![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4281 | |
|
Minister
|
Citaat:
Hier - en in de meeste andere Westerse landen - volgen we de wetten zo strak dat zelfs het testbeleid rond corona aan strikte regels is gebonden, uitgevaardigd door de overheid. In maart werd er bij het begin erg weinig getest in alle landen omdat de drempel wettelijk zo hoog lag (drie symptomen). Net zoals de weekgemiddelden een trukje om de cijfers vooral laag te laten lijken. |
|
|
|
|
|
|
#4282 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Nu worden er dagelijks van 20.000 tot 30.000 testen uitgevoerd. Het dagelijks 7-daags gemiddelde aantal besmettingen is nu 222. Me dunkt dat deze cijfers niet zo laag liggen. Gelukkig is het aantal overleden (dagelijks 7-daags gemiddelde) nu slechts 2.
|
|
|
|
#4283 | |
|
Minister
|
Citaat:
Wat en gejammer hier, op TV enz. >>> van gezonde mensen die egoïstisch weigeren te beseffen dat chronisch ziek of invaliditeit en veel langere tot constante quarantaine behelst. Corona blijkt niet alleen voor sommigen langdurige opname of revalidatie te zijn. >>>> Maar er zijn nu ook al aanwijzingen dat sommige neven effecten, gevolgen van corona besmetting langer de persoon zijn/haar gezondheid belasten >>>> en niemand weet nu reeds of die gezondheid belemmeringen niet definitief zullen zijn of later tot catastrofale gevolgen kan lijden!!! Dat de tijdelijke quarantaine er is om gezonde mensen van chronisch ziek, invaliditeit of zelfs de dood te vrijwaren. Willen sommigen blijkbaar niet inzien. Die denken boven de "natuur" te staan als supermensen! Waarschijnlijk heeft de politiek de bevolking even de kans willen geven om te herademen met de afbouw van de quarantaine en andere maatregels. Wellicht denkt men bij de legerleiding ABL nuchterder en gaat men daar voorzichtiger en drastischer te werk om met levensgevaar! Gaat men daar niet schreeuwend als een egoïstisch kleinkind tegen in omdat men beseft dat het om mensenlevens kan gaan…… Schrijven van RvB op dd. woensdag 13 mei 2020 >>>> Annulatie activiteiten Verb 2/4 L Beste Lansiers, De RvB heeft besloten om de activiteiten van dit jaar te annuleren, zie bijlage. …….. Virologen vrezen voor een nieuwe opflakkering vanaf september-oktober als gevolg van de versoepeling van de coronamaatregelen……wij wensen dan ook geen onnodige risico’s te nemen; Daarom heeft de raad van bestuur (RvB) beslist alle activiteiten op onze activiteitenkalender 2020 te annuleren. al beslist op 13 mei 2020!!!!! Wil men duidelijke besluit voering, dat dan gedaan word zoals in Duitsland waar geen gehakketak is over wie aan de touwtjes trekt. In Duitsland ligt de bevoegdheid over de coronamaatregelen voor het grootste deel bij de deelstaten, de federale overheid geeft enkel advies. In verschillende deelstaten geldt een mondmaskerplicht op het openbaar vervoer en in bijvoorbeeld winkels. In sommige deelstaten worden klanten van cafés en restaurants verplicht om hun gegevens achter te laten, ook de regels omtrent de contactbubbels verschillen van staat tot staat. Dat het iedereen goed mag gaan .......
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 26 juli 2020 om 19:30. |
|
|
|
|
|
|
#4284 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4285 | |
|
Banneling
|
Citaat:
https://babylonbee.com/news/rising-s...hool-shutdowns Indien waar |
|
|
|
|
|
|
#4286 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Aldus een "seventh-grade teacher". Denken ze ondertussen betaald te worden daar? Nooit geen slecht idee om home-schooling te promoten.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 26 juli 2020 om 23:47. |
|
|
|
|
|
|
#4287 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mn bullshit meter slaat tilt. Ik loop helemaal alleen op straat en krijg bijna een boete omdat ik geen mondmasker draag. Ik kom net van Berlijn waar ik discotheken bezocht waar iedereen met elkaar aan het dansen was (en meer) en bijna niemand een mondmasker draagt.
Ik wil uitschreeuwen hoezeer ik de achterlijke boeren die onze contrijen bevolken veracht, die zich laten leiden door valse profeten en angstzaaiers. Domme achterlijke en veel te rijke boeren zonder enige cultuur die het constant over hun veranda hebben, dat denk ik echt over Belgen. Ik verwijt mijn ouders dat ze niet in Berlijn of andere interessante plekken gevestigd hebben maar wel tussen het meest domme en bekrompen volk van Europa. Die corona crisis, net als in de roman van Camu, maakt dat duidelijk zoals nooit tevoren. Laatst gewijzigd door tomm : 27 juli 2020 om 01:44. |
|
|
|
|
|
#4288 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geef het virus geen kans, laten we collectief zelfmoord plegen dan zullen er veel minder besmettingen zijn. De 2 corona doden per dag zal dan gereduceerd worden naar 0. Natuurlijk bij al die tientallen die dagelijks zelfmoord plegen zitten er misschien ook bij met corona. Laatst gewijzigd door tomm : 27 juli 2020 om 01:55. |
|
|
|
|
|
|
#4289 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
"In sommige deelstaten worden klanten van cafés en restaurants verplicht om hun gegevens achter te laten, ook de regels omtrent de contactbubbels verschillen van staat tot staat."
