Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2020, 15:53   #221
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zou dan wel een goede reden moeten zijn om Turkse vlaggen te verbieden en andere niet. Maw, als hij de Turkse verbiedt dan moet hij ook alle andere niet 'Belgische' verbieden.

Die Waalse burgemeesters hebben het niet verboden, ze hebben enkel gevraagd om er de Belgische vlag naast te hangen. Dus hier hetzelfde standpunt: als hij eist dat er naast de Vlaamse Vlag een Belgische moet hangen dient hij dat ook te doen voor alle andere 'vreemde' vlaggen.
In dit topic wordt opgeworpen dat er bepaalde gemeentereglementen zouden zijn die dit wel degelijk verbieden.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2020, 16:02   #222
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
In dit topic wordt opgeworpen dat er bepaalde gemeentereglementen zouden zijn die dit wel degelijk verbieden.
Enkel de Turkse vlag verbieden? Dat kan volgens mij niet, dat zou discriminerend zijn.
Oud 23 juli 2020, 16:06   #223
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enkel de Turkse vlag verbieden? Dat kan volgens mij niet, dat zou discriminerend zijn.
Dat bedoel ik niet.

Blijkbaar zijn er gemeentereglementen die het verbieden enkel de Vlaamse leeuw uit te hangen.

Ik vraag me dan af of er gemeentereglementen zijn die gelijkaardige verboden bevatten met betrekking tot andere vlaggen (zoals een Turkse of Marokkaanse).
Oud 23 juli 2020, 16:09   #224
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het zal zeker niet aanstootgevend geweest zijn voor de Pis & Vrienden militie, die daar met pisflessen stonden te gooien naar de tent van die meisjes.
Waarom is daar geen klacht voor ingediend?
De minste scheet wordt gefilmd of gefotografeerd.
Voor hetgeen jij beweerd, zijn er geen beelden.

Vreemd, zeer vreemd.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2020, 16:12   #225
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De meeste Vlamingen beseffen niet eens dat ze de gezworen vijand zijn in Wallonie.

Noem ze maar Belgen.
Bron daarvan?
Uw duim telt niet.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2020, 16:14   #226
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Prachtige repliek. Proficiat!
2
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2020, 16:17   #227
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat bedoel ik niet.

Blijkbaar zijn er gemeentereglementen die het verbieden enkel de Vlaamse leeuw uit te hangen.

Ik vraag me dan af of er gemeentereglementen zijn die gelijkaardige verboden bevatten met betrekking tot andere vlaggen (zoals een Turkse of Marokkaanse).
Geen idee. In de meeste gemeenten zie ik zowel de Vlaamse als de Belgische vlag en dikwijls ook de EU vlag.
Oud 23 juli 2020, 17:25   #228
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dat bedoel ik niet.

Het gaat over gemeenteregelmenten met betrekking tot jeugdbewegingen, that's it.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2020, 17:27   #229
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Niet enkel in Trois ponts heeft de politie de Vlaamse Leeuw verwijderd ,maar ook op twee andere plaatsen in Wallonië.

En daar was er geen sprake van dat het ze het deden om dat er geen Belgisch vlag naast hing.
Gewoon de reactie;Vlaamse vlag...die moet weg van de plaatselijke politie.

Ce n'est cependant pas la première fois que la police intervient dans la région en ce début de saison des camps. Elle s'est rendue, en début de semaine, au centre de Malmedy, où un drapeau flamingant ornait la façade d'un gîte. Ce mercredi, c'est ?* Xhoffraix qu'elle est intervenue pour faire enlever un drapeau jaune et noir.

https://www.rtbf.be/info/regions/det...ts?id=10547494
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2020, 17:35   #230
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Niet enkel in Trois Ponts heeft de politie de Vlaamse Leeuw verwijderd ,maar ook op twee andere plaatsen in Wallonië.

En daar was er geen sprake van dat het ze het deden om dat er geen Belgisch vlag naast hing.
Gewoon de reactie;Vlaamse vlag...die moet weg van de plaatselijke politie.

