigt dat de kolonisatie van Congo een zeer goed idee was en tegelijkertijd liefst alle Congolezen die in België wonen terug naar Congo zou sturen. Die partij zou met trots de Belgische vlag tonen. In zo'n geval zou u toch ook niet aanvaarden dat de Belgische vlag wordt gekaapt door die extreemrechtse Belgicistische partij? Waarom moet ik me anderzijds wel neerleggen bij het feit dat de zwart-gele vlag zou zijn gekaapt door extreemrechts? Idioten als Philip Dewinter misbruiken inderdaad de Vlaamse leeuw. Maar waarom moet ik mij daar als niet-racistische Vlaams-nationalist bij neerleggen? |
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Na 1973 de officiële Leeuwevlag nog negeren, is al helemaal grotesk. |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
|
Het is niet voor niks dat De Wever die vlag ostentatief in zijn bureau hangt. Waarom hangt hij de officiële vlag daar niet? Omdat die zwarte vlag voor hem een symbool is. Het symbool dat er vandaag de dag aan plakt. Het symbool: ik vertegenwoordig niet alle Vlamingen, ik vertegenwoordig enkel de Vlaams-nationalisten. En eerlijk zijn, die komen hoofdzakelijk uit kringen met een anti-Belgisch oorlogsverleden.
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En inderdaad, ik kan mij voorstellen dat de Vlaamse vlag daar provocerend kan overkomen. Ik vraag mij af hoelang de Waalse haan in Vlaanderen zou wapperen vooraleer er een Vriend van het Schild langskomt.
|
|
|
|
#74 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In mijn ogen is het niet abnormaal om naast de vlag van uw deelstaat een afzonderlijke, afwijkende vlag te hebben die een beweging / een streven naar iets anders symboliseert. Ik weet dat u niet hoog oploopt met Catalonië, maar naar mijn mening is het gebruik van de Estelada een perfect voorbeeld om mijn punt aan te tonen. Naast de officiële vlag van de Spaanse deelstaat Catalonië, heeft men ook de vlag van een beweging (waarbij zowel radicalen als gematigden zitten) die streeft naar meer autonomie. |
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De S&V-ers worden in dat geval beschouwd als degenen die zich misdragen. In Wallonië lijkt het het omgekeerde te zijn. Daar kiest de plaatselijke overheid de kant van de onverdraagzamen. |
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
|
Citaat:
Zoals ik al meerder keren heb aangetoond is de vlag met rode tong en klauwen historisch gezien verbonden met Vlaanderen (graafschap). |
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#78 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#79 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn punt was echter het volgende: als er morgen een kliek ontstaat die de Belgische vlag misbruikt, gaat men niet iedereen die met de Belgische vlag wappert associëren met die kliek. Dit doet men wel met de zwart-gele variant van de Vlaamse Leeuw. Citaat:
Zowel de rode als de zwarte versie worden al lang gebruikt. Ik heb dan ook helemaal geen bezwaren tegen het gebruik van de rode versie. Zoals hierboven vermeld, vind ik de rode versie zelfs heel wat mooier. |
||
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een plaatselijke overheid hoort niet toe te geven aan enkele onverdraagzamen. Een burgemeester gaat toch ook niet toegeven als een hoop VB-ers zich onverdraagzaam opstellen tegenover hoofddoeken? De burgemeester gaat dan toch ook niet om de openbare orde te garanderen eisen dat de hoofddoeken worden afgenomen? Ik vind het zeer verontrustend dat de onverdraagzamen worden beloond. |
|
|
|
|