Pietje Puk woonachtig in de Leugenstraat 43 6345 Erps-Kwerps heeft vorige dagen veel Berlijnse horeca gelegenheden bezocht. In die horeca zaken (degene die ik s avonds bezocht) gebeurde dikwijls vanalles waar Van Ranst en Schauvliege en de andere nieuwe profeten een attack van zouden krijgen. En het was zo leuk! Maar in de meeste zaken die we bezochten lachten ze mn mondmasker weg en zeiden er dat niemand daar echt gelooft in de corona maatregelen. Daarentegen kwan ik veel ouderen tegen die "das Gemecker" over de DDR en de vele leugens daarrond veel erger vinden dan corona. Laatst gewijzigd door tomm : 27 juli 2020 om 02:14. |
|
|
|
|
|
#4290 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#4291 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sorry voor de negativiteit, maar voor mij is de maat vol. Zulke kritiek kan ook enkel nog anoniem zo ver is het gekomen.
In de DDR was kritiek ook niet zo evident maar dat ging tenminste over serieuze zaken. |
|
|
|
|
|
#4292 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kritiek van uiterst rechts en links kunnen idd alleen nog online. IRL heerst een omerta. De communistische term ervoor ben ik vergeten. Onder het communisme speelde je wel met je leven als je je mond open deed. In het westen voorlopig alleen met je vrijheid. Ik ben er ook zo ooit tegengekomen. DDR'ers die nooit anders hadden gekend en huilden omdat ze de vrijheid en de concurrentie niet aankonden. Die liever hadden dat de mama en de papa alles achter hun rug regelden met het systeem. Net zoals sommige moslims en extreem rechtsen nu. Volledig reactionair. Geef mij een job of een uitkering, geef mij een vrouw/man, leg mij tot in het detail regeltjes op, laat me aub niet voor keuzes staan, leg niets in mijn weg, ... . Wel we zijn weer goed op weg.
Islam is islamisme in rust, islamisme is islam in actie. (Wim Van Rooy) Boycot BYD, MG, RAM, Dodge! Breng het kolenwoud terug. Laatst gewijzigd door Vlad : 27 juli 2020 om 02:31. |
|
|
|
|
|
#4293 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4294 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn inderdaad meer besmettingen, maar het dodental is stabiel en zelfs verwaarloosbaar, 2/12 000 000 of 1/6 000 000 of 0,000 016% per dag aan Belgen die sterven door corona. 1 000 nieuwe besmettingen per week geven 0,0063% van de Belgen die per week besmet worden. En binnen de natuur is er een gouden regel. Als er overbevoling is van een soort binnen een gebied zoekt de natuur altijd een weg en oplossing om die overbevolking tegen te gaan en op te ruimen. We kunnen nu dus alles opgeven om Sars-Cov-2 te overwinnen en om met 8 000 000 000 op deze aardbol te blijven rondlopen, binnen afzienbare tijd krijgen we met een ander agresievere ziekte te maken, of we kunnen ons lot aanvaarden wat een daling van 10 tot 20% van de wereldbevolking zal veroorzaken en de soort redden. Zodat er binnen 10 jaar geen 50 tot 75% van de wereldbevolking door een ziekte word opgeruimd. |
|
|
|
|
|
|
#4295 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
De katholieke kerk klaagt daar ook over , de mensen zijn te rijk en zijn niet meer te bekeren tot het christendom evenals tot het communisme waar gij het over hebt...
|
|
|
|
|
|
#4296 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#4297 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De postcode van Erps-Kwerps is 3071. De postcode 6345 blijkt niet toegekend te zijn. https://postcodebijadres.be/erps-kwerps Brengt u Pietje Puk daarvan op de hoogte, of doe ik het? On topic: eergisteren was ik in het stadscentrum. Iets méér mensen zonder mondmasker op straat dan mét, maar het aantal mensen mét mondmasker lag toch vrij hoog. Plots kreeg ik zin in een snelle hap, en stapte een fast food restaurant binnen. Toen ik mij echter diende te 'registreren', was de zin in de snelle hap direct weg. Ik ben dan maar in een vishandel om maatjes en garnalen gegaan, en dan op een bank langs de straat gaan zitten om die op te eten. Geen lepel, mes of vork nodig daarvoor.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) Laatst gewijzigd door djimi : 27 juli 2020 om 09:34. |
|
|
|
|
|
|
#4298 | |
|
Minister
|
Citaat:
Net zoals toen weet je niet wie het drager is. Maar het verschil nu is dat jij nu een heleboel mensen kan besmetten die niet het risico willen nemen geassocieerd met een bareback gangbang. Laatst gewijzigd door discuz : 27 juli 2020 om 09:42. |
|
|
|
|
|
|
#4299 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Anderzijds houden ze zich zelden bezig met de oorzaken van ziekten. In deze (lange) video wordt besproken, via talrijke studies, wat een goed niveau van vitamine D en omega 3 doet om ons lichaam in goede conditie te houden. https://www.youtube.com/watch?v=JbVesoBHMXs |
|
|
|
|
|
|
#4300 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toch wel: je gaat enkel maar mensen besmetten die het risico nemen om buiten te komen. Zelf gezocht, he.
|
|
|
|