Ce n'est cependant pas la première fois que la police intervient dans la région en ce début de saison des camps. Elle s'est rendue, en début de semaine, au centre de Malmedy, où un drapeau flamingant ornait la façade d'un gîte. Ce mercredi, c'est ?* Xhoffraix qu'elle est intervenue pour faire enlever un drapeau jaune et noir.

https://www.rtbf.be/info/regions/det...ts?id=10547494
Oud 23 juli 2020, 17:46   #231
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de eigenaar van het terrein dat vraagt, dan wel. En de gemeente kan altijd zo’n verordening opleggen voor de openbare veiligheid.

Men had trouwens gewoon gevraagd om er de Belgische naast te hangen zoals gebruikelijk was.

https://www.knack.be/nieuws/belgie/r...eck=1595493025
Er hing wel degelijk aan Belgische vlag.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202...T=236296846973

"De KSA-leiding ter plaatse was danig geschrokken van het politieoptreden en verwijderde zonder morren de Vlaamse Leeuw aan hun vlaggenmast. “We hebben daar helemaal niet bij stilgestaan. Op elk kamp hangen we die vlaggen, het is een traditie en zeker geen politiek statement”, zegt Kristof Gaublomme, een van de volwassenbegeleiders van KSA Walfergem. “Omdat het blijkbaar een probleem was, hebben we die vlag direct verwijderd.

Trouwens, aan onze kooktent hangt een Belgische vlag.”

De uitleg van de burgemeester van Trois Ponts klopt dus niet.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 23 juli 2020 om 17:47.
Oud 23 juli 2020, 17:53   #232
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Er hing wel degelijk aan Belgische vlag.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202...T=236296846973

"De KSA-leiding ter plaatse was danig geschrokken van het politieoptreden en verwijderde zonder morren de Vlaamse Leeuw aan hun vlaggenmast. “We hebben daar helemaal niet bij stilgestaan. Op elk kamp hangen we die vlaggen, het is een traditie en zeker geen politiek statement”, zegt Kristof Gaublomme, een van de volwassenbegeleiders van KSA Walfergem. “Omdat het blijkbaar een probleem was, hebben we die vlag direct verwijderd.

Trouwens, aan onze kooktent hangt een Belgische vlag.”

De uitleg van de burgemeester van Trois Ponts klopt dus niet.
In dat artikel staat dat er een KSA vlag hing, geen Belgische. Aan de vlaggemast.

En het was ook niet de politie die de vlag weghaalde, het waren de scouts zelf. Weer een scheet in een fles.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 juli 2020 om 17:56.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2020, 17:54   #233
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het gaat over gemeenteregelmenten met betrekking tot jeugdbewegingen, that's it.
Waarom moeten gemeentes zich in hemelsnaam bemoeien met de vlaggen die jeugdbewegingen uit een andere regio gebruiken?

Vanwaar die bemoeizucht?
Oud 23 juli 2020, 17:55   #234
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De situatie binnen een voetbalstadion is redelijk specifiek.

Zou u er een probleem mee hebben als een Vlaamse burgemeester verbiedt om Turkse vlaggen uit te hangen aan huizen?
Ik zou dat absoluut afkeuren.
Even hard als ik het zou afkeuren dat iemand de Vlaamse Leeuwevlag of de Waalse haan aan zijn gevel hangt en een burgemeester daar problemen rond maakt. Of de franse of nederlandse vlag, poolse vlag enz.

Waar ik wel begrip voor heb is dat de burgemeester kijkt of het wel opportuun is om bv vlaggen van de Grijze Wolven aan een gevel te laten hangen, of de collaborateursvlag van het VB, of de vlag van de Ku Kux Clan of andere white supremacy groupuscules.

De echt moeilijke vraag is en blijft : verbieden ?

Mocht ik zelf voor die keuze staan, ik zou het niet verbieden. Wel zou ik me de vrijheid toe eigenen om ongezouten mijn mening over het betreffende uitschot zeeer publiek en met veel decibels en de nodige pathos te ventileren.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2020, 18:14   #235
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2020, 18:17   #236
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Ook in Sri Lanka klauwt de leeuw. Sterker nog, hij gebruikt zelfs een zwaard. Zo lang de leeuw kan houwen, zolang hij zwaarden heeft.

Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2020, 18:35   #237
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom moeten gemeentes zich in hemelsnaam bemoeien met de vlaggen die jeugdbewegingen uit een andere regio gebruiken?

