![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Inmiddels dreigt Vlieghe met ontslag als voorzitter van de GEES, omdat de bubbel niet teruggeschroefd is tot 10.
Wat een cirque ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men moet eens ophouden met dingen uit te vinden, en gewoon de besmettingen te METEN. Mensen in bepaalde omstandigheden brengen, en zien hoeveel besmettingen er ECHT gebeuren, dat enkele honderden keren herhalen, en men heeft dan eindelijk echte data, in plaats van zo maar in het wilde weg verhalen te bedenken over wat werkt of zou moeten werken en dergelijke. Als men miljarden mensen zomaar dingen oplegt zonder enige metingen aan de basis, is dat toch van de pot gerukt ? Wat is dat voor kwakzalverij ? Als je dat andere jaren met andere dingen zou gedaan hebben op geneeskundig vlak, had je oftewel direct een proces aan uw been voor het illegaal uitoefenen van de geneeskunde als je geen dokter was, of mocht je voor de Orde verschijnen als je geneesheer was. Dit is pure kwakzalverij. Men bedenkt maar wat, en dan gaat men dat VERPLICHTEN, zonder de minste wetenschappelijke basis. Laatst gewijzigd door patrickve : 24 juli 2020 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 juli 2020 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn grootvader heb ik nooit gezien zonder zijn klak en mijn grootmoeder zonder schort of lange rokken. Wij hebben de dag van vandaag al het geluk zeer comfortabele kledij te kunnen dragen zodat een mondmaskertje toch niet zo'n opdracht is ? Motorrijders dragen toch ook een helm en een masker net als fietsers ...en dat zijn meestal mensen die paar uren louter voor het plezier gaan rijden.... Als je nagaat wat soldaten aan het front moesten mee torren gedurende maanden .....dat was andere koek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik ben er vrij zeker van dat minstens de helft van de mensen het masker niet deftig gebruiken. Ik hoor zelf ook tot die helft trouwens. Ik zet het op vlak voor ik een winkel binnenga, zo snel mogelijk zet ik het daarna terug af, volgende winkel hetzelfde ritueel. Ondertussen steekt dat in mijn broekzak, volgende dag zelfde masker, niet gewassen. Denk je nu echt dat zoiets helpt? Laatst gewijzigd door groteAntwerpseGust : 24 juli 2020 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
. Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 24 juli 2020 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vandaag? Zwaanst na nie... Voorbeeldje uit het leven gegrepen (disclaimer - dit gebeurde niet allemaal binnen een week, maar het zou perfect kunnen): - oefenavond op de dansschool. Een dansschool geldt als sportclub, wat betekent dat tot 50 personen een 'bubbel' vormen - geen social distancing verplicht, geen mondmaskers, en het is zelfs toegelaten om van danspartner te wisselen (en dus, uiteraard, elkaar aan te raken). Behalve als je naar het toilet moet, dat is geen sport dus daar is distancing en mondmasker wel verplicht... - volgende dag repetitie met het koor. Zingen met een mondmasker is lastig, dus zijn er van die plastic schermen voor je gelaat - die misschien druppels tegenhouden, maar aerosols vrij spel geven. - Dan naar de supermarkt met een zelfgemaakt en ongewassen mondmasker - Inkopen doen voor de familie-bbq dit weekend in de tuin. Uiteraard beperkt tot 15 personen - Ondertussen zit mijn zoon als scoutsleider zijn kamp voor te bereiden, en leidt mijn dochter de speelpleinwerking in goede banen - Uiteraard mogen die zoon en dochter ook hun eigen bubbel van 15 personen ontmoeten - ... Alle richtlijnen netjes nageleefd, maar ons gezinnetje heeft dus in totaal gemakkelijk 200 mensen gezien. Stop met dat 'bubbels' te noemen, want die bubbels zijn zo lek als een zeef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik begrijp uw reactie de waarheid ligt altijd ergens in het midden ..ook die 1,5 meter is niet zaligmakend. Maar alle beetjes helpen en baat het niet schaadt het niet. Dat goede maskers die correct worden gebruikt helpen is al meermaals wetenschappelijk bewezen. In Aziatische landen worden ze heel frequent gebruikt en daar hebben ze wel wat ervaring met het indijken met virussen en ook nu lijken de landen met veel mondmasker het stukken beter te doen. En wat betreft het op en af zetten in en uit winkels uiteraard niet de beste manier van doen. Mondmaskers zouden nu moeten verplicht zijn overal en altijd buitenshuis behalve dan waar het echt niet anders kan zoals om te eten en te drinken. Als ze gewoon overal verplicht zouden zijn is de neiging om ze op en af te zetten ook weg. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 juli 2020 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() Je zou dan hopen dat dat op zijn minst buiten gebeurt, maar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vreemd dat het Nederlands RIVM net dat bewijs ontbeert... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nederland gaat volgen. Nog een dag of twee geduld.Daarnet nog uitzending over gezien op de Nederlandse tv waar het publiek zelf begint te vragen om meer maatregelen. In de VS hebben ze dat ook lang willen tegenhouden.....ook daar hebben ze hun kar al gedraaid. En ja Nederland is Nederland......en België België. In Nederland vinden ze een jointje roken ook heel gewoon ....hebben wij dan al bewezen dat dat slechter is als trappist ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Door het gebrek aan doortastende controlemaatregelen zal het virus binnen de week terug gans het land overspoelen. Moest de Duitse regering het hier voor het zeggen hebben was Antwerpen al meer dan een week geleden in lock down gegaan. De echte schuldigen zijn natuurlijk de mensen die de bestaande regels aan hun laars lappen. Maar het voorkomen hiervan ligt voor 100% in de handen van de politici. Maar ja onze wereldvreemde politici steken liever hunne kop in het zand. Het is immers de bevolking die de gebroken potten zal moeten betalen en niet die platbroeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En grappig hoe je weer je alcohol-fetisj er bij haalt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() Daar heb je waarschijnlijk gelijk - het publiek vraagt het, en de politiek voelt zich verplicht om te volgen. Maar dat is geen bewijs dat het werkt.
|
![]() |
![]() |