![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Flipke verdient eveneens een standbeeld.
Dit is een voorbeeld van een standbeeld waarmee de drie Belzieke vvorsten, levensecht, vereeuwigd bewaard kunnen worden voor het nageslacht: ![]()
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen?
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er hier pas nog de aandacht op gevestigd dat Belgique al 600 dagen zonder volwaardige regering zit. Een absoluut wereldrecord. Er werd niet op gereageerd.
Het is logisch dat de regimemedia daarover verkiezen te zwijgen, maar niet dat dit gegeven ook op dit forum zowat als vanzelfsprekendheid aanvaard wordt.
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De deelregeringen doen hun werk en dat volstaat. Ik heb totnutoe nog geen nadeel ondervonden van het gebrek aan een federale regering. Jij wel ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zou je zelf zijn als je met 16.000 stemmen premier van een "democratisch" land kan worden, én dat meer dan 600 dagen kunt blijven?
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ondertussen is er een uitbraak van de pest in Antwerpen.
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat zo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ofwel deelnemen aan de nieuwe regering (als ze er al komt) en dan toch nog enkele jaren meeregeren en beleid bepalen) Ofwel nu nieuwe verkiezingen waarbij hij totaal niets kan winnen omdat de populisten momenteel het mooi weer maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Zo lang de brand nog niet op ons bord ligt, doen we alsof we het niet weten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het half jaar is niet vergeten, maar is hier niet van toepassing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeft niet. Door hun bestaan wordt het visvijverke waar men een meerderheid moet uit brikoleren, kleiner en kleiner. Op den duur moet ge dus viskes zoals N-VA en PS samenzetten. En dat levert natuurlijk enkel maar zever op.
Ge kunt niet tegelijkertijd nationaliseren en privatiseren. Ge kunt niet tegelijkertijd splitsen en herfederaliseren. Toch is dat wat nodig is om in dat belachelijk visvijverke nog een "meerderheid" te vinden: je moet een "compromis" maken tussen oorlog voeren en vrede sluiten, tussen geld uitgeven en sparen, tussen vrijheid en dwingelandij. Het probleem is niet dat dat onbekwamen zijn. Het probleem is dat dat mensen zijn die radikaal verschillende visies aan hun kiezers verkocht hebben, dat zij elkaar als vijandsbeeld aan hun kiezers verkocht hebben. Jan zegt: stem voor mij, zodat Jef niet aan de macht komt met zijn idiote gedachten. Jef zegt: stem voor mij, zodat Jan niet aan de macht komt met zijn idiote gedachten. En nu is het visvijverke zodanig klein, dat Jan en Jef samen moeten een akkoord voorstellen. Dat gaat niet zonder totaal kiezersbedrog. Maar dat kiezersbedrog gaat het vijverke de volgende keer NOG kleiner maken. Want hoe kan Jan nu zeggen: "mensen, bedankt om voor mij te stemmen zodat Jef niet aan de macht komt ; ik ga daar nu een coalitie mee sluiten". Nee, dat was nooit het idee. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 augustus 2020 om 10:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat is niet door de onbekwaamheid van de mensen die daar zitten, dat is om dat die per definitie niet tot een akkoord kunnen komen, gezien ze tegengestelde zaken vertegenwoordigen.
Inderdaad, het werkt niet meer, tenzij er ene zegt: ik wil een postje, doe wat jullie willen, ik teken in elk geval. Ik ben een beetje bang dat BDW motieven heeft om dat te doen. Het is zijn laatste keer. |
![]() |
![]() |