Vanwaar die bemoeizucht?
Pure Vlaming-haat.
Oud 23 juli 2020, 18:44   #238
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De vraag is of het de wettelijke Vlaamse leeuw betreft of de collaborateursvlag. Men heeft het over de geel-zwarte vlag.
Daar gaat het dus NIET over!

Met voorbedachten rade discriminerend is de handelswijze van de Waalse reglementering ….ten aanzien van de Vlaamse vlag. Represie wegens het verprutsen van de sfeer van de op vakantie zijnde Vlaamse jongeren. Scouts die bij ons in de scouts omgeving juist aangeleerd worden om elkaar te respecteren!!

Worden daar duidelijk gemaakt dat ze in dit sjoemel land moeten onderdanig zijn "De lokale politie heeft woensdag in een scoutskamp in Basse-Bodeux (deelgemeente van Trois-Ponts) een Vlaamse leeuwenvlag naar beneden gehaald. De politie!!! Vlaamse vlag bij in en op scoutskamp word aangepakt het Hell Angels, Ultra rechts of ultra linkse militie is, alsof die vlag een nazi symbool is, wat de Franstaligen ook steeds weer van ons die leven op Vlaamse gronden tatoeëren, over de wereld uitbazuinen.

Met die gasten zou dan een regering gevormd moeten worden????
Soort gelijke regelgeving komt er alleen >>>> als er wel degelijk een sfeer van haat heest bij die genen die deze reglementeringen opstellen en goedkeuren.

Ik zie bv niet direct dat op camping bij vakantiegangers de Nederlandse, Duitse, Franse, Engelse…… vlag “DOOR POLITIE” weg gehaald gaat worden als er naast geen Belgische vlag opgehangen word!

Nederlandse, Duitse, Franse, Engelse, Turkse, Marokkaanse mogen trots zijn … Wij die leven en geboren zijn op Vlaamse boden duidelijk niet.

Wat met Turkse, Marokkaanse, Spaanse, Chinese Vlaggen geschilderd op de ramen van restaurants, firmawagens, bij voetbalwedstrijden……Enz??? moeten die ook allemaal weg gehaald worden DOOR POLITIE of vergezeld worden van de Belgische vlag.

Neen, dat is gewoon haat zaaien met voorbedachten rade wat al decennia systeemmatig toegepast word door de Franstaligen. Die wel het geld willen voor de verhuur van hun terreinen maar meteen dictatoriaal hun ding opdringen om al wat Vlaanderen aangaat te discrimineren, de grond in te boren, en hier de sfeer verbrodden voor de scouts door hun "schuld" op te dringen.
Wat die kinderen als ervaring nooit zullen vergeten wat hen dan ook zal bijblijven!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 23 juli 2020 om 18:47.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2020, 18:45   #239
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vanwaar die bemoeizucht?
Alle middelen zijn goed pour couillonner les Flamins

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2020, 18:57   #240
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat meer uitleg:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200723_95426949

Citaat:
In Trois-Ponts, en in verschillende andere Waalse gemeenten, is het laten wapperen van een regionale vlag alleen maar toegestaan als daarnaast ook een Belgische vlag hangt. “Dat staat zo duidelijk te lezen in ons gemeentereglement”, zegt Francis Bairin (MR), de burgemeester van Trois-Ponts. “We nemen hier niet snel aanstoot aan communautaire dingen, maar aangezien het ging om een flamingantische vlag - een leeuw met zwarte in plaats van rode klauwen - voelden we ons toch wat geprovoceerd.”

De KSA-leiding ter plaatse was danig geschrokken van het politieoptreden en verwijderde zonder morren de Vlaamse Leeuw aan hun vlaggenmast. “We hebben daar helemaal niet bij stilgestaan. Op elk kamp hangen we die vlaggen, het is een traditie en zeker geen politiek statement”, zegt Kristof Gaublomme, een van de volwassenbegeleiders van KSA Walfergem. “Omdat het blijkbaar een probleem was, hebben we die vlag direct verwijderd. Trouwens, aan onze kooktent hangt een Belgische vlag.”
Is het bij de KSA gebruikelijk de collaboratievlag te gebruiken